REMAKE BROTHERS: A TALE OF TWO SONS SI CTÍ ORIGINÁL, ALE PRINÁŠA AJ NOVINKY

REMAKE BROTHERS: A TALE OF TWO SONS SI CTÍ ORIGINÁL, ALE PRINÁŠA AJ NOVINKY

Emotívna klasika ožíva v remaku

Štúdio Avantgarden sa vydalo na pozoruhodnú cestu, aby vdýchlo nový život oceňovanému indie klenotu Brothers: A Tale of Two Sons formou moderného remaku. V tomto rozhovore s vývojárskym tímom sa venujeme vzniku tohto ambiciózneho projektu, prekážkam, ktoré sa na tejto ceste vyskytli, a inovatívnym prístupom, ktoré využili na oživenie nadčasovej klasiky pri zachovaní jej šarmu. Prostredníctvom pohľadov kľúčových členov tímu poskytuje tento rozhovor neoceniteľný pohľad na tvorivý proces a dôkladnú pozornosť venovanú detailom, ktorá je potrebná na to, aby sa hra známa svojou emocionálnou odozvou a osobitými hernými mechanizmami vrátila tak, ako si to hráči predstavujú. Na otázky nám odpovedali hlavný programátor Emanuele Russo, art director Fabrizio Dini a kreatívny riaditeľ štúdia Giorgio Macellari.

Ako vlastne vznikol nápad vytvoriť remake hry Brothers: A Tale of Two Sons? Aké faktory alebo inšpirácie viedli vývojový tím k tomu, aby sa vrátil k tomuto konkrétnemu titulu? Boli nejaké konkrétne ciele alebo túžby, ktoré viedli k rozhodnutiu pustiť sa do remaku?

F. Dini: V prvom rade by som sa chcel podeliť o to, že práca na remaku tohto klenotu bola pre tím Avantgarden cťou a zároveň veľkou zodpovednosťou.

Rozhodnutie vychádzalo z túžby osláviť 10. výročie majstrovského diela Josefa Faresa oceneného cenou Bafta a zachovať pôvodný zážitok vytvorením výraznej aktualizovanej verzie. Napriek rokom, ktoré uplynuli od uvedenia pôvodnej hry na trh, je tento zážitok stále jedinečný: kooperatívne dobrodružstvo pre jedného hráča zamerané na príbeh a intenzívne emócie. Naším hlavným cieľom bolo prekročiť obmedzenia dané vtedajšou technológiou, ktorá obmedzovala výraznosť pôvodnej hry, a snažili sme sa, aby pôvodné nápady zažiarili čo najživšie. Dôležité pre nás bolo aj oživiť tento klenot herného priemyslu pre nové generácie hráčov, pričom sme ponúkli kompletné prepracovanie grafiky, postáv, animácií, mimiky, prostredia a efektov spolu s komplexným prepracovaním cutscén a soundtrackom nahraným živým orchestrom.

Hra je považovaná za klasiku so silným emocionálnym vplyvom. Aký je to pocit pre vývojársky tím prevziať zodpovednosť za prerobenie takejto obľúbenej hry?

F. Dini: Boli sme hlboko poctení, že sme mohli vyvíjať remake hry, ktorá sa zapísala do histórie. Bola to delikátna úloha, ktorá si vyžadovala rešpekt, kreativitu a hlbokú spätosť s víziou pôvodných tvorcov. Neustále sme spochybňovali význam každej scény a to, akú emóciu mala za cieľ vyvolať. Naším cieľom bolo zdôrazniť a umocniť každú emóciu, ktorú chceli autori sprostredkovať, a zabezpečiť, aby si hra zachovala svoje čaro a pôsobivosť aj v novej inkarnácii.

Remake Brothers: A Tale of Two Sons si ctí originál, ale prináša aj novinky

Môžete sa s nami podeliť o vaše kreatívne smerovanie a víziu remaku?

G. Macellari: Cieľom nášho remaku je prekonať výrazové limity pôvodnej hry s využitím najnovších technológií. Naším cieľom je, aby sa oplatilo (znovu)hrať hru, aby sme zažili ten svet tak, aký mal byť. Keď sa hovorí o remakoch, často sa opakuje kritika, že sú to často "tie isté hry s aktualizovaným vzhľadom" a nič viac. Namiesto toho chceme poskytnúť práve to niečo navyše, čo v bežných remakoch chýba. Estetika nebude jednoducho aktualizovaná: bude čo najvernejšia pôvodným konceptom - čo bol pri vtedajších technických prostriedkoch nemysliteľný výkon. Sám Josef Fares uviedol, že Brothers nie je logická hra, je to cesta. Zážitok. Tomuto zážitku urobíme zadosť. Remake bude mať dvojaký cieľ: prilákať novú generáciu hráčov, ktorých láka modernejší výtvarný smer, a fanúšikov originálu nalákať prísľubom nového zážitku. Takého, ktorý bude stáť verne na hre, ktorú poznajú, ale bude bohatší a bližší pôvodnej vízii jej autora.

Ako plánuje váš tím zachovať jedinečné čaro pôvodnej hry a zároveň priniesť nové prvky na zlepšenie celkového zážitku? Ako vlastne vyvažujete nové prvky pri zachovaní pôvodnej identity hry?

F. Dini: Aby sme si uctili jedinečné čaro pôvodnej hry a zároveň priniesli nové prvky na zlepšenie celkového zážitku, náš tím starostlivo analyzuje, čím bola pôvodná hra výnimočná. Zameriavame sa na zachovanie jej jadra, ako je kooperatívne dobrodružstvo pre jedného hráča, hĺbka príbehu a intenzívne emócie.

Pri zakomponovaní nových prvkov dbáme na to, aby dopĺňali pôvodný zážitok, a nie ho zatienili. Túto rovnováhu dosahujeme dôkladným zvážením toho, ako každý prídavok prispieva k celkovej atmosfére a hrateľnosti. Ako prioritu sme si stanovili posilnenie pôvodných myšlienok a tém a zároveň využitie moderných technológií na ich oživenie živším a pohlcujúcim spôsobom.

Zachovanie základnej identity hry je v našom procese vývoja prvoradé. Neustále sa odvolávame na pôvodnú víziu a konzultujeme ju s pôvodnými tvorcami, čím zabezpečujeme, aby akékoľvek zmeny alebo doplnky boli v súlade s podstatou hry. Naším cieľom je rozvíjať zážitok a zároveň zostať verní tomu, vďaka čomu si fanúšikovia obľúbili pôvodnú hru.

Môžete nám teda prezradiť nejaké inovatívne funkcie alebo nové prídavky, na ktoré sa hráči môžu tešiť v remaku?

F. Dini: Každú fázu cesty bratov sme od základu prestavali s využitím všetkých možností Unreal Engine 5 s cieľom poskytnúť ešte pútavejší a pohlcujúcejší príbeh a zároveň zachovať silnú vernosť pôvodnej hre.

Pôvodný zážitok sa tak zreteľne vyvinul vďaka modernej technológii, ktorá nám umožnila dosiahnuť expresivitu, akú predtým nebolo možné dosiahnuť.

Pri zachovaní charakteristického "kooperatívneho" ovládania pre jedného hráča, ktoré charakterizuje pôvodnú hru, sme pridali možnosť pre priateľov prevziať kontrolu nad oboma bratmi samostatne, aj keď myslenie zostáva myslením jednej osoby, ktorá interaguje s príbehom. Vďaka tomu sa hrateľnosť stala ešte pútavejšou a ponúka hráčom obohatený a plnohodnotnejší herný zážitok.

Remake Brothers: A Tale of Two Sons si ctí originál, ale prináša aj novinky

V čom remake využíva technologický a dizajnový pokrok na zlepšenie hrateľnosti, grafiky alebo celkového zážitku hráča v porovnaní s pôvodnou hrou?

