DILLON'S DEAD HEAT BREAKERS

DILLON'S DEAD HEAT BREAKERS

7.0

Spojenie zdanlivo nesúrodých žánrov

Recenzia na 3DS verziu

Pomaly to začína vyzerať tak, že to majú Mii postavičky za sebou. Sú tu s nami od roku 2006, kedy sa predviedli na konzole Nintendo Wii a stali sa avatarmi hráčov. Využívali ich nielen v systéme, ale aj v samotných hrách. Neskôr sa dostali na 3DS a aj na Wii U, kde sa dočkali vlastného Miiverse. Tam však spoločnosť tento rok vytiahla kábel a ani mobilná sociálna hra Miitomo už nie je medzi nami. Tvorba postavičiek sa síce presunula priamo do browseru, no na Switchi sa zatiaľ výraznejšie nepresadili. Mii však ešte nepovedali posledné slovo a po Tomodachi Life a Miitopia to skúšajú v ešte jednej hre ako hlavné postavy. Pritom to nie je práve hra, kde by ste výrazné zakomponovanie Mii postavičiek čakali.

Dillon's Dead Heat Breakers je už treťou časťou v sérii, ktorá začala skôr v nezávislých vodách, aj keď ju pod svojimi krídlami má od začiatku Nintendo. Teraz sa ale autori zo štúdia Vanpool poriadne rozbehli a z digitálnych vôd vykročili smerom k retail verzii a novú Dillonovu hru poriadne nafúkli. Je väčšia, bohatšia, s vyšším rozpočtom (ktorý niekde vidno, inde zase nie), no hlavne stále vychádza zo známych koreňov. Ak ste ale doteraz o predchádzajúcich hrách nepočuli, nič sa nedeje.

Dead Heat Breakers síce počas celej hernej doby hodí nejaký ten odkaz na minulosť, no v zásade takmer vôbec nepotrebujete poznať to, čo hre predchádzalo. Príbeh funguje aj osve, všetky herné mechanizmy vám hra vysvetlí v úvodných minútach a tie nové sa zas začnú prirodzene nabaľovať v priebehu hrania. Pokojne to môže byť pre vás prvá hra v sérii a nebudete sa cítiť stratení, nakoľko si autori uvedomili, že toto bude naozaj prvý raz, čo mnohí z vás o hre vôbec počuli. Preto vás pomaly vnesú do tohto podivného sveta plného antropomorfných zvieratiek.

Dillon's Dead Heat Breakers

V Dillonovej koži sa zúčastníte dynamickej akcie.
Dillon's Dead Heat Breakers

Vaša Mii pstava do boja vstupuje len nepriamo.
Dillon's Dead Heat Breakers

Nepriatelia sa zlepšujú, ale aj vy dostanete nové útoky.

Dillon je hlavný hrdina série a je to hrdinský a bleskovo rýchly červený pásavec, ktorý nemá rád zbrane, no za spravodlivosť bojuje svojou rýchlosťou. Spolu s ním sa dostávate do trošku obskurného westernovo ladeného post-apokalyptického sveta. To je trošku veľa prívlastkov, ale v hre to funguje. Navyše do nej nevstupujete ako Dillon, ale ako vaše Mii. Vo zvieracej podobe. Ste na úteku pred zloduchmi, ktorí obsadili vaše mesto a chcú získať aj váš ťahač. Na scéne je však červený blesk a ten vás zachráni. Partia okolo neho vám chce pomôcť a tým sa spúšťa unikátne namixovaný kolotoč akcie, tower defense a manažmentu.

