POLDA 2 REMÁSTR

POLDA 2 REMÁSTR

7.5

Klasická adventúra sa vrátila

Polda séria patrí medzi klasiku československej hernej scény a niet divu, že sa séria vracia aj v remasteri. Presnejšie sa v remasteri vracia druhá časť , ktorá bola prefinancovaná hráčmi cez crowdfungingovú kampaň a práve teraz pred Vianocami vychádza.

Ak si spomínate, prvý Polda vyšiel ešte v roku 1998 a predstavil prihlúpleho policajta Pankráca a jeho humorný prístup k práci. Síce príbeh nebol až taký zaujímavý, ale hra zabavila hlavne pre dabing, ktorý prebral Luděk Sobota. Pridal sa aj Lábus alebo Nárožný. Už o rok neskôr prišiel Polda 2, ktorý vylepšil grafiku, zmenil lokalitu a pridal aj rozsiahlejší príbeh. O ďalší rok tu už bol Polda 3 a v roku 2002 a 2005 prišli ďalšie pokračovania, ktoré boli v 3D renderovanej grafike. Následne si séria dala pauzu a Polda 6 prišiel na rad až o v roku 2014, aby sa vrátil znovu v 2D a Polda 7 ho tiež nasledoval až po dlhšej pauze minulý rok. V každej hre dostal Pankrác nový príbeh v inej lokalite a aj keď samotné príbehy kvalitou kolíšu, zábava vďaka dabingu tam stále zostáva.

Teraz sme sa vrátili späť k Poldovi 2, ktorý v novej verzii zachováva pôvodnú hrateľnosť, pôvodný príbeh ale vylepšuje vizuál a vďaka prekonaniu cieľov v crowdfundingu je prepracovaná aj hudba. K tomu hra umožňuje tieto dva prvky vracať aj do pôvodnej podoby a môžete si tak vybrať verziu, ktorú chcete hrať, prípadne si len na chvíľu porovnať rozdiely.

Polda 2 remástr
Polda 2 remástr Policajt Pankrác je späť
Policajt Pankrác je späť

Polda 2 remástr Môžete hrať v remastrovanej grafike a s novou hudbou...
Môžete hrať v remastrovanej grafike a s novou hudbou...

Polda 2 remástr Alebo aj v pôvodnej grafike a viete si prepnúť aj pôvodnú hudbu.
Alebo aj v pôvodnej grafike a viete si prepnúť aj pôvodnú hudbu.

Príbeh a hrateľnosť zostávajú z pôvodnej hry a znovu sa tak dostávame do kože Pankráca a prevedieme ho jeho novým prípadom. Teraz pracuje v prímorskom mestečku Marsias, v ktorom sídli aj firma DNA Revolution zameraná na technológie umožňujúce klonovanie ľudí. Tá klonuje známe osobnosti a predáva ich po svete. Práve sa chystá na svoje vrcholné dielo, a to naklonovanie missky, keď sa jej do cesty priplieta Pankrác.

V meste totiž zhorí jedna budova a Pankrác začína stopy sledovať po celom meste. Spoznáte policajnú stanicu,  ústav, bar, ale aj letiská alebo aj pláž a výskumné centrum. Lokalít je tu dostatok a budú rozmanité. Rovnako budú rozmanité postavy, ktoré postretávame. Od majora na polícii, cez zlodeja, motorkárov, rockerov, ale bude tu aj Lara Croft, Esmeralda alebo klony Marylin. So všetkými sa porozprávate v často rozsiahlych rozhovoroch a pomôžu vám vo vašom prípade. Aj keď často budete musieť najskôr pomôcť vy im a niečo pre nich získať.

Budete tak zbierať veci v lokalitách, používať ich na iné veci, dávať ich niekomu, kombinovať. Miestami sú to logické kombinácie a hneď na ne prídete, miestami nelogické a treba poskúšať, čo sa dá, ale to patrí k týmto adventúram. Rovnako k tomu patria aj rôzne nelogické vedenia príbehu. Polda 2 je v tomto expertom, keďže niektoré veci a lokality sú až príliš náhodne vymyslené. Na druhej strane, prináša to aspoň rozmanitosť. Niekedy sa zdá, že sa veci dali viac prepracovať alebo využiť inak. Nakoniec sú tam veci, ktoré dnes už tak neoslovia ako kedysi, ale nájdete aj stále zábavné vtipy.

