TVORCA PÔVODNÉHO COUNTER-STRIKE O NOVEJ AKČNEJ HRE ALPHA RESPONSE |
TVORCA PÔVODNÉHO COUNTER-STRIKE O NOVEJ AKČNEJ HRE ALPHA RESPONSE |
Na Gamescome sme mali možnosť porozprávať sa s Minh „Goosemanom” Le zo štúdia Alpha Response, nezávislého tímu so sídlom v Dánsku, o pripravovanej kooperačnej strieľačke Alpha Response. Hra, inšpirovaná klasikami ako Payday a Left 4 Dead, spája rozsiahle prostredia s rýchlou, na úlohy orientovanou hrateľnosťou. Hru si už dlhší čas viete vyskúšať v predbežnom prístupe, no možnosť porozprávať sa s legendárnym tvorcom pôvodného Counter-Strike módu sme si jednoducho nemohli nechať ujsť.
Legendárny Gooseman posiela pozdrav aj vám, našim čitateľom. Už po prvých minútach stretnutia bolo vidieť, že Gooseman je ten pravý nadšenec a hráč, ktorý presne vie, čo od hry chce. Prakticky to až pôsobí, že hru vyvíjal primárne pre seba.
Vtipný moment nastal hneď potom, ako nám Minh Le chcel ukázať jednu z mechaník, a že nejde o bug v hre (aj keď to bug bol), pričom nás už späť k hraniu nepustil a zvyšok dema dohral sám. Samozrejme, si to po čase uvedomil, ale bolo zábavné sledovať, ako si už aj po x-tom hraní dokáže užívať vlastnú hru a do toho nám odpovedať na otázky. Hru sme síce poznali už z úvodných prezentácií, no chceli sme počuť priamo od tvorcu, ako vyzerá typická misia. Zároveň veríme, že isto sa nájde minimálne jeden čitateľ, ktorý o hre nepočul, a každá informácia navyše mu pomôže lepšie pochopiť, o čom daný titul je.
„Misie sú jednoduché na pochopenie, no intenzívne na hranie. Napríklad dostanete úlohu eskortovať VIP cez nepriateľské územie. Po ceste vás budú čakať pasce a útoky nepriateľov a na vás a vašom tíme bude, aby ste cieľ ochránili. Boj je podobný sériám ako Call of Duty - budete meniť zbrane, hádzať granáty a koordinovať postup s tímom, zatiaľ čo čelíte vlnám nepriateľov.“
Na prvý pohľad sa môže zdať, že pôjde opäť o klasický multiplayerový titul, v ktorom si sily zmerajú policajti a teroristi, no nebude to úplne tak. Hra síce vyžaduje kooperáciu viacerých hráčov, no hrať budete proti NPC. Zaujímalo nás, či bude možné hrať aj samostatne, alebo je vždy vyžadovaný plný tím hráčov. „Áno. Alpha Response je postavená na kooperácii štyroch hráčov, no môžete hrať aj sólo s AI spoločníkmi. Ťažisko hry je v tímovej spolupráci - či už eskortujete VIP, deaktivujete bomby alebo bránite ciele, spolupráca sa vždy ukáže ako lepšia cesta než samostatná akcia.“ Ak teda neradi hráte online s inými hráčmi, viete si hru naplno užiť aj osamote, ale veríme, že väčšia zábava to bude s partiou kamarátov.
V propagačných materiáloch sa často spomínajú množstvá misií, no nikde nie je presne špecifikované, aký rozsah dané misie majú. Pýtali sme sa preto Goosemana, koľko času si hráči majú vyhradiť na odohranie jednej z desiatok misií. „Približne 8-10 minút. Misie sú navrhnuté tak, aby boli dynamické a plné akcie, na rozdiel od pomalších taktických strieľačiek ako Ready or Not. Čakajte viac tempo a priebeh misií v štýle Left 4 Dead alebo úlohovú variabilitu ako v Payday.“
Ako sme mali možnosť si následne niektoré z misií aj zahrať, môžeme len potvrdiť, že hra má už od začiatku veľmi akčné a často až zbesilé tempo, vďaka čomu sa nemáte čas nudiť ani po skončení akčných pasáží. Vtedy prichádza na rad presun k novej misii, ktorá vám opäť poskytne ďalších približne 10 minút akcie. Ak náhodou misiu pokazíte, nemusíte ju opakovať. Jednoducho ste zlyhali a hra pokračuje ďalej. Niektoré misie budete teda plniť až pri ďalšom prechádzaní hrou.
Aby hra nepôsobila repetitívne, potrebuje určitú dávku náhodnosti a, samozrejme, dostatok obsahu. Spýtali sme sa, koľko misií, prípadne máp môžeme očakávať pri plnom vydaní. „Plánujeme dve rozsiahle mapy, každú približne 3 km², a spolu okolo 40 misií. Misie budú generované náhodne, takže každé hranie pôsobí odlišne - raz môžete dostať úlohu zneškodniť bombu na moste, inokedy eskortovať VIP. Po vydaní chceme pridať tretiu mapu a rozšíriť počet misií na približne 60.“
Viac veľkých máp znie zaujímavo, no počas hrania sa nedalo nevšimnúť určité podobnosti s reálnym mestom. Nevedeli sme si hneď spomenúť, o aké mesto ide, takže sme neváhali a pokúsili sme sa zistiť, či ide o reálne miesta alebo fiktívne navrhnuté pre zabezpečenie čo najlepšej hrateľnosti. „Jedna zo štartových máp je inšpirovaná Portom v Portugalsku. Navštívili sme mesto osobne, aby sme zachytili jeho atmosféru. Každá mapa je navrhnutá tak, aby pôsobila rozsiahlo, s možnosťou využitia vozidiel, zátarás či prepadov, čo pridáva misiám na nepredvídateľnosti.“
Ako sme ale hrali hru, teda skôr sme sledovali, ako Gooseman hrá hru, začali sme si všímať jeho časté porovnávanie s inými zabehnutými značkami. Zároveň z gameplayu bolo cítiť štýl hrania podobný Payday. Spýtali sme sa odkiaľ prišla prvotná inšpirácia na tvorbu hry daného žánru. „Milujeme Payday a Left 4 Dead. Naším cieľom bolo spojiť ich intenzitu, ale otočiť perspektívu: namiesto zločincov hráte za policajtov, ktorí čelia gangsterom, teroristom a organizovanému zločinu. Misie zahŕňajú záchranu rukojemníkov, zneškodňovanie bômb, eskorty VIP a dokonca zastavenie lúpeží - trochu ako Payday, ale z opačnej strany zákona.“
Aby bola hra zábavná, je potrebné, aby hráčov motivovala hrať stále ďalšie misie. Nebojte sa, nebudete si musieť levelovať špeciálne schopnosti ani nič podobné. Hra ale sľubuje hráčovi určité progres mechaniky, no zároveň majú byť pre všetkých férové. „Plnením misií získavate peniaze, ktoré môžete minúť na zbrane, brnenie, lekárničky či špeciálne podporné nástroje ako drony a psy. