PRIHLÁS

HYPER SCAPE

HYPER SCAPE

6.5

Futuristická Battle Royale akcia pre trúfalých

Recenzia

Battle Royale je žáner, ktorý sa v posledných rokoch teší veľkej obľube u hráčov všetkých vekových kategórií. Postupne na tento „vlak“ naskočili mnohí ďalší s ich vlastnou hrou, konkurencia je teda slušná a priniesť zaujímavé nové nápady nie je jednoduché a ani nemusia zaujať. Posledným cestujúcim, ktorý nastúpil, sa nedávno stal Ubisoft a jeho Hyper Scape.

Hyper Scape je free-to-play titul a nemusíte teda nič platiť. Samozrejme, je to kompenzované mikrotransakciami. Nájdete tu pomerne veľké množstvo kozmetiky, od skinov na zbrane, až po celé postavy. Ako to už býva zvykom, nie je to lacná záležitosť, doplnky vyzerajú lepšie a zaujímavejšie, ale stále je to len kozmetika, teda na samotné hranie nemá vplyv.

Základ je totožný s inými hrami v tomto žánri. Teda spolu s ďalšími hráčmi (dokopy až sto) začínate s „holými rukami“, respektíve jednou zbraňou na blízko, hľadáte na mape zbrane a schopnosti (hacky), postupujete vpred (tak aby ste sa vyhli kolabujúcim sektorom), snažíte sa prežiť čo najdlhšie a ideálne nakoniec aj vyhrať. Začínate výberom postavy, ktorý je však len vizuálny, nemá žiadne špecifické prvky, ktoré by ovplyvnili hrateľnosť.

V hre sa dostanete do futuristického sveta s nádychom sci-fi, pričom samotné hranie bude (akoby) vo virtuálnej realite. Aby ste si si náhodou nemysleli, tak nepotrebujete VR headset. Minimálne zatiaľ je v hre len jedna mapa, mesto Neo Arcadia. Je to čisto mestská mapa, nájdete tu priemyselnú, modernú, či obytnú časť a v nich zodpovedajúce budovy. Väčšina je pomerne generická, nájdete tu však aj monumenty, napríklad katedrálu Notre-Dame. Zastavané časti sem-tam narúšajú otvorenejšie námestia.

Hyper Scape
Hyper Scape V tréningovej miestnosti si môžete všetko vyskúšať.
V tréningovej miestnosti si môžete všetko vyskúšať.


Hyper Scape Nechýba veľké množstvo kozmetických doplnkov.
Nechýba veľké množstvo kozmetických doplnkov.


Hyper Scape D-Tap vie mieriť aj sám.
D-Tap vie mieriť aj sám.





Na prvý pohľad, ešte kým ste v lobby a máte možnosť vidieť celú mapu zvrchu, sa vám bude zdať veľká, avšak po dopadnutí a hlavne pri väčšom počte hráčov a postupne kolabujúcich sektoroch vás ten pocit prejde. Plne to však kompenzuje jej vertikalita. Takmer každá budova má hneď niekoľko poschodí a vojsť sa dá aj na viacerých poschodiach, a to po rozbití okien. Môžete teda ísť od prízemia, ale aj zo strechy. Celkovo je to do hry veľmi dobre zapracované, pomáha tomu aj dvojskok pri pohybe a množstvo platforiem, ktoré vás dokážu dostať do veľmi veľkej výšky.

V budovách nachádzate klasicky výbavu, zbrane a schopnosti, v tomto prípade tzv. hacky. Základná zbraň na blízko vám je k dispozícii počas celej hry a je ideálna hlavne na rozbíjanie dební a bariér (okná, dvere) aby ste sa dostali do budov. Výbava je takmer v každej budove a na každom poschodí, okrem toho môžete nachádzať ešte spomínané debny, z ktorých po rozbití taktiež vypadne hneď niekoľko kúskov. Ponuka ako zbraní, tak aj schopností, je celkom pestrá.

Medzi zbraňami nechýbajú klasiky, ako pištoľ, útočná puška, brokovnica, snajperka, všetky, samozrejme, s patrične ladiacim futuristickým dizajnom. Okrem nich tu nájdete aj obdobu granátometu, rotačný guľomet či energetické zbrane, ktoré pôsobia poškodenie vo väčšom okruhu, teda môžete zasiahnuť aj viac nepriateľov naraz.

