HAPPY GAME

HAPPY GAME

7.5

Nie veľmi veselá hra

Česká Amanita prišla s ďalšou vizuálne netradičnou adventúrou nazvanou Happy Game. Ak sa pamätáte, Amanita začínala svojho času so Samorostom, ktorý priniesol zvláštny svet a jednoduchosť ovládania a pokračovala podobne neštandardnými hrami, ako Machinarium, Pilgrims, Chuchel alebo Creaks a môžete si byť istí, že Happy Game v ničom nevybočuje z jej ponuky. Nie je to bežný štandardný titul ako množstvo ostatných.

Ak sa orientujete v tvorbe týchto vývojárov, v zásade robia klikacie adventúry, miestami kombinované s logickými prvkami. V nich musíte buď nájsť riešenie na jednej obrazovke, alebo na niekoľkých obrazovkách, aby ste sa pohli vpred. Napríklad Creaks bol dosť náročný na logiku. Tam ste museli umiestňovať postavy alebo veci, aby ste dokázali otvoriť cestu ďalej. Teraz v Happy Game sa autori vrátili k jednoduchšiemu štýlu, kde stačí nájsť systém ako prejsť do ďalšej obrazovky alebo scény. Niečo podobné ako bolo už v pôvodnom Samoroste.

Od Happy Game čakajte relatívne jednoduchú logickú adventúru, pri ktorej je samotná cesta vizuálnym zážitkom s tentoraz priam hororovou atmosférou. Konkrétne sa dostanete do sna malého dieťaťa, presnejšie do jeho nočnej mory. Je to priam ideálny titul na Halloween a niet divu, že vychádza práve teraz.

Happy Game
Happy Game Toto by bola skutočne Happy Game
Toto by bola skutočne Happy Game

Happy Game Ale bude to skôr Horror game
Ale bude to skôr Horror game

Happy Game Čakajú vás rôzne logické úlohy a prechod podivným svetom nočných mor
Čakajú vás rôzne logické úlohy a prechod podivným svetom nočných mor

Keď už spomínam nočnú moru a zrejme ste už videli obrázky naokolo, asi ste už pochopili, že Happy Game, nebude až taká Happy. Bude to podivná cesta dieťaťa hororom, ktorý mu do hlavy vnáša temná bytosť. Ukazuje mu doslova desivé scény, krvavé, ale stále založené napríklad na jeho hračkách alebo známych prvkoch. Pritom ono to tak neberie, ešte zrejme nechápe, čo to znamená, a tak chce len svoju hračku, ktorú mu bytosti v tomto svete zobrali.

Osobne si myslím, že dieťa sa po týchto nočných morách stane sériovým vrahom, alebo skončí na psychiatrii, ale to už bude problém prípadného pokračovania hry. Teraz má problém so svojím snom, ktorým musí prejsť. Dostáva sa do miestností, kde na jednej strane klávesnicou posúvate samotne dieťa, na druhej mu myšou pomáhate prekonať úlohy. Napríklad musíte niekomu roztiahnuť hlavu, aby praskla a niečo čo potrebujete z nej vyšlo von, alebo popresúvať, aby ste všetko potrebné pospájali, napumpovať, alebo potiahnuť správnym smerom. Sú to jednoduché mechaniky, ale musíte vždy na ne prísť. Niekedy k tomu máte rovné miestnosti, inokedy padáte, alebo ste uväznení vo zvláštnych kruhových svetoch.

Hra ponúkne zaujímavé situácie, kde napríklad budete musieť správne pospájať hračky, z ktorých vždy vypadne ďalší predmet. Budete musieť žltým smajlíkovým hlavám zohnať príbor, aby mohli vytvoriť z vašej stratenej hlavy tortu a následne sa sami posekali, alebo budete mrkvou kŕmiť a gilotínou rozsekávať zajace, aby ich bolo viac. Niekedy iné bytosti pomeliete, roztrhnete. Bude to psycho a možno je dobré nehrať to pred spaním alebo v tme a tichu. Na druhej strane, ak si to chcete poriadne užiť, môžete to skúsiť.

Vizuálne je to skutočne netradičné, veľmi rozmanité a, samozrejme, výrazne kontrastné. Pokojná atmosféra strieda horor, zelené prostredie prechádza do krvavého a temného. Niekedy sa to mení v sekunde, niekedy prichádza krv a temnota postupne. Samotná zložitosť je tu rozmanitá a možno škoda, že postupne nestúpa. Niektoré levely tak prejdete za minútu, iné potrvajú aj desať minút. Hlavne kruhové svety sú zložitejšie, ale je škoda, že ku koncu to autori neurobili komplikovanejšie.

Spolu je to cez 30 levelov, ktoré prejdete za 2-3 hodiny, podľa vašej rýchlosti ako dokážete nájsť riešenia a s tým, že si ich môžete následne zopakovať. Viac tu toho nečakajte. Je to jednoduchá na vizuál a atmosféru zameraná hra, pričom celá tá cesta má aj nejaký zmysel a hlbší koncept, ale to už autori nechali na hráčoch, nech si to celé dajú dokopy sami. Hra totiž nemá dialógy. Je to základný koncept Amanity, ktorá vytvára hry, čo rozprávajú aj bez slov.

Autori nechávajú rozprávať vizuál, ktorý je tu veľmi silný ako nápadmi, tak aj samotným umeleckým spracovaním.  Od týchto grafikov by som rád videl väčšiu hororovku. Nápady a extrémne situácie tam nechýbajú. Dopĺňa to pôsobivá audio stránka, ktorá rovnako ako vizuál prechádza z príjemných, často pomalých a tajomných až prispatých tónov, do kontrastných ostrých a silných zvukov a hororových pískaní .

Happy Game
Happy Game Usmej sa.
Usmej sa.

Happy Game Srdiečka, vrany, gilotína...
Srdiečka, vrany, gilotína...

Happy Game To musí byť príjemné
To musí byť príjemné

Celkovo je Happy Game netradičný titul, ktorý ponúkne zaujímavú cestu nočnými morami. Čakajte relatívnu jednoduchosť v hrateľnosti, ale pôsobivú atmosféru po vizuálnej a zvukovej stránke. Je to ako relaxačný artový výlet nevinným, ale zároveň brutálnym svetom. Nie je to dlhé, ale ani cena nie je vysoká a celé sa to tým vyvažuje.

napísal saver 27.10.2021
7.5
HAPPY GAME