INTO THE FLAMES

INTO THE FLAMES

1.5

Sam - neschopný požiarnik

Odsúdiť hru, pretože je skrátka hrateľná len so zaťatými zubami sa dá veľmi jednoducho. Into The Flames je nevábne vyzerajúca, užívateľsky maximálne nepríjemná a zabugovaná hra, ktorá je zábavná iba v momentoch, kedy sa objaví úsmevný bug alebo jednoducho spadne do systému. A vy sa môžete venovať zábavnejším činnostiam ako napríklad pokúšanie sa o pohyb kurzorom myšky silou mysle. Skôr sa vám podarí to, ako by sa Into The Flames malo stať zábavnou hrou. Into The Flames je nedokončený nepodarok, za ktorým stojí Playway.

Ale je to jedno veľké ale, ktoré možno obmäkčí tvrdé srdce recenzentovo: tým je vývojár, ktorý sa v podstate z amatérskej roztopaše snaží priniesť na obrazovky svoju prácu. Aj to tak vyzerá, pretože málokto vie robiť viac činností na profesionálnej úrovni. Fully Involved Game Studios prišlo s myšlienkou, ktorá na papieri vyzerá vskutku výborne: staňte sa požiarnikom, no nebudete len kropiť a zachytávať omdlievajúce mladé devy vo vašom svalnatom náručí, lež si na pomoc zavoláte kamarátov (nie na tú mladú devu) a budete likvidovať požiare v otvorenom prostredí.

Výsledok predstavuje produkciu približne spred 20 rokov a keď nám prvýkrát odkvapla slina nad neskutočne vyzerajúcim prvým Turokom (niekto si cvrkol už pri intre). Pri Into The Flames to bolo rovnaké. Slinka však padala z dôvodu nastavenia sa mentálnu úroveň samotnej hry. Napriek niektorým nadšeným ohlasom na hru ako najbližšie sa približujúcu sa realite, spadá hry do budgetového, nehrateľného odpadu. Konkurenčné kúsky, ako Flashing Lights, Real Heroes: Firefighter, Firefighting Simulator: The Squad ponúkajú násobne viac zábavy.

Into The Flames
Into The Flames Od hasenia si môžete odpočinúť v bazéne. Oheň sa nikam nešíri, ide o statický objekt.
Od hasenia si môžete odpočinúť v bazéne. Oheň sa nikam nešíri, ide o statický objekt.

Into The Flames Auto sa samovznietilo a nejde o príbehy z našej krajiny v 90.rokov.
Auto sa samovznietilo a nejde o príbehy z našej krajiny v 90.rokov.

Into The Flames Prístupný je aj vrtuľník. Pohľad zhora ešte viac ukáže umelosť a mŕtvosť krajiny.
Prístupný je aj vrtuľník. Pohľad zhora ešte viac ukáže umelosť a mŕtvosť krajiny.

Into The Flames jednoducho vyzerá zle. Nesmierne zle, takže prostredie je pusté, nevýrazné, neinteraktívne, s jednoduchými textúrami a pripomína skôr prvé pokusy herného vývojára v nie práve vyladenom editore. Nehovoriac o primitívnych animáciách, a to vlastne budete radi, ak je akcia animovaná, pretože či hasákom povolíte hydrant alebo si nasadíte kyslíkovú masku, zistíte až v momente, kedy sa tak stane. Samotný oheň, ktorý by mal byť tým hlavným lákadlom, vyzerá neskutočne primitívne. Ohavná textúra plápolajúcich jazykov je ešte otrasnejšia než screensaver vo Win95. Kolízie s predmetmi neexistujú: to, že horíte, sa dozviete s textovej nápovedy.

Vizuálne je Into The Flames nepodarený vtip, avšak dalo by sa to prehliadnuť (nie, nedalo, pozrite sa na Firefighting Simulator viď vyššie), keby bola hrateľnosť aspoň trochu zábavná. Lenže každá minúta je skôr utrpením. Všetko sa začína v podstate neexistujúcim tutoriálom. Textové vysvetlenie bez toho, aby ste chápali základné zákonitosti toho, čo máte vlastne robiť, vás vo virtuálnej akadémii ničomu nenaučí. V samotných misiách postupujete spôsobom pokus-omyl a nie vždy vám bude jasné, čo vlastne máte robiť a hlavne ako.

