CRASH TEAM RUMBLE

CRASH TEAM RUMBLE

6.5

Tímový lov wumpa ovocia na krátke večery

Recenzia na PS5 verziu

Zmutovaný vačkovec v modrých teplákoch, známy ako Crash Bandicoot, sa od započatia svojej digitálnej existencie v roku 1996 stal doslova legendou naprieč niekoľkými hernými dekádami, konzolovými systémami aj tisícami sŕdc jeho zainteresovaných fanúšikov. Po úspešnom remaku originálnej trilógie dofrčal Crash k nám nielen v pretekárskom CTR tiltule, ale aj plnohodnotnom a pozitívne prijatom štvrtom diele. Nové, ale aj staré známe postavy a ich modernizovaný vzhľad tak, samozrejme, organicky prechádzajú aj do najnovšej Crashovej hry, ktorá teda už vlastne nie je iba o ňom.

V tímovke Crash Team Rumble sa Activision zjavne pokúša rozvíjať Crash Team značku, aj keď mi osobne uniká dôvod, prečo máme už druhý titul s iniciálami CTR a aj keď myšlienok je veľa, žiaľ, hry samotnej je žalostne málo... V skratke by som však rád sprvu predstavil tento 4v4 tímový Collect-a-Thon, kde v jeho momentálnom štádiu o výhru bojujú dva tímy. Cieľom je rozbíjaním krabíc, zbieraním jednotlivcov alebo kradnutím od druhých hráčov nahrabať 2000 kusov wumpa ovocia a bezpečne ich dopraviť do vašej hordovacej lokácie (bank). Popritom, samozrejme, hrozí umlátenie protihráčmi až po respawn, padanie z platforiem a prekvapivo aj poriadna kopa kompetitívnej zábavy!

Crash Team Rumble
Crash Team Rumble Rozmanité postavy sú jednou z predností titulu, no škoda, že ich je tak málo...
Rozmanité postavy sú jednou z predností titulu, no škoda, že ich je tak málo...

Crash Team Rumble Odovzdávanie wumpa ovocia do vašej banky je síce zábavným módom, avšak všetci rozhodne čakáme na ďalšie
Odovzdávanie wumpa ovocia do vašej banky je síce zábavným módom, avšak všetci rozhodne čakáme na ďalšie

Crash Team Rumble Občas to je chaos...
Občas to je chaos...

Zoznámte sa s tímom!

Šialený Crash rozhodne teda nezbiera wumpa plody tentokrát sám, pridá sa k nemu totižto ďalších viac alebo menej známych 7 postáv z tohto univerza. Pre účely hry sa postavy delia na tri druhy, pričom vynikajú v jednej z pre víťazstvo potrebných činností. Každá z postáv má síce akúsi rolu predurčenú, no na konci dňa sa v chaose hry ľahko a rýchlo úlohy zamenia, a tak v podstate každý môže robiť čokoľvek a kedykoľvek. Jediným rozdielom je tak väčšinou iba rýchlosť, pohyblivosť, životy, množstvo zozbieraných relikvií alebo ovocia pre jednu postavu.

Úlohu scorera, teda niekoho, kto sa má starať o hlavný prísun wumpa ovocia do vašej zásoby, zastávajú Crash Bandicoot, jeho damsel-in-distress z alternatívnej reality Tawna Bandicoot a rokenrolový nováčik Catbat. Do pozície blockerov, ktorých úlohou je blokovať nepriateľské pokusy o navýšenie ich konta a zároveň obrániť aj vlastnú banku, či zabraňovať aktivácii gemov, sa postavil chvostom krútiaci obľúbenec Dingodile, šialený majster elixírov Dr. Nitrus Brio a alternatívna pani času Dr. Nefarious Tropy (po novom sa pridáva aj prvá sezónna postava Ripper Roo). No a poslednou rolou sú boosteri starajúci sa o rozsvecovanie gemových platforiem pre svoj tím a zbieranie relikvií pre aktiváciu staníc na relikvie. Patrí sem, samozrejme, bystrá Crashova sestra Coco Bandicoot a šialený antagonista celej série Dr. Neo Cortex. Crash, Coco a Dingodile sú tri postavy odomknuté hneď na začiatku hry a zvyšok si odomknete za plnenie herných výziev.

Crash, Coco , Dingo a každý iný hrdina si so sebou nesú istý základ schopností, vždy obohatený aj o niekoľko unikátov. Každá postava má k dispozícii výskok, dvojskok a nejakú formu základného útoku. Pre našu trojicu je to typické Crashove zakrútenie, Coco sa podobne pripája a Dingo vrtiaci svojím chvostom tiež. Crashov arzenál zapĺňa navyše aj možnosť spraviť z kohokoľvek placku vďaka jeho mocnému vrhnutiu sa celou plochou tela rovno na zem a ešte sa pridá aj skĺznutie. Kombináciou s výskokmi sa zas možnosti týchto útokov menia a, samozrejme, s pridanou rýchlosťou sú to aj ideálne taktiky pre únik či rýchlejší pohyb.

Dingov tradičný plameňomet nahrádza vysávač, s ktorým vie nielen kradnúť ovocie od ostatných hráčov, ale doslova im aj vysávať životy. Pomocou neho sa dokáže v dvojskoku aj chvíľu vznášať a vysávačom vie aj pritiahnuť nepriateľov a následne ich odstreliť. Coco aj spolu s ostatnými scorermi dostáva boost rýchlosti po trojnásobnom opakovaní krútiaceho útoku. Podobne ako Crash aj ona disponuje rovnakým plesknutím o zem a boostom rýchlosti, ktoré sa však manifestuje pri výskoku formou horizontálneho krútenia vopred a zanechaním digitálnej steny na štartovnej lokácii. Táto stena z akéhosi silového poľa po kontakte s nepriateľským telom udelí šok a krátkodobo ho tak zastaví.

Ku všetkým postavám sa okrem ich unikátnych arzenálov viaže aj možnosť používať jednu superschopnosť. Tých je dokopy v hre sedem a odomykáte si ich postupným plnením ďalších herných výziev. Nájdete tu napríklad Flytrap Spitter, čo je v zóne pľujúca mäsožravá rastlina, chladničku dopĺňajúcu život, oblasť obraňujúceho obra pomenovaného Gasmoxian Guard a ďalšie.

Crash Team Rumble
Crash Team Rumble Odomykanie nových postáv vás prezentuje s drobnou výzvou, no celú ponuku si otvoríte pomerne rýchlo
Odomykanie nových postáv vás prezentuje s drobnou výzvou, no celú ponuku si otvoríte pomerne rýchlo

Crash Team Rumble Battlepass je motivujúcim faktorom pre trávenie času s hrou
Battlepass je motivujúcim faktorom pre trávenie času s hrou

Crash Team Rumble Keď vám nepriateľ zablokuje prístup k banke, ľahko vás bodovo dobehne
Keď vám nepriateľ zablokuje prístup k banke, ľahko vás bodovo dobehne

It’s wumpin time!

Hra ponúkne za tlačidlom play zdanlivo až štyri módy. Jedným z nich je tutoriál, ďalší je nácvikom s botmi, treťou možnosťou je založiť si súkromnú hru iba na pozvánku a v poslednej voľbe strávite všetok čas. Kompetitívna hra skrýva jeden jediný režim hry, v ktorom každý štvorčlenný tím (zložený pokojne aj z duplicitných postáv) zbiera wumpa ovocie voľne roztrúsené po mape alebo rozbíja nimi naplnené krabice. Ďalej však už prekračujeme hranice klasickej Bandicootovky. Oba tímy sa totižto môžu pokojne umlátiť na smrť koľko len chcú, avšak vyhrá iba ten tím, ktorému sa ako prvému podarí nazbierať a do svojej banky (k tímovej farbe korešpondujúcej kruhovej nádobe) uložiť 2000 kusov wumpa oovocia.

Scoreri unesú ovocia na jeden záťah najviac, čo je asi 130 kusov a odtiaľ to už je len horšie. Zvyšnú energiu tak treba smerovať na rozsvecovanie veľkých kryštálových plôch, ktoré po skočení na ne svietia podľa tímu buď načerveno, alebo namodro a poskytujú časovo obmedzený percentuálny boost pre vkladané ovocie. Priebeh hry vedia aj zásadne zmeniť po mape roztrúsené relikvie a ich stanice. Za tieto žiarivé kríže odovzdané v staniciach dostanete krátkodobo k dispozícii ľubovoľné, pre mapu unikátne powerupy. Napríklad možnosť rolovať sa v nadľudsky veľkej volejbalovej lopte a odhadzovať ňou nepriateľov, stať sa nesmrteľným vďaka Uka-Uka maske, zneviditeľniť sa, zamoriť nepriateľskú banku spomaľujúcimi hríbmi... Uprostred mapy sa taktiež nachádza vždy jeden väčší powerup vyžadujúci niekoľko desiatok relikvií. Vďaka nemu si napríklad zalietate v UFO pohlcujúcom hráčov či roztrúsite TNT robotov po celej mape.

Osem postáv šialene pobehuje po deviatich rôznorodých, unikátnych a skutočne dizajnom aj mechanicky a kreativitou prekypujúcich mapách. Sú nimi odľahlý folklórom obsypaný ostrov Tiki Towers, drobná pokojná pláž Just Beachy, westernový svet Mad Maxa ožívajúci v Calamity Canyon, japonský palác Serenity Gardens, Crash-punkové platformy mesta City Scrape, N. Sanity Caverns, Rusted Refinery, Tar Valley, Surreal Summit, Bogged Down. No aj napriek prístupu kvalita nad kvantitu je tu toho v spojení s jedným dostupným módom šialene málo. Jeden zápas trvá podľa aktivity a schopností hráčov 3 až 6 minút, a teda skončíte skôr, ako sa stihnete vôbec rozhliadnuť.

Jednotlivé hry sú svižné, extrémne chaotické, ale predovšetkým akčne-zábavné. Strop nejakej tej obťažnosti resp. požadované zručnosti hráčov sú veľmi nízke a čiastočne sa tu teda dá uplatniť už ohrané „easy to learn, hard to master“. Niektoré postavy vám rozhodne dajú zabrať viac oproti základnej trojke, a to najmä kvôli potrebe mierenia alebo správneho načasovania útokov.

S progresom v hre sa neoddeliteľne spája aj implementovaný Battlepass, ktorý je však iba jednoduchým ukazovateľom progresu hráča a celé dva máte k dispozícii zadarmo. Za každý level sa vám odomknú kozmetické predmety buď pre váš profil, alebo priamo pre postavy. Dostanete tak novú profilovku, banner alebo hudbu, ktorú započujú ostatní hráči na konci zápasu, ak budete v danom zápase práve vy najlepšie hrajúcim. Okrem Battlepassu si levelujete aj každého jedného hrdinu v hre individuálne a tiež máte po ceste roztrúsené odmeny, akými sú napríklad skiny, čapice, batohy, rámiky, efekty odovzdania ovocia, emotikony a tak podobne. CTR ponúkne zároveň aj metódu progresu v rámci trojmesačných sezón, kedy budú dostupné nové postavy, skiny, mapy a tak podobne. Časom by sa v hre mala ukázať taktiež akási forma kozmetických mikrotransakcií.

Crash Team Rumble
Crash Team Rumble Každá z deviatich máp prezentuje trochu odlišnú výzvu
Každá z deviatich máp prezentuje trochu odlišnú výzvu

Crash Team Rumble Vaše prispievanie, bránenie aj ostatné štatistiky nájdete v tabuľke na konci každého zápasu
Vaše prispievanie, bránenie aj ostatné štatistiky nájdete v tabuľke na konci každého zápasu

Crash Team Rumble Veľké powerupy uprostred mapy dokážu otočiť celý priebeh hry
Veľké powerupy uprostred mapy dokážu otočiť celý priebeh hry