E. Russo: Tento remake sa snaží byť čo najmodernejší z hľadiska technológií, bez snahy o dosiahnutie realizmu, aby sa zachoval pôvodný rozprávkový dojem. Zároveň môžeme vďaka súčasnému hardvéru poskytnúť bohatšie prostredie s množstvom živých detailov a realistické výrazy tváre, ktoré vyjadrujú všetky emócie, z ktorých táto hra pozostáva.

Hra je postavená na Unreal Engine 5. Aké konkrétne technické vylepšenia a funkcie toto enginu využívate na zlepšenie grafiky, mechaník alebo aj celkového výkonu hry? Ako tento engine prispel k dosiahnutiu vízie remaku?

E. Russo: Unreal Engine 5 bol pre nás nevyhnutný na dosiahnutie takejto kvality a výkonu. Vďaka jeho flexibilnému systému škálovateľnosti môžeme mať solídny framerate od Steam Decku cez Xbox Series S až po špičkovú PC zostavu. Na dosiahnutie tohto plného a živého prostredia s vysokým rozlíšením sme využili systémy Lumen, Nanite a Virtual Shadows spolu s kompletne prepracovanými časticovými systémami vytvorenými pomocou Niagary. Napokon, nový model tieňovania vody veľmi pomohol vylepšiť všetky rieky a moria, ktoré sa objavujú na mnohých mapách.

Remakovanie takto obľúbeného titulu je spojené s rôzymi výzvami. Aké boli niektoré z kľúčových výziev, ktorým váš tím čelil pri prerábke hry Brothers: A Tale of Two Sons?

F. Dini: Jednou z hlavných výziev, ktorým sme museli čeliť, bolo pochopiť, čo bolo podľa pôvodných zámerov autora dobré už v pôvodnej podobe a čo by sa vzhľadom na súčasné dostupné technológie urobilo inak.

Josef Fares zohral významnú úlohu pri tvorbe Brothers: A Tale of Two Sons. Ako vám pomáha s vývojom remaku? Poskytuje podnety, usmernenia alebo spolupracuje s tímom, aby sa remake zhodoval s jeho tvorivou víziou?

F. Dini: Remake vedie štúdio Avantgarden. Josef Fares mal možnosť vidieť hru v rôznych fázach vývoja a našou pozíciou bolo pochopiť, či rešpektujeme jeho víziu titulu.

Remake Brothers: A Tale of Two Sons si ctí originál, ale prináša aj novinky

Od vydania pôvodnej hry na trh v roku 2013 prišlo obrovské množstvo spätnej väzby od hráčov. Uvažovali ste o zapracovaní spätnej väzby alebo návrhov hráčov?

G. Macellari: Niektoré pripomienky získané od hráčov sme zohľadnili, najmä tie, ktoré by mohli zlepšiť herný zážitok. Zavedenie úplne nových funkcií však bolo odložené bokom, aby sa zabránilo prepracovaniu hrateľnosti, pretože by to malo vplyv na zachovanie pôvodného titulu.

Od pôvodného vydania v roku 2013 došlo v hernom priemysle k výrazným zmenám v preferenciách hráčov, technológiách a príbehoch. Ako sa vývojársky tím prispôsobil týmto zmenám pri prerábaní hry?

F. Dini: Keď ide o diskusiu o remaku alebo zachovaní diela, musíme sa zamyslieť nad tým, čo sa dá zmeniť a zároveň zachovať pôvodný zážitok. V prípade Brothers je hra stále jedinečná: ide o sólové kooperatívne dobrodružstvo. To stále prekvapuje hráčov, ktorí v hernom prostredí nenašli nič podobné. Vylepšili sme príbeh a využili nové technológie na oživenie emócií prostredníctvom expresivity postáv a ich animácií. Aj zo samotného prostredia sme urobili postavu s naratívnou silou - detaily nám umožnili vyrozprávať príbeh minulosti každého prostredia.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 22.2.2024
Páči sa mi!
REMAKE BROTHERS: A TALE OF TWO SONS SI CTÍ ORIGINÁL, ALE PRINÁŠA AJ NOVINKY


PC
PS5
Xbox Series X|S

Vývoj: 505 Games / Avantgarden
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 28. február 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20133)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk