SUPER LUCKY'S TALE

SUPER LUCKY'S TALE

7.5

Príbeh nezbedného lišiaka sa rozbieha

Super Lucky’s Tale je roztomilá a hravá skákačka pre všetky vekové kategórie, v ktorej sprevádzate malého lišiaka Luckyho, vždy dobre naladeného hrdinu plného energie, na jeho dobrodružných cestách. Pôvodne Oculus Rift exkluzívny VR titul Lucky's Tale prichádza už aj v štandardnej podobe v novom vydaní.

Znovu sa tak stretávame s veselou líškou skákajúcou krížom-krážom svetom plným pestrých farieb a všakovakých zvieratiek. Líška Lucky môže po novom už aj behať, točiť sa, a dokonca sa zahrabať pod zem. Nechýba ani prenášanie predmetov či riešenie hádaniek. Zaujímavý titul uvedený do predaja spolu s konzolou Xbox One X príjemne spestril tohtoročnú bohatú jesennú ponuku. Stojí však Super Lucky’s Tale za vyskúšanie?

Hneď v úvode hry vás privíta prestrihová scéna zobrazujúca zápletku celej hry. Luckyho sestra sa už dlhodobo pokúšala získať prístup ku Knihe vekov, no nepríjemné udalosti jej v tom zabránili a úloha prešla na vás, jej mladšieho brata. Príbeh je jednoduchý a nenáročný na pochopenie. Pre najmenších hráčov tvorcovia hry poskytli slovenskú a českú lokalizáciu. Dabing však ostáva anglický.

Super Lucky's Tale
Super Lucky's Tale Svet plný farieb a prekvapení vás určite zaujme.
Svet plný farieb a prekvapení vás určite zaujme.

Super Lucky's Tale Na získanie prístupu k panstvu Lorda Uhlíka potrebujete kopec štvorlístkov.
Na získanie prístupu k panstvu Lorda Uhlíka potrebujete kopec štvorlístkov.

Super Lucky's Tale Aj takto môže vyzerať cesta za vytúženým štvorlístkom.
Aj takto môže vyzerať cesta za vytúženým štvorlístkom.

Hrateľnosť je založená predovšetkým na zbieraní zlatých mincí a štvorlístkov, ktoré potrebujete na presun medzi štvoricou svetov ovládaných jedným z kvarteta bossov. Každý svet predstavuje otvorené prostredie s vedľajšími úlohami zadávanými obyvateľmi a obsahuje zopár skrytých predmetov umiestených na ťažšie dostupných miestach.

Jednotlivé levely sú tvorené klasickým preskakovaním rôznych nepriateľov a prekážok za účelom splnenia požadovanej úlohy. Osobne ma však najviac zaujali a bavili dvojrozmerné levely predstavujúce vyššiu náročnosť. Nechýbajú ani bonusové časti ponúkajúce jedno písmenko z názvu LUCKY. Práve počas hrania 2D levelov som bol nútený viacnásobne opakovať celý level alebo v lepšom prípade pokračovať od najbližšieho kontrolného bodu. Za zmienku stoja aj rôzne hádanky. Za ich splnenie som bol odmenený cenným štvorlístkom a rozkošnou animáciou Luckyho. Zelený symbol šťastia je nevyhnutný na presun do ďalšieho levelu.

Postupným hraním sa budete bližšie zoznamovať s hlavnými postavami hry, ktoré vás pomerne detailne prevedú ich svetom. Na konci úrovne nebude chýbať očakávaný finálny súboj, ktorého úspešné dokončenie vám zabezpečí presun do ďalšej fázy hry. Ak by ste sa však chceli opätovne vrátiť k prvému alebo akémukoľvek svetu, stačí zavítať do menu hry a zvoliť si vami obľúbený svet a dokončiť všetky levely na 100%. Zábavné sú aj niektoré vedľajšie úlohy, ktorých zadanie vám neraz vyčarí úsmev na tvári.

Dokončenie kvarteta svetov bez zbierania všetkých skrytých predmetov vám vystačí na približne 4-5 hodín v závislosti od vašej zručnosti. Osobne mi dokončenie prvého sveta na približne 70 % zabralo niečo menej než hodinu. Avšak postupne s blížiacim sa koncom hry narastá aj obťažnosť a nutnosť opakovania jednotlivých úrovní. Práve náročnosť je do významnej miery závislá na uhle kamery. V niektorých momentoch uhol snímania deja na obrazovke nebol vhodný, čo spôsobilo, že aj relatívne ľahký skok som bol nútený neraz opakovať. Nie je to však pravidlom. Podobne mi miestami znepríjemňovali hrateľnosť prepady snímkovania. Predovšetkým vo vypätých situáciách s množstvom objektov a nepriateľov na obrazovke. Keďže hra beží na Xbox One (S) maximálne pri 30 fps, každý väčší prepad je citeľný. Majitelia Xbox One X môžu rátať s dvojnásobnou hodnotou zaručujúcou plynulejší pocit z hrania.

Z celkového hľadiska sa Super Lucky’s Tale nemôže vyrovnať vysoko hodnotenému titulu Super Mario Odyssey, no aj napriek tomu má čo ponúknuť. Zábavná hrateľnosť spojená s príjemným grafickým spracovaním si vás získa. Hre som dokázal tolerovať občasné prepady snímkovania pod hranicu 30 fps, no výpadky hudby v pozadí opraviteľné len reštartom hry sú už skutočne neodpustiteľné.

Celkové hodnotenie hry podporujú zaujímavé 2D levely, vedľajšie misie a hádanky zaručujúce návrat k dokončeným svetom. Keby neboli obsiahnuté zbytočné technické nedostatky, hra by získala určite vyššie hodnotenie nielen u nás, ale aj vo svete. Za 30 eur je to však stále pomerne hodnotný titul pod hlavičkou Play Anywhere, teda so spoločným prístupom k Xbox One a súčasne k PC verzii hry.

Super Lucky's Tale
Super Lucky's Tale Rozlúštením jednotlivých hádaniek získate zelený symbol šťastia.
Rozlúštením jednotlivých hádaniek získate zelený symbol šťastia.