HITMAN 3

HITMAN 3

8.0

Pôsobivé finále trilógie

IO Interactive skúsilo v roku 2015 vytvoriť nový reštart Hitman značky, ktorý práve uzatvára treťou časťou. Celá trilógia bola iná ako predchádzajúce primárne príbehové časti, ale zároveň zaujímavá, keďže posunula celú sériu do viac sandboxového štýlu s vyššou znovuhrateľnosťou.

Bol to zaujímavý posun, ktorý umožnil hráčom realizovať sa, hľadať najlepšie cesty k zlikvidovaniu cieľov, respektíve všetky cesty k ich zabitiu, odomkýnať si nové možnosti a zároveň skúmať rozsiahle prostredia. Síce v každej hre nebolo prostredí veľa, ale každé pre odhodlaných zabijakov ponúklo aj hodiny zábavy. Zároveň autori skúšali aj snajperské úlohy s kooperáciou, v dvojke pridali multiplayerový ghost mód, ale teraz v trojke sa vrátili späť k základom bez podobných doplnkov.

Príbeh bol síce minimalistický a skôr len dopĺňal viac samostatne zamerané misie, ale v dvojke a teraz hlavne v trojke sa naň už autori začali viac zameriavať a aj to cítiť. V trojke je len 6 misií, ale vzhľadom na to, že príbeh už kulminuje, sú výraznejšie príbehovo prepojené, menia sa zamerania a miestami prechádzajú až do akcie.

Hitman 3
Hitman 3 Vitajte späť, číslo 47.
Vitajte späť, číslo 47.

Hitman 3 Ako ryba vo vode.
Ako ryba vo vode.

Hitman 3 Úloha detektíva bude zaujímavá.
Úloha detektíva bude zaujímavá.

V príbehu Hitmana 3 pokračuje boj čísla 47, dokonalého zabijaka a jeho spojky Diany proti organizácii Providence, pričom je tentoraz ich úlohou zlikvidovať jej vedenie. Nebudú chýbať ani prekvapenia a zvraty. Nakoniec celý príbeh tejto časti je prekvapivo hlboký a užijete si ho, samozrejme, popri parádnej hrateľnosti v otvorených prostrediach, ktorých možnosti sú tu ešte rozšírené.

Čakajte tu 5 otvorených máp, pričom každá patrí medzi najlepšie v sérii a jednu uzavretú a viac akčne poňatú mapu, ktorá celú trilógiu uzatvorí. Začínate v mrakodrape v Dubaji, kde sa dostanete do elitnej spoločnosti a pokúsite sa infiltrovať a zlikvidovať svoje ciele. Druhá misia je netradičná a zavedie vás priam do sherlockovského príbehu, kde sa ako detektív dostávate na anglické sídlo a bude na vás, či budete pátrať po vrahovi, alebo sa pustíte len po svojom cieli. Následne vás čaká aj nočný klub v Berlíne, v ktorom sa ciele mierne pomenia a nebudú presne zadané, čo bude zaujímavé oživenie. Veľmi pekný level je aj v Číne, kde sa dostanete do neónmi osvietenej štvrte, kde Providence robí pokusy v tajných laboratóriách a prídete aj na oslavu vo vinohradoch v Argentíne.

Všetko veľmi pekné a väčšinou zaplnené prostredia, v ktorých si prídu fanúšikovia moderného Hitmana na svoje, budú môcť hľadať možnosti ako zabiť svoje ciele, hľadať najlepšie zbrane, prezliekať sa, infiltrovať stále hlbšie a skúsiť odomknúť úplne všetko v danej oblasti. Novinkou je teraz kamera, ktorou môžete nasnímať objekty alebo prístroje a vaša spojka vám to buď opíše, alebo zariadenie hackne. Ale ak nechcete hľadať rôzne možnosti, môžete si vytvoriť vlastnú cestu, či už sa zakrádať a jedným výstrelom zlikvidovať cieľ, alebo len zoberiete zbrane a prestrieľate sa.  Aj to funguje, aj keď to nie je práve cesta tichého zabijaka.

Fanúšikov akcie však poteší táto cesta a aj posledný level, ktorý je takým návratom k starším Hitman hrám, má síce taktiku, ale je priamočiary, čo vychádza z toho, že je vo vlaku. Môžete skúšať vyhýbať sa bojom, prechádzať vozne stealth štýlom, ale hlbšie možnosti tu nečakajte.  Ak by vám akcie bolo málo, na PC má hra interaktívny benchmark level, kde si môžete ako skúšať zbrane, tak volať nepriateľské hliadky a pokúšať sa ich likvidovať. Tento benchmark je výrazne založený na fyzike a cítiť, akoby sa tým celým autori pripravovali na svoju novú hru s Jamesom Bondom.

Šesť levelov nie je práve veľa, ale fanúšikom pôvodných dvoch hier to ponúkne aj stovku hodín hrateľnosti. Zároveň IO umožňuje prepojenie všetkých troch hier v jednej, pričom ak máte kúpené Hitman 1 a 2, automaticky sa vám odomknú všetky levely (zatiaľ na konzolách, na PC to ešte riešia). Alebo ak ste predošlé hry nehrali, viete si dokúpiť Hitman passy a rovnako to celé odomknúť pre kompletný zážitok. Určite sa teraz oplatí zahrať celá hra a aj spätne pôvodné levely teraz s novým vybavením.

Je škoda, že tentoraz už IO interactive nepridalo ďalšie možnosti mimo štandardnej singleplayer hry, staršie možnosti ako snajper kooperácia a aj ghost multiplayer už skončili a, žiaľ, nepribudla plnohodnotná kooperácia, aj keď sa zdalo, že autori týmto smerom pôjdu. Do príbehu totiž pridali dve postavy, akoby to chceli skúsiť a niektoré časti hry to aj naznačujú, ale nakoniec sa zjavne pustili iným smerom.

Hitman 3
Hitman 3 Nočný klub v Berlíne bude zaujímavým spestrením.
Nočný klub v Berlíne bude zaujímavým spestrením.

Hitman 3 Činske ulice budú prázdnejšie, ale nasvietenie je pôsobivé a objavovanie skrytých oblastí zaujímavé.
Činske ulice budú prázdnejšie, ale nasvietenie je pôsobivé a objavovanie skrytých oblastí zaujímavé.

Hitman 3 Prestrihové scény nie sú v najvyššej CGI kvalite, ale pekne dopĺňajú príbeh.
Prestrihové scény nie sú v najvyššej CGI kvalite, ale pekne dopĺňajú príbeh.

Graficky je titul znovu veľmi pôsobivý. IO interactive pekne vylepšuje svoj Glacier engine a aj keď nemá možnosti  a realistický vizuál ako top enginy, má špecifický štýl so zaujímavým doplnkami, ktoré dokážu veľmi kvalitne zachytávať žijúci svet. Napríklad takmer dokonalé odlesky robia aj bez Ray tracingu, nasvietenie je pôsobivé a množstvo postáv v oblastiach je priam ohromujúce. Rovnako správanie davov a celková AI nepriateľov je decentná. Samozrejme, ani teraz od AI nečakajte zázraky a základné skripty tam nepustia. Stále sa tak mŕtvemu telu alebo celému vyvraždenému poschodiu  po pár minútach prestanú venovať a pokračujú v akciách tak ako predtým. Je to však obmedzenie pre samotnú hrateľnosť.

Je skôr škoda, že od prvého Hitmana autori v sérii nevylepšili animácie, ktorých je síce množstvo, ale niekedy sú kostrbaté a neprirodzené, napríklad pri lezení a rúčkovaní je to ako návrat dvadsať rokov dozadu. V prestrihových scénach sa síce už zlepšili a už to nie je mix obrázkov s dabingom a už sú animované, aj keď kvalita ich spracovania mohla byť buď vyššia, alebo mohli byť priamo v engine. Takto to vyzerá na mix enginu a CGI a nie je to práve najideálnejšie, ale svoju úlohu vo vyrozprávaní príbehu splnia.

Hra je zatiaľ na PC len v štandardnej verzii, ale na PS VR na PS4 už ponúka aj VR verziu s FPS pohľadom. Hrať sa síce dá len s gamepadom, ale môžete si užiť iný pohľad na univerzum, a to na kompletné Hitman univerzum zo všetkých troch hier.  Po uplynutí exkluzivity čakáme tento mod aj na VR pre PC.

Hitman 3
Hitman 3 Hitman s misiou vo vlaku bude nezvyčajný.
Hitman s misiou vo vlaku bude nezvyčajný.

Hitman 3 Obsahu v trojke nie je najviac, ale je kvalitný a viete ho doplniť kompletným obsahom z jednotky a dvojky.
Obsahu v trojke nie je najviac, ale je kvalitný a viete ho doplniť kompletným obsahom z jednotky a dvojky.

Hitman 3 Pán doktor, niečo ma pichá na chrbte.
Pán doktor, niečo ma pichá na chrbte.

Hitman 3 je veľmi slušným finálne nového príbehu čísla 47. Ponúka parádne levely, niekoľko noviniek a tentoraz aj intenzívnejší príbeh. Možno je škoda, že obsahu nie je viac, 5 plných levelov a jeden finálny nie je práve masa, aj keď skúsených zabijakov dokážu zabaviť aj na stovku hodín a doplní im to ich kolekciu predchádzajúcich hier, keďže sa to celé prepojí. Neskúseným zabijakom umožňuje IO vychutnať celú sériu v jednom titule, aj keď staršie levely si musia dokúpiť. Ale aj tak, ak ste trilógiu nehrali, teraz je ten správny čas pustiť sa do nej.

PC verziu Hitman 3 si môžete kúpiť na Epic Store.

napísal saver 20.1.2021
Páči sa mi! (+8)