GHOSTRUNNER 2

GHOSTRUNNER 2

7.5

Kyberpunkový ninja sa vracia

Poliaci obľubujú kyberpunkové prostredie a aj sa zhodujú vo vydaniach. Cyberpunk 2077 a Ghostrunner vyšli prakticky súčasne a rovnako sa zhodli aj teraz, keďže na Cyberpunk vyšla expanzia a rovno prišiel aj nový Ghostrunner II. Každá sa však na kyberpunkový svet pozerá inak a konkrétne Ghostrunner nás znovu prevtelí do postavy kyberpunkového ninju, ktorý bude skákať mestom a likvidovať nepriateľov.

Ak ste ešte Ghostrunnera nehrali, je to niečo ako akčná hra na šikovnosť s prídavkom puzzle, kde často tá puzzle časť spočíva hlavne v tom, ako prejsť daný malý level, ako zničiť nepriateľov a prípadne postláčať tlačidlá, všetko tak, aby ste sa dostali ďalej. Popritom ide o šikovnosť a často šťastie. Nepriatelia po vás totiž strieľajú, alebo vás sekajú a aj jedna strela vás zabije. Niekedy však neviete, odkiaľ príde a následne musíte celú sekciu reštartovať. Je to tak na nervy. Na druhej strane, aj vy nepriateľov svojím mečom rozsekáte na jeden raz. Teda až na bossov.

Zatiaľ čo prvá hra tieto všetky možnosti načrtla, v dvojke idú autori do hĺbky, pridávajú nové možnosti a kampaň už nebude mať 3-4 hodiny, ale približne dvojnásobok, aj keď tu záleží na tom, ako zvládnete hrateľnosť a koľkokrát budete opakovať levely. Môže vám to tak trvať nie 6 hodín, ale 20 hodín, alebo sa na to vykašlete, neprejdete to nikdy.

Ghostrunner 2
Ghostrunner 2 Futuristický samuraj sa znovu vydáva do boja.
Futuristický samuraj sa znovu vydáva do boja.

Ghostrunner 2 Vizuál je pekný, ak keď postupne sa okuká.
Vizuál je pekný, ak keď postupne sa okuká.

Ghostrunner 2 V pozadí hry bude nový príbeh, tentoraz s bojom proti AI kyber ninjom.  Nebude hlboký, len vás sprevádza krížom cez svet.
V pozadí hry bude nový príbeh, tentoraz s bojom proti AI kyber ninjom. Nebude hlboký, len vás sprevádza krížom cez svet.

V hre znovu preberiete postavu GR-74 kybernetického zabijaka Jacka, je to posledný aktívny ghostrunner určený na špeciálne misie. S ním ste v jednotke zlikvidovali tyrana Keymastera, vládcu Dharma Tower, posledného mesta na svete a zároveň bloku gigantických mrakodrapov. Tie sú aktuálne jediným útočiskom ľudstva v post-apokalytpickom svete. Ľudstvo má však v ceste ďalšiu prekážku a znovu vás vysiela do akcie. Tentoraz ho ohrozuje gang AI kyber ninjov.

Beriete tak svoju katanu a vydávate sa do ulíc mesta. Presnejšie na plošiny niekde na stopäťdesiatom poschodí medzi 300-poschodovými mrakodrapmi. Budete medzi nimi skákať, prekĺzavať po rímsach, používať rôzne parkúrové triky na chodenie po stenách, pridajú sa priťahovače alebo vzdušné prúdy na presun. Nesmiete na jednej strane spadnúť dole, na druhej sa ani nechať zastreliť. Znovu to nebude jednoduché. Je tak potrebné behať, uskakovať alebo hlavne katanou blokovať strely. Pritom rátajte s tým, že všetky nevykryjete. K tomu sa kombinuje niekoľko typov nepriateľov, postupne prídu aj nepriatelia so štítmi a ak myslíte, že prvé levely budú ťažké, ďalšie ani nechcete vidieť.

Pozitívne v novej hre je, že síce začínate medzi mrakodrapmi, ale postupne prechádzate cez rôzne virtuálne prostredia podobne ako v jednotke, ale tentoraz ešte rozmanitejšie. A k tomu sa tentoraz dostanete aj do tovární pri púšťach okolo mesta alebo do rôznych častí podzemia. Bude to tentoraz viac rozmanité a oživí to hru.

