PRIHLÁS

BORDERLANDS 4 PRINÁŠA MILIARDY KOMBINÁCIÍ ZBRANÍ, NELINEÁRNU KAMPAŇ A NOVÝ NEB...

BORDERLANDS 4 PRINÁŠA MILIARDY KOMBINÁCIÍ ZBRANÍ, NELINEÁRNU KAMPAŇ A NOVÝ NEB...

Z Pandory až na Kairos proti nový mnepriateľom

Borderlands 4 predstavuje doteraz najodvážnejší posun v sérii, keď prináša nelineárnu štruktúru kampane, nový svet s názvom Kairos a antagonistu, ktorý ovláda samotný čas. Hra je postavená na Unreal Engine 5, vylepšuje prispôsobiteľnosť zbraní, rozširuje obsah koncovej fázy hry a prekvapivým spôsobom vracia známe postavy. Rozprávali sme sa s producentom Chrisom Brockom a hlavným scenáristom Taylorom Clarkom o zmene enginu, posunoch v príbehu a o tom, ako sa snažia vyvážiť chaos a kontrolu.

Borderlands je o strieľaní a lootovaní, takže sa poďme venovať prvej časti. Strieľanie - aké sú hlavné novinky v oblasti streľby, akcie a všetkých týchto vecí?

Takže, systém licencovaných komponentov zbraní je asi najväčšia vec, ktorú sme urobili so zbraňami. Ako sme hovorili predtým v našej prezentácii - ak si spomínate na BL3, ak ste mali Maliwan alebo Vladof zbrane, boli to práve tieto časti, ktoré sa do zbrane dávali. A to nám stále poskytovalo veľkú rozmanitosť. Ale keď sme išli do tohto, povedali sme si: „Čo keby sme začali umožňovať, aby sa určité množstvo častí zbraní krížilo medzi výrobcami?“. To by nám prinieslo kombinácie, ktoré by prekvapili aj nás, však?

A tak sme to začali dávať dokopy. Počas vývoja sme si začali všímať, že by ste mohli mať zbraň Torgue so schopnosťou Jakobs - kde keď urobíte krit, tak sa jednoducho odrazí raketa k niekomu inému. A potom má Torgue vec, kde keď ju nabijete, hodíte ju po nepriateľoch a stane sa z nej granát a môžete do nej vystreliť, aby ste spôsobili väčšie poškodenie.

Začali sme sa s tým veľmi baviť a začali sme vidieť kombinácie, pri ktorých sme si hovorili: „Človeče, to je naozaj silné - možno je to až príliš silné.“ Ale ukázalo sa, že je v poriadku, keď sa hráči cítia silní. Niekedy je dobré byť príliš silný, nie? Samozrejme, je tam rovnováha, ale je to veľká zábava nájsť zbraň, ktorá dokáže všetky tieto veci. Takže to bola kľúčová inovácia zbraní. A potom máme samozrejme niekoľko nových výrobcov, ktorí pridávajú do mixu novú príchuť.

Borderlands 4 prináša miliardy kombinácií zbraní, nelineárnu kampaň a nový nebezpečný svet

Dobre, a teraz časť o lootovaní - koľko zbraní a kombinácií je v hre?

Aha. Ježiši, ja vlastne nemám reálne číslo. Sú to miliardy a miliardy a miliardy.

Áno, myslím, že teraz je to naozaj v 8 až 10 ciferných číslach, podľa toho, ako to počítate. Máme všetky tieto komponenty a tie sa môžu spojiť do, ako viete, miliárd kobminácií. Doslova sú ich miliardy. A potom existujú aj vizuálne varianty, takže ak chcete počítať aj tieto veci, je to ešte viac. Nemám pre vás reálne číslo, ale pravdepodobne ho dokážem získať. Niekto to už pravdepodobne urobil.

Spomínali ste, že toto je prvýkrát, čo kampaň nie je lineárna. Takže čo sa týka dĺžky hry, koľko obsahu je v kampani z hľadiska hodín?

