TRINITY FUSION

TRINITY FUSION

8.5

Boje v multiverze s trojicou paralelných postáv

Ak máte radi náročné plošinovky a hry v štýle Metroidvanie, práve ste natrafili na zlatú žilu. Alebo možno už skôr, kým bola Trinity Fusion vo verzii s predbežným prístupom. Teraz už však môžeme hodnotiť dokončený produkt, ktorý prináša kompletný obsah.

V hre budete ovládať hneď tri vaše paralelné ja pri pokuse o záchranu multiverza -  alebo jeho ukončenie, čo môže byť v konečnom dôsledku aj to isté. S každou postavou musíte prekonať sériu odlišných vybraných levelov a poraziť bossov. Nebude to vôbec ľahké, pretože každá protagonistka musí zdolať celú svoju pasáž, teda zvyčajne päť levelov, vrátane dvoch bossov, na jeden šup a bez jediného úmrtia. V praxi to znamená, že keď z hry vyskočíte, vrátite sa do futuristickej základne a celý progres sa zresetuje. Ak vás zabijú, stane sa to isté. Tu ale treba spresniť, že neskôr, po mnohých reštartoch a získaní modrých a žltých zdrojov na upgradovanie, môžete svoju životnosť natiahnuť na dve úmrtia. Toto a iné permanentné vylepšenia sú možné na základni v dvoch prístrojoch na bojový upgrade a psychické schopnosti.

Trinity Fusion
Trinity Fusion Každá z troch postáv musí absolvovať vlastnú sériu levelov. Na jeden šup.
Každá z troch postáv musí absolvovať vlastnú sériu levelov. Na jeden šup.

Trinity Fusion Toto je špeciálna úroveň, do ktorej sa dostanete cez trhlinu.
Toto je špeciálna úroveň, do ktorej sa dostanete cez trhlinu.

Trinity Fusion V úrovniach príležitostne natrafíte na zariadenie, ktoré vám dovolí prepnúť si postavu a dokončiť pasáž  kolegyne.
V úrovniach príležitostne natrafíte na zariadenie, ktoré vám dovolí prepnúť si postavu a dokončiť pasáž kolegyne.

K tým bojovým vylepšeniam na odomknutie patrí napríklad obchod, ktorý sa vám otvorí pred vstupom k bossovi,  bonus pri poškodení útokmi vo vzduchu, extra perky pre zbrane na určitých leveloch a podobne. Psychické schopnosti majú komplexnejšie riešenú ponuku. Musíte si tam kupovať jednak samotné talenty, ale aj sloty, do ktorých ich umiestnite. Tam nájdete spomínané oživenie po úmrtí (ale pri každom pokuse použiteľné len raz), zvýšenie kritického poškodenia, ktoré spôsobíte, zvýšenie kapacity života a ďalšie užitočné veci. Vďaka tomu, hoci stále budú vaše postavy začínať svoju sériu levelov úplne od začiatku, až kým neporazia finálneho bossa, a všetko získané pri prechádzaní sa vždy vynuluje, budete už mať podstatne väčšiu šancu, že to celé zvládnete.

Napriek tomu je to stresujúce a neraz aj frustrujúce. Môžete totiž úspešne poraziť desiatky aj stovky nepriateľov, zlomíte jedného bossa a zrazu, po toľkom trápení, príde knockout a musíte to dať od začiatku. Dlhodobé pokusy o zdolanie tej istej pasáže bez zmeny by mohli byť fatálne, preto je fajn, že skutočne každá z trojice žien má pred sebou odlišné levely a bossov. Takže ak sa vám nebude dariť s jednou protagonistkou v továrni, na základni si ju prepnete na druhú, ktorá sa musí prebojovať divočinou alebo to skúsite s treťou v hutníckom komplexe.

