KRYPTCRAWLER

KRYPTCRAWLER

4.0

Bludisko, v ktorom sa budete nudiť

Krokovacie dungeony ešte nepovedali posledné slovo. Potvrdil to aj úspešný slovenský titul Vaporum. Žáner, ktorý bol v istom období takmer zabudnutý, sa opäť derie na svetlo. KryptCrawler ponúka tradičnú hrateľnosť, ale aj možnosť hrať ho vo virtuálnej realite s Gear VR alebo Occulus Rift. A je to rozhodne lepšia voľba. Kryptcrawler totiž stráca všetky plusy, ak ho hráte na klasickom monitore. Vtedy hráč dostane len neveľmi nezaujímavú hru, aká tu už bola viackrát a v lepšom prevedení.

Fádny obsah pritom nie je to najhoršie. Ani sa nedá opísať väčšia frustrácia z toho, keď sa neviete pohnúť ďalej a len klikáte na každom kroku na predmety, ktoré by sa azda dali použiť. Popritom si pomáhate nepohodlnou mapou a celé to je zúfalo nudné a bez nápadu. Jednoducho šedivé fantasy bez pridanej hodnoty. Nepriatelia sa dlho nemenia a stále sú tu tí istí. Sem-tam sa zjaví osvieženie v podobe nejakého hlavolamu, ale aj ten sa dá ľahko rozlúsknuť. Nové možnosti hrateľnosti pribúdajú pozvoľna.

KryptCrawler
KryptCrawler Kostlivec musí byť!
Kostlivec musí byť!

KryptCrawler Pavúky sú ľahké obete.
Pavúky sú ľahké obete.

KryptCrawler Jediným plusom je možnosť hrať vo VR.
Jediným plusom je možnosť hrať vo VR.

Postupne získavate zbrane, ako je meč, kladivo, štít atď. No vašou hlavnou úlohou nie je bojovať, ale riešiť drobné hádanky a hľadať kľúče od ďalších miestností. Mnohokrát vám pritom pomôže tabuľka s textom, ktorý vám poradí, čo máte spraviť a posunie trochu ďalej jednoduchý príbeh. Zatiaľ čo pri postupe sa vy pohybujete po krokoch, vaši protivníci vás môžu v danej úrovni znenazdajky napadnúť. Dokonca sa nedá ani zastaviť hra.

Kto nemá skúsenosť s týmto žánrom, tak si musí zvyknúť na neobvyklé herné mechanizmy, ale rýchlo si ich osvojí. Pri postupnom posúvaní sa z jednej miestnosti do druhej sa pomocou myšky sa viete rozhliadať a objavovať skryté tlačidlá, páky alebo interaktívne objekty a niektoré môžete posúvať. Napríklad sa ocitnete v  miestnosti, kde musíte presúvať kamenné valy, ktoré majú zapadnúť na svoje miesto. Ak urobíte chybu, môžete sa vrátiť do predošlej miestnosti a tá predošlá sa zresetuje.

Grafická stránka hry zodpovedá potrebám VR, ale je oveľa slabšia, než by sme si predstavovali. Cítili sme sa opäť ako v 90. rokoch minulého storočia a nadšenie, ktoré sme mali pri Vaporum sa žiadnym spôsobom nekonalo. Od hry ako takej sme očakávali celkovo viac. Či už sa to týka obsahu alebo nápadov. Najviac zarazia technické problémy, ako je zamŕzanie alebo padanie do operačného systému, ktoré sa vyskytujú najmä vtedy, keď sa prepínajú okná.

Bezduché lozenie po útrobách jaskyne s jednoduchou hrateľnosťou nezaujme. Hre podráža nohy aj nemožnosť kedykoľvek ukladať svoj progres. Ak prejdete dlhší úsek a zabudnete si uložiť postup na určených bodoch, v prípade úmrtia zostanete sklamaní a frustrovaní.

Hudobný sprievod je na tom obstojne a prekvapia nadabované pasáže, ktoré nie sú vždy samozrejmosťou. Za cenovku mierne presahujúcu 6 € dostanete hodiny hrateľnosti a možnosť skúmať úrovne ako kedysi, dokonca aj vo virtuálnej realite. Lenže stojí to za to, keď hra vyzerá tak nevábne? Naša odpoveď je, že nestojí.

napísal Possol 6.8.2018
4.0
KRYPTCRAWLER