Iba kampaň? To je veľmi ťažké povedať... Teda, vlastne sme sa to pýtali jeden druhého. Na túto otázku nevieme odpovedať, pretože každý má iný štýl hrania a testovania.

Môžeme povedať, že je to plnotučná kampaň. Neurčil by som jej celkovú hodinovú dĺžku len preto, že to neviem, ale môžem vám povedať, že sme urobili niekoľko interných playtestov, kde sme všetci sedeli spolu a hrali len hlavnú kampaň, a trvalo nám niekoľko dní – naozaj niekoľko dní - len prejsť hlavnú kampaň. Takže je to veľké. Určite je to poriadne nabité.

Áno, a každá hra Borderlands mala takýto rozsah, však? V závislosti od toho, či absolvujete len hlavnú príbehovú cestu, alebo sa pustíte do všetkého, čo sa tam dá robiť. A myslím, že v tejto hre je rozsah ešte väčší, než bol predtým. Pretože si myslím, že na hornej hranici máme jednoducho tony obsahu. Ak chcete robiť všetko, je toho veľa.

Borderlands hry nie sú len o kampani, ale aj o endgame obsahu. Čo teda môžeme očakávať v tejto oblasti?

Tak o tom nemôžeme príliš hovoriť, ale môžem vám povedať, že náš kreatívny riaditeľ Graeme to s endgame myslí veľmi vážne. Je to niečo, o čom sme premýšľali veľmi skoro vo vývoji. V Borderlands na to veľakrát myslíme až v polovici vývoja a hovoríme si: „Dobre, máme tu dobrú hru, ale potrebujeme tu mať endgame.“ V tomto prípade sa nám to podarilo.

Tentoraz sme o endgame premýšľali prakticky od začiatku. Takže nemôžem zachádzať do podrobností, ale je to celkom dobré.

Vrátim sa k prezentácii. Spomínali ste, že je to prvýkrát, čo je Borderlands hra postavená na Unreal Engine 5. Je to pôsobivý kus technológie, ale prináša so sebou vlastné výzvy - najmä pokiaľ ide o hry s otvoreným svetom. Boli teda nejaké prekážky alebo výzvy a ako ste ich prekonali?

To je dobrá otázka. Vždy, keď prejdete na nový engine, narazíte na prekážky, už len preto, že sa musíte naučiť pracovať odznova. Túto hru sme začali vyvíjať asi pred piatimi rokmi a spočiatku sme pracovali v Unreal Engine 4. Takže potom prejdete na nový engine a niektoré veci sa importujú a niektoré nie.

A keďže sa učíme znova chodiť v novom engine, samozrejme, že sa vyskytnú ťažkosti. Ale so spoločnosťou Epic máme dobré vzťahy a sú dobrým partnerom, čo sa týka podpory. A tiež môžeme upraviť engine spôsobom, ktorý nám pomôže vytvoriť konkrétnu hru, ktorú chceme vytvoriť. Takže takto nejako riešime tento problém.

Aké sú hlavné výhody tohto enginu a ako vám pomohol dosiahnuť požadovaný vzhľad - a dokonca pracovať s typickým výtvarným štýlom hernej série Borderlands?

Najväčšia vec, ktorú som si všimol, je osvetlenie. Osvetlenie je v hre dosť pôsobivé. Na všetkom je plné osvetlenie HDR. Keď sme na tom začali pracovať, aspoň ja osobne, napadlo mi: „Chápem, že všetko to osvetlenie by prospelo hre, ktorá je realistickejšia alebo filmovejšia, ale čo to urobí s naším komiksovým štýlom?“ Keď som to konečne videl, bol som príjemne prekvapený, ako to s naším štýlom ladilo.

Myslím, že to funguje veľmi dobre. Vlastne som veľmi prekvapený, aký veľký rozdiel to urobilo - ale naozaj urobilo. Dnes ste si ho zahrali - čo si o tom myslíte?

Podľa mňa to vyzerá veľmi dobre. Zostáva nám už len pár minút. Mohli by ste mi v krátkosti priblížiť príbeh? Čo môžeme v tejto oblasti očakávať? Kto je zloduch? Aké sú jeho motívy? Kto sú hrdinovia a prečo?