Oživená je teraz aj hrateľnosť, kde síce je väčšina levelov so skákaním a sekaním nepriateľov, ale pridáva sa viac puzzle prvkov, ale aj viac levelov čisto založených na skákaní a hľadaní cesty. Celé to dopĺňajú nové motorkárske pasáže, ktoré umožnia lepšie prejsť zničeným svetom v okolí mesta. Bude to príjemný oddych a aj dobre spracovaná zmena v hrateľnosti. Možno škoda, že podobných oživení nemá hra viac.

Okrem štandardných nepriateľov dostanete aj sériu bossov, či už menších, alebo gigantických. Na nich si bude potrebné tiež pripraviť nervy a opakovania. Celé to ešte dopĺňajú medzilevelové rozhovory s tímom v základni a aj výzvy, ktoré miestami nájdete v leveloch a môžete skúsiť, či napríklad niečo preskáčete na čas.

Pridávajú sa možnosti postupných upgradov schopností, zbieranie nových možností, ktoré ako-tak pridávajú nejakú hĺbku a zároveň postupne rozširujú možnosti hrateľnosti. Vrátia sa napríklad aj hviezdice, ktoré budú potrebným doplnkom. Možno toho mohlo byť viac, ale v zásade, ak vás baví tento štýl hrateľnosti, vystačíte si s tým. Zrejme si vystačíte aj s jednoduchým príbehom v pozadí.

Ghostrunner 2
Ghostrunner 2 V leveloch nájdete aj výzvy, ktoré môžete prejsť na čas.
V leveloch nájdete aj výzvy, ktoré môžete prejsť na čas.

Ghostrunner 2 Toto budete v hre vidieť príliš často.
Toto budete v hre vidieť príliš často.

Ghostrunner 2 Dizajny niektorých prostredí sú pôsobivé.
Dizajny niektorých prostredí sú pôsobivé.

Vizuál je väčšinou štandardný, ale miestami či už s odleskami, alebo dizajnom prekvapí. Čakajte od toho lepší štandard, v ktorom sa vizuál bude mierne opakovať a aj keď prejdete niekoľko typov prostredí, stále to bude podobné. Vidieť však posun vpred oproti jednotke, a to po každej stránke. Zároveň je dôležité, že to funguje rýchlo a prakticky bez problémov. Čo je dnes už prekvapivé, keď aj veľké hry, o ktorých si myslíte, že v nich majú autori všetko zvládnuté, obsahujú tony chýb.

Čo grafike nepomohlo, respektíve ju trochu pocitovo sťahuje dole, sú medzilevelové scény a rozhovory s postavami. Tie sú slabšie, statické a proti dynamike hry. Samozrejme, hra nemala vysoký rozpočet a dá sa to chápať, aj keď trochu mi to spracovanie nesedelo. Čo však hre veľmi dobre sedí a kde sú už autori doma, sú uzavreté priestory medzi mrakodrapmi, rýchle scény, spomalenia v leveloch alebo krvavé efekty pri preseknutí nepriateľov. To sa dá pekne vychutnať.

Aj keď možno, keď je už hra taká náročná, mohli autori viac spresniť ovládanie a aj reakcie nepriateľov. Nezdalo sa mi dostatočne exaktné, keď som potreboval presne skočiť, dopadnúť, odviezť sa a znovu preskákať po stenách a pozabíjať nepriateľov. Jedna chyba a bolo to potrebné spraviť celé znovu. Chýbala mi tam tá presnosť a veľakrát tak ide o náhodu.

Ghostrunner 2
Ghostrunner 2 Pribudnú motorky, s ktorými si zajazdíte okolo mesta
Pribudnú motorky, s ktorými si zajazdíte okolo mesta

Ghostrunner 2 Virtuálne levely ani teraz nechýbajú.
Virtuálne levely ani teraz nechýbajú.

Ghostrunner 2 Mimo mesta žijú príjemné príšerky.
Mimo mesta žijú príjemné príšerky.

Ghostrunner II nie je hra pre každého, je náročná na šikovnosť, pozornosť a aj šťastie a priam vytvorená na neustále opakovanie tých istých častí levelov, až kým ich neprejdete. Ak vás to baví, bude to pre vás zaujímavé, ak nie, tak to radšej vynechajte. Zároveň rátajte s tým, že je to menšia a kratšia hra, ale na 40 eur s primeraným obsahom. Nečkajte od toho hlbší príbeh alebo prepracovanie scén. Čo od toho môžete očakávať, je prechádzanie jednotlivými scénami so sekaním nepriateľov, umieraním, celé to dopĺňajú puzzle prvky a aj motorkárske sekvencie. Osobne mi vadila zbytočná náročnosť, ale zároveň aj tá absencia snahy posunúť celú hru na vyššiu úroveň.

napísal saver 27.10.2023
7.5
8.0