Všetko pochováva tragické užívateľské rozhranie a samotné ovládanie. Napriek tomu, že sa Into The Flames tvári ako neskutočne komplexná hra, je vo svojej podstate tupo primitívna. Realistické šírenia ohnivej katastrofy nečakajte. V Into The Flames ide o správne naklikanie akcií, aby ste konečne mohli hasiť. Všetko sa však ovláda nesmierne ťažkopádne a samotný pohyb je absurdne arkádový. Či už leziete po rebríku na strechu alebo ovládate akékoľvek vozidlo, tak primitívny pohybový model či ovládanie vozidiel si dnes nedovolí nik, kto pýta za hru viac než ďakujem. Žiadny fyzikálny model, žiadne pravidlá, žiadne poškodenie.

Základná myšlienka môže zaujať: na pomerne rozsiahlej mape dostávate výzvy z dispečingu a aby to nebolo málo, všetko je to zamerané na spoluprácu živých hráčov. Komunita nie je toxická ako v iných projektoch a skúsenejší hráči sa snažia pomáhať, no v konečnom dôsledku ide o nudné pobehovanie okolo bez akejkoľvek odmeny za úspešné zvládnutie či naopak postih pri nekompetentnom zbabraní akcie. Jednoducho nemáte dôvod si po vyskúšaní hru s dešpektom odinštalovať a nikdy sa k nej nevrátiť.

Budete jazdiť po meste s vozidlami, ktoré nemôžete zničiť a správajú sa aj na arkádu úplne absurdne? Alebo nasadnete do vrtuľníku, ktorým môžete vrážať do budov a nič sa nestane? Pár sekúnd vás to možno bude baviť. Vyskočíte z vrtuľníku a bez postihu dopadnete na zem – a vrtuľník ďalej poctivo ostal v pôvodnej pozícii. Môžete prechádzať cez ploty, aj ten najmenší objekt zastaví obrovské vozidlo, prepadávate sa cez objekty (alebo ako úspešne skončiť na povale, hoci ste chceli po rebríku vycupitať na strechu, no teraz ste uväznení v objekte bez exitu). A všetko to vyzerá tak zle, že niečo podobné by ste si nenainštalovali ani na mobil. Pred x rokmi.

Jediné, čo ako tak funguje, je komunikácia s ostatnými hráčmi a komunita. Prehrýzť za cez pravidlá hry je náročné pre absenciu zábavy a aspoň základných pravidiel. Ono to napokon ide, no hrateľnosť ostáva na rovnakom dne ako na začiatku. Budete jazdiť po mŕtvych lokalitách k ďalšiemu a ďalšiemu nahlásenému požiaru, kde na vás čaká rovnako generické napojenie hadíc a... a hasenie. Vstúpiť môžete iba do minimálneho počtu objektov. Proste hasíte kváder, kde plápolá oheň. Jupííí.

Into The Flames
Into The Flames Jednotlivé akcie sa odohrávajú podľa opakujúceho vzorca.
Jednotlivé akcie sa odohrávajú podľa opakujúceho vzorca.

Into The Flames Spolupráca s ostatnými hráčmi v praxi. Niekto predsa musí aj stáť a pozerať sa.
Spolupráca s ostatnými hráčmi v praxi. Niekto predsa musí aj stáť a pozerať sa.

Into The Flames Striekanie s virtuálnymi kamošmi...
Striekanie s virtuálnymi kamošmi...

Absolútne nezvládnuté nápady amatérskych vývojárov sú najrýchlejšou cestou do pekiel nezáujmu, napriek tomu, že sa tvorca snaží hru vylepšovať. Cez platené DLC s blikajúcimi prilbami. V interiéroch často nič – ale, že absolútne nič – nevidíte. Lebo asi dym, takže musíte vytvoriť do strechy (na presne vybranom mieste) otvor a potom ho páčidlom vylomiť. Pripisovať TOTO realite je krutým direktom priamo na tvár. Aha, tak to je tá zábava, ktorú by nám mali hry ponúkať. Trojrozmerné panoptikum hrôzy bez štipky invencie a pohltenia nemá cenu ďalej rozoberať.

Into The Flames je simulátor nadšenca, ktorému sa snaha uprieť nedá. To nie. Výsledok je však hrozivo mizerný. Príliš veľké sústo, ktoré si na svoje plecia nabral, vyústilo do totálneho paškvilu bez štipky zábavnosti. To, že si za túto nehoráznosť pýta niekto peniaze je len definitívnou stopkou k tomu, aby ste do hry investovali čokoľvek iné ako svoj čas. Od odpudivého vizuálu po absolútnu a zabugovanú nudu neponúka Into The Flames nič iné ako jasný apel na to, aby sme si vážili aj priemerné tituly s akoukoľvek pridanou hodnotou.

napísal kordi 16.1.2023
1.5
INTO THE FLAMES