MURDEROUS PURSUITS

MURDEROUS PURSUITS

6.5

Hra, v ktorej ste lovcom aj korisťou

Ak máte vražedné chúťky a chcete niečo nevšedné, kde sa nemláti hlava-nehlava, ale treba nenápadne zlikvidovať svoj cieľ, ste na správnej adrese. Možno. Táto hra vám totiž poskytne zaujímavo riešené konfrontácie so svojimi obeťami, ale aj prenasledovateľmi v multiplayerových arénach. Pritom v úvode nikdy neviete, kto je vašou korisťou a kto vaším potenciálnym vrahom. Znie to dobre, ale...

Na výber je osem rozmanitých lovcov - zabijakov a vy si zvolíte postavu muža alebo ženy, s ktorou nastúpite do akcie. Môže to byť vandrák, bruchatý bradáč, dôstojník v uniforme, šejk, gejša, elegantná panička alebo Afroameričanka. Pri vzhľade ide výlučne o sympatie, dôležitejší je výber dvoch z piatich dostupných schopností. Tie totiž budete využívať pri svojej práci vo viktoriánskych lokalitách, kde musíte dokázať, že ste najschopnejší zabijak, a pritom sa nenechať pristihnúť.

Ocitnete sa v dvojposchodovej hudobnej hale, laboratóriu či strojovni plnej hostí a počas desiatich minút musíte medzi nimi po jednom vyhľadávať určené ciele. Vystopujete ich na základe pohyblivého ukazovateľa v hornej časti obrazovky, ktorý vás vedie správnym smerom. V tesnej blízkosti koristi sa ukáže výrazná zelená línia. Lenže zvyčajne je vaša obeť zamiešaná v skupinke ľudí a stále nemusí byť jasné, kto to konkrétne je. Môžete to risknúť a zaútočiť náhodne, čo sa vám ale neraz vypomstí. Po útoku na nevinného totiž dostanete postih a spravidla sa odhalí vaša identita. To neraz využijú iní lovci, ktorí vás s radosťou zlikvidujú. Už preto, že sú za to odmenení. Pozor si treba dávať aj na strážnikov, ktorí okamžite zasiahnu, keď tasíte zbraň. Smrťou ani prichytením však pre vás hra nekončí a o chvíľu už ste znovu na love.

Murderous Pursuits
Murderous Pursuits Postavy zabijakov sú dosť rôznorodé.
Postavy zabijakov sú dosť rôznorodé.

Murderous Pursuits Ak chcete  byť nenápadní, treba splynúť s davom.
Ak chcete byť nenápadní, treba splynúť s davom.

Murderous Pursuits Identifikovaný cieľ to parádne schytal.
Identifikovaný cieľ to parádne schytal.

V priestoroch sa môžete ľubovoľne pohybovať a pozorovať návštevníkov, ktorí len tak postávajú, rozprávajú sa medzi sebou, pozorujú obrazy, hrajú na hudobných nástrojoch alebo pijú čaj. Keď sa však pridlho motáte po okolí, narastá úroveň odhalenia. Ak dosiahne maximum, protihráči už vedia, že ste zabijak (a niekedy aj priamo ich určený cieľ) a sú vám v pätách. Úroveň odhalenia znižujete, keď sa infiltrujete a splyniete s davom. Jednoducho stačí vstúpiť na miesta s prerušovanou čiarou na podlahe a vaša postava sa zapojí do konverzácie s ostatnými alebo robí inú bežnú činnosť. Týmto spôsobom sa udržíte v utajení.

A potom sú tu spomínané schopnosti. Jedna vás okamžite zamaskuje a zmení na inú postavu. S novým vzhľadom sa ihneď zníži úroveň odhalenia. Ďalšia schopnosť umožní odraziť útok iného lovca, zosmiešni zasiahnutú obeť, za čo máte bonus, odhalí identitu ľudí v okolí alebo na chvíľu všetkých omámi. Výber ideálnej dvojice schopností je naozaj len na vás a môžete ho zmeniť pri štarte novej hry.

Vaša postava má pri sebe zbraň, ale v okolí nájdete miesta, kde si vyzdvihnete nejakú účinnejšiu. Hoci sa pri útoku vždy jedná len o jeden smrtiaci výpad alebo strelu, bude mať váš zásah vyššie ohodnotenie. Hra si všíma aj to, či pritom použijete svoje schopnosti, koľko zabití sa vám podarí za sebou a spôsob prevedenia. Výsledné skóre zohľadňuje počet zlikvidovaných obetí, spacifikovaných lovcov, vašich úmrtí aj to, do akej miery ste boli nenápadní a celkovo úspešní.

Hra má zaujímavý nápad, ktorý tvorí dobrý základ, len je škoda, že ho tvorcovia ďalej nerozvíjali. Všetko je založené len na stopovaní obetí a potýčkach s inými lovcami v skromných lokalitách. Bez akéhokoľvek náznaku príbehu, gradácie a pridávania pokročilých herných prvkov. Skrátka dookola robíte to isté a aj keď vás to chytí, čoskoro nastúpi stereotyp zapríčinený nedostatkom obsahu. 20 € za hŕstku arén hrateľných v jedinom režime je naozaj priveľa a nečudo, že väčšinou nedokážete nájsť žiadnych živých hráčov a musíte sa aj mimo tréningu uspokojiť len s AI náhradníkmi.

Grafika je prijateľná, priestory jednotlivých lokalít sa však výrazne nelíšia a sú pomerne fádne. Všetky modely postáv sú verziami osmičky lovcov, čo vás síce môže trochu mýliť pri stopovaní, ale práve vďaka tomu vás protihráči len tak ľahko nespoznajú. AI lovci vás vedia prekvapiť, umelá inteligencia návštevníkov a strážnikov je však vlažná a reagujú len vtedy, keď už na niekoho zaútočíte priamo pred ich očami. A je dosť neférové, keď máte zameraný cieľ a kým dokončíte útok, vlezie vám iná postava do rany a hra to vyhodnotí ako vašu chybu a ohrozenie nevinného. Hudba je príjemná, hravá, zvuky skromnejšie a ovládanie intuitívne.

Murderous Pursuits má dobrý nápad v štýle Assassin's Creed multiplayeru, ale celkový obsah je príliš skromný, a preto hra čoskoro omrzí a len ojedinele narazíte na živých protivníkov. Tvorcovia naplánovali niekoľko aktualizácií, ktoré v priebehu mája až augusta prinesú nové úrovne, schopnosti, pridajú perky a herné módy, čo sú veci, ktoré tu už mali byť od začiatku. Kým sa totiž objavia, o hru stratia záujem aj tí, ktorí sa pri nej spočiatku veľmi dobre bavili, ale nemá si ich čím udržať. Murderous Pursuits už teraz zíva prázdnotou. A pribudnú aj ďalšie postavy, tie už ale majú byť platené, čo v prípade titulu s limitovanou náplňou, ktorý má nedostatok hráčov, rozhodne nie je vhodné.

Murderous Pursuits
Murderous Pursuits Niekedy treba odpratať z cesty iných lovcov.
Niekedy treba odpratať z cesty iných lovcov.