BRIDGE CONSTRUCTOR: THE WALKING DEAD

BRIDGE CONSTRUCTOR: THE WALKING DEAD

7.5

Nemŕtvi prichádzajú po vašom moste

Stavanie mostov, ktoré majú následne pri testovaní odolať určenej záťaži, už pokojne môžeme zaradiť medzi klasické zábavky, ako je Tetris či Bomberman. A seriály The Walking Dead sú zas lákadlom na TV, hoci si stále najlepšie počína ten pôvodný, ktorý už pomaly dožíva. Zombie univerzum Roberta Kirkmana sa už navyše taktiež osvedčilo v hrách. Spojenie dvoch obľúbených značiek v jednom titule teda dokáže vyvolať pozornosť a už ide len o to, či si ju udrží aj svojím obsahom a hrateľnosťou. Napokon už predtým sa osvedčil crossover Bridge Constructor: Portal, takže by to mohlo dobre fungovať aj teraz.

Neočakávajte žiadny masívny titul, skôr minimalistickú hru, ktorá ale ponúka zaujímavé výzvy a je príjemným rozptýlením. Tomu zodpovedá aj jej nízko nastavená cenovka. Titul nájdete na rôznych platformách, ale najlepšie sa hrá na cestách a bez pripútania k stoličke, takže optimálna je verzia pre iOS alebo handheldový režim  Nintendo Switch. Tam je navyše praktickejšie ovládanie, pretože páčky a tlačidlá vhodne dopĺňa manipulácia s objektmi a menu na dotykovej obrazovke.

Hra ponúka taký triviálny príbeh, ale dobre slúži ako spojnica medzi jednotlivými misiami, ktoré sa odomykajú jedna za druhou. A, samozrejme, máte dobrý pocit z toho, že sa pritom motajú obľúbené postavy zo sveta nemŕtvych. Spočiatku je to veľmi inteligentný Eugene, ktorý je priam stavaný na taký druh problémov, aký vás čaká v hre. Pridá sa Daryl a neskôr aj Michonne. A popritom nejaké ďalšie, už skôr neznáme doplnkové postavy, s ktorými hodíte reč o aktuálnych nástrahách. A o nepriateľskej bande, s ktorou sa treba vysporiadať popri zombíkoch.

Bridge Constructor: The Walking Dead
Bridge Constructor: The Walking Dead Základy výstavby mostov sú také klasické.
Základy výstavby mostov sú také klasické.

Bridge Constructor: The Walking Dead Tu už ale nejde len o mosty. Neraz je riešením reťazová reakcia s uplatnením konštrukcií a fyziky.
Tu už ale nejde len o mosty. Neraz je riešením reťazová reakcia s uplatnením konštrukcií a fyziky.

Bridge Constructor: The Walking Dead Príbeh je trochu nudný, ale zakomponovanie známych postáv, ako je Michonne, je rozhodne plus.
Príbeh je trochu nudný, ale zakomponovanie známych postáv, ako je Michonne, je rozhodne plus.

Je trochu škoda, že pri debatách chýba dabing a celkovo vás nebudú veľmi zaujímať a väčšinou ich strojovo odklikáte. Celkovo je ozvučenie skromné, ale aspoň ústredná melódia prijateľne dotvára atmosféru. Tá inak nie je zlá vďaka animovaným mikroscénam a hlavne prehľadnému dizajnu misií. Grafika je síce jednoduchá, ale štýlová a napokon vhodná už preto, že korene The Walking Dead sú spojené s komiksom, ku ktorému trochu inklinuje aj vizuál hry.

No dobre, podhubie pre malú, ale aj tak vcelku ambicióznu hru je vcelku slušné. Môže vás nabudiť, aby ste sa s chuťou hrnuli do zničených miest a budov nielen s konštrukčnými výzvami. Nejde totiž iba o výstavbu mostov a následné dopravenie postáv či vozidiel k východu. I keď práve to sú najčastejšie úlohy. Ale niekedy máte za cieľ zničiť všetkých nemŕtvych v okolí, prípadne ich niekam presmerovať, bezpečne premiestniť kotúľajúce sa sudy s palivom - alebo ich odpáliť, zničiť vozidlá nepriateľských preživších.

Platia tu osvedčené pravidlá Bridge Constructora. V jednotlivých misiách máte pred sebou budovu alebo výrez krajiny s vyznačenými plochami, kde sa dá stavať. Môžete zhotoviť  mosty, ale aj rôzne provizórne kladky a výmysly, ktorými dáte do pohybu sud, rozhojdáte palivovú nádrž alebo zhodíte reklamnú tabuľu, aby rozmliaždili zombíkov, uvoľnili cestu, či vytvorili prechod. Veľkú úlohu pritom zohráva fyzika.