Otázny je však balans niektorých zbraní. Napríklad taký Skybreaker je energetická zbraň, ktorá dokáže zasiahnuť aj viacerých, ale k dispozícii máte len jednu ranu, potom musíte nabiť. Navyše samotný výboj je vhodný len na krátke vzdialenosti. Najzaujímavejšou zbraňou je určite D-Tap. S ňou totiž nemusíte mieriť, aspoň nie priamo. Ponúka pomerne veľkú plochu, v ktorej keď bude nepriateľ a vy vystrelíte, samotný projektil sa naňho automaticky navedie, aj keď spôsobí len malé poškodenie.

Schopnosti, teda hacky sú veľmi zaujímavým prídavkom. Útočné, obranné, podporné, výber je pestrý. Môžete tak postaviť stenu medzi vami a nepriateľom, stať sa neviditeľným, nezraniteľným, odhaliť nepriateľov, pritiahnuť ich k sebe, liečiť seba aj partiu a najzaujímavejšou je určite Ball. Ako názov napovedá, ocitnete sa v ochrannej sfére, ktorá je veľmi dobrá na rýchly presun po mape, keďže je rýchla, dokáže vysoko skákať a navyše aspoň trochu aj ochráni.

Ale opäť, dalo by sa polemizovať o vybalansovaní viacerých schopností, najviac asi tých útočných. Robia pomerne malé poškodenie a taký Slam je podobne neohrabaný ako Skybreaker medzi zbraňami. Ten je o tom, že vyskočíte do výšky a následne padnete na zem, pričom spôsobíte nepriateľovi (alebo aj viacerým) ujmu na zdraví (napísal by som aj len „poškodenie“, ale naháňam počet slov). Lenže nejaký čas trvá, kým vyskočíte a znova padnete a nepriatelia sa tak ľahko od vás môžu vzdialiť. Mierenie je pomerne obmedzené a pokojne sa tak môže stať, že ani nedopadnete na zem, ale len na strechu nejakej budovy alebo naopak. A v interiéri je takáto schopnosť, samozrejme, úplne nepoužiteľná.

Ďalšou zaujímavou časťou hry sú takzvané „fúzie“. V podstate je to vylepšovanie zbraní aj hackov. Nájdete rovnakú zbraň/hack a jednoduchým spôsobom si ich takto vylepšíte. Zvýši sa tým počet nábojov v zásobníku, poškodenie, rýchlosť obnovy hackov. Je tu aj jedno „ale“. Tým „ale“ je šťastie. To totiž zohráva pomerne a možno až príliš dôležitú úlohu. Na dosiahnutie maximálnej úrovne potrebujete štyri fúzie. A boli podobne dlhé hry, v ktorých sa mi podarila len jedna až dve a aj hry, v ktorých ich bolo aj viac ako päť. Otázka víťazstva a prehry tak môže byť pomerne často zodpovedaná len náhodou a šťastím.

Veľmi pozitívne hodnotím tréningovú miestnosť. V nej si môžete vyskúšať všetky zbrane, hacky aj ich fúzie. Sú tu aj figuríny, na ktorých môžete testovať poškodenie rôznych zbraní a aj to ako ho ovplyvnia fúzie. Pri väčšine zbraní vám prvé tri úrovne len zvýšia kapacitu zásobníku a až posledná štvrtá zvýši aj poškodenie. Pri hackoch je to zas rýchlosť obnovy, teda „cooldown“. Je tu však aj pár výnimiek. Napríklad spomínaný Skybreaker ostáva stále na jednej rane a zvyšuje sa len poškodenie, podobne aj snajperka (tri náboje). Tá je, mimochodom, jedinou zbraňou, ktorá dokáže, aj to až na maximálnej štvrtej úrovni a len ranou do hlavy, zabiť nepriateľa jedinou ranou.

Predtým ako sa dostanem k tomu najlepšiemu (alebo najhoršiemu?) ešte spomeniem vizuál a technické spracovanie. Hoci vizuál pre viacerých nehrá hlavnú rolu v tomto žánri, hra vyzerá dobre, či už modely postáv, zbraní, ale aj mesto. Hlavne pri zbraniach si všimnete ich slušné spracovanie, ale napríklad aj kvalitné animácie prebíjania. Hra beží hladko, 1080p/60fps, nezaznamenal som ani žiadne poklesy snímkovania, ani problémy s pripájaním alebo nejaké veľmi dlhé čakanie na hru.

