AUTOMACHEF

AUTOMACHEF

5.5

Fast-foodové menu zo stroja

Recenzia

Britský vývojársky tím Team17 mám odjakživa spätý so sériou Worms, s ktorou mnohí z nás strávili nemalé množstvo času tlačiac sa pri jednej klávesnici s kamarátmi. Lenže časy červíkov či dokonca temného Alien Breed (to pre tých služobne starších a zábudlivosťou nepostihnutých) sú už dávno za nami a z nezávislého vývojára sa po reštrukturalizácii stal vydavateľ menších titulov, ktoré sa vo svete nestratia. Pár príkladov za všetky: Overcooked, My Time at Portia, The Escapist alebo Aven Colony. Zaradí sa medzi ne aj Automachef od Hermes Interactive?

Úprimne? Veľmi tomu neverím, ale to vôbec neznamená, že by šlo o projekt, na ktorom by nemal spočinúť váš zrak. Kombinácia Factoria a Overcooked neznie zle. Ono sa to vlastne aj celkom dobre hrá, obsah je pomerne bohatý, keď okrem kampane s konkrétnymi úlohami máte možnosť riadiť aj sieť rôznych reštaurácii s vybranou ponukou a sľubuje zábavu a namáhanie mozgových závitov na dostatočne pútavej úrovni. Ale stále ide o zábavku, ktorú spustíte na pár desiatok minút, dokončíte jednu miestnosť a hru vypnete s tým, že ak sa jej niekoľko najbližších dní nebudete venovať, o nič vlastne neprídete.

Automachef
Automachef Malá reštaurácia, malé problémy.
Malá reštaurácia, malé problémy.


Automachef Dôležitý je objednávkový systém, aby ste nevyrábali jedlo, ktoré si nik neobjednal.
Dôležitý je objednávkový systém, aby ste nevyrábali jedlo, ktoré si nik neobjednal.


Automachef Do roztomilosti Factoria majú stroje ďaleko.
Do roztomilosti Factoria majú stroje ďaleko.





Vašou úlohou je navrhnúť proces tvorby rôznych fastfoodových jedál podľa zákazníckej objednávky. Zadanie je jednoduché: objednávka pozostáva spočiatku z jedného, neskôr z viacerých druhov jedál a vy musíte zautomatizovať proces tak, aby v konečnom dôsledku dostal zákazník to, čo žiada. Načas, nestálo vás to horu peňazí a energetická náročnosť neprekročila stanovenú hranicu. Nie je to také jednoduché, ako sa zdá alebo vidíte na obrázkoch. Štvorcová sieť, kam umiestňujete jednotlivé objekty, je často značne obmedzená, takže pôvodné plány často upravujete, aby bol vytvorený efektívny had z jednotlivých ingrediencií a na nič sa zbytočne nečakalo.

Napríklad taký cheeseburger - vaše prvé jedlo. Potrebujete žemľu, syr, opečené mäso a chrumkavú slaninku. Každá z komodít musí vyjsť zo špeciálnej búdky a následne ich distribuujete pomocou pohyblivých pásov, prekladáte prostredníctvom „hlúpych” alebo „inteligentných” ramien, opekáte, vysmážate, krájate a celé to napokon vojde do stroja, ktorý všetky ingrediencie spojí do očakávaného výsledku. A ten je potrebné dostať k okienku, kde sa vydáva jedlo. Všetko je potrebné naprogramovať, aby sa súčasti jedla distribuovali v požadovanom počte a len v prípade, ak príde objednávka. Neskôr začnete kombinovať viacero ingrediencií, ako rôzne druhy zeleniny, mäsa, slanina, vajíčka, majonézu, BBQ omáčku - a všetko ešte do jedného menu pozostávajúceho z viacerých jedál. Kalorická bomba zaručená, cholesterol vystrelil do nebies.

Všetko to nasúkať na malé miesto je často problémom, ktorý robí z úloh (predaj x jedál, neprekroč pritom rozpočet na objekty, nemiň veľa energie na prevádzku a ani ingrediencií) logické hádanky. Ako všetko správne pospájať, aby ste využili obmedzený priestor, chce skúšanie a testovanie. Nemusíte predsa spraviť gril zvlášť pre slaninu a mäso, ale správnym pospájaním a ramenami jednotlivé cestičky spájate alebo ďalej vetvíte, používate jednu výrobnú linku na prípravu viacerých jedál a podobne. Obyčajné rameno len presunie predmet z jednej strany na vybranú, to inteligentnejšie (a drahšie) je programovateľné, takže mu môžete zadať, aby pokrájané zemiaky vytiahol z oleja až vtedy, keď budú vysmažené a potom ich posunul do baliarne.

Postup na prípravu každého jedla je presne daný, takže sa začne neskôr opakovať. Vôbec to nie je nič závažné, ak sa chcete venovať Automachef len občas a nechcete pri ňom presedieť dlhé hodiny nonstop. Spracovanie je skôr roztomilé, ale dostačujúce. Nie je potrebné motať sa s kamerou pri podlahe, monotónne melódie prestanete vnímať. Produkčné hodnoty nie sú vysoké, ale Automachef je menším z projektov, takže sa mu dá mnohé odpustiť. Postačí, ak sa dajú jednotlivé objekty od seba okamžite rozoznať - no a tu to začína viaznuť: niektoré ukazovatele, čo ktorá skrinka dodáva, sú príliš malé, ikony nevýrazné. Najväčším problémom Automachef je okrem postupne nastupujúcej monotónnosti nemotorný interface a ovládanie ako také.