Príležitostne ale natrafíte v úrovniach na prístroj, ktorý vám aj v danom prostredí dodatočne umožní prehodiť si tam postavy. Stojí to ale peniaze a keďže výbava sa pri výmene hrdiniek neprehadzuje, väčší význam to má jedine vtedy, keď je aktuálna osoba ranená a nemá dostupné liečivo. Prepnutá náhradníčka totiž nastupuje s plným životom. Drobným rozdielom medzi ženami (s výnimkou farby vlasov a účesu) sú iba ich sekundárne podporné schopnosti, ktoré neskôr získajú. Jedna  sa môže prichytávať lanom na svietiacich bodoch, druhá preniesť tam, kam vypustila svoj dron alebo sa dokáže odrážať od stien. To sú spôsoby ako dosiahnuť vyvýšené miesta, kam sa bežne nedá vyskákať a nevedú k nim rebríky.

Jednotlivé postavy síce začínajú s trochu odlišnými zbraňami, ale keďže si ich vedia meniť za výzbroj, ktorú nájdu v leveloch, na toto ohľad brať nemusíte. I keď je pravda, že jedna z nich má zvyčajne primárnu zbraň nablízko (hlavne meče a dýky) a sekundárna je väčšinou strelná (luk, pištole, ostreľovacia puška, raketomet), zatiaľ čo ostatné dve útočia obomi zbraňami nablízko (malý a veľký meč, palcát a ťažké kladivo a podobne). Ak práve hráte so strelkyňou, viete pekne zameriavať ciele okolo seba kurzorom myši (ak nehráte gamepadom), len je škoda, že zameriavač je biely a zle viditeľný. A v menu som nenašiel možnosť zmeniť jeho farbu. A dôležité je vedieť to, že strelné zbrane majú málo munície (energie) a dopĺňa sa útokmi druhou zbraňou zblízka.

Čo v jednotlivých leveloch nájdete? Plošiny, rebríky, výťahy, rozmanitých pobiehajúcich a lietajúcich nepriateľov,  väčšinou zo sortimentu robotov a strojov. Bežne sekajú, strieľajú, hádžu granáty, prípadne použijú špeciálnu schopnosť, napríklad s poľom, ktoré chráni a v jeho vnútri všetko spomalí. Nestačí do nich rúbať ako o život, lebo vám to vrátia a nepekne uberú z vašich HP. Optimálne je urobiť výpad a pár sekov a buď ustúpiť, alebo ešte lepšie sa skĺznuť za chrbát protivníka. Po zabitých niekedy zostávajú zbrane, ktoré si môžete vymeniť. Výzbroj naberá levely a sú s ňou spojené kombá. Inak ešte nájdete truhlice s výberom dvoch položiek, ale zvyčajne si z toho zvolíte doliečenie. Ďalej sú to veci rozložené na zemi, ktoré si môžete kúpiť za mince (výzbroj, lekárničky, podpora).

Natrafíte aj na prekliate oltáre, ktoré obsahujú použiteľné veci, ale, ako už z názvu vyplýva, zošlú na vás kliatbu. Takže napríklad musíte bez toho, aby vás zranili, zabiť desať nepriateľov za sebou, inak budete mať neustále znížené zdravie, nepriatelia väčšiu výdrž a podobne. Niektoré z nazbieraných doplnkov v úrovniach sa aplikujú hneď po dotyku, iné aktivujete, keď uznáte za vhodné, napríklad výboje, zrýchlenie a podobne. Môžu byť pritom jednorazové alebo použiteľné opakovane, keď sa zregenerujú.

Trinity Fusion
Trinity Fusion Nepriatelia sú rozmanití a majú špecifické schopnosti.
Nepriatelia sú rozmanití a majú špecifické schopnosti.

Trinity Fusion Snajper potrebuje chvíľu, aby vás zameral, takže buďte stále v pohybe.
Snajper potrebuje chvíľu, aby vás zameral, takže buďte stále v pohybe.

Trinity Fusion Permanentné vylepšenia získate iba na základni. Tie v leveloch sú len dočasné.
Permanentné vylepšenia získate iba na základni. Tie v leveloch sú len dočasné.