Celé to prináša príjemné spomienky na druhú generáciu LucasArts adventúr. Ak si pamätáte, prvá bola ešte s klikacími tlačidlami na Take, Walk, Use a podobne, kde boli ikonické Monkey Island alebo Indiana Jones. Druhá generácia už prešla na kontextové akcie a viac automatizované klikanie, v ktorom je aj táto adventúra. Tú generáciu svojho času zadefinovali Sam and Max alebo Full Throttle. Už to bolo viac jednoduchšie  a používateľsky príjemné. Taký je aj Polda 2.

Jednoduchosť tu čakajte aj v dialógoch a síce si podebatujete dosť, ale samotné možnosti dialógov sú skromné a len niekedy dostanete možnosť výberu otázok a nikdy sa tu nedá zaseknúť ani pomýliť. Zabrať miestami dá používanie vecí, ale je tu len niekoľko momentov, kedy musíte porozmýšľať a jedno miesto, v ktorom môžete zomrieť. Ale to vás hneď vás vráti pred daný moment, pokým to nevyriešite správne.

Čo sa týka dĺžky hry, podľa toho ako dlho sa budete motať, tak vám hra zaberie okolo 5-6 hodín. Ak si však pamätáte, pôvodnú hru tak prejdete aj za dve-tri hodiny. Záleží aj na tom, či budete počúvať všetky dialógy, alebo ich len prečítate a budete skipovať. V každom prípade, je to primeraná dĺžka hry.

Polda 2 remástr
Polda 2 remástr Všetko začína nevinne s jedným väzňom.
Všetko začína nevinne s jedným väzňom.

Polda 2 remástr Požiar je základom nového prípadu.
Požiar je základom nového prípadu.

Polda 2 remástr Navštívite aj rockový klub.
Navštívite aj rockový klub.

Grafika v hre je pekne vylepšená a od základu prekreslená. Hlavne už nie je orezaná na 4:3, máte plné zobrazenie a aj plné rozlíšenie prispôsobené vášmu monitoru a je rovno tvorená pre 4K. Do prostredí k tomu pribudli detaily a ďalšie drobnosti a vylepšili sa aj animácie. Možno škoda absencie výberu rozlíšenia, ale je to problém, len ak máte nastavené škálovanie DPI v systéme, vtedy sa hra spustí v nižšom rozlíšení, ktoré už nezmeníte. Ostáva len zmeniť škálovanie na základné, aby hra išla v plnom rozlíšení. Niežeby to výrazne vadilo vzhľadom na štýl hry, ale je to škoda. Patche ešte prídu a dúfajme, že aj toto bude fixnuté. Sú tam aj chyby v textoch a rôzne menšie kazy.

Ovládanie je bezproblémové, až na malé detaily, kde ma pri vyjdení myšou na okraj obrazovky vyhodilo z hry. Pekný detail je možnosť kolieskom myši rýchlo prehadzovať veci  aj bez vstupu do inventára. K tomu je tu plno návodov, pričom vám medzerník zobrazí objekty, ktoré v scéne viete použiť a rovnako aj v inventári. Ak by vám to nestačilo, v hre nájdete kompletný návod, aj keď s niekoľkými chybami v postupe s preskočenými krokmi, ktoré musíte spraviť. Napriek tomu je hra spravená veľmi prívetivo aj pre menej skúsených hráčov.

Zo zvukovej stránky zostal dabing nezmenený, ale stále je kvalitný a hlasy sú tam jedinečné. Samozrejme, môžete si vypnúť alebo zapnúť titulky, alebo aj prepnúť na angličtinu, ak chcete porovnať dabingy. Plus titulky sú aj francúzske, ak by ste obľubovali tento jazyk. Celé to dopĺňa remastrovaná hudba, ktorá teraz lepšie znie, ako aj ruchy v pozadí lepšie dopĺňajú atmosféru.

Polda 2 remástr
Polda 2 remástr Pamela na pláži.
Pamela na pláži.

Polda 2 remástr Príde aj Lara Croft
Príde aj Lara Croft

Polda 2 remástr Hmm... okej...
Hmm... okej...

Celkovo je to pekný remaster. Prináša pekne vylepšený vizuál, dobre vylepšenú hudbu, možno samotný príbeh hry nikdy nebol niečo extra, ale zabaví a hlavne pôvodný dabing poteší. Bude to príjemný relax a aj spomienka, ak ste niekedy hrali pôvodnú hru alebo iné staršie Polda hry.  Pritom, ak vám to bude málo, autori už na jar ohlásili menší doplnok k hre, ktorý previaže Poldu 2 a 3 a vysvetlí, ako sa Pankrác stal súkromným detektívom.

napísal saver 22.12.2023
Páči sa mi! (+2)
7.5