Rovnako ako hra mieša prvky prostredia, tak mieša aj herné žánre a len jeden jej rozhodne nestačí. Hra to však na vás vybalí len postupne. Dillon a jeho partia vás zavedú k sebe do bezpečného mesta. Zdá sa však, že to je jediné bezpečné mesto v okolí, lebo z tých ostatných navôkol prichádza jedno volanie o pomoc za druhým. A kým Dillon pomôže vášmu mestu, vy môžete pomôcť jemu v bojoch o záchranu životov navôkol. Na to celé je navyše nabalený aj podpríbeh o tom, ako potrebujete na záchranu svojho mesta postaviť superzbraň. Tá si však vyžaduje zdroje a tie musíte získať, ako inak, plnením misií, vedľajších úloh a aj minihier, ktorých tu nebude nikdy nedostatok. A kým sa vám bude zbraň v garáži utešene rozrastať, môžete svojim postavám vylepšovať vybavenie, kupovať predmety a manažovať zdroje.

Samotná hrateľnosť sa v prípade tejto hry delí na niekoľko vrstiev, pričom boj je vždy vlastne tá posledná. Alebo prvá, záleží na tom, z ktorej strany sa na to pozriete. Väčšinu času ovládate samého seba (svoju Mii zvieraciu postavičku), no v bojoch a v pretekoch preberáte zas Dillona. Kým vo svojej vlastnej Mii koži najskôr preberáte bežné úlohy v meste, chvíľku to trvá, kým sa dostanete priamo do akcie. Nemusíte sa však báť, že by ste dovtedy nemali čo robiť. Hra sa veľmi dobre postará o to, aby pre vás neustále mala pripravenú nejakú väčšiu či menšiu činnosť, ktorou vás chce zabaviť a nie je toho málo.

Hra funguje na princípe dňa a noci. Ráno sa zobudíte, zbehnete sa pozrieť do garáže, či pre vás nie je pripravená nejaká konkrétna mini úloha, a ak nie, stačí len vybehnúť do ulíc mesta a nájsť si niečo podľa svojho gusta. Môžete obsluhovať v obchode, kde budete vykladať tovar a blokovať ho zákazníkom. Alebo sa „zamestnáte“ v recyklačnom stredisku, či zbehnete do „VR“ herne. Najzaujímavejšou vedľajšou činnosťou sú však preteky, kde zase preberáte Dillona a musíte odjazdiť trať v čo najkratšom čase. Za svoj výkon dostávate odmenu v podobe kreditov. Tie môžete minúť na vylepšenia a na najímanie žoldnierov. Pomedzi to môžete aj komunikovať s obyvateľmi.

Keď skončí vaša práca, je už večer a vtedy dostanete notifikáciu, že sa máte dostaviť na svoj hotel. Pred vami je záchrana ďalšieho mesta a vy na to potrebujete ľudí. Najmete tak pištoľníkov z baru. Vaše zdroje sú obmedzené vašimi kreditmi a musíte dobre pouvažovať, po kom siahnete. Líšia sa levelom, silou a tiež efektívnym dostrelom. To musíte dobre nakombinovať. Následne ich po nábore zoberiete do boja, tam uspejete, vrátite sa späť a idete spať. Ráno zase vstávate a kolotoč sa opakuje.

Na poskladanie zbrane ale potrebujete konkrétne diely a niektoré z nich sa dajú získať len z určitých nepriateľov v niektorých úrovniach. V zásade pred vás ale hra nekladie veľké prekážky. Musíte len vhodne investovať a poriadne zabojovať. Problém je, že aká je hra cyklická, taká je časom aj stereotypná, keďže vyššie opísaný kolotoč sa opakuje stále. Vstupujú do toho už spomínané vedľajšie činnosti a aj priame vedľajšie misie, no repetitívnosti sa len tak nezbavíte, čo je najväčšia chyba hry. Pritom vám zaberie pokojne cez 20 hodín a ešte stále vám zostanú nesplnené nejaké vedľajšie úlohy.