Malá plocha, presúvanie jednotlivých objektov výhradne po jednom respektíve blokoch, absencia priestoru, kde si môžete celý proces výroby najprv vyskúšať a navrhnúť a až na mieste optimalizovať, zúfalé presúvanie sem tam, zbytočné klikanie a nastavovanie procesov. Na to všetko prídete po prvej hodinke - dvoch hrania a ak sa vám nebude dariť, ovládanie vám veľmi nepomôže. Taktiež mi chýbali podrobnejšie informácie o efektívnosti nastaveného procesu s konkrétnymi hodnotami a nielen farebnými schémami, aby sa dali jednotlivé časti optimalizovať lepšie ako vizuálnym skúmaním. Menu sú možno až príliš tabletového výzoru s väčšími ikonami a okrajmi, pri ktorých by neuškodilo spraviť ich viac user-friendly, s vhodnejšie rozmiestnenými tlačidlami (hlavne pri nastavovaní, čo sa má po objednávke diať) a menším počtom klikania.

Nastavovať totiž môžete pomerne dostatočné množstvo činností: v akých intervaloch sa majú produkovať ingrediencie, či má gril hriať v energeticky menej náročnom režime, alebo to chcete naplno vypeckovať, ako a kedy sa majú opakovať rôzne činnosti. Možností je naozaj hromada, ale chýbala mi prehľadná forma ukázania toho všetkého, čo som naklikal a kde by sa dal daný proces vylepšiť. Niektoré bonusové úlohy v kampani sú totiž založené práve na precíznej a do poslednej sekundy vypiplanej efektívnosti a presného nastavenia. Okrem misií v kampani nechýba ani voľný mód, tutoriál či neskôr sa dočkáme aj príspevkov od samotných hráčov cez Steam Workshop. Obsah bude len a len utešene rásť, ale len v prípade, že Automachef získa dostatočne početnú komunitu hráčov.

Automachef
Automachef Miesta je niekedy zúfalo málo.
Miesta je niekedy zúfalo málo.


Automachef Niektoré menu sa skladajú z mnohých surovín.
Niektoré menu sa skladajú z mnohých surovín.


Automachef Optimalizácia výrobných procesov je základom úspešného splnenia misie.
Optimalizácia výrobných procesov je základom úspešného splnenia misie.





Obsah ako taký nie je markantným problémom. Je síce pravdou, že recepty na x druhov hamburgerov, hotdogov a iných fastfoodových špecialít sú veľmi skoro monotónnou ponukou, avšak vzhľadom na to, že naraz nemôžete postaviť viac strojov a nie je možné pripraviť multifunkčné programy pre stroje, aby vyrábali viac druhov jedla podľa vstupných surovín, je skôr problémom obmedzenie priestorom a samotným hernými rozhodnutiami. Viac hre svedčí platforma Nintendo Switch, ktorej je všetko prispôsobené: od ovládanie, interface až po herné prvky a spracovanie. Neskôr pri tvorbe rôznych boxov a menu ponúk sa zapotíte poriadne.

Automachef je príjemná oddychovka. Oplatí sa zapnúť ju na polhodinku večer, oddýchnuť si pri nej a ak sa vám podarí dostať do ďalšieho levelu, spokojne sa k nej vrátite inokedy. Alebo ak to aj nezvládnete, nebudete od frustrácie strácať dobrú náladu. Na to je Automachef dostatočne pohodová hra. Stále však ostane len menšou oddychovkou. Na to, aby dosiahla viac, je príliš sterilná, strojová a, žiaľ, ovládanie by bolo najlepšie úplne prekopať, chýba jej čaro Factoria. Ak však máte náladu presne na tento typ nenáročnej zábavy, určite Automachef sledujte v zľavách. Nie je to krok vedľa, len od toho netreba očakávať zázraky.


napísal kordi 23.7.2019
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
5.5
Používatelia
5.2
Ohodnotiť
AUTOMACHEF
+ dostatok obsahu
+ zábavná optimalizácia procesov
+ nenáročné spracovanie
- postupná monotónnosť
- obmedzený priestor
- ovládanie
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU Intel Core i5-2300/AMD A8-5600K, 4 GB RAM, GeForce GTX 550 Ti/Radeon HD 7770
Doporučená konfigurácia: Intel Core i5-4460/Ryzen 3 2200G, 8 GB RAM, GeForce GTX 950/Radeon R9 290


RECENZIE HRÁČOV
PC
Switch

Vývoj: Team 17 / Hermes Interactive
Štýl: Logická
Dátum vydania: 23. júl 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Objednávka z amazonu (0)
Zdravím, chcem objednať nejaké Blu-ray filmy z ama...
| Triple screen - 27" asus vg278... (1)
Zdravím ! Uvažujem nad triple screen-om s týmit...
| 23-25 pacovy monitor (6)
Vedel by niekto poradit? Zhanam FHD monitor. Znack...
| Kontrola zostavy (6)
Skladám PC pre bratranca. Len pre kontrolu hádžem....
| Monitor 144hz uhd 24" (28)
ohai, poradte pls s vyberom, rozhodujem sa zati...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk