CONVERGENCE: A LEAGUE OF LEGENDS STORY

CONVERGENCE: A LEAGUE OF LEGENDS STORY

8.5

Zábavná platformová akcia z LOL univerza

Veľký počet súčasných tvorcov hier s nástupom lepších a kvalitnejších technológií sa snaží mixovať žánre alebo ich elementy, ako sa to robí v hudbe alebo v iných médiách, aby tak, pochopiteľne, zaujali väčšie publikum. Niekedy je to len stret jednoduchých prvkov hrateľnosti, inokedy komplexná sandboxovka ako séria GTA. Mixovať však môžete aj vizuálnu stránku s hratelnosťou na vytvorenie niečoho unikátneho alebo chytľavého pre stále náročnejších hráčov.

Štúdio Double Stallion Games už v tom má nejaký ten rok jasno a jeho tretí projekt Convergence: A League Of Legends Story, pochopiteľne, expandoval oproti predošlým hrám, ale zanechal ich fungujúci pevný základ. Vydavateľ Riot Forge vidí potenciál v hrách, ktoré sú viac venované mladšiemu publiku. Hry obsahujúce kreslenú grafiku, prinášajúce slušnú dávku obsahu a bez nadávok či krvi, takže nečudo, že si pridal toto 2D sci-fi do svojho zoznamu.

Príbeh začína v rozľahlom futuristickom meste Zaun a vy sa prevtelíte do mladého vynálezcu a bojovníka v jednej osobe menom Ekko, ktorý vytvoril zariadenie na manipuláciu s časom. Vaše dobrodružstvo naprieč ulicami mesta začína, keď stretnete svoj náprotivok z budúcnosti, ktorý vám nadelí okrem prognózy nejasnej budúcnosti aj sériu úloh. Následne zbierate súčiastky, vytvárate si prístroje, odomykáte schopnosti, ale hlavne zisťujete skutočný dôvod návštevy vášho budúceho ja. S vylepšenými prístrojmi potom manipulujte s časom, aby ste nielen získali výhodu v dynamických súbojoch, ale mohli sa dostať do neprístupných častí mesta a nájsť tak nové výzvy, predmety a rozvinúť vcelku komplexný príbeh hry.

Convergence: A League Of Legends Story
Convergence: A League Of Legends Story Akčná stránka hry je pekne rýchla a dynamická.
Akčná stránka hry je pekne rýchla a dynamická.

Convergence: A League Of Legends Story Codex je vašou spísanou faunou a flourov mesta Zaun.
Codex je vašou spísanou faunou a flourov mesta Zaun.

Convergence: A League Of Legends Story Grafika hry skrýva plno detailov v popredí aj v pozadí.
Grafika hry skrýva plno detailov v popredí aj v pozadí.

Podľa propagačných materiálov by ste povedali, že táto hra a hlavne jej ústredný predstaviteľ Ekko je z dielne detskej stanice Nickelodeon alebo Cartoon Network. Dizajn a grafický štýl je takou tou typickou animáciou moderných filmov pre deti s mladým a charizmatickým hlavným hrdinom v čele. Táto kreslená grafika je plná detailov, má kvalitné animácie postáv a hlavne oživuje prostredie v pozadí a prináša vcelku silnú sci-fi atmosféru. Menším mínusom je len to, že niektoré prestrihové scény sa skladajú zo statických komiksových okienok, čo si myslím, nie je veľmi konzistentné. Aj keď ústredné mesto Zaun sa javí temne, v drsnom a industriálnom štýle, jeho jednotlivé priateľské postavy, ktoré naprieč cestou stretávate, sú príjemné, charakterovo pestré a dávajú dystopickému príbehu hry závan dobrej nálady a nádeje.

Pozitívny pocit sa odzrkadľuje aj Ekkovej jedinej fyzickej zbrani, meči, ktorý pripomína pádlo. Vašich nepriateľov nesekáte, ale pekne vyplieskate. Ovládanie gamepadom je v tejto 2D plošinovke tým pádom jasné a vrelo odporúčané. Pohyby do strán, skok, séria úderov s jedným tlačidlom, interakcia s prostredím a nakoniec tlačidlá na manipulácie s časom, to je celý základ ovládania. Cestou Zaunom natrafíte na rôzne škatule a drevené krabice, ktoré ukrývajú kredity, za ktoré si viete kúpiť lepšie vlastnosti alebo v kombinácií s nájdenými súčiastkami vylepšiť prístroje na manipuláciu s časom. Kredity, okrem iného, pochopiteľne, vypadávajú aj z porazených nepriateľov. Súčiastky na rôzne vylepšenia nenájdete len tak pred vami. Veľakrát sa skrývajú na ťažko dostupných miestach, na ktoré potrebujete určitú špeciálnu vlastnosť alebo musíte splniť určitú výzvu, ktorej dokončenie môže záležať len vo vašich rýchlych prstoch. V cieli výziev však nenájdete len súčiastky. Niekedy to je určitý dokument rozvíjajúci príbeh hry a niekedy len nové oblečenie pre vášho hrdinu, ktoré si neskôr zhmotníte u priateľskej postavičky v meste.

Vaše špeciálne zručnosti a schopnosti manipulácie času sú pevným jadrom hry, na tom je stavaná a dávajú jej zaujímavý, ale hlavne zábavný štýl hrateľnosti. S nimi dostanete nielen výhody v boji, ale vám aj pomôžu dostať sa do nedostupných častí mesta. Špeciálne zručnosti si musíte kúpiť od postáv, avšak schopnosti manipulácie času si musíte väčšinou vydobyť od bossov. Začínate so schopnosťou „Rewind" , čo je v skutočnosti vrátenie času o niekoľko sekúnd späť. Pomôže vám to hlavne pri boji s nepriateľmi, alebo keď sa vám nepodarí zdolať určitú prekážku. Na túto schopnosť máte v HUDe špeciálnu sekciu, ktorá odpočítava každý jeden segment metra pri použití. Tento meter sa vám neobnoví sám a potrebujete na túto vlastnosť zozbierať jej elementy. Elementy času vám vypadnú z porazených nepriateľov alebo ich nájdete v krabiciach v priestoroch mesta. Timewarp bude vašou časovou sférou, ktorá vám nielen otvorí zavreté dvere, ale aj pri správnom namierení na nepriateľa mu pekne uškodí.

Ďalšou užitočnou časovou vlastnosťou je spomalenie času, čo je v skutočnosti akási kruhová schéma, ktorou zamierite na objekt, ktorý chcete spomaliť. Okrem toho, že tak spomalíte určitých nepriateľov, ju viete využiť na rôzne platformy alebo ventilátory, ktoré sa bežne nedajú zastaviť. Neskôr sa vám dostane do rúk tlakový úder na odstránenie ťažkých prekážok, klasický dvojitý skok a nezabudlo sa ani na teleport. Neostane len pri manipulácií s časom a priestorom. S kĺzaním po lanách alebo behaním po stenách a ich kombinácií si užijete vcelku slušnú zábavu. Keď budete mať dostatočný počet financií, viete si u priateľského kolegu zabezpečiť špeciálne zručnosti, ako odrazenie útokov nepriateľov s dodatočným úderom, kolmý útok s pádlom zhora, čim prekvapíte skupinu protivníkov.

Keďže vaša postavička Ekko je zručný vynálezca, vie si pomocou dielenského stola vytvoriť prístroje, ktoré kombinujú nadobudnuté vlastnosti a schopnosti alebo ich vylepšia, prípadne na ich využitie budete potrebovať menší počet zdrojov. Na ich zloženie však potrebujete raritné súčiastky, ktoré síce viete nájsť aj priamou cestou, ale zväčša sú ukryté na mape tak, že sa k nim dostanete len komplikovanou cestou či dokončením konkrétnej výzvy. Postavený prístroj si musíte najprv nahodiť a zvyčajne viete využívať len jeden prístroj samostatne.

Väčšinu času budete bojovať len s tromi životmi, ale ich stratu  vám vedia doplniť porazení nepriatelia alebo ich nájdete v krabiciach na ulici. Pri útokoch nepriateľov je niekedy ťažké nachádzať alebo zbierať pohodené životy, takže je lepšie využívať vlastnosť vrátenia času späť a následne sa posnažiť znova o ne neprísť. Možno vám to celé pripomína modernú verziu Prince of Persia: Sands of time, avšak elementy tejto klasickej hry si Convergence: A League Of Legends Story len prepožičiava, nie vykráda a naozaj ide o unikátnu hru. Celková hrateľnosť je prehľadná, čo ukazuje aj prehľadný HUD a priestor, ktorý postupne objavujete.

Convergence: A League Of Legends Story
Convergence: A League Of Legends Story Mesto Zaun je vo svojom základe industriálna továreň.
Mesto Zaun je vo svojom základe industriálna továreň.

Convergence: A League Of Legends Story Na bossov je niekedy potrebné skombinovať všetky nadobudnuté vlastnosti manipulácie s časom.
Na bossov je niekedy potrebné skombinovať všetky nadobudnuté vlastnosti manipulácie s časom.

Convergence: A League Of Legends Story Na svojom dielenskom stole si viete postaviť a nastavovať svoje časové prístroje.
Na svojom dielenskom stole si viete postaviť a nastavovať svoje časové prístroje.

Rôznorodosť nepriateľov ma prekvapila. Okrem typických pestrých bitkárov na vás vyskočia objemní chemici s toxickými bombami, energetickí strelci, frajeri s bičmi a nezabudlo sa ani na rôzne typy dronov a robotov, ktoré sú v industriálnom meste nutnosťou. AI nepriateľov je nastavená férovo a nemali by ste mať problém ich poraziť svojimi údermi, aj keď na vás zaútočia v skupinke. Avšak na bossov musíte využiť okrem svojich rýchlych rúk všetky špeciálne a časové vlastnosti, ktoré ste v tom čase nadobudli. Okrem ich divokej estetickej a dizajnérskej stránky, sú pekne nároční a ku koncu frustrujúci. Avšak, keď nájdete určité hluché momenty a medzery v ich útokoch a pohyboch, viete ich zdolať rýchlo a efektívne. Hráčov môže zaraziť aj veľký počet útočiacich nepriateľov na jednej obrazovke. Osobne som miestami strácal prehľad, kde a kto na mňa útočí, hlavne keď moja postava a nepriateľská začala využívať špeciálne vlastnosti. Efekty animácií idú vtedy na maximum a pôsobia miestami ako pestrý, ale parádny chaos.

Mesto Zaun je jedna veľká členitá mapa, ktorá sa vám pomaly odhaľuje ako príbeh hry. Síce základ mesta tvorí temný industriálny štýl a atmosféra znečistenej továrne, ale pozriete sa aj na príjemnejšie navrhnuté štvrte. Zájdete si zatancovať pri skvelej hudbe na festival v oblačnom divadle alebo do botanickej záhrady, kde na vás budú číhať mäsožravé rastliny. Okrem toho každá táto časť ukrýva veľa tajných miest, kde okrem potrebných súčiastok nájdete niečo estetickejšie pre vášho hrdinu Ekka alebo nejaké tie informácie o príbehoch mesta alebo jeho postavách. Samozrejme, na niektoré časti mapy musíte mať danú špeciálnu vlastnosť, ale viete sa k nim dostať aj neskôr, keď práve nezdolávate danú časť príbehu. Okrem nepriateľov ukrýva mesto Zaun rôzne typy prekážok a pascí, ktoré bez kombinácie špeciálnych vlastností nezdoláte. Na lepší prehľad vám pomôže príručné menu hry, kde nájdete všetko dôkladne opísané, čo ste stretli, našli, či zložili.

Zvukovej stránke sa nedá nič vytknúť, pretože je produkovaná na vysokej úrovni. Každá postava má svoj vlastný hlas, ktorý jej sadne a tým pádom celkový dabing dáva hre ten animovaný vibe, na ktorý sú zvyknutí fanúšikovia TV staníc plných kreslených seriálov. Dialógy sú síce miestami dlhé, no dajú sa ľahko preskočiť. Hudba dobre zapadá do každého prostredia, v ktorom sa nachádzate a dáva hre okrem skvelej atmosféry príjemný a niekedy až adrenalínový pocit pri hraní.

Convergence: A League Of Legends Story
Convergence: A League Of Legends Story Poskladané prístroje vám môžu často uľahčiť boj s nepriateľmi.
Poskladané prístroje vám môžu často uľahčiť boj s nepriateľmi.

Convergence: A League Of Legends Story Pri hraní máte pocit, že sledujete animák s Nicklodeonu.
Pri hraní máte pocit, že sledujete animák s Nicklodeonu.

Convergence: A League Of Legends Story Vaša jediná fyzická zbraň je veľké drevené pádlo.
Vaša jediná fyzická zbraň je veľké drevené pádlo.

Convergence: A League Of Legends Story je možno venovaná mladšiemu publiku, ale verím tomu, že si k nej nájdu cestu aj starší hráči, ktorí vyrastali na klasických platformových 2D hrách. Samotná hra je skvele odprezentovaná, akčná stránka rozhodne pobaví, zvuk a hudba dokonale sadnú do animovanej grafiky v atmosférickom meste, kde rozhodne máte čo objavovať. Síce vám prepracovaný príbeh miestami zamotá hlavu, ako aj boje s bossmi, či s viacerými nepriateľmi naraz, ale ak máte radi ťažšiu, ale zato férovú výzvu, užijete si tento sci fi animák zo známeho univerza aj za jeho plnú cenu.

napísal jinxed 31.7.2023
Páči sa mi! (+3)
8.5