Ako vám možno už došlo, tou najlep...., teda najhoršou časťou je samotné hranie. Najprv však na rovinu napíšem, že potenciál tu je. A celkom slušný, môžete hrať sólo alebo v partii (sólo sa však obmieňa za duo alebo frakčné boje), kombinácia zbraní, hackov, vertikality, rýchleho pohybu, ale aj fúzií (keď máte šťastie), zapracovanie Twitchu, (náhodné krátke eventy počas hry, ako znížená gravitácia, rýchlejší beh, a pod.) alternatívne víťazstvo (udržať korunu dostatočne dlhý čas). Je to celkom dobrá kombinácia.

Hyper Scape
Hyper Scape Smrťou to nemusí skončiť, spoluhráči vás môžu oživiť.
Smrťou to nemusí skončiť, spoluhráči vás môžu oživiť.


Hyper Scape Mapa sa postupne zmenšuje a nakoniec môže vyzerať aj takto.
Mapa sa postupne zmenšuje a nakoniec môže vyzerať aj takto.


Hyper Scape Bohužiaľ, bežný jav.
Bohužiaľ, bežný jav.





Pohyb je rýchly a akčný, avšak pri bojoch niekedy až chaotický a tie sú tak zas niekedy až neprimerane naťahované, keďže trvá pomerne dlho zabiť iného hráča. Zdravie sa obnovuje, náboje sa míňajú, do toho skoky, „šmýkačky“ a neraz tak konfrontácia končí remízou. Ale môže to byť aj horšie. Náhoda, šťastie, nájdenie rovnakých predmetov, fúzie a zrazu je víťazstvo dosť blízko.

Nie je ale všetko len o výbave. Dôležitý je aj „skill“, poznať mapu, zbrane, hacky, vedieť dobre využiť vertikalitu a fungovanie pohybu. To je niečo, čo od nováčika, ktorý prvýkrát zapne hru, nemôžete čakať. A najlepšie ako to toho nováčika (level 1) naučíte, je, že ho postavíte proti hráčom veteránom (level X-násobne vyšší). Hoci tieto levely nepridávajú žiadne priame bonusy, niečo predsa len znamenajú. Ja level 4 a súper level 52 bol najvyšší zaznamenaný rozdiel. Pre mňa osobne jednoducho neakceptovateľné.

Ťažko povedať či je to tým, že hra tento faktor úplne ignoruje, alebo jednoducho nie je dosť hráčov, ale minimálne pre mňa je nevyváženosť levelov hráčov zásadný problém, ktorý ma od hry odrádza. A zrejme pomerne rýchlo odradí aj iných nováčikov. Pokiaľ si však trúfate aj na skúsenejších hráčov, máte pevné nervy a bonusom je aj vlastná partia, môžete v hre nájsť obľubu a pripočítať si jeden - dva body. Potenciál tu je, pomohli by nejaké úpravy a vylepšenia. Osobne som však rád, že už hru môžem odinštalovať a tak skoro, ak vôbec ešte niekedy, ju nezapnem.


napísal AdamXMX 23.10.2020
Páči sa mi!
6.5
Vo svete
6.8
Ohodnotiť
HYPER SCAPE
+ free-to-play
+ pekná ponuka zbraní a hackov
+ prepojenie na Twitch
+ alternatívna možnosť víťazstva
+ tréningová miestnosť
- balans takmer vo všetkých aspektoch (niektoré zbrane a hacky, náhoda/šťastie pri fúziách, pohyb a boj, párovanie hráčov)


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal
Štýl: Akcia / Multiplayer
Dátum vydania: 11. august 2020
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #127


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Vašich top 5 rpg hier (28)
Blíži sa koniec roka, tak ma napadlo že spravím To...
| Programovanie hier (4)
Napíšte svoje skúsenosti s vyrábaním hier. Dajte n...
| Ale slúchadlá k ps5 ??? (9)
Čaute, viete poradiť fakt kvalitu slúchadlá k PS5 ...
| Backlight bleed alebo ips glow... (8)
Zdravím mám doma týždeň monitor aoc 24g2u skúšal s...
| Ps5 reklamácia (6)
Nazdar neviete mi niekto poradiť ako by sa dalo po...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk