MY FRIEND PEDRO: RIPE FOR REVENGE

MY FRIEND PEDRO: RIPE FOR REVENGE

8.0

Pedro čaká vašu pomoc na mobile

Recenzia na Mobil verziu

S priateľmi je niekedy kríž, ale kamaráti si musia pomáhať. Banán Pedro je kamošom od roku 2019, keď sa s ním hráči spoznali v osobitej akčnej hre na PC a postupne aj na konzolách. Tentoraz s ním môžete zažiť ďalšie dobrodružstvo v novej mobilnej hre, ktorá prináša podobný, no predsa len trochu iný zážitok.

Pedrovi tentoraz uniesli celú jeho ovocnú rodinu a iba vy ju môžete oslobodiť. Takže sa pustíte do bezmála štyroch desiatok levelov, ktoré nasledujú striktne jeden za druhým. Väčšina levelov predstavuje sústavu miestností s rôznymi objektmi, nástrahami a nepriateľmi, kde sa musíte dostať k východu so zelenými dverami. Viete skákať, odrážať sa od stien v nastavenom uhle a skĺznuť po podlahe a cez úzke otvory. V rukách máte dve búchačky s nekonečnou muníciou, ktorými strieľate po nepriateľoch, ale aj drevených debničkách, čo sa rozpadnú na triesky. Príležitostne sa dostanete k lepšej výzbroji, brokovnici, dvom samopalom alebo raketometu, tie už ale majú limitované náboje.

V jednotlivých priestoroch sú rozmanité predmety, od ktorých sa môžete odrážať, či ich aktivovať. Vytvárajú bariéry a mechanizmy, ktoré vám pomôžu, alebo vám postup skomplikujú. Natrafíte na sklenené tabule, ktoré sa dajú preraziť, hojdajúce laná na zachytenie alebo zošmyknutie, zraňujúce ostnaté drôty, bandasky s palivom, ktoré po strele vybuchnú a zničia krehké steny. Potom sú to plošiny, ktoré po zaťažení klesajú a neraz pritom zdvíhajú iné plošiny, pohyblivé pásy, steny vysúvané spínačmi. Ďalej kovové tabule a rajnice, od ktorých sa odrážajú guľky, takže zasiahnete aj ciele, ktoré sú normálne mimo dosah. Treba si dávať pozor na bežné dvere, pretože z nich môžu vyliezť nepriatelia a zábavné je vozenie na skateboarde, ktorý sa aj kĺže na zábradlí.

My Friend Pedro: Ripe For Revenge
My Friend Pedro: Ripe For Revenge Spínače, preskakovanie po múroch a vyčkávajúci nepriatelia - tak to tu chodí.
Spínače, preskakovanie po múroch a vyčkávajúci nepriatelia - tak to tu chodí.

My Friend Pedro: Ripe For Revenge Cez tieto steny sa dá dostať iba s raketometom.
Cez tieto steny sa dá dostať iba s raketometom.

My Friend Pedro: Ripe For Revenge Režim Blood Rush má veľmi prísne časové limity.
Režim Blood Rush má veľmi prísne časové limity.

Nie je nič neobvyklé, že musíte takmer v rovnakej chvíli prekonávať prekážky a súčasne čeliť nepriateľom. Tí síce zostávajú na svojich miestach, ale keď ste v dohľade, ihneď reagujú a strieľajú a ukrajujú z vašich troch srdiečok. Pritom sú to efektné momenty, keď napríklad pálite zo vzduchu v spomalenom čase. Nie je to však až také osobité ako v pôvodnej hre pre PC a konzoly. Všetko je prispôsobené možnostiam mobilu, no tvorcovia si s tým poradili slušne.

Okrem štandardných levelov príležitostne absolvujete aj pasáže na motorke, kde sa musíte na ceste vyhýbať prekážkam, obísť ich alebo preskočiť. Občas vám do cesty skočia nepriatelia alebo vás ohrozia míny, ale je to vcelku pohodová jazda. Potom sú tu ešte úseky, kde len rozstrieľate debny, aby ste našli jednotlivých členov Pedrovej rodiny. Tam sa ale nič zásadné neudeje.

Levely nie sú veľmi rozsiahle, niektoré sa dajú zvládnuť za minútku. Po ich zdolaní vidíte svoju bilanciu a skóre vyjadrené číselne aj jednou až tromi hviezdami. A odomkne sa ďalšia úroveň. Cesta do finále má dĺžku aj v závislosti od toho, či máte aktivované prémiové funkcie. Pri štandardnom režime totiž nie sú checkpointy a keď prídete o všetky srdiečka a vyskočíte z levelu, musíte odznova prechádzať tie predošlé. Zostáva pri nich iba záznam o najlepšom skóre.

Prémiové konto postup výrazne uľahčí, môžete pokračovať úrovňou, kde ste naposledy skončili a aj sa vrátiť k tým predchádzajúcim. To však taktiež znamená, že celú hru zdoláte veľmi rýchlo. I keď je to aj z dôvodu, že hra je návyková a je ťažké sa od nej odtrhnúť. Po pár hodinách ste však na konci. Zostáva vám len vylepšovanie dosiahnutých výsledkov alebo náročnejší (prémiový) Blood Rush režim, kde absolvujete všetko od začiatku, ale s veľmi prísnym časovým limitom. Cenné sekundy vám pribúdajú za zabitia nepriateľov a zaváhania pri zdolávaní nástrah vám ich rýchlo odčerpávajú, takže to neraz nestihnete. Musíte podať prakticky bezchybné výkony a v rýchlom tempe.

Trochu problém môžete mať spočiatku s ovládaním. V súlade s povahou smartfónu využívate ovládanie dotykom po obrazovke. Pri skokoch ťaháte do rohov zhora dolu a keď pritom podržíte prst, viete si pekne nastaviť trajektóriu. Hra sa pritom pozastaví, takže sa nemusíte obávať, že sa napríklad pri sérii skokov za sebou na dvoch kolmých stenách oproti sebe zošmyknete dolu, ak pohotovo nezareagujete. Trochu mätúce je pokĺznutie na zemi potiahnutím prsta do boku, pretože keď ťaháte doľava, posúvate sa doprava a naopak. Streľba je rýchla a praktická, stačí len poťukať po postavách protivníkov a pálite jedna radosť. Po pár leveloch mi už ovládacia schéma nerobila problém a šlo to jedna radosť.

Grafika sa taktiež adaptovala, nie je to taký pôsobivý pohľad ako vo veľkej hre na PC. Štýlový dizajn s precíznym spracovaním, detailne spracovaním okolím a postavami, nahradil jednoduchý vizuál s grotesknými figúrkami a viac schematickým okolím. Ale na malej obrazovke telefónu  je to veľmi prehľadné, takže tento krok má svoj praktický význam a opodstatnenie. Postačia decentné zvuky aj hudba, ktorú ale možno časom vypnete.

My Friend Pedro: Ripe For Revenge
My Friend Pedro: Ripe For Revenge Pri stretnutí s protivníkmi nesmiete zaváhať, pri streľbe stačí naťukať ciele.
Pri stretnutí s protivníkmi nesmiete zaváhať, pri streľbe stačí naťukať ciele.

My Friend Pedro: Ripe For Revenge Bežné levely spestruje jazda na motorke. Na ceste budú o chvíľu prekážky.
Bežné levely spestruje jazda na motorke. Na ceste budú o chvíľu prekážky.

My Friend Pedro: Ripe For Revenge Ostnatý drôt je veľmi nepríjemný, treba sa mu rozhodne vyhýbať.
Ostnatý drôt je veľmi nepríjemný, treba sa mu rozhodne vyhýbať.

Musím sa priznať, mobilné hry si až na svetlé výnimky nedokážu udržať moju pozornosť. Väčšinou v nich totiž tvorcovia robia kompromisy, kvôli ktorým sa z toho stávajú prostoduché zábavky. Strohé úrovne s oklieštenými možnosťami a niekedy aj tlakom na to, aby ste si niečo prikupovali, inak hra bude zdĺhavá a oproti iným používateľom budete znevýhodnení. My Friend Pedro mohol ponúknuť dlhšiu hernú dobu a viac levelov, ale tie čo má, sú veľmi zábavné aj (väčšinou) komplexné. I keď je trochu menej super ako veľký originál na Steame, ktorý má viac možností. Na bezplatnú hru je to ale veľká paráda na malom podklade a možno sa vám aj oplatí investovať do komfortnejšej prémiovej verzie.

napísal uni 5.8.2021
8.0
MY FRIEND PEDRO: RIPE FOR REVENGE