NEIGHBOURS BACK FROM HELL

NEIGHBOURS BACK FROM HELL

8.0

Susedia sa vrátil v HD remasteri

Ak ste v roku 2003-2005 hrávali PC hry, určite sa pamätáte na klasiku Neighbours from Hell od JoWoodu. Hra, ktorá mala jednoduchú hrateľnosť, ale chytľavý nápad a zábavnú grafiku. Teraz po rokoch HandyGames oživuje túto klasiku v remasteri Neighbours Back From Hell.

A o čo vlastne v hre išlo? O dvoch susedov, ktorí sa nemajú veľmi radi a v spracovaní v štýle TV show jeden robil druhému zle. Prechádzali ste jeho bytom, zbierali veci, chystali pasce a snažili ste sa, aby sa do nich chytil a zároveň nechytil vás. Spolu s divákmi ste následne sledovali jeho zábavné reakcie. Lebo ako sa hovorí, škodoradosť je najlepšia radosť. A tentoraz budete robiť zle ako v jeho dome, tak na dovolenke v sérii prostredí, ktoré prišli v druhej hre. Obe časti sú tu totiž spojené.

Napriek spojeniu nečakajte extra dlhú hrateľnosť, aj keď záleží na tom, ako vám pôjde hľadanie pascí, ich kombinované a posúvanie sa vpred. Reálne to dokážete prejsť za 2 hodiny, ale to len ak viete čo kde a ako pripraviť, ak budete dlhšie hľadať a skúšať kombinácie pascí, bude to aj cez 8 hodín zábavy. Osobne som napriek tomu, že som hral obe hry, skončil niekde cez 10 hodín.

Pri hraní sa znovu dostávate do boja dvoch susedov, ale tentoraz s niekoľkými zmenami a zjednodušeniami oproti originálu. Totiž teraz je už hra bez časových obmedzení a s viacerými životmi. Už nie ste prísne obmedzení na stihnutie všetkého do niekoľkých minút a ani tým, ak vás sused raz chytí. Teraz máte tri životy. Je to menej náročné, viac vhodné pre aktuálne herné publikum. Možno však škoda, že autori nedali možnosť zapnúť si aj vyššie obťažnosti.

Takto vám však stále ostáva veľa zábavy s hľadaním a vytváraním pascí pre suseda. V každom leveli budete musieť sledovať suseda, odpozorovať ako sa pohybuje, medzi ktorými miestnosťami a čo robí, aby ste sa mohli pohybovať po dome, kým on je inde. Následne hľadáte veci, ktoré môžete zobrať a použiť. Viete tak napríklad zobrať mydlo a položiť ho, aby sa niekde pošmykol, niečo rozšraubujete, aby ho koplo, alebo mu natriete ďalekohľad lepidlom, aby sa prilepil, dáte mu namiesto sviečky na tortu dynamit a podobné kúsky. Pritom ideálne je tieto veci zreťaziť a pripraviť hneď za sebou, aby susedovi doslova odpálilo dekel od hnevu.

Pritom v prvých leveloch začínate u neho doma, čo bola čisto prvá hra, ale neskôr sused odchádza na cestu okolo sveta so svojou matkou a vy sa vydávate s nimi. Budete mu zle robiť na lodi, respektíve obom, a potom v  ďalších lokalitách, kde zastavíte, ako je pláž alebo čínsky múr. Je však škoda, že niektoré levely boli vynechané. Konkrétne z prvej hry bol vynechaný tutoriál, ktorý ani nie je potrebný, ale aj tri neskoršie úlohy. Ťažko povedať prečo, ale tieto domáce levely sa už opakovali a nevyhnutne chýbať nebudú.

Čo možno v hre chýba, je nejaký bonus, ktorý by oživil hru a možno naznačil pokračovanie. To ako vieme bolo pôvodne plánované, ale svojho času z neho zišlo. V príbehu totiž finálna animácia naznačovala odchod na opustený ostrov. Uvidíme, či hra bude mať teraz úspech a či budú autori v sérii pokračovať.

Vzhľadom je to detailné a hlavne milé. Autori neprepracovávali vizuál, zrejme mali k dispozícii originálne podklady, a tak hra vyzerá prakticky rovnako len detailnejšie, ostrejšie a stále veľmi zábavne. Od prostredí, pascí, až po humorné animácie postáv, tie teraz idú v dvojnásobnom framerate.

Oproti jednotke je upravené aj menu v hre, kde bol pozmenený inventár, mince za napálenie suseda nie sú napravo, ale hore a pribudli niektoré drobnosti v scénach. Pekný prídavok je zoomovanie do diaľky na celú scénu a nemusíte rolovať a sledovať, kde je sused. Aby bolo jasné, je to všetko 2D predrenderovaná grafika, žiadny 3D engine. Pôjde to teda rýchlo na akomkoľvek PC. Zatiaľ čo levely sú predrenderované, prestrihové animácie ostali v pôvodnej slabej kvalite, ale aj tak veľa toho neukazujú a úplne postačia.

Zvuková stránka sa zachovala z pôvodnej hry, možno je vylepšená, ale znie rovnako, od pamätnej titulnej hudby, cez efekty, až po zvuky v hre.  Nečakajte tu žiadne rozhovory. Neprišli ste sa so susedom rozprávať.

Celkovo je to veľmi pekný remaster, ktorý síce výraznejšie hru nevylepšuje a niektoré náročnejšie prvky orezáva, ale zábava ostáva a vizuál je pekne prepracovaný do modernej podoby. Hra pritom ponúka obsah z oboch pôvodných titulov a je ho dostatok na niekoľko hodín zábavy. Možno je škoda, že nepridáva niečo nové a bonusové, ale dúfajme, že tento remaster môže byť náznakom ďalších pokračovaní.

napísal saver 11.11.2020
Páči sa mi! (+6)
8.0