JURASSIC WORLD EVOLUTION: RETURN TO JURASSIC PARK

6.5

Splnený sen Johna Hammonda

Vitajte v obnovenom Jurskom parku. Respektíve tam, kde by čoskoro mohol byť funkčný raj dinosaurov, ktoré môžu obdivovať návštevníci bez toho, aby sa stali potravou týchto prehistorických tvorov. Aby sa to stalo realitou a nezopakovala  katastrofa, ktorá sa odohrala v prvom filme, musíte starostlivo pripraviť všetko potrebné. A potom sa môžu otvoriť brány pre verejnosť a vy budete s hrdosťou sledovať, čo ste vytvorili s pomocou svojich mentorov.

Hlavným mentorom nie je nik iný ako staručký John Hammond. Prídavok sa totiž vracia pred éru futuristického Jurského sveta a vy musíte dozrieť na jeho fungovanie. To znamená, že musíte pochytať rozutekané dinosaury, obnoviť prevádzku budov a pristavať nové,  posielať expedície, aby vyhľadali fosílie, na základe ktorých vzkriesite ďalšie druhy zvierat. To je načrtnutá náplň novej kampane, ktorú tvorí sedem misií. Priestor dostane aj výskum, šľachtenie dinosaurov na ostrove Isla Sorna a ich transport na hlavný ostrov Isla Nublar, kam potom treba prilákať návštevníkov.

Jurassic World Evolution: Return To Jurassic Park
Jurassic World Evolution: Return To Jurassic Park Vitajte v Jurskom parku! Môžete si ho poobzerať aj z auta na naprogramovanej turistickej dráhe.
Vitajte v Jurskom parku! Môžete si ho poobzerať aj z auta na naprogramovanej turistickej dráhe.

Jurassic World Evolution: Return To Jurassic Park Úlohy vám zadávajú ikonické postavy z prvého filmu.
Úlohy vám zadávajú ikonické postavy z prvého filmu.

Jurassic World Evolution: Return To Jurassic Park Návštevníkom môžete pripraviť parádnu prehliadku v tesnej blízkosti dinosaurov.
Návštevníkom môžete pripraviť parádnu prehliadku v tesnej blízkosti dinosaurov.

Kampaň zaberie niekoľko hodín a dopĺňajú ju nepovinné úlohy, ktoré zadáva John Hammond, ale aj Dr.Alan Grant a Dr. Ellie Sattlerová. Svoje si k tomu povie aj večný kritik a vyznávač teórie chaosu Dr. Ian Malcolm. Tím inštruktorov a poradcov dopĺňa mladý Cabot Finch, ktorého môžete poznať z pôvodnej hry Jurassic World Evolution, kde už má bradu, šediny a zastáva významnú funkciu. Tu však spoznáte jeho začiatky.

Zatiaľ čo Malcolmov skepticizmus  je v súlade s tým, ako poznáte, spolupráca archeológov je možno trochu prekvapivá a občas nie celkom sedí k povahe týchto postáv. Každopádne ich sprievodné slová aj úlohy, za ktoré získate finančné bonusy alebo si odomknete nové súčasti, príjemne dopĺňajú hrateľnosť. Tá ani veľmi neprekvapí, nesie sa v rovnakom duchu ako celá hra a nečakajte žiadne výrazné novinky alebo obohatenie herných princípov. Nepovinné zadania môžete pokojne plniť aj po zavŕšení kampane a k tomu máte prístup k novým mapám v režimoch so sandboxom a výzvami z obdobia Jurského parku.

Okrem vítanej náhrady v podobe starých dobrých mentorov sa zmenil aj vzhľad budov, ktoré sa prispôsobili začiatkom parku. Nájdete tu teda pristávaciu plochu aj halu pre návštevníkov presne v takej podobe ako v prvom filme. A pre návštevníkov pripravíte dráhu s naprogramovanými autíčkami, ktoré sa pohybujú na vami zostavenom okruhu, čo je na niektorých miestach trochu ťažkopádne. Na obdiv, výskum a genetické modifikovanie sú k dispozícii dinosaury z Jurassic Park trilógie aj s ich pôvodným vzhľadom, no stále máte možnosti zmeniť ich vlastnosti aj zafarbenie.

Väčšina dinosaurov už v hre bola, takže sa len znovuobjavili v prídavku, ale nájdete tu aj pár nových druhov.  Vo vašich výbehoch sa objaví Triceratops, Brachiosaurus, Stegosaurus či Gallimimus. Medzi mäsožravcami Velociraptor, Diplophosaurus, no aj Spinosaurus a, samozrejme, Tyrannosaurus rex. Sortiment Jurského parku obohatil malý, ale nebezpečný Compsognathus a poletujúci Pteranodon, ktorého si vytvoríte priamo v kupolovitej klietke, odkiaľ by ste ho nemali nechať uniknúť. Môže sa to však stať, ak nemáte zabezpečenú oblasť pred búrkami a hurikánom, ktorý neraz poškodí vaše budovy a elektrickú sieť.

Na opravy sú tu opäť rangeri, ktorí aj strelami liečia choré dinosaury a uspávajú jedince, čo ušli z ohrady alebo ich treba niekam letecky transportovať. Teraz si však musí posádka dávať pozor na agresívne dinosaury, ktoré môžu poškodiť alebo aj úplne zničiť vozidlo. Opäť priamo ovládate autá alebo rangerom zadávate úlohy, ktoré poslušne vykonajú, čo je síce praktickejšie, ibaže umelá inteligencia šoférov je zúfalo zlá. Často sa niekde zasekávajú, najmä o dinosaury alebo pri oplotení, robia nezmyselné obchádzky a nedá sa na nich stopercentne spoľahnúť. To je v manažmentovej hre, ktorá je navyše už pekných pár mesiacov vonku, takže času na doladenie bolo habadej, dosť zásadná chyba. Jednak vám komplikuje váš postup, pretože vás zdržuje a  odvádza vás od iných problémov a navyše narušuje komfort hráča.

Audiovizuálna stránka okrem nových modelov budov nedoznala zmeny. Plus sú tu, samozrejme, ikony a dabing postáv z Jurského sveta, hoci nie vždy od pôvodných hercov. Pri vypúšťaní viacerých DLC tvorcovia vykonali len kozmetické úpravy, takže teraz tu už napríklad funguje denný a nočný cyklus. A užijete si príjemný pohľad priamo zo sedadiel turistických áut na naprogramovanej dráhe s možnosťou prepínania vozidla aj kamery. A celé to pekne zaobaľuje ústredná filmová melódie plus ďalšie príslušné hudobné motívy. Ovládanie je stále trochu kostrbaté a ak sa do hry vrátite po dlhšej dobe, chvíľu sa s ním budete pasovať, no čoskoro si zvyknete.

Jurassic World Evolution: Return To Jurassic Park Park žije aj v noci.
Park žije aj v noci.

Jurassic World Evolution: Return To Jurassic Park Spestrením je kopula s lietajúcimi Pteranodonmi.
Spestrením je kopula s lietajúcimi Pteranodonmi.

Jurassic World Evolution: Return To Jurassic Park Oplotením oddelíte vybrané dinosaury a oblasť bude relatívne bezpečná.
Oplotením oddelíte vybrané dinosaury a oblasť bude relatívne bezpečná.

Výsledný dojem je pozitívny, ale nedá sa hovoriť o nevšednom prídavku, ktorý by priniesol do hry niečo unikátne. Prítomnosť pôvodných  filmových postáv je vítaná, upravený dizajn budov poteší, aj nejaké menšie doplnky, ale inak sa to nijako výrazne nelíši od toho, čo hra priniesla už predtým. Navyše sa tu opakujú staré chyby. V DLC nenájdete žiadne výnimočné momenty ani dramatické scény, vďaka ktorým by ste sa viac zžili s tým jedinečným Jurským parkom, ktorý fascinoval na filmovom plátne v roku 1993. Je to však príjemná nostalgická modifikácia, ktorá vám umožní splniť sen Johna Hammonda, keby Jurský park fungoval podľa jeho predstáv.

napísal uni 10.12.2019
6.5
7.4