NECROPOLIS: BRUTAL EDITION

NECROPOLIS: BRUTAL EDITION

8.0

Keď vás umieranie v boji baví

Smradľavá jaskyňa alebo hrobka plná výziev a nebezpečenstiev. Na jednej strane odstrašujúce miesto pre bežného smrteľníka, na druhej strane príťažlivé územie pre nejedného dobrodruha. Necropolis je navyše plný kopcovitých, náhodne generovaných priestorov na prieskum. Nahodiť brnenie, štít a meč a hurá do akcie!

Necropolis vyšiel z dielne štúdia Harebrained Schemes. To sa preslávilo vynikajúcou hernou sériou Shadowrun. Titul kombinuje prvky hry Dark Soul a roguelike a zahŕňa nesmierne náročný postup. Umierať budete doslova každú chvíľu. Namiesto rozbíjania periférií prichádza chuť znovu sa pokúsiť o lepší výsledok. Motivácií je viac. Veľkým pozitívom je náhodne generovaný svet. Ten je vždy naozaj kreatívny a nespôsobuje stereotyp. Nie je núdza o objavovanie nových zaujímavostí a množstvo nepriateľov. Navyše každým ďalším pokusom sa zlepšujete. Prvýkrát vydržíte len pár sekúnd, druhý raz tri minúty a na tretí krát už je to rovná polhodina čistého času. Zadosťučinenie? Jednoznačne.

Voľba hrdinu nie je len kozmetická. Môžete si vybrať dva druhy mužských silákov alebo aj dvojicu šarmantných žien. Voľba je na vás. Chlapi sú pomalší a zdatnejší, naopak ženy sa môžu pýšiť rýchlosťou. Hneď na začiatku úrovne narazíte na rozpis ovládania. To sa vám ukáže vždy pri novom načítaní. Odporúčam sa tam pár ráz aj zastaviť a pozrieť si, čo sa robí a čím. Na ovládanie si len tak ľahko nezvyknete. Kombinácia klávesnice a myši je mierne krkolomná. Najmä základné nastavenie tlačidiel. Bežať stláčaním písmena „V” je skutočne des. Preto je vhodnejšie použiť gamepad.

Necropolis: Brutal Edition
Necropolis: Brutal Edition Bradáč vyzerá vcelku neškodne...
Bradáč vyzerá vcelku neškodne...

Necropolis: Brutal Edition Kostlivci nemajú svalstvo, napriek tomu sú vo výhode.
Kostlivci nemajú svalstvo, napriek tomu sú vo výhode.

Necropolis: Brutal Edition Vymieňať výzbroj budete často.
Vymieňať výzbroj budete často.

Hrdinu ovládate z pohľadu tretej osoby. V jednej ruke drží štít a v tej druhej bojový nástroj podľa výberu. Každá jedná zbraň má špeciálne využitie. Jedná sa zväčša o bežné účinky, ako elektrický prúd, spaľujúce plamene alebo otrávený zelený mrak. Vďaka týmto lepším zbraniam, ktoré sa dajú získať už takmer pri začiatku hry (ak máte šťastie), sa postup dosť uľahčí. V každom prípade netreba zabúdať na používanie úhybných manévrov a spomínaného šprintu. Do topánok tu zateká zvyčajne nečakane a často.

Náplň hry nie je len o samotnom boji. Musíte plniť aj úlohy, ktoré sú, samozrejme, tiež generované podľa istého vzorca. Obsahuje rôzne fázy. Musíte zničiť daný počet určitých predmetov, zabiť rôzne množstvo rovnakých netvorov alebo vypiť magický elixír. Splniť úlohy je veľmi náročné. Hoci aj prežijete dlhý čas s jedným životom, splniť všetky zadania sa vám istotne nepodarí. Navyše čím ďalej postupujete nekonečnými levelmi, tým sú náročnejšie. Rozhodne však aj zábavnejšie. Pôdorys podzemných priestorov nie je nudný. Narazíte na veľké haly, vertikálne úrovne, ale aj pohyblivé skaly. Obával som sa neduhu v podobe zle navrhnutých úrovní, no, našťastie, je všetko v poriadku.

Vítanou pomôckou je možnosť vyrábať rôzne predmety. Pochopiteľne, nemôžete vytvárať všetky druhy hneď na začiatku, ale odomykáte ich postupne. Najprv budete môcť vykúzliť napríklad len pokazené mäso, neskôr ale aj dôležitejšie a účinnejšie predmety. Na tie je, samozrejme, potrebné zbierať materiál. Ten nevypadáva len z truhlíc, ale aj z nepriateľov. A to v hojnom množstve.

Titul je sympatický a bez väčších chýb. Ponúka aj kooperatívnu akciu so živými hráčmi. Počas recenzovania som však nemal možnosť vyskúšať si to. Podstatný je fakt, že sa k vám môžu až traja ďalší bojovníci pripojiť kedykoľvek počas hry. Nemusíte tak čakať na nikoho ako na spasenie. Brutal Edition obohacuje pôvodný obsah titulu o nové povolanie hrdinu - násilníka, pridáva nové zbrane, predmety, lepšie vybalansuje hru a umožní prebádať tajomstvá čierneho lesa.

Grafika hry je jednoduchá, ale štýlová, čo je zrejmé už z obrázkov. Neohúri, ale ani neurazí. Poteší sympatická funkčnosť a bezproblémový chod. Vidieť, že sú vývojári skúsení a vedia svoj titul doladiť do posledného detailu. O niečo menej výrazný je hudobný a zvukový sprievod, ktorý je v hre prítomný zrejme len preto, aby tam niečo bolo. Možno už som rozmaznaný kvalitnejšími tónmi z iných hier, ale v tomto smere je to mierne sklamanie.

V Necropolise budú radi umierať aj tí, ktorí bežne podobným titulom nefandia. Nie je dôležité hru prejsť, veď  to sa azda ani nedá. Je dôležité zabaviť sa a dostať sa čo najďalej. Systém pokus - omyl je tu preto vítaný. Skĺbenie zábavných súčastí z náročných sekačiek a RPG a roguelike prvkov hre prospeli.

Necropolis: Brutal Edition
Necropolis: Brutal Edition Úmrtie doslova rukou netvora.
Úmrtie doslova rukou netvora.