JUST DANCE 2024 EDITION

JUST DANCE 2024 EDITION

7.0

Na nový rok o tanečný krok

Recenzia na Switch verziu

Silvestrovské a novoročné párty za rohom, nože treba vytasiť nový Just Dance. UbiSoft pokračuje v etablovanej sérii a druhý rok po sebe vyvíja už iba novú edíciu vytvorenú pre PS5, Xbox Series a Switch (staršie konzoly skončili pri Just Dance 2022, ďalej to už skrátka nešlo).

Nový interface a herný engine si vlani odbil svoju premiéru – mali sme k nej určité výhrady a recenziu dopriali na Xbox Series. Aby sme sa pozreli na kvality inej platformy, tentokrát sme zvolili Switch. Reku, či sa bude dať tancovať aj na posteli bez telky či teoreticky v kupéčku vlaku. Na začiatku opäť prekvapenie, že Just Dance 2024 sa tvári ako malinká hra – najprv stiahne skromne 520 MB a tvári sa, že to je všetko. Lenže to nie sú plné dáta a novinka musí byť nonstop pripojená na internet, dáta piesní si ťahá zo serveru. Fakt je, že Switch dlhšie načítava dáta a neraz sa zapotí, tak odporúčam najčastejšie hrávané skladby stiahnuť si do pamäte – a ľaľa, zrazu má už hra 2,5 GB, po ďalšom večeri 5 GB a postupne sa nabaľuje. Ale nezabudnite, internet je stále nutnosť.

UbiSoft nám čoraz viac pripomína, že Just Dance sa uberá cestou predplatiteľskej služby. Akurát sa dá kúpiť nový ročník so starostlivo vybranou štyridsiatkou piesní. Katalóg Just Dance+ je robustnejší, sú tu stovky piesní z minulých edícií, no na to aby ste sa k nim dostali, si treba kúpiť predplatné. Kto si zadováži JD 2024, dostane mesiac zdarma, potom sa platia prašulky – nie horibilná suma, cca 25 eur ročne alebo 4-5 eur mesačne. Teoretická výhoda nového engine je, že vlaňajší i tohtoroční hráči sa môžu stretnúť a zápoliť pri predplatených službách a hrách spoločne, fajn krok vpred.

PS5 a Xbox verzie si pýtajú smartfóny, ktoré občas štrajkujú pri prvotnom pripájaní – aj preto som volil tento rok Switch, že ako sa budú pripájať natívne ovládače. Je to podstatne hladší proces, hoci aj tam vie dáky Joy-Con na pár sekúnd vypadnúť a pripájať sa pri štarte hry nanovo.

Herný systém potom funguje hladko. Len si musíte dlhšie počkať na načítanie skladby, no len čo je všetko pripravené, tancujete odušu (minitip: dlhšie načítanie je malé plus, dlhšie si oddýchnete medzi skladbami). Na obrazovke sa ukazujú štylizované piesne a choreografie, tanečné figúry vám predvedú jednotlivé kroky piesní a tam dole čaká preview nasledujúcich krokov. Spočiatku tradične bojujem, či sledovať čo sa deje vs. to čo má prísť. Tento raz som sledoval real-time tanečníkov a pri opakovanom hraní sa snažil zapamätať, čo bude nasledovať – na druhý či tretí raz sa skladba zvláda citeľne ľahšie.

Najprv tancujem sólo, ale vybrané skladby si lepšie užijete vo dvojici. Skúšam aj bláznivé kreácie typu „zapni oba ovládače“ a pokúšam sa tancovať za obe postavy v piesni naraz. Občas to ide, pokiaľ nie sú kroky príliš odlišné – niekedy sú podobné, takže oboma rukami sa dá hýbať v podobných kruhoch či obrazcoch. Len čo sa skladba viac rozloží medzi tanečníkov, už je to sizyfovská úloha, ale arkáda ako hrom. Lokálny co-op pred jedným TV je veľká švanda, len treba mať dosť miesta, aby ste sa nezrušili lakťami či stehnami – áno, hra síce sníma najmä ruky, no výpady či výskoky rada dopraje.

Počas skladby sa snažíte trafiť čo najpresnejšie do pohybov a fungujú klasické multiplikátory, takže ak sa vám darí, nabieha vám viac bodov, ale keď urobíte občas chybu, bude bodov po sebe chodiť menej a kombá idú nanovo. Prvé týždne ukázali, že Just Dance borci sú okamžite o pár tisíc bodov vyššie ako ja, tentokrát som nenašiel šikovného Slováka, čo vlani neraz trónil aj v TOP3.

Interface je rovnaký ako vlani – bodaj by nie, hra beží na rovnakom jadre s názvom Just Dance, iba dostáva aktualizácie (prvá bola vtipne nazvaná 24.0.1). Skladby sú zoradené rovnako, medzi prvými sú, pochopiteľne, tie z ročníka 2024, ale inak môžete siahnuť aj po starších kusoch vďaka Just Dance+ službe. Oproti minulému roku sa už slušne nafúkla zo 150 na 300+ skladieb, za rovnaké predplatné máte prístup k väčšej knižnici.

Samotná nádielka JD 2024 ráta so stále rovnakými módmi – tancujete sólo, s kamošmi či online, dá sa zapnúť aj tzv. workout mód na pálenie kalórií a tzv. challenge mód, kde môžete dávať iným aj rozličné výzvy. Grafické spracovanie ostalo podobné: krikľavé farby, rozmanití tanečníci a mix tanečných krokov, ktorý podporuje tempo skladby.

Tohtoročný setlist však hodnotím ako jeden zo slabších. Celkom ma potešil Jamiroquai a Canned Heat – fajnová klasika a dá sa tam riadne vytancovať v intenzívnom móde. Zo starších veci potešila Whitney Houston (I Wanna Dance With Somebody po minuloročnom filme je trefa), aj Pussycat Dolls a Busta Rhymes (Don’t Cha). Do rotácie som zaradil aj Kelly Clarkson – Stronger je jedna z ľahších skladieb na papieri, no miera intenzity stredná. Viac krokov si pýtali aj Destiny’s Child a ich Survivor. Ako milovníka BMW ma potešila skladba z ich veľmi známej reklamy: AWOLNATION – Sail.

Tou najstaršou skladbou a super nápadom je Labutie jazero od Čajkovského! Zo známych mien nesmie chýbať jedna Britney Spears (Gimme More, 2007) a Billie Eilish (You Should See Me in a Crown, 2018). Ale podozrivo chýbajú nejaké bomby od Taylor Swift?! (OK, nemala nový album...)

Pomerne ľahká, ale chytľavá vec je Woof od Sofi Tukker, potešila aj čerstvá disneyovka This Wish od Ariany DeBose (z kinofilmu Prianie), je celkom dobre tancovateľná. A napokon TOP3 tancované pesničky: Flowers od Miley Cyrus, skôr ľahšia ale zapamätateľná pieseň! Milým prekvapením a dobrým spracovaním je Kill Bill od SZA. A remixovaná I’m Good (Blue) od Davida Guettu a Bebe Rexha, tú hrám vždy pri spustení hry.

A to je na tento rok všetko. Na jednej strane pozitívne zistenie, že UbiSoft láduje energiu a peniaze do jedinej hry a engine. V službe Just Dance+ sa zdvojnásobil počet skladieb, za predplatné získate viac. Akurát setlist ročníka 2024 má príliš nenadchol – po minuloročnej náloži Harry Styles, Taylor Swift či Dua Lipa je to slabšia kolekcia.

napísal Korec 31.12.2023
7.0
7.2