ALIENS: FIRETEAM ELITE - PATHOGEN EXPANSION

7.0

Po stopách nového druhu votrelcov

Minulý rok sme dostali novú hru z Alien univerza. Nie síce trojáčkovú, ale napriek tomu dostatočne zábavnú, najmä ak máte radi Gigerove potvory a kultové hororové filmy.  Možno trochu nečakane sa náhle objavila expanzia a Cold Iron Studios nám ju rovno šupli do mailu, aby sme pokračovali vo výpravách vesmírnych mariňákov, ktorí čelia votrelcom. Samozrejme, že sme neodolali a teraz si zrekapitulujeme, čo sme v prídavku zažili.

Aliens: Fireteam Elite je kooperačná akcia z pohľadu tretej osoby.  Misie pôvodnej hry rozdelené do štyroch kampaní zaviedli hráčov na miesta známe z filmov.  Ak ste nenašli živých spoluhráčov, ktorí by s vami tvorili zohranú trojicu, dostali ste botov s pomerne slušnou umelou inteligenciou. Hra už teraz ponúka aj cross-platformový multiplayer, takže bok po boku môžu postupovať konzolisti aj písíčkári. Ťaženia doplnili módy s hordou, obranou dôležitých zariadení a zásobovaním obranných vežičiek. DLC prinieslo predovšetkým novú kampaň s tromi misiami v novom prostredí.

Aliens: Fireteam Elite - Pathogen Expansion
Aliens: Fireteam Elite - Pathogen Expansion Tak chlapi, ideme na vec, votrelci čakajú.
Tak chlapi, ideme na vec, votrelci čakajú.

Aliens: Fireteam Elite - Pathogen Expansion Mám ťa na rane, potvora!
Mám ťa na rane, potvora!

Aliens: Fireteam Elite - Pathogen Expansion Tento nevyzerá ako bežný druh.
Tento nevyzerá ako bežný druh.

Ak ste hru už dlhšie nehrali, vôbec to neprekáža, pretože ovládanie a aktivity vášho mariňáka sú riešené veľmi prirodzeným spôsobom, takže sa do toho opäť dostanete prakticky okamžite. Zvolíte si zameranie, upravíte výzbroj, ktorú si môžete nastaviť v individuálnych setoch a ste pripravení bojovať. Ťaženie Promise of a Flawor sa vám sprístupní po prvých štyroch misiách základnej hry a zavedie vás do podzemného komplexu a jaskýň, kde nechýbajú obávané xenomorfné bytosti. Niečo však upútalo ich pozornosť a vy musíte zistiť , čo za tým stojí.

Nebudeme nič zastierať, pretože na tom stavia celá expanzia – objavili sa nové kreatúry zmutované patogénom a ich biele telá vám budú povedomé z filmu Alien Covenant - nech už si o ňom myslíte čokoľvek. Každopádne sa tieto potvory vyskytujú v niekoľkých variáciách,  od menších rýchlych bežcov, cez pľuvačov, zubatých lezúňov, ktorí vyliezajú z dier a šplhajú sa po strope, až po veľmi odolnejších drvičov a prerastené beštie. Miestami predstavuje nebezpečenstvo aj samotné prostredie s výbušnými vakmi v jaskyniach.

Vašou úlohou je v prvej misii preskúmať lokalitu, nájdené zvyšky  kreatúr, nájsť a použiť nálože na  uvoľnenie cesty ďalej. Samozrejme, že vám to znepríjemňujú votrelci a aj na najľahšej obťažnosti je to slušná zaberačka. V druhej misii je náplň obdobná, ibaže na steny umiestňujete laserové rezačky a treba sa brániť prívalom votrelcom, kým nebudú prevŕtané otvory. Tretia, finálna misia vás pošle priamo do hniezda nového druhu votrelcov, kde sa musíte zorientovať v spleti chodieb a na konci čelíte veľkej výzve. Nová kampaň je rýchla a dynamická, ale neprináša žiadne veľké prekvapenia a aj tá náplň je pomerne všedná. S trochou šikovnosti a pokojne aj botmi ju prejdete za nejakú hodinku-dve.

Okrem toho ale DLC prináša aj kopu hlavne kozmetických doplnkov. Predovšetkým sú to nové zbrane. Celkovo je ich osem, po dve pre každé povolanie a k nim rôzne nástavce, úpravy a pridané farby. Ďalej pár outfitov aj niečo na hlavu, nálepky a emócie. Väčšinu týchto vecí si musíte zaslúžiť v boji.  S demolátorom som si celkom užil autokanón Thunderbolt MK.2, ktorý má jednotlivé, ale veľmi účinné strely. Tak ako ostatné zbrane má aj táto limitovanú muníciu, ktorú naďalej dopĺňate v debničkách s muníciou na, ktoré priebežne natrafíte popri zásobách doplnkov, ako sú špeciálne míny, munícia a stacionárne obranné veže. Naďalej sa môžete spoľahnúť aj na dve aktívne schopnosti, ktoré sa po krátkom limite obnovujú a umožnia vám použiť extra útoky. Postup môžete spraviť dramatickejší použitím kariet s výzvami, ktoré už tiež poznáte zo základnej hry.

Aliens: Fireteam Elite - Pathogen Expansion O adrenalínové prestrelky nie je núdza.
O adrenalínové prestrelky nie je núdza.

Aliens: Fireteam Elite - Pathogen Expansion Na tohto je treba veľa munície.
Na tohto je treba veľa munície.

Aliens: Fireteam Elite - Pathogen Expansion Tri nové misie v pohode zvládnete za jeden večer.
Tri nové misie v pohode zvládnete za jeden večer.

Pathogen prináša svižnú novú výpravu medzi nové druhy votrelcov, ale je to bez väčších prekvapení a skôr s kozmetickými doplnkami. Ťaženie obstojí, ale kvalitatívne neprekoná pôvodné kampane, zdoláte ho za jeden večer. Cenovka je prijateľná, sú hry, ktoré vám za 15€ v prídavkoch prinesú menej. Na druhej strane, základný produkt teraz kúpite so zľavou 50% za 20€ a má štyrikrát viac obsahu ako DLC. Takže ak ešte nemáte originál, je ideálna príležitosť na kúpu Aliens: Fireteam Elite, ale s prídavkom sa až tak ponáhľať nemusíte a pokojne počkajte, kým jeho cena trochu klesne.

napísal uni 5.9.2022
Páči sa mi! (+2)
7.0