PRIHLÁS

BLADESTORM: NIGHTMARE / TOUKIDEN: KIWAMI

BLADESTORM: NIGHTMARE / TOUKIDEN: KIWAMI

Akčný prídel od Koei Tecmo

Koei Tecmo dosť rýchlo naskočilo na vlnu nových konzol a najmä PS4 má od začiatku solídnu podporu. Vďaka tomu sa na jar dostali na PS4 dve Full HD vylepšenia, respektíve extenzie existujúcich hier. A ocitli sa aj na PC. Hoci sú žánrovo odlišné, potešia milovníkov japonskej akcie. Či už bojujete v storočnej vojne alebo sa dostanete do úzkych pri love démonov, čaká vás poctivá hrateľnosť, solídny vizuál a osobitý prístup.

Bladestorm: Nightmare (PS4, Xbox One, PS3, PC)

Hoci sa to podľa názvu nedá určiť, toto je ďalšia hra, ktorá spadá do Koei Tecmo produkcie a jej série Warriors. Líši sa od nej viacerými elementmi: príbehom, dejovým náčrtom, historickým obdobím a aj ovládaním väčšieho počtu jednotiek (skupín) a nie jednotlivca, ktorý kosí armády so stovkami protivníkov.

Interesantný je časový rámec. Autori prihliadli na západné reálie a preniesli boje do obdobia storočnej vojny v Európe. Bitky medzi Anglickom a Francúzskom boli vtedy početné, viaceré mená na čele s Johakou z Arku pamätné a viac ako 115 rokov histórie núka skvelý záber. Hlavná kampaň si priamo vyberá dianie okolo Edwarda, Čierneho princa či Gilles de Raisa a Johanky, no hráč sa prevtelí do úlohy žoldniera, ktorý si vyberá misie podľa kontraktov oboch strán a tie môžu podľa rozsahu bitky trvať aj niekoľko herných dní. Príbehové pasáže sa odohrávajú medzi misiami, najmä v hostinci a majú solídnu konzistenciu v rámci kampane. Zopakujete si trošku histórie, podobne ako kedysi v Age of Empires 2.

Bladestorm: Nightmare / Toukiden: Kiwami
Bladestorm: Nightmare / Toukiden: Kiwami Animácie sú tradične dynamické, akciou nabité a prelínajú sa do herného enginu.
Animácie sú tradične dynamické, akciou nabité a prelínajú sa do herného enginu.


Bladestorm: Nightmare / Toukiden: Kiwami Vyzerá to bizarne, ale aj pri tejto spleti čísel máte nad bojmi celkom solídny prehľad.
Vyzerá to bizarne, ale aj pri tejto spleti čísel máte nad bojmi celkom solídny prehľad.


Bladestorm: Nightmare / Toukiden: Kiwami Spoznáte v tejto bojovej vrave aj nejaké historické postavy? :-)
Spoznáte v tejto bojovej vrave aj nejaké historické postavy? :-)





Herný štýl zodpovedá Warriors sérii. Jeden borec sa postaví proti presile, rádovo stovkám nepriateľov. Využíva silné údery a prebíja sa bojiskom od jedného stanoviska k ďalšiemu, snaží sa obsadiť strategické pozície na mape, čím ju postupne dobýja a podmaňuje si územie. Rozdiel oproti Warriors príde pri objavení väčšej hĺbky systému a lepšom prepojení s RTS prvkami. Ovládate síce jedného chlapíka, no súčasne sa dostanete aj k veleniu nad celými šíkmi armád, ktoré majú meče, luky, prídu kavalérie či vojnové slony. Každá jednotka má navyše tri rozličné príkazy, série úderov či využívané vlastnosti.

Vo Warriors sérii ste mali kontrolu nad jedincom, ktorý postupne získaval vylepšenia a čelil čoraz väčšej vlne nepriateľov. Tu skúšate rozličné skupiny jednotiek a zistíte, že aj im môžete postupne zlepšovať štatistiky cez skill points. Tie získate v bojoch, plnením úloh alebo obsadzovaním táborov na mape. Bonusy sú citeľné, zvýšia počty členov v armáde, pridajú efektivitu, rozšíria príkazy. Oplatí sa investovať.