Základom výstavby sú hlavné, pevne ukotvené konštrukčné body, ktoré potom prepájate s vlastnými bodmi s použitím troch druhov materiálu. Základom je drevo, pevnejšie, no aj ťažšie sú železné trámy, na zavesenie sú ideálne oceľové laná. Treba z toho postaviť vhodnú konštrukciu, ktorá vydrží určitú záťaž. Nie ste limitovaní množstvom materiálu, no ak chcete okrem úspešného splnenia misie aj dostať medailu, mali by ste spotrebovať menej, ako je stanovené v optimálnych nákladoch. Neraz však budete radi, keď splníte úlohy aj bez šetrenia. Niekedy je to totiž naozaj fuška. Napríklad keď sú hlavné konštrukčné body umiestnené na labilných debnách či vozidlách. Ale keď sa zadarí máte z toho (a hlavne zo seba) dobrý pocit. Napokon misie si kedykoľvek môžete zopakovať a spraviť to lepšie.

Samotná výstavba však často nestačí. Okrem konštrukcie aj koordinujete vybrané postavy. To znamená, že im určujete aktivity na vybraných bodoch, kadiaľ musia prejsť. Vytvárate vlastne určitý program, algoritmus, na základe ktorého sa postavy správajú. Na jednotlivých bodoch teda stanovíte smer, ktorým pôjdu ďalej (napravo, naľavo, šplhanie hore a dole po rebríku), zadáte, kde musia aktivovať nejaké zariadenie alebo stlačiť spínač, no aj použiť svoju špeciálnu schopnosť. Zvyčajne má limitovaný počet použití a musíte navyše zamieriť - teda nastaviť trajektóriu, aby sa predmet po určenej dráhe dostal na požadované miesto.

Daryl  takto vystreľuje z kuše šípy, ktorými buď zabije nemŕtveho, alebo na diaľku odstráni nejakú prekážku. Eugene priláka nemŕtvych na vybrané miesto hodením hovoriacej bábiky. Iná postava použije granát. Vaši preživší dokážu aj zabiť zombíkov, ideálne zozadu, no ak sa na nich nevyrúti celá kopa, už je to problém.  Nie však pre Michonne, ktorej špecialitou je práve rýchla likvidácia hordy. S tým všetkým v spojení s výstavbou a správnym  načasovaním treba počítať a kalkulovať. Navigácia postáv je však veľmi jednoduchá a zrozumiteľná.

Bridge Constructor: The Walking Dead
Bridge Constructor: The Walking Dead Nastavenie činností postáv v misiách môže na prvý pohľad vyzerať zložito, ale rýchlo si to osvojíte.
Nastavenie činností postáv v misiách môže na prvý pohľad vyzerať zložito, ale rýchlo si to osvojíte.

Bridge Constructor: The Walking Dead Preskočiť autom most, ktorý má nestabilné oporné body a zničiť pritom prenasledovateľov, to chce kumšt.
Preskočiť autom most, ktorý má nestabilné oporné body a zničiť pritom prenasledovateľov, to chce kumšt.

Bridge Constructor: The Walking Dead A ďalšie lietajúce autá, tentoraz v oboch smeroch.
A ďalšie lietajúce autá, tentoraz v oboch smeroch.

Všetky aktivity v misiách sú pritom rozdelené do troch fáz, medzi ktorými si môžete ľubovoľne prepínať. Prvá fáza je výstavba, druhá koordinácia postáv, tretia realizácia nastaveného plánu. Ak niečo nevyjde, použijete pokyn na krok späť alebo sa vrátite k predošlým fázam a uskutočníte potrebné zmeny. Čas vás netlačí a bežne funguje systém pokus- omyl. Niečo si pripravíte, odskúšate, otestujete, zistíte slabiny, ktoré opravíte a ide sa na ďalší pokus. Vďaka zoomu a posúvaniu obrazovky sa viete pekne zamerať na požadovaný úsek alebo si to v celku pozrieť z väčšej diaľky.

Pri porovnaní s Bridge Constructor: Portal možno mechanizmy v The Walking Dead pôsobia menej originálne, ale sú tu prvky, ktoré aj túto časť robia osobitou. V prvom rade je to spomínaná koordinácia s príkazmi pre postavy. A aj tie samotné sú plusom, už preto, že sú známe a obľúbené, hoci aplikované len v skromnom, príbehu. V spojení s konštrukciami sú z toho vydarené úrovne, hoci niekedy voči menej zdatným hráčom až príliš tvrdé. Môže sa zdať, že sú určité úlohy nesplniteľné, ale ak máte dostatok trpezlivosti a kreativity, riešenie sa napokon vždy nájde.

Bridge Constructor: The Walking Dead je po Portal časti ďalším úspešným spojením dvoch populárnych značiek. Hra zahrňuje štyridsať často dosť náročných hlavolamov, ktoré vynaliezavých hráčov zamestnajú na niekoľko hodín. Levely prinášajú precízne logické výzvy, ktoré sú urputnou skúškou aj relaxom zároveň. A Daryl a Michonne, ktorí sa priamo zapoja do riešení problémov, sú spolu so zombíkmi príjemným spestrením, vďaka ktorému to nie je len také klasické stavanie mostov.

napísal uni 10.12.2020
Páči sa mi! (+2)
7.5