MINECRAFT DUNGEONS

MINECRAFT DUNGEONS

6.5

Malý kockovaný Diablo

Minecraft je fenomén, ktorý si získal mnoho hráčov po celom svete. A hoci má čo ponúknuť v primárnej hre,  chce sa predviesť aj v osobitnom titule, ktorý kráča po stopách Diabla. Ide teda o akčnú RPG, ktorá by mala ponúknuť patričnú zábavu fanúšikom tohto žánru a súčasne chce ťažiť aj z osvedčenej značky. Nie je to zlé spojenie, no otázne je, či Minecraft Dungeons ponúka dostatočný obsah, aby výraznejšie zabodoval.

V súlade s názvom má hra skromný retro vzhľad s charakteristickými polygónmi, hranami a kockami. Ale potvrdzuje, že v jednoduchosti je krása. Vývojári dokázali vytvoriť dizajnovo zaujímavé úrovne a so zmyslom pre detaily, vďaka čomu pôsobí kostrbatý svet dostatočne pútavo a atraktívne. Ponúkli niekoľko rozmanitých prostredí, ktoré sa líšia farebnou schémou aj  štruktúrou. Sú to interiéry bludísk, bane a hrady, ale aj močarisko, lesnaté, zasnežené a púštne exteriéry, ktoré majú formu koridorov. Pekne to dotvára hudobná zložka a solídne ozvučenie.

Hra ponúka stroho podaný príbeh s bezmála desiatkou misií, pričom každá predstavuje jeden labyrint plný nepriateľov a nástrah. Bojujete v koži hrdinu, ktorého si vyberiete v úvode z pripravených postáv. Líšia iba svojím vzhľadom, ktorý navyše čoskoro prekryje nejaké brnenie. Preto výber nie je veľmi dôležitý a ani extra postavy vo forme DLC nemajú veľké opodstatnenie.

Minecraft Dungeons
Minecraft Dungeons Niekedy natrafíte na TNT a nálože môžete hádzať na nepriateľov.
Niekedy natrafíte na TNT a nálože môžete hádzať na nepriateľov.

Minecraft Dungeons Nechýbajú súboje s bossmi.
Nechýbajú súboje s bossmi.

Minecraft Dungeons V tábore toho veľa nenakúpite, musíte dúfať, že náhodný kus využijete.
V tábore toho veľa nenakúpite, musíte dúfať, že náhodný kus využijete.

Zaujímavejšia je možnosť hrať offline alebo v online režime, kde môžete počítač so spoluúčasťou iných hráčov. Navyše je možný aj lokálny multiplayer s dvomi alebo viacerými ovládačmi. Najlepšie sa ale aj tak hrá myšou, popri ktorej stačí sporadicky používať klávesnicu. Samozrejme, záleží aj na tom, či hráte na PC alebo Xboxe. V rámci služby Play Anywhere máte pri kúpe hru dostupnú hneď na obidvoch platformách. Okrem toho je k dispozícii aj na PS4. Ovláda sa to klasicky klikaním na miesto, kam sa chcete presunúť alebo na cieľ, ktorý chcete zraniť. Ľavé tlačidlo myši je na útok zblízka, pravým vystreľujete šípy z luku alebo kuše. K tomu prípadne použijete kláves na úhybný kotrmelec a to pohodlne stačí. Myšou klikáte aj na ikony, ktoré vám otvoria inventár, aktivujú artefakty, doplnia život alebo zobrazia mapu. Samozrejme, dá sa to aj klávesovými skratkami.

V inventári vidíte maketu svojho hrdinu so slotmi na zbraň nablízko (meč, dýka, oštep, kladivo, sekera), brnenie a zbraň na diaľku (luk, kuša). Samozrejme, výbavu si podľa potreby meníte, takže máte silnejšie zbrane a účinnejšiu ochranu. Zaujímavý je však spôsob vylepšenia. Všetko dokážete očarovať, čo v tomto prípade znamená, že každý predmet ponúka jedno až tri zdokonalenia a vždy s trojicou možností. Tie sú pri každej veci individuálne. Takže napríklad máte meč, ktorý okrem slušného útoku ponúka očarovanie s ohnivým efektom, vampirizmom, ktorý vám pridáva život zo zranených protivníkov alebo zrýchleným útokom. Ak máte body na očarovanie, ktoré sú to jediné, čo váš hrdina nadobúda s vyššími levelmi, vyberiete si jednu z možností. Prípadne takto získaný efekt aj vylepšíte na druhý alebo tretí stupeň. Pokojne môžete investovať body aj do zbraní a brnení nižšej kategórie. Neskôr už nepotrebnú výbavu rozoberiete spolu s rôznymi nazbieranými prebytkami. Budete mať z toho smaragdy, čo je univerzálne platidlo v hre a ak bola vec očarovaná, vrátia sa vám aj body, ktoré môžete použiť na lepšie kúsky.

V inventári postavy máte aj sloty na tri artefakty. Nie sú len na okrasu a pridanie pasívnych bonusov, sú to vlastne aktívne schopnosti, ktoré môžete opakovane používať v boji. Takže napríklad vyvoláte ničivú strelu s elementálnym útokom, nakrátko vytvoríte spaľujúci lúč, aktivujete dočasnú ochranu, ale aj vyvoláte na pomoc vlka či lamu, ktorá pľuje nepriateľom do tváre. Takýmito spôsobmi si pohodlne upravujete schopnosti  hrdinu, len vám môže chýbať možnosť zvyšovania atribútov. No tu sa musíte spoliehať výlučne na predmety s bonusmi a očarovaním, vaša postava sa však priamo nezlepšuje.

Vašou mini základňou je miesto v prvej lokalite, kde sa môžete voľne potulovať po okolí a na mape si vyberáte ďalšiu misiu. Veľa zaujímavého v tábore nie je, interakcia je obmedzená na kováča, ktorý vám za smaragdy vyrobí náhodnú zbraň alebo brnenie. A potom pribudne čarodejník, čo vám vytvorí náhodný artefakt. Takže sa dlho nezdržíte a vyrazíte do terénu. Mapa vám ponúka jednu alebo viac odomknutých misií a je na vás, do ktorej sa pustíte skôr. Ostatné vás počkajú a po dokončení odomknú nové. Na bojisku treba splniť úlohy, ako je oslobodzovanie zajatcov, aktivovanie dôležitých objektov a porazenie bossov. Následne sa ešte prebojujete k východu z lokality a ste zas doma - teda v tábore.

Postupujete rôznymi chodníčkami, ktoré vás ďaleko nepustia, ale niekedy sú tam alternatívne cestičky. Občas natrafíte na truhlice a korisť s výbavou a šípmi, ktoré sa pri streľbe míňajú  alebo s jednorazovými predmetmi, ktoré vám okamžite krátkodobo poskytnú nejakú podporu - regeneráciu, zrýchlenie a podobne. V okolí sú často nejaké spínače alebo zaujímavé kľúče na otvorenie brán. Kľúčik treba nájsť a zobrať, ale musíte aj dávať pozor, aby vám neušiel. Je totiž živý a v zápale boja a pri zásahu sa pokúsi utiecť na svoje pôvodné miesto. Je to vtipné a nápadité.

Okrem toho vás v teréne môžu prekvapiť rôzne objekty a podmienky. Pohyblivé steny, čo vás dokážu priškripnúť, banské vozíky, ktoré vás zrazia, mosty s miestami, ktoré sa prepadávajú. Nápadité je zbieranie náloží s TNT, ktoré prenášate na hlave a môžete ich kedykoľvek zahodiť. Po niekoľkých sekundách vybuchnú a zasiahnu všetko v pomerne širokom okolí. Celkom dobré spestrenie početných bojov s nepriateľmi, ktorých sortiment síce nie je závratný, ale majú špecifické schopnosti. Pavúky vás dočasne znehybnia pavučinou, pohyblivé kocky sa po zničení rozložia na menšie a ešte menšie, čarodejníci  vás uväznia monolitmi a liečia svojich spolubojovníkov, nekromanceri neustále vyvolávajú posily. Doliečujete  sa jediným odvarom, ktorý sa po vypití po krátkom čase znovu doplní. Len s tým treba počítať, lebo sa môže stať, že v kritickej chvíli môže byť ešte fľaštička prázdna.

Minecraft Dungeons
Minecraft Dungeons Artefakty sú vlastne užitočné schopnosti, ktoré uplatníte v boji.
Artefakty sú vlastne užitočné schopnosti, ktoré uplatníte v boji.

Minecraft Dungeons Vylepšenie zbraní a výbavy očarovaním je riešené zaujímavo.
Vylepšenie zbraní a výbavy očarovaním je riešené zaujímavo.

Minecraft Dungeons Náročnosť misií si do istej miery môžete individuálne prispôsobiť.
Náročnosť misií si do istej miery môžete individuálne prispôsobiť.

V prípade úmrtia sa dokážete na bojisku ešte trikrát oživiť. Ak miniete všetky životy skôr, ako dosiahnete východ  z bludiska, misiu musíte začať od začiatku. Na najľahšej obťažnosti to úplne stačilo, s výnimkou poslednej misie, ktorá je podstatne dlhšia ako ostatné a aj finálny boss vás viac potrápi. Tam o všetky životy môžete prísť pomerne ľahko a reštart bludiska vás nepoteší. Tu treba spomenúť, že najskôr je prístupná len nízka náročnosť a po zdolaní finálneho bossa sa odomkne vyššia a potom ešte najťažšia. Avšak môžete pozmeniť obťažnosť každej misie, do ktorej sa práve púšťate. Náročnosť by síce nemala byť nižšia ako vaša aktuálna sila, ale vyššia byť môže. Vtedy vás čakajú náročnejšie boje, ale aj šanca na získanie extra skúseností a lepšej koristi.

Minecraft Dungeons je dobrý príspevok do žánru akčných RPG, ale veľa vody nenamúti. Hra nie je veľmi rozsiahla, navyše tam úplne chýba výroba predmetov, ktorá by sa už vzhľadom na použitú značku hodila. A aj keď sa má titul ešte rozširovať, zrejme to budú len platené doplnky a je otázne, či budú stáť za to, aby do nich hráči investovali. Na svoje si prídu predovšetkým mladší a príležitostní, menej skúsení priaznivci žánru, ktorí nemajú veľké nároky a neprekáža im menej rozvinutá RPG zložka, neveľmi bohatá korisť a priemerná hrateľnosť. Hoci s menšími zaujímavosťami a kuriozitami, ako je atypická forma očarovania predmetov či utekajúce kľúče. A niektorí fanúšikovia Minecraftu by možno uprednostnili, keby sa vývoj radšej sústredil skôr na doplnenie obsahu pôvodnej hry ako na vytváranie tejto malej odbočky.

napísal uni 29.5.2020
6.5
7.0