Výstavná tímovka pre krátke noci

Aj keď po stránke obsahu najnovšie dobrodružstvo zo sveta Crasha rozhodne pokrivkáva, rozhodne mu nemôžem uprieť jeho fantastickú audiovizuálna prezentáciu, ktorá jednoducho hrá nielen farbami, ale aj zábavnými tónmi, dobre známymi z celej série. Graficky si hra zachováva unikátny groteskný kabátik s množstvom drobných detailov a všadeprítomné easter eggy a referencie vás nikdy nenechajú zabudnúť, v akom svete sa to vlastne nachádzate. Osobne mi možno chýba načrtnutie aspoň nejakého príbehu na pozadí, ktorý v hre absolútne absentuje alebo možnosť hrať akúsi verziu tímovej kampane. Takto vám totižto zostane v hlave príliš veľa otázok, ako napríklad prečo by Crash dobrovoľne spolupracoval v tíme s Cortexom a mlátil vlastnú sestru...

Technický stav je skutočne bezproblémový. Počul som, že zopár ľuďom hra zvykla padať (pun not intended), no ja som na takéto komplikácie nenarazil. Jedinou iritáciou pre mňa tak zostávala zdanlivo nekonečná animácia pripájania sa na servery Activisionu, pre ktoré musíte mať, samozrejme, vytvorené konto. No a podobne občasne neprehľadné bolo aj UI, teda najmä na konci zápasov, kedy je potrebné sa preklikať niekoľkými oknami a získanými odmenami, kým sa opäť dostanete k výberu postavy pre ďalší, plynule pokračujúci zápas. Activision sa podľa môjho názoru mohol pri výbere postáv inšpirovať aj svojím Overwatchom a nechať hráča meniť postavu ľubovoľne aj počas hry.

Najčastejšou sťažnosťou, na ktorú tak pri hraní Crash Team Rumble narazíte, zostáva absencia obsahu. Osobne však dúfam, že toto sa zmení s príchodom ďalších sezón a pribudne tak viacero podobne kvalitných máp a návykovo-zábavných postáv. Narazíte aj na informácie o tom, že už pri vydaní hry bolo extrémne málo hráčov a často sa preto nahrádzali botmi. Priznám sa, že každým ďalším dňom som na tento fenomén narážal menej a teda rozhodne pochvala autorom z Toys For Bob a Activisionu za aktívne riešenie problémov alebo zlepšenie už tak dosť katastrofálneho marketingu aspoň natoľko, že sa hráči začali postupne hrnúť. Cenovka 37€ je podľa mňa lepšia, ako si väčšina hráčov uvedomuje, nakoľko free-to-play model by mohol vyústiť v extrémnu monetizáciu nového obsahu a takto si aspoň užijete novinky zadarmo.

Crash Team Rumble
Crash Team Rumble Vďaka úpravám vychádzajúcim z Battlepassu a progresu postáv si svojich obľúbencov vyšperkujete
Vďaka úpravám vychádzajúcim z Battlepassu a progresu postáv si svojich obľúbencov vyšperkujete

Crash Team Rumble Dostať Best Performer ocenenie vždy poteší!
Dostať Best Performer ocenenie vždy poteší!

Crash Team Rumble Niektoré postavy sú lepšie oproti ostatným
Niektoré postavy sú lepšie oproti ostatným

Predstavujem vám N. Potenciál

Crash Team Rumble je pre mňa titul s extrémnym potenciálom. Milované postavy sršiace svojimi unikátnymi osobnosťami len vďaka vynikajúcemu dizajnu, extrémne zábavná hlavná herná slučka a skvelá prezentácia. Asi by som teda odporúčal s kúpou počkať zopár sezón, kým zavítajú do hry nové módy, postavy a mapy. Všetko to však zároveň závisí aj od podpory, akú hre plánujú autori venovať. A teda čím bude väčší záujem o hru, tým pravdepodobnejšia je aj jej dlhodobá životnosť. Druhý CTR titul je teda na svete a to málo čo robí, robí skutočne na výbornú. A teraz zostáva už len otázne, ktorý z extrémov, kvalita nad kvantitou alebo kvantita nad kvalitou, je takým, ktorý dokáže prežiť kompetitívny herný trh...

napísal Taiven 10.7.2023
6.5
6.8