V základnej kampani pribudli niektoré vymoženosti, ako výmena jednotiek, vyšší limit a rozšírila sa stratégia. No novinka prináša aj novú titulnú kampaň Nightmare, kde sa Japonci rozhodli zamiešať do storočnej vojny trošku fantasy a na bojové pole umiestnili mágov, draky či goblinov. Kto hral základný režim, môže si priniesť jednotky a ocení, že sa mierne zvýšila obtiažnosť, takže neraz dostane na hubu. Áno, fantastické jednotky sú silnejšie ako bežní pešiaci či kavaléria. Nightmare kampaň je celkovo lepšia, aj do deja prináša viaceré nečakané zvraty vďaka fantasy štýlu – autori si môžu vymýšľať, čo chcú, ešte aj štylizovať postavy ako Johanku z Arku v podobe animé bojovníčky. Keď sa navyše zhostíte fantasy armád, je to lahoda a vítaná zmena oproti originálu. Dej je spestrený, keď sa armáda démonov vtrie do bitky Angličanov a Francúzov, zrazu vyhladí veľké časti ich ozbrojených síl a má vlastné ciele.

Vďaka fantasy prvkom môže Bladestorm: Nightmare osloviť existujúcich i nových hráčov.  Inak je to len kópia Warriors hier so silnejším dôrazom na stratégiu a má o niečo lepšiu grafiku. Nedokáže sa vyhnúť opakovanému štýlu a repetitívnym misiám, ale fanúšikom aj tak dožičí desiatky hodín zábavy. 

Hodnotenie: 7.0


+
 Warriors štýl v dvojakom prostredí
+ väčší dôraz na RTS prvky a taktiku
+ nová kampaň Nightmare
+ desiatky hodín obsahu 

- opakujúce sa úlohy
- po istom čase jednotvárna hrateľnosť

 

Toukiden: Kiwami (PS4, PS Vita, PC)

Prvý diel Toukiden slúžil ako dynamický klon Monster Huntera s relatívne silným dejom. Na pomery žánru priniesol solídne oživenie i viaceré pozitíva, v ponuke PS Vita patrí medzi najlepších zástupcov. Teraz prišla rozšírená verzia, tradične populárna u japonských tímov. Zoberú základnú hru, pridajú ďalšie misie, aj kus príbehu a za jednu cenu dostanete pôvodné jadro a akoby datadisk (nový obsah).

Toukiden: Kiwami presne zodpovedá tejto štruktúre a navyše prináša pre západné publikum novinku - popri PS Vita vychádza aj na PS4 a PC a razí si cestu k väčšiemu okruhu záujemcov. Základ je silný, ale Kiwami je prístupný pre nováčikov i otrlých hráčov. Napríklad príbehová časť pokračuje od ôsmej epizódy do finále. Pôvodní hráči môžu skočiť do novej porcie, debutanti lúskajú kampaň od začiatku v plnej dĺžke. V tejto verzii sa kampaň solídne natiahla na poctivých 40-50 hodín, Rozširuje existujúce dianie, prináša nových démonov, ale v zásade nemení príbehové vyznenie. Vďaka dobre napísaným postavám i dialógom sa dej príjemne sleduje, oproti iným MonHun klonom je konzistentnejší. Tým pádom sa tešíte aj na všetky pasáže medzi misiami, lebo slúžia ako odmena za vykonaný lov.

Bladestorm: Nightmare / Toukiden: Kiwami
Bladestorm: Nightmare / Toukiden: Kiwami Štandardne sa neoplatí v boji stáť, ale byť v pohybe a voliť presné údery.
Štandardne sa neoplatí v boji stáť, ale byť v pohybe a voliť presné údery.


Bladestorm: Nightmare / Toukiden: Kiwami Niektorí noví démoni vyzerajú úžasne, ale rovnako stúpla aj krivka obtiažnosti.
Niektorí noví démoni vyzerajú úžasne, ale rovnako stúpla aj krivka obtiažnosti.


Bladestorm: Nightmare / Toukiden: Kiwami Aj také pekné jemné tváričky chcete poslať do boja proti krvilačným démonom? Jasné!
Aj také pekné jemné tváričky chcete poslať do boja proti krvilačným démonom? Jasné!