Ako sme povedali, je to veľmi odlišné prostredie od Pandory – už z pohľadu dizajnu. Pandora bol Divoký západ, ktorý bol definovaný niekoľkými vecami: všetci vás chcel zabiť a všetko vás chcelo zabiť. Zopár korporácií, ktoré poznáme, známe mená , bojovalo o nadvládu a išlo si navzájom po krku.

Tu na Kairose je to iný príbeh. Vplyv korporácií je tu slabý - to je uzavretá planéta. Vidíte tých istých výrobcov a podobné veci, ale to je kontraband. Tu všetko kontroluje Timekeeper. Ovládanie verzus chaos - to je určujúci konflikt a téma samotného Kairosu.

Timekeeper je posadnutý ovládaním všetkého. A samozrejme, Vault Hunteri, ako najväčší zástupcovia chaosu v šiestich galaxiách, sú na Kairose v nemilosti. To je to napätie, ktoré vidíte. A Timekeeper je v kánone Borderlands veľmi odlišný, jedinečný druh zloducha. Vždy posúvame príbeh vpred, nechceme sa opakovať s našimi zloduchmi. Hráči budú mať pocit, že Timekeeper je tu výrazne prítomný.

Borderlands 4 prináša miliardy kombinácií zbraní, nelineárnu kampaň a nový nebezpečný svet

Aké sú konkrétne prepojenia s predchádzajúcimi hrami v sérii? Spomenuli ste Lilith, v hre je tiež Claptrap. Koho ďalšieho tam ešte uvidíme?

Claptrap - bez toho by sme sa nezaobišli.

Ak si spomínate, na konci hry Borderlands 3 ste zistili, že Pandora je obrovský trezor a Elpis, mesiac, je kľúčom k trezoru. A my nemôžeme dovoliť, aby sa spojili. Lilith, aby všetkých zachránila, sa obetuje a prenesie tento obrovský mesiac Elpis preč. Čo sa stalo s tým mesiacom?

Nuž, v prvom traileri, ktorý sme vydali, môžete vidieť, ako sa mesiac prepadol cez závoj skrývajúci planétu Kairos. Bola to uzavretá planéta - nikto sa nedostane dovnútra, nikto sa nedostane von, ale to už neplatí. Je to nový príbeh v tom zmysle, že je to nová planéta - ale viete, mesiac Elpis je dedičstvom nášho príbehu o Pandore. A všetci ľudia, ktorých vidíme, s tým majú niečo spoločné - bez toho, aby sme niečo prezradili - majú niečo spoločné s naháňaním toho, prečo je tu Elpis.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 24.6.2025
Páči sa mi! (+1)
BORDERLANDS 4 PRINÁŠA MILIARDY KOMBINÁCIÍ ZBRANÍ, NELINEÁRNU KAMPAŇ A NOVÝ NEBEZPEČNÝ SVET


Borderlands 4 prináša miliardy kombinácií zbraní, nelineárnu kampaň a nový nebezpečný svet
PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Take 2 / Gearbox
Štýl: Akcia / RPG
Dátum vydania: 12. september 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Wolfenstein et (2)
ahojte snazim sa nainstalovat Wolf ET no po instal...
|Oled monitor? rada pri kúpe (6)
Zdarec, potreboval by som vašu radu alebo lepšie p...
|Gamepass na pc , odkial kupuje... (7)
Ahojte, odkial kupujete gamepass na PC? Vyskusal s...
|Arma reforger partia (0)
Čaute, hrá tu niekto Arma Reforger a mal by záujem...
|Call of duty vanguard (5)
Chceme hrat zo synom proti sebe a neviem priradit ...
|Sector hraje ... (126166)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Zľavy/akcie/rozdávačky - pc (310)
Ahojte, všimol som si (alebo som aspoň nenašiel...
|Screenshots (63290)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Off-topic (135222)
Čokoľvek, čo budete chcieť povedať, možete spraviť...
|Filmy filmy filmy film... (47359)
O filmoch. Hádam chápete....
|Svet, ukrajina, vojny ... (40855)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk