NBA 2K PLAYGROUNDS 2

NBA 2K PLAYGROUNDS 2

7.5

Vitajte na basketbalovej párty!

Tak ako v reálnom svete existujú dva „typy“ basketbalu - jeden klasický, seriózny, halový a druhý o niečo voľnejší, možno o niečo tvrdší streetball – existujú dva typy basketbalu aj vo svete virtuálnom. Prvý predstavujú série NBA Live a NBA 2KXX. Druhý naštartovali chlapíci z Accolade svojím titulom NBA Jam. Idea zábavného arkádového a aj trochu (respektíve veľmi) nerealistického basketbalu sa fanúšikom zapáčila natoľko, že postupom času vyšlo niekoľko pokračovaní NBA Jam, NBA Street Homecourt alebo NBA 2K Playgrounds. A práve pokračovaniu posledne spomenutého titulu sa pozrieme na zúbky.

Kurz nastavený v NBA 2K Playgrounds 1 je pevne daný a od pôvodného zamerania sa dvojka neposunula ani o milimeter. Máme pred sebou arkádovú verziu basketbalu, síce s reálnymi NBA hráčmi, ale stále popierajúcu pravidlá tohto športu a čo je ešte horšie (alebo vlastne lepšie) aj zákony fyziky. Auty? Zabudnite. Fauly? Ha-ha. Kroky? Dvoják? Cez pol? Technický kôš? Nie, nie, nie a ešte raz nie.

NBA 2K Playgrounds 2
NBA 2K Playgrounds 2 Shaq skóruje prvý kôš v zápase.
Shaq skóruje prvý kôš v zápase.

NBA 2K Playgrounds 2 Na ihriská je radosť pozerať.
Na ihriská je radosť pozerať.

NBA 2K Playgrounds 2 Shootmeter v jeho novej podobe.
Shootmeter v jeho novej podobe.

Dve dvojčlenné družstvá síce vybehnú na palubovku, respektíve asfaltové ihriská s úmyslom trafiť loptu do súperovho koša, ale spôsoby ako to dosiahnuť sa veľmi líšia od toho, na čo sme zvyknutí. Saltá, otočky, odrážanie sa od dosky, lakťovky do zubov nepríjemne dotieravým oponentom, strkanice a smeče všetkých tvarov, farieb a chutí, dvojité allyeupy a ďalšie lahôdky sú pravou esenciou toho, čo sa na obrazovkách odohráva. Pri ovládaní a najmä správnom načasovaní streľby i zakončenia zblízka vám pomôže prepracovaný shoot meter, pričom stále platí, že pri absolútne perfektnom zakončení dostávate za kôš o jeden bod navyše. Našťastie, AI to už tak veľmi ako v prvej časti série nezneužíva a zápasy tak nestoja a nepadajú na cheatovaní v podaní počítača.

Povestnou čerešničkou na torte „šialenej“ hrateľnosti sú powerupy, ktoré získavate za snahu a úspešne prevedené činnosti na palubovke. Rýchlejší šprint, zvýšená sila či vyššie bodové ohodnotenie košov sme už mali aj v minulej verzii. Ak nás pamäť neklame, napríklad prekliatie súperov alebo zamrznutie koša sú novinkami.

Už sme si povedali čo-to o tom, ako sa tento basket hrá, ale ešte sme si nepovedali, kto ho hrá. Titul disponuje licenciou NBA, a tak sa môžete tešiť na všetky - alebo takmer všetky historické i súčasné hviezdy zámorskej ligy, vrátane LeBrona, Curryho či Duranta alebo Hardena. Dokonca sa môžete dostať aj k hráčom, ktorí v Playgrounds 1 chýbali, napríklad Kobe Bryant alebo Michael Jordan. A tu prichádza prvý problém. Hráčov získavate pomocou kartičkového systému a určite viete, kam takýto systém odomykania smeruje. K mikrotransakciám. Nové balíčky kariet budete buď grindovať za desiatky a stovky zápasov, alebo si okrem úvodných 30 eur pripravíte ďalšie chechtáky a investujete ich do rozšírenia svojej zbierky.

Hráči sa líšia svojimi parametrami, Shaquille O´Neal je neprekonateľný so smečom zblízka, ale trojky od neho nečakajte. Navyše sa hráči zlepšujú na základe toho, ako často ich nasadzujete do zápasov a ako veľmi sa vám s nimi darí. Zvyšovanie úrovne neprináša priamo zlepšovanie atribútov, skôr sa prepracovávate k novým animáciám, crossoverom alebo smečom.

NBA 2K Playgrounds rozhodne nie je určený pre sólo basketbalistu. V základnom menu hry nájdete zo singleplayerových módov iba Sézonu a súťaž v trojkách. Sezóna je jednoducho reťaz za sebou nasledujúcich ligových zápasov, kde sa so svojím družstvom snažíte prepracovať na čelo tabuľky. Online zápasy môžete skúšať v spolupráci s AI alebo si nájsť živého spoluhráča a pribudol nový mód Championship určený práve pre multiplayerovo orientovaných športovcov. Stále však platí, že toto nie je titul, kde si budete chcieť každý večer v pokoji odohrať pár ligových zápasov. Jeho zábavnosť je skrytá úplne inde. Ideálne v kombinácii 4 živých spoluhráčov, ktorým môžete roztrhať sandál virtuálne, ale ideálne aj fyzicky niekde na párty.

Ak ste vlastníkom prvej časti série, dôvodov pre kúpu pokračovania je niekoľko. K najvýraznejším patria úplne nové a nádherne prepracované ihriská. Či už sa jedná o prístav, lietadlovú loď, nočné Tokio alebo vrchol mrakodrapu – všetky sú skutočne nádherné, s množstvom malých zábavných detailov a sprievodných animácií. Veľmi pozitívne hodnotíme zapracovanie spomínaného shootmetra i vizuálne pomôcky pri doskokoch, kedy je jednoduchšie odhadnúť, kam lopta po odraze od koša dopadne. Hviezdy NBA sú graficky spracované tak, ako sme zvyknutí, t.j. s veľkými hlavami v karikaturistickom štýle. Čo sa vôbec nezmenilo, je absolútna absencia úprav nastavaní parametrov zápasov – čas, pravidlá, powerboosty, nič nedokážete meniť ani inak hru preinačiť.

NBA 2K Playgrounds 2
NBA 2K Playgrounds 2 Poznáte tento briežok a most v diaľke?
Poznáte tento briežok a most v diaľke?

NBA 2K Playgrounds 2 LebRon ešte v starom drese, aktualizácia zostáv zatiaľ neprebehla.
LebRon ešte v starom drese, aktualizácia zostáv zatiaľ neprebehla.

NBA 2K Playgrounds 2 Je to vták? Je to lietadlo? Nie, je to basketbalista!
Je to vták? Je to lietadlo? Nie, je to basketbalista!

Pre eventuálnych záujemcov o hru, ktorí by si ju chceli zadovážiť na PC platforme, ešte máme jedno dôležité upozornenie. Hranie na klávesnici je utrpenie, potrebujete ovládať smerové tlačidlá a takmer všetky tlačidlá na numpade. Gamepad je v tomto prípade nevyhnutnosťou, inak sa miesto zábavného basketbalu dočkáte iba frustrujúceho prstokladu.

Pokračovanie streetballového arkádového basketbalu dopadlo o niečo lepšie než jeho starší súrodenec. Zmien v hrateľnosti je niekoľko, ale sú orientované správnym smerom, nádherné ihriská potešia oko, naopak mikrotransakcie určite nepotešia peňaženku. Pri eventuálnej kúpe ale majte stále na mysli, že sa viac zabavíte v multiplayeri ako v sólo hernom móde a úplne ideálne je nasadiť NBA Playgrounds 2 ako jeden z hlavných bodov programu nerdskej LAN párty.

napísal je2ry 9.11.2018
Páči sa mi! (+3)
7.5