PRIMORDIALS: BATTLE OF GODS

PRIMORDIALS: BATTLE OF GODS

6.5

Decentné duely online šampiónov

Strategické hry prechádzajú neustálymi zmenami. Na tie tituly, ktoré sme poznali v minulosti, sa často podobajú len okrajovo. Zásluhu na tom majú predovšetkým hráči a trendy. Málokto bude hrať RTS ako zo starej školy, ktorá je pomalá a na online zápas sa ťažko hodí a keď už, tak je to osvedčená značka ako Age of Empires 2, alebo Starcraft 2.

Primordials:  Battle of Gods sa dá zaradiť do kategórie MOBA, ale aj to je len pomôcka. Tentokrát neovládate priamo hrdinov a bojovníkov, ale ste skôr akýmsi režisérom. Umožňujete postavám prežiť a úspešne poraziť nepriateľa! Tento inovatívny prístup je ozvláštnením, ktoré oceňujeme. Lenže hráčom to nestačilo ani v tomto čase, keď sú povinne doma a prikovaní k počítaču. Pôvodná cenovka za hru z približne 12 € klesla rovno na nulu a z hry sa tak stala free- to-play. Samozrejme, aspektov je viacero, preraziť v dnešnej presýtenej dobe je zložité, takže ani kvalitný titul nemusí mať na ružiach ustlané.

Primordials trpia neduhmi, ktoré sú zrejmé hneď od začiatku. Celá prezentácia stojí na veľmi krehkom podklade a je značne nezaujímavá. Hráč si ťažko vybuduje sympatie k niečomu, čo veľmi zložito vytvára vzťah. Kto sú tí, ktorých mám brániť? Chýba motivácia a vyhovárať sa na to, že sa jedná o online titul, nemá opodstatnenie. Tie najlepšie hry v žánri majú nablýskané trailery, super videá a parádne rozpísané postavy a strany. V jednom zábere sa pohybuje Peržan na lietajúcom koberci, aby ho vzápätí nasledoval ľadový obor.

Samotná hrateľnosť, keď pochopíte pravidlá, je už iná káva a môže sa jednať o návykovú záležitosť. Kolá v zápasoch nie sú dlhé, preto sa dá hra kedykoľvek na pár minút zapnúť, vyhrať alebo prehrať – ono je to fuk, lebo to baví aj tak - a ísť zas preč. V čom je to čaro? Skúsim to vysvetliť.

Ide o niečo nové. Na začiatku každej hry si na striedačku s protivníkom vyberáte svoj „Primordial“, ktorý má určité dôležité vlastnosti. Hrá sa jeden na jedného. Potom si vyberáte hrdinov a ide sa na to! Šikovnejší vyhráva, často sa môže rozhodnúť už aj pri výbere jednotiek, ale nie úplne. Na obranu svojho jadra používate už postavené veže, ktoré musíte vylepšovať a nesmiete ich nechať zničiť. Máte tri možné cesty a šesť veží. Rýchlejší vyhráva, hrá sa o sekundy. Vašou úlohou je vylepšovať a používať kúzla hrdinov tam, kde majú zmysel. Samotné jednotky neovládate, tie si žijú vlastným životom. Výhra nemusí byť vždy len zničenie protivníka. Ale hrá sa aj na body a prežitie. Čiže zničená obrana automaticky neznamená prehru.

Nastavujete, aké typy jednotiek majú bojovať, či so zameraním na diaľku, alebo rôzne tanky, či jazdné jednotky. Vždy podľa toho, aké vylepšenia robíte a čo platí na protivníka. Všetko je strašne rýchle, nejasné a chaotické, ale postupne sa dá do toho dostať. Vylepšenia sa dajú robiť v rôznych kategóriách. Určite netreba zabudnúť na ekonomické body, ale najmä treba dbať na obrannú stratégiu. Veže môžu byť ochránené mínami, ostňami aj vyžarovať blesky. Je to rôzne a rozhodne nie monotónne.

Ocenil by som nejakú kampaň v singleplayeri, istotne by sa to dalo vymyslieť tak, aby to dávalo zmysel a využilo osvedčené prvky. Mohlo by to dostať nejedného hráča k tejto hre, lenže nestalo sa a tak. Primordials trpia predovšetkým kvôli prezentácií. A už aj podľa užívateľských recenzií je vidieť, že príliš neuspeje, ak sa nestane zázrak. Prechod na free-to- play pomohol, ale nie až tak výrazne. Treba ale povedať, že sa mi nestalo, že by som si nemal s kým zahrať online. Vždy sa našiel protivník ochotný poraziť ma.

Grafická prezentácia je priemerná až podpriemerná – nezaujala, takisto ako nezaujali zvuky a hudba, ale ťažko povedať, niekomu sa možno páči. Autori stavili na istotu a nehrali sa so žiadnymi experimentmi. Skrátka klasická grafika, ktorá je na MOBA poli bežná. Nič viac, nič menej. Na technické chyby som nenarazil, problém nebol ani s pripojením do hry.

Ak nemáte do čoho pichnúť a chcete vyskúšať čosi nové, Primordials môžem odporúčať. Iste na pár hodín zabaví, navyše je zadarmo, takže sa niet čoho obávať. Nič výnimočné však nečakajte. Na prvý pohľad je to síce také škaredé káčatko, ktoré je ale napokon zábavné a originálne.

napísal Possol 26.4.2021
6.5
PRIMORDIALS: BATTLE OF GODS