PEAKY BLINDERS: THE KING'S RANSOM

PEAKY BLINDERS: THE KING'S RANSOM

7.0

Krátky VR výlet do britského podsvetia

Recenzia na VR verziu

Poznáte seriál Peaky Blinders? Ak ste ho videli, bude to pre vás v tejto hre (momentálne dostupnej na Meta Quest 2 a PICO 4) určite plus, lebo sa do nej hlbšie ponoríte a oceníte známe postavy, no ak ste ho nesledovali, vôbec to neprekáža. Dôležitá je samotná hrateľnosť, pričom vývojári sa naozaj snažili, aby ponúkli vierohodnú atmosféru v roku 1928, kedy sa odohráva príbeh v anglickom podsvetí.

Vaša postava, ktorá je desať rokov na úteku, má pred sebou neľahkú úlohu – musí získať späť červený kufrík Winstona Churchilla, ktorý obsahuje údaje o identite britských agentov po celom svete. A preto sa obrátite s prosbou o pomoc na presláveného gangsterského bossa Tommy Shelbyho a zapletiete do šarvátok v útrobách mesta.

V hre budete prechádzať temnými uličkami, prehľadávať obydlia, zbierať predmety a odkazy, ktoré vás posunú v príbehu, alebo slúžia ako doplnkové kolekcie. Vrátane zhromažďovania kariet, plagátov a opráv rádií. Môžete si zapaľovačom zapáliť cigaretu, aby ste sa do svojej úlohy viac vžili a čakajú vás početné dialógy s rôznymi postavami, ktoré poznáte aj z TV seriálu.

Najmä v druhej časti hry priestor dostanú aj prestrelky, kde používate pištoľ, pričom musíte meniť zásobníky umiestnené v okolí. Niektoré akčné momenty ale tvorcovia prenechali vaším komplicom a sú situácie, kedy môžete len pasívne sledovať, čo sa práve deje, respektíve máte iné priority, ako je streľba. Napríklad vás čaká pasáž, kde musíte nájsť a deaktivovať kliešťami bomby v budove počas prestrelky vašej príležitostnej parťáčky a nepriateľského gangstra. Získané informácie a kľúčové predmety sa vám ukladajú do denníka, kde nájdete aj mapy lokalít a môžete analyzovať indície. Ak to situácia vyžaduje, viete priamo z denníka vytiahnuť potrebnú vec a použiť ju.

Peaky Blinders: The King's Ransom

Jednotlivé činnosti sa vykonávajú pre VR typickým spôsobom. Takže môžete uchopiť veci do zobrazených rúk, denník vyberáte natiahnutím paže ponad plece a podobne. Niekedy je však označovanie predmetov v hre nepresné a ich požívanie ťažkopádnejšie. Čo sa týka odkazov, sú zvyčajne na papieri písané rukou, ale po stlačení príslušného tlačidla sa zobrazí zreteľnejší text, aby ste ho vedeli bez problémov prečítať. Pohyb vykonáte priamo posunom pomocou páčky ovládača na požadované miesto, ale ak vám to nevyhovuje, súčasne je tu aj teleport, teda označíte krúžkom miesto pred sebou a vzápätí sa tam prenesiete.

Hoci je naokolo pomerne veľa predmetov, používať môžete len niektoré z nich. Vonku sú to napríklad debny, ktoré odsuniete, lebo vám blokujú cestu, v budovách rôzne vybavenie, fotografie, taniere, ale vás tam zaujímajú hlavne dokumenty, trezory a stopy, ktoré treba preskúmať. Aby ste príliš netápali, pri významnejších miestach sa zobrazujú nápisy s náznakmi, aby ste vedeli, že tam môžete vykonať nejaký úkon. Nemusíte sa však báť, že by ste zablúdili, pretože hra vám nedáva veľkú voľnosť a usmerňuje vaše kroky v uličkách, prípadne na lodi. Nie je to otvorený svet, ale striktne vyznačené chodby a domy, do ktorých sa dá vojsť. A opäť sú medzi nimi aj ikonické miesta z TV predlohy.

Grafika na Meta Quest 2 je obstojná, ale limitovaná a neohúri – v pripravovanej Steam verzii by to mohlo byť určite lepšie. Všetko je tu spracované tak, aby to bolo funkčné a vyniklo vo VR, ale nečakajte nejaké výraznejšie detaily. Pohyby postáv nie sú veľmi elegantné, skôr kostrbaté a kŕčovité. Jednotlivé osoby sú síce nadabované dobre, ale ich správanie je strojové, mimika tváre minimálna a pohyby pier nezladené s dialógmi. AI veľmi neexceluje a pri viacerých situáciách jasne vidíte, že ľudia postupujú podľa nastaveného jednoduchého algoritmu, ale nereagujú prirodzene na okolité podnety. Okrem toho vidíte aj nejaké chybičky v textúrach a napríklad sa stane, že po odomknutí trezoru tento zostane pri pohľade naň zatvorený, so zaklopenými dverami, ale pritom tam môžete siahnuť a vybrať veci.

Napriek všetkému je ale celková atmosféra gangsterského podsvetia zachytená slušne a dej sa snaží prinášať zaujímavé momenty, viac rozvinúť zápletku a celé to vygradovať do uspokojivého finále. To ale môžete dosiahnuť už po približne dvoch hodinách, čo nie je práve veľa. Potom smiete ešte blúdiť ulicami a hľadať chýbajúce zberateľské predmety. Na druhej strane, krátka herná doba je typická pre väčšinu titulov stavaných priamo pre VR. A mnohí poznáme problémy, ktoré sú spojené s intenzívnym hraním vo virtuálnej realite – bolesti hlavy, očí krku, nevoľnosť. Ak je to aj váš prípad, tieto príznaky vás čakajú aj v Peaky Blinders.

Peaky Blinders určite patrí k tým zaujímavejším hrám vytvoreným priamo pre VR, hoci trpí charakteristickými neduhmi, ktoré sprevádzajú túto sféru. Kratšiu dĺžku môže ospravedlniť vcelku solídny dynamický príbeh, pri ktorom máte dojem, že ste na chvíľu vstúpili do filmu s obvyklou stopážou. Či vám rýchly výlet do anglického podsvetia bude stáť za požadovanú sumu, to už je na vás. Každopádne, nie je to zlý zážitok a viete si ho užiť. Aspoň na tých pár hodín. Obzvlášť, ak ste si obľúbili TV seriál.

napísal uni 11.4.2023
7.0
7.5