Najvýznamnejšie sú ale vylepšenia postavy pri akýchsi termináloch či stojanoch s farebnými kryštálmi. Tam si vždy vyberáte jednu z troch možností, z pasívnych prvkov, ktoré majú účinok, pokým žijete. Napríklad si tak zvýšite celkovú kapacitu zdravia, ale účinok liečiv bude znížený. Alebo vaše útoky na chvíľu zmrazia súperov, získate väčšiu odolnosť, keď klesnete pod 25% zdravia, nepriateľské projektily budú spomalené, alebo keď nejakého zabijete, zostane po ňom ešte pasca. Super je to, že postupne môžete vyzbierať takýchto talentov pri jednom behu bezmála dvadsať a všetky súčasne fungujú. Takže sa z vás stane poriadne tuhý borec. Lenže všetky tie nazbierané veci aj pasívne doplnky sa úplne stratia, keď skonáte. Pri opakovaní levelov už nič z toho nemáte – s výnimkou už v úvode spomínaných vylepšení zo základne. Tie jediné sú permanentné.

V leveloch ešte nájdete teleporty do predošlých úsekov, ktoré ste prešli, občas brány na páku, no a, samozrejme, obrazovky s bossmi. Niektorých dáte ľavou zadnou, pri iných sa potrápite viac. Okrem prechádzania do ďalších bežných levelov s novými prostrediami natrafíte aj na trhliny v medzipriestore. To je vlastne extra level s výzvami, z ktorého môžete potom pokračovať späť do bežných úrovní. Čo budete hľadať márne, sú checkpointy – v hre žiadne nie sú a progres sa automaticky ukladá len na základni. Platí to už pri najľahšej obťažnosti hry - survival.  V skutočnosti nie je ľahká, hojne umierať a opakovať budete aj tam, ale nepriatelia majú trochu pomalšie útoky, bossovia sú jednoduchší a do boja s nimi idete vždy s plným životom. Pri hardcore režime je, samozrejme všetko najtvrdšie a odolnejšie.

Hra má peknú grafiku, určite jednu z najkrajších v 2,5D plošinovkách, prostredia sú rôznorodé a parádne spracované. Príležitostné prestrihové scény alebo rozhovory zblízka na celú obrazovku v rovnakom engine už tak dobre nevyzerajú, ale nie sú zásadné. Grafické nastavenia sú len štandardné a skromnejšie. Ale za zmienku stojí streamer mód, ktorý si môžete zapnúť, ak chcete zdieľať hrateľnosť. Rôzne menu hry sú jednoduché, ale prehľadné, zvuky a tajuplná sci-fi hudba fajn. K dispozícii sme mali novinársku verziu a tam sa chyby vyskytovali síce len ojedinele, ale boli o to fatálnejšie. Keď sa totiž vaša postava kvôli bugu nemôže pohnúť ďalej, dá sa síce vrátiť do menu hry alebo na základňu, ale nezabúdajte na to, že hra to vyhodnotí ako vaše zlyhanie. Teda to znamená vynulovanie progresu a ďalší reštart celého setu levelov s danou postavou. To fakt zabolí.

Trinity Fusion
Trinity Fusion Jeden z bossov - už ho skoro mám.
Jeden z bossov - už ho skoro mám.

Trinity Fusion Sortiment zbraní je dostatočne bohatý a majú rôzne bonusy.
Sortiment zbraní je dostatočne bohatý a majú rôzne bonusy.

Trinity Fusion Tentoraz ma dostali v piatom leveli. Takže zas celé odznova.
Tentoraz ma dostali v piatom leveli. Takže zas celé odznova.

Trinity Fusion je jedna z tých hier, ktoré vyžadujú značnú porciu trpezlivosti a húževnatosti. Hrateľnosť s prvkami roguelike a Metroidvanie je skvelá, ale neúprosná a chvíľami deprimujúca. Ale tvrdohlavým a neoblomným hráčom sa hra odmení za ich vytrvalosť a umieranie parádnou zábavou. Napriek všetkým úkladom, nástrahám a zlyhaniam, ktoré od toho môžete čakať, je Trinity Fusiom veľmi návyková vec. Mnohokrát si poviete, že ešte dáte jeden pokus a potom sa na to vykašlete, ale napokon to skúšate stále znovu a znovu... alebo rozbijete gamepad a klávesnicu.

napísal uni 15.12.2023
8.5
TRINITY FUSION