Herný štýl ostal rovnaký. Do dedinky sužovanej démonmi prichádza nový búchač, ktorý sa im postaví v neďalekých lesoch a okolí. Vyrážate do boja a nádherne si odčítate zvyšujúcu sa obtiažnosť misií podľa počtu protivníkov i rozlohy hracej plochy. Zatiaľ čo na začiatku bojujete s menšími démonmi Oni na niekoľkých častiach spojených mapiek, neskôr pribudnú oveľa väčšie plochy a najmä bossovia, ktorí vám už dajú poriadne zabrať. Bossovia nepadajú ľahko a najmä si treba zvyknúť na postupný štýl likvidácie. Najprv treba odraziť niekoľko častí (najmä chápadiel a končatín), potom sa ukáže torzo, do ktorého môžete začať šiť mocnejšie údery. Práve vtedy sa ukáže skutočná forma démona, ktorá neraz prejde do ultra ťažkého módu, ktorý často končí vašou smrťou. Súboje s bossmi sú hutné a zábavne.

Nebojujete iba sami, zväčša sa k vám pripoja traja spoločníci, ktorí sú dostatočne obozretní, aby v boji nedostali rýchlo na hubu, ale dostatočne vás podporili v kľúčových momentoch, či už pri presilách alebo spomenutých bossoch. Všetci zo skupiny bojovníkov majú dedikované určité údery a ovládanie je im prispôsobené, vrátane základných inštrukcií čo robiť v akcii - či útočiť, pomáhať ostatným alebo sa voľne rozhodnúť. Lovci démonov zbierajú Mitama (duše padlých), ktoré sa prepoja so zbraňami, čím vzniká solídne množstvo kombinácií výzbroje. Dostávate sa k lepšiemu arzenálu a pustíte sa do mixu s Mitama predmetmi, ktoré môžu pridávať pasívne i aktívne vlastnosti - napríklad uzdravovanie.

Čo prináša Kiwami do série? Na pohľad viac toho istého. Najmä dlhší príbeh, ktorý citeľne natiahne hernú dĺžku takmer na dvojnásobok. Pribudli aj iní démoni a dve nové postavy, čo je dobrá správa pre tých, čo radi experimentujú s bojovníkmi v partii. Rozšírili sa aj počty vlastností, takže sa fanúšikom oplatí odohrať si aj pôvodnú časť, ak sa neboja trošku opakovania. A je tu nový arzenál zbraní, ktorý opäť vyvolá preteky v zbrojení s výberom najlepších kúskov. Najväčším prínosom pre západných hráčov však bude verzia pre PS4 a PC, ktorá prináša solídny vizuál a najmä prenáša hlušenie démonov z handheldu do obývačky. Je to celkom iný zážitok, na TV sa hodí, DualShock funguje parádne a na dlhšiu dobu poteší. Paradoxne nie je ani príliš cítiť PS Vita pôvod. 

Hodnotenie: 7.5

+ rozšírený príbeh
+ dynamický súbojový systém
+ viac démonov, vlastností i arzenálu
+ solídne možnosti taktiky, noví členovia partie
+ PS4 verzia

 
- opakujúce sa úlohy
- málo priestoru pre skúmanie území


napísal Korec 20.7.2015
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
BLADESTORM: NIGHTMARE / TOUKIDEN: KIWAMI


RECENZIE HRÁČOV
PS4

Vývoj: Tecmo Koei / Omega Force
Štýl: Akcia / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 27. marec 2015
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #125


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Ps4pro (2)
ahojte.....mám ps4pro /je po záruke/ a hučí ako v...
| Zdroj (11)
Zdravicko, prosim o radu zvazujem kupu novej GPU k...
| Ako hráte ac oddysey alebo pod... (11)
Zdravím mám otázku na komunitu hráčov, ktorí hráva...
| Gta v nízke fps (4)
Z mne neznámeho dôvodu mi "laguje" GTA V. Neviem č...
| Xbox one x a ps5 - výber tv 55... (1)
Čaute, ktoré tv do 500€ by sa najviac oplatilo k n...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk