VICTOR VRAN

VICTOR VRAN

8.0

Všestranný lovec démonov zasahuje

Ak sa štúdio rozhodne vydať izometrickú akčnú RPG, automaticky musí rátať s tým, že hra dostane nálepku Diablo klon. Je skutočne ťažké čo i len sa priblížiť tomuto velikánovi, no v Haemimont Games sa rozhodli, že sa z tohto škatuľkovania pokúsia vymaniť hrou Victor Vran. Prichádza ďalší neľútostný lovec démonov, ktorý má však pod klobúkom nové, zaujímavé triky.

Victora Vrana ste si mohli vyskúšať ešte v early access verzii, ktorá mala veľmi blízko k hotovej hre, no chýbal príbeh. Victor je lovec démonov, ktorý v Zagoravii hľadá svojho priateľa, pričom zisťuje, že celá krajina sa hemží démonmi. Keď sa s príbehom zoznámite v plnej hre, zistíte, že jej vlastne ani príliš nechýbal. Zápletka je veľmi jednoduchá a v podstate slúži len ako odôvodnenie, prečo vás hra vláči z jednej lokality do druhej. Victor Vran je skôr o úplne intuitívnom plienení nepriateľov na množstve zaujímavých máp a príbeh je na druhej koľaji.

Ovládanie hry sa líši od toho, na čo sme v tomto žánri zvyknutí. Postavou hýbete klávesmi WASD, čo dodáva hre dynamickosť. Myš vám bude slúžiť na otáčanie kamery a primárny útok. Ovládanie jasne naznačuje, že hra je rovnako vhodná pre gamepad. Postava dokáže skákať, vďaka čomu sa dostanete na nedostupné miesta, ktoré by vás v inej hre tohto typu nenapadlo skúmať. Ak je niečo vysoko, neznamená to, že sa tam nedá dostať. Treba nájsť dve steny oproti sebe alebo stĺp, od ktorého sa Victor odrazí a dostane sa k tajnej truhlici. Chce to len trochu šikovnosti a správne načasovanie.

Victor Vran
Victor Vran Kooperačný režim pre štyroch hráčov je príjemným bonusom.
Kooperačný režim pre štyroch hráčov je príjemným bonusom.

Victor Vran Skákaním a odrážaním od stien objavíte nové miesta.
Skákaním a odrážaním od stien objavíte nové miesta.

Victor Vran Odevy nie sú iba na okrasu.
Odevy nie sú iba na okrasu.

Je potrebné všímať si celú hĺbku prostredia a každú jednu vyvýšenú plochu, balkón alebo podozrivé miesto na mape, ktoré naznačuje skrytú miestnosť. Občas vám napovie kamera tým, že vám zaujímavý úsek zobrazí pri prechádzaní okolo stien. Mapy tým pádom nemajú definitívne označené hranice a je na vás, aby ste preskúmali ich tajné zákutia. Hra vás za ich odhalenie odmení.

Po grafickej stránke nie je hra vrcholovým počinom, ale rozhodne nestráca na atraktívnosti. Hlavný hrdina, NPC postavy aj nepriatelia hýria farbami a detailmi. Pochmúrna atmosféra je farebne správne vyvážená. Prostredie je zaujímavé a dizajn levelov prepracovaný. Hra ponúka veľké množstvo lokalít a aj keď samotná príbehová časť nie je dlhá, skúmanie všetkých miest vám zaberie poriadne dlhú dobu. Lokality nie sú priveľmi repetitívne, a preto sa budete chcieť potulovať po celej Zagoravii. Každá mapa má vlastné výzvy. Sú tu isté podmienky - ako je potrebné nepriateľov zabiť, v akom časovom limite, prípadne je potrebné nájsť všetky tajné lokality, či aplikovať nejaké hexy. Odmenou je zlato, výbava alebo skúsenosti.

Po zapnutí hry vás možno prekvapí, že vašej postave nepotrebujete vybrať žiadnu triedu. Victor Vran je lovec démonov a to je jeho jediná špecializácia. Namiesto toho, aby dostal nemeniteľný set schopností a jeden štýl boja, má k dispozícii sedem druhov zbraní a akýkoľvek kokteil démonických síl, pasívnych schopností, vlastností a elixírov, ktorý mu namiešate. Počas hrania neuvidíte jedinú tabuľku, strom schopností či prideľovanie bodov. Tento neortodoxný prístup k levelovaniu postavy je najsilnejšia stránka hry.

Všetko, čo vaša postava potrebuje k efektívnemu zabíjaniu nepriateľov, získa ako predmety, ktoré bežne nachádza v truhliciach či po padlých démonoch. Hrdinu vybavíte démonickými silami, ktoré predstavujú ďalšie aktívne schopnosti, ktoré použijete po naplnení overdrive metra. Karty osudu predstavujú pasívne schopnosti. Bomby a elixíry sú samozrejmosťou. Výstroj môže poskytovať ochranu, ale aj ovplyvňuje spôsob napĺňania overdrive. Aby ste si hranie trochu okorenili, máte na výber aj hexy, ktoré  nejakým spôsobom penalizujú Victora, alebo posilnia nepriateľov.

Všetkých sedem typov zbraní má okrem primárneho útoku aj dva sekundárne. Naraz môže byť Victor vybavený dvomi zbraňami, ktoré si môže kedykoľvek prepínať, dokonca v priebehu jednej sekundy. Na výber máte zbrane nablízko aj na diaľku. Môžete zabíjať démonov z väčšej vzdialenosti alebo si užiť hack & slash aspekt hry. Tradičný meč možno nahradíte rýchlejším kordom alebo bude vašou najlepšou priateľkou brokovnica, ktorá rozstrieľa všetkých démonov naokolo.

Časom zistíte, ktoré zbrane vám najviac vyhovujú, no oplatí sa držať v inventári viacero typov výzbroje. Aj keď určité zbrane využijete málokedy, sú potrebné na plnenie niektorých výziev. Prepínanie zbraní po chvíli pôsobí priam ako nutnosť, no je škoda, že podobne nefunguje vaša ostatná výbava. Na zmenu démonických síl, predmetov či iných vlastností sa budete musieť pozrieť do inventára.

Na rôzne druhy nepriateľov platia rôzne typy zbraní. Niektorí vašej brokovnici odolajú, iní sú zblízka príliš nebezpeční, pretože vybuchujú. Vedia byť vybavení rovnakými silami ako vy, takže počítajte s deštruktívnymi kúzlami, liečivými aurami a inými efektmi. Veľkým mínusom však je, že všetky druhy nepriateľov v hre je možné spočítať na prstoch dvoch rúk. Aj keď sú ich rôzne útoky a vlastnosti zaujímavé, po čase hra touto malou škálou nepriateľov naozaj trpí a môže vás omrzieť. Bossov tiež nie je veľa a potrápi vás naozaj iba zopár, ktorých si zapamätáte.

Zaujímavým prídavkom je transmutácia. Po tom, čo ste si vyskúšali všetky zbrane, karty, démonické schopnosti a výstroj, vám hra dáva možnosť to všetko upraviť a všeobecne si z toho vytvoriť akýsi magický guláš. Z troch rovnakých kariet vám vznikne jedna silnejšia, tri karty rovnakej vzácnosti obetované v prospech zbrane jej zvýšia kritický úder, démonické schopnosti v špecifickej kombinácii vylepšia zbrani sekundárnu schopnosť atď. Kombinácií je množstvo. Zrazu si uvedomíte, že nič z inventára už nepredávate, lebo všetko zužitkujete pri transmutácii.

Victor Vran
Victor Vran Výzvy vám spestria prechádzanie lokalít.
Výzvy vám spestria prechádzanie lokalít.

Victor Vran Každá zbraň mení váš štýl hrania.
Každá zbraň mení váš štýl hrania.

Victor Vran Transmutáciou vytvoríte nové predmety alebo vylepšíte existujúce.
Transmutáciou vytvoríte nové predmety alebo vylepšíte existujúce.

Samotný inventár je veľmi veľký a nemôže sa vám stať, že budete veci predávať alebo hádzať na zem. Všetko budete chcieť využiť. Tvorcovia sa snažili hru ešte viac uľahčiť a dali vám možnosť vyhnúť sa nakupovaniu liečivých odvarov tým, že pridali lekárničku, ktorá má neobmedzené množstvo využití a Victora ňou vybavíte rovnako ako elixírom.

Dabing je v hre príjemným prekvapením. Aj keď dialógov a replík skutočne nie je veľmi veľa, herci podávajú výborný výkon. Victora Vrana dabuje Doug Cockle, ktorého poznáte najmä ako Geralta z Witchera. Čakajú vás vtipné hlášky, obligátne vtipy o klobúkoch aj popkultúrne odkazy. Tvorcovia hudby si zaslúžia poklonu za ich zaujímavé, temné melódie, ktoré sa opäť snažia čo najviac vzdialiť od Diabla. Menšia chybička je, že jednotlivé piesne idú v slučke, no je v nich počuť dlhšiu odmlku, keď skončia.

Hre nechýba PvP aréna a možnosť hrať v kooperácii spolu s ďalšími tromi hráčmi je vítaný bonus. Môžete si zahrať s priateľmi, prípadne sa kedykoľvek pridať k iným hráčom online. Stačí ich nájsť na mape a prídete im pomôcť s ničením nepriateľov. Ďalšiu možnosť hrania ponúka Bottomless Pit aréna, v ktorej sa na vás vrhajú vlny nepriateľov. Môžeme očakávať aj DLC, ktoré má byť zadarmo a pridá do hry nový obsah.

Victor Vran je ideálna voľba pre hráčov, ktorí nemajú skúsenosti s týmto žánrom alebo ich komplikovaný systém levelovania atribútov postavy nezaujíma. Victor Vran naplní túžby všetkých, ktorí chcú v rýchlom tempe páchať obrovské škody veľkým vlnám nepriateľov. Príbeh a sortiment nepriateľov nie sú silnou stránkou hry, no vďaka množstvu lokalít, výziev, režimov aj kooperácii vie zabaviť na dlhú dobu.

napísal Tanya 4.8.2015
8.0
7.6