ASSASSIN'S CREED III REMASTERED

ASSASSIN'S CREED III REMASTERED

7.5

Mierne vylepšený parkour s americkými zabijakmi

Nezáleží na tom, či ste už niektorú hru Assassin's Creed hrali, alebo nie, ale určite túto sériu poznáte. Jedine ak  ste sa práve prebrali z dlhoročnej kómy. Táto značka je už kultová a Ubisoft z nej žmýka, čo sa dá. Kvalitatívne je na vysokej úrovni, ale v prípade niektorých titulov so zabijakom už trochu vidno „únavu materiálu" a aj to, že sú už účelové a majú byť „oslíkom otras sa" , z ktorého vypadne čo najviac dolárov. A hlad po peniazoch cítiť aj z remastrovanej verzie Assassin's Creed III.

AC III je stále pôsobivá hra, to je bez debaty a priviesť ju na nové platformy vlastne nebol zlý nápad. Ubisoft sa však až príliš spolieha, že hráčov aj dnes uspokojí to, čo nám ponúkla pôvodná verzia v roku 2012. Stačí trochu upraviť grafiku, pridať pár efektov, prilepiť k tomu nejaké DLC a hotovo. Ale naozaj to stačí? Ak sa vám trojka už dávno nepovaľuje v hernej knižnici, alebo ju chcete mať na aktuálnej generácii konzol, dôvod na kúpu by tu bol. Ak však za svoje peniaze očakávate aj nejaké výraznejšie vylepšenia a úpravy, radšej si ich strčte späť do peňaženky. Skutočne platí, že AC III je stále pôsobivá hra... ale toto nie je práve najlepší remaster.

Čo sa týka množstva obsahu, určite sa nemožno sťažovať. V balení nájdete základnú hru, ktorá vás zavedie do 18.storočia, do obdobia kolonizácie Ameriky. Spoznáte zabijaka Connora, prežijete s ním úseky z jeho detstva a mladosti a budete pri tom, keď si vyslúži charakteristický odev s kapucňou, ktorý nosia právoplatní členovia tajného rádu. Čakajú vás misie v Bostone a New Yorku, ale aj námorné bitky na svojej vlastnej lodi. Ešte predtým sa však zoznámite s Connorovými rodičmi - britským otcom a indiánskou matku. No a nesmieme zabudnúť na Desmonda, ktorý je síce zo súčasnosti, ale vďaka moderným technológiám a artefaktom sa v simulácii Animus dokáže preniesť do minulosti a sprostredkovať zážitky svojich predchodcov - zabijakov. A súčasne spolu s ďalšími spolupracovníkmi odhaľuje nové fakty a súvislosti, ktoré sa týkajú aj rádu odvekých nepriateľov- templárov.

Assassin's Creed III Remastered
Assassin's Creed III Remastered Mladý Connor sa zoznamuje s templárskou elitou a jej líder je mu dôverne známy.
Mladý Connor sa zoznamuje s templárskou elitou a jej líder je mu dôverne známy.

Assassin's Creed III Remastered V hre si užijete aj plavbu a misie na vlastnej lodi.
V hre si užijete aj plavbu a misie na vlastnej lodi.

Assassin's Creed III Remastered Občas si zahráte aj v modernej dobe, kde ovládate Desmonda.
Občas si zahráte aj v modernej dobe, kde ovládate Desmonda.

Už základný obsah poskytne mnoho hodín zábavy, ale v hlavnom menu hry neprehliadnete príbehovú expanziu Tyranny of King Washington z alternatívnej reality. Obsahuje tri epizódy pomerne košatého príbehu a všetky sú hneď odomknuté, takže môžete okamžite hrať ľubovoľnú z nich. A to nie je jediné pribalené DLC. Súčasťou hry sú aj misie Benedicta Arnolda a Hidden Secret Pack, aby ste mali komplexný zážitok v singleplayeri.

A je tu ešte aj Assassin's Creed: Liberation Remastered. Spúšťa sa samostatne a mapuje cesty šarmantnej Aveline, ktoré ju zavedú z New Orleans až do močarísk a k starobylým mayským ruinám. Aveline bojuje proti otroctvu, čo korešponduje s jej pôvodom, avšak mala to šťastie, že sa dostala do vyššej spoločnosti. Na infiltrovanie používa prevlek slúžky, ktorá je nenápadná najmä pri prenášaní predmetov. V odeve dámy zas dokáže očariť svojím šarmom alebo podplatiť stráže. Ale najviac jej pristane kostým zabijaka a v tejto úlohe pohodlne lozí po strechách a stromoch a likviduje nepriateľov napríklad aj fúkačkou so šípkami s jedom.