Ale predsa len sa k hre budete vracať, a to najmä kvôli chytľavému mixu hrateľnosti. Priamo v misiách začínate tower defense pasážou. Najali ste žoldnierov a teraz ich musíte vzhľadom na ich schopnosti vhodne rozmiestniť na obranné pozície tak, aby ste obránili sklady. Šetriť sa neoplatí a čím viac a čím lepších máte, tým menej roboty máte sami v boji. Sklady môžete sami ešte doplniť, ak počas tejto plánovacej pasáže získate dostatok zdrojov. A tiež ich silnejšie opevniť - ak máte dostatok zdrojov. Času ale dostatok nemáte, takže musíte byť rýchli a uvažovať takticky, lebo nepriatelia nebudú čakať donekonečna na vašu prípravu. Takže ešte rýchlo spolubojovníkom v ich streleckých vežiach nabijete zbrane a ide sa na to.

Nepriatelia nastúpia na scénu a už to máte vo vlastných rukách. Spolubojovníci strieľajú v určených vzdialenostiach a vy musíte lietať po celej mape, aby ste ich porazili. Pomedzi to zbierate powerupy na podporu a manažujete vaše Mii-ja, ktoré posielate bojovať buď k sebe, alebo na určité body na mape. Boje sú naozaj rýchle a dynamické, nepriateľov sú desiatky a postupne prechádzajú 3 štádiami evolúcie: prvé je obyčajné, druhé je pretekárske a tretie sú silní obri, ktorí idú rovno za cieľom, aby ho zničili.

Dillon's Dead Heat Breakers

Mii postavičky svojich priateľov najímate ako žoldnierov a postupne levelujete.
Dillon's Dead Heat Breakers

Ponuka minihier sa postupne obstojne rozrastie.
Dillon's Dead Heat Breakers

Preteky patria medzi to najzábavnejšie v hre.

Mapy sú navyše stále náročnejšie, nepriatelia čoraz silnejší a neváhajú na vás vytiahnuť aj rôzne špeciálne schopnosti, s ktorými musíte pri boji počítať. V prvom rade k nim ale musíte doraziť. Vtedy sa spustí samostatný súbojový režim, v ktorom máte k dispozícii hneď niekoľko útokov a postupne získavate ďalšie. Boj musíte prispôsobiť tomu, akým nepriateľom práve čelíte. Pri útokoch z nich navyše padajú predmety, ktoré musíte zbierať. Navyše si môžete pomôcť vecami z inventára a tiež použiť modifikácie, ktoré vám napríklad pridajú bombu. Pri pretekárskej evolúcii nepriateľov je to trošku iné – čelíte tiež limitu a naháňate ich po mape. Čím menej vám ich do tejto fázy zostalo, tým lepšie pre vás. Ak chcete ešte väčšiu výzvu, môžete zobrať vedľajšie misie v baniach, kde ste viac obmedzení a nepriatelia majú výhodu.

Hre sekunduje príjemný audiovizuál, ktorý dotvára skôr animákový celkový dojem, no hre naozaj sadne a vôbec sa na ňu nepozerá zle, aj keď je jasné, kde už dnes 3DS graficky stojí. Jej svet je však bohatý, nahrávania sú len krátke a veľmi pekne je do hry zapracovaný 3D efekt, kedy hĺbka prostredia naozaj vynikne. Aj hudba sa k hre hodí, aj keď to nie je niečo, čo by vám dlhšie utkvelo v hlave. Rozhodne však neurazí. Limity handheldu sa pretavili do absencie dabingu, kedy namiesto neho postavy len mrmlú a nie vždy sa to dá preskočiť, aj keď sa niektoré veci už opakujú.

S Dillon's Dead Heat Breakers je to ťažké najmä preto, že má hra v zásade len jednu vážnu chybu, a tou je schematickosť a repetitívnosť. Pri 20-hodinovej dĺžke to ale prekáža už trošku viac. A aj keď sa k hre radi vrátite kvôli chytľavej akcii, boli by ste radi, keby sa to všetko okolo výraznejšie obmieňalo, či sa aspoň niektoré činnosti dali automatizovať. Poteší nápaditý mix žánrov, taktiež unikátne využitie Mii, kedy žoldnieri, ktorých si najímate, sú vlastne vaši online priatelia reprezentovaní vlastnými Mii.

napísal matus_ace 12.6.2018
7.0
7.0