DEAD ISLAND 2 JE SPÄŤ S NOVOU HRATEĽNOSŤOU PO ÔSMICH ROKOCH

Zombie peklo v slnečnom LA sa nám pomaly rysuje

Znovuoživenie herných značiek či naoko mŕtvych projektov je zázrakom, ktorý sa neobjaví až tak často. Dead Island 2 má od svojho prvotného predstavenia ešte v pradávnom roku 2014 skutočne strastiplnú cestu, no po takmer ôsmich rokoch sme sa konečne dočkali nielen poriadneho akčného opätovného uvedenia, ale naskytla sa nám zároveň aj možnosť hru narýchlo testovať. Gamescom 2022 ponúkol krátke demo ukazujúce hrateľnosť pokračovania, na ktorú sme netrpezlivo čakali už od nášho prvého testu originálu.

20-minútové demo nám za zatvorenými dverami v stánku Koch media, pardon teraz už Plaionu, ukázalo novú podobu dlho očakávaného sequelu. Hneď zo začiatku je tak potrebné charakterizovať, že táto opätovne predstavená a v podstate úplne nová podoba zombie FPS titulu je naďalej plná brutálneho, ak nie dokonca surovejšieho súbojového systému, výrazného pulp štýlu a predovšetkým množstva zombíkov z centra nočného Los Angeles.

Demo začína uprostred nočnej pláže Santa Monica, kde je daná jednoduchá úloha prežiť, a to je spojené s vystúpením na mólo. Tu vás tak čaká nielen kopa ikonických pohľadov, ale aj zopár cieľov na poriadne pretiahnutie si kostí. Niekoľko zombie skosíte ešte na pláži, zvyšok priamo na móle a v okolitých schátraných budovách.

Prejdete podzemím, kde vás napadne elektrinou nabitý zombík, odomknete zopár dverí a tie pomaly vedú postavu k hlavnej vraždiacej hale celého dema. V nabitom arzenáli prednastavenej hrdinky Amy preto rozhodne nechýba ikonická katana, raketové kladivo, elektrickým prúdom nabité pazúry, taktická M16, revolver a mnoho ďalších. Samozrejme, nájdete ich po svete alebo si ich sami vyskladáte z dostupných materiálov. Inak využijete útok zblízka, skok s výkopom, blok alebo šprint a iné typické mechaniky, ktoré už každý dobre pozná.

Súbojový systém pôsobil veľmi solídne a každá smrť bola spôsobená len mojou vlastnou chybou alebo uponáhľaným konaním. Hra vyžaduje veľmi opatrný, taktický a premyslený prístup ku každému súboju. Bolo tak nutné kombinovať boj zblízka, celú škálu zbraní v inventári, kopance a výskoky s kopancom a vlastne behať strategicky prstami po takmer celej klávesnici. Zombíci sú totižto aj podľa vývojárov centrom celého projektu, a preto je na ich variácie aj spôsoby eliminácie kladený veľký dôraz. Klasický chrchlúci „šuchtoši", veľmi agilný a neustále na vás skákajúci zombie, prerastení nabúchanci a, samozrejme, obľúbené vybuchujúce obludy. Dizajn každého z nich je veľmi unikátny a množstvo variácií modelov si môžete všimnúť pri každej väčšej bitke.

Hra má úžasne napätú a hororovú atmosféru, ktorá by sa na temnom móle dala krájať. Prechádzate medzi jednotlivými miestnosťami, ktoré sú rozdelené buď na tie s celou hordou na brutálne vyvraždenie, alebo pokojnejšie puzzle s pribehovými sekciami. Zvuky v pozadí ozývajúcich sa zombie naháňajú zimomriavky po celom tele a hudba tento zážitok vynikajúco dopĺňa. Oproti pôvodnej vízii vývojárov v roku 2014 je hra, myslím, o niečo tmavšia, temnejšia a ako už bolo spomenuté, aj mierne odlišne orientovaná.

Nájdete tu šesť dostupných protagonistov, z ktorých si budete môcť vybrať vášho osobného favorita. Predvolená Amy pôsobila v čase demo ukážky ako sympatická postava, s dobre zvládnutými replikami aj pomerne kvalitným dialógom. Rovnako kvalitne, samozrejme, pôsobilo aj audio súvisiace s prostredím, zbraňami a, prirodzene, aj zombíkmi. Ambientné ozvučenie, poriadne svetelné intímčo a takmer za každým temným rohom čakajúci zombík atmosféru nekonečne umocňuje. Dizajn úrovne bol rovnako v nadpriemerne vysokej kvalite, podobne ako zvyšok vizuálu.

Dead Island 2 príde na naše harddisky 3.februára 2023. Súboje sú veľmi zábavné a brutálne krvavé, dobre spracované postavy a pohlcujúca herná zápletka pridajú správnu atmosféru. Celkový pulp akčný dizajn hry je na dobrodružstvá po zatratenom HELL-A ideálny, a tak nám zatiaľ zostáva iba jedna možnosť - na hru netrpezlivo čakať. Zatiaľ však mierili vývojári priamo na cieľ a aj preto im naďalej budeme držať palce!

napísal Taiven 26.8.2022
Páči sa mi! (+7)

Vývoj: Deep Silver / Dambuster studios