A teraz k tomu, čo sa vlastne zmenilo a skrášlilo. V prvom rade je to, samozrejme, grafika a tu sa očakávalo výraznejšie prepracovanie, aby to vyzeralo čo najlepšie na aktuálnych železách. PC a konzoly sa pri hraní remastrovanej verzie veľmi nezapotia, beží to svižne a nenarazili sme ani na žiadne väčšie chyby. Na počítači sa to pohodlne hrá myšou a klávesnicou, na všetko stačí niekoľko štandardných klávesov. Väčšina činností je riešená prakticky, ale napríklad keď vás napadnú vlky, je „pasovačka" s nimi dosť ťažkopádna. Boje sú ale veľmi štýlové a ich súčasťou je veľmi efektná možnosť blokovať výpad protivníka a rovno ho aj odzbrojiť, či krytie sa telom nepriateľa pred streľbou.

Parkour, ktorý neodmysliteľne patrí k tejto sérii, je intuitívny a pohodlný. Pohyb skombinovaný s jediným klávesom, prípadne doplnený ešte skokom, si hráči rýchlo osvoja. Preskakovanie z jednej strechy na druhú, lezenie po rímsach, ale aj konároch a skalách, je svižné a môžu sa od vás učiť nielen indiáni, ale pokojne aj opice. Všeobecne sa hra snaží svojím užívateľským rozhraním, ekonomikou a stealth prvkami priblížiť k novším Assassin's Creed hrám.

Ale späť ku grafike. Je zjavné, že na nej tvorcovia popracovali, ale niektoré súčasti zanedbali. Takže hru teraz spustíte v 4K rozlíšení, ale ak máte ultrawide monitor, nepoteší vás zablokovaná možnosť zmeniť pomer strán. Jednoducho vám hra nedovolí použiť nastavenie 21:9. Ale dá sa to dosiahnuť prostredníctvom neoficiálnych fixov. Samotný Ubisoft sa zatiaľ neunúval tento problém vyriešiť nejakou záplatou. V prípade inovovanej verzie staršej hry, kde zohrávajú grafické vylepšenia dôležitú úlohu, je to naozaj mrzuté. Ďalej je škoda, že sa autori nepohrali s niektorými textúrami a neupravili určité detaily, napríklad strapaté  vlasy mladého Connora sú v porovnaní s ostatnými ako päsť na oko a vyzerajú ako očúraná slama. Ale medzi nami, vo všeobecnosti je pri pohľade do tváre mladý Connor dosť nesympatický (a ani Desmond nie je veľmi charizmatický), našťastie, ako zrelý zabijak už vyzerá podstatne lepšie.

A potom sú tu prestrihové scény. Pri niektorých vidíte, že plynulo prechádzajú priamo do hry a tie nevyzerajú najhoršie. Ale väčšinou sú to vložené scény zjavne nižšej akosti, s podstatne slabšími detailmi. A keďže hra je priam preplnená prestrihovými scénami, na menej kvalitné vsuvky sa hráč pozerá často. Náročnejším môže prekážať aj obmedzenie fps na približne 60 snímok za sekundu. Takže na jednej strane vysoké rozlíšenie, nové nasvetlenie a nejaké pridané efekty, no na druhej obmedzenia nastavení a nedostatočné úpravy vybraných súčastí.

Assassin's Creed III Remastered
Assassin's Creed III Remastered Neodmysliteľný oblek zabijaka si prvý raz oblečiete až po niekoľkých hodinách.
Neodmysliteľný oblek zabijaka si prvý raz oblečiete až po niekoľkých hodinách.

Assassin's Creed III Remastered Kvalita vizuálu je miestami veľmi dobrá, inokedy dosť slabá.
Kvalita vizuálu je miestami veľmi dobrá, inokedy dosť slabá.

Assassin's Creed III Remastered Ešte niekto si myslí, že ten klobúk je škaredý?
Ešte niekto si myslí, že ten klobúk je škaredý?

Assassin's Creed III Remastered má viaceré pre aj proti. Plusom je bohatý obsah s kolekciou DLC, ktoré vytvárajú plnohodnotný a stále pôsobivý zážitok v sólo režime. Ďalej mierne vylepšené niektoré mechaniky a ovládanie, do istej miery grafika. Nastavenie parametrov hry je však len čiastkové a s vizuálom sa dalo urobiť viac - nie je až taký príťažlivý a precízny, aký by mohol byť. Pre hráčov, ktorí tieto dobrodružstvá s Connorom, respektíve Aveline, predtým neochutnali, je to každopádne veľmi dobrá voľba. Pre znalých a skúsených dilema. Trojka sa kvalitatívne nijako výrazne neposunula dopredu a ak máte pôvodnú hru aj s DLC, v remasteri nenájdete žiadne výraznejšie úpravy, kvôli ktorým by ste si ho mali kúpiť. Navyše vám môže chýbať aj čeština, ktorá v inovovanej verzii aspoň zatiaľ nie je. Takže pre veteránov je to skutočne  len v prípade, ak chcete hru ako zberateľský kúsok na aktuálnych konzolách, kde je vydaná prvý raz.

napísal uni 16.4.2019
Páči sa mi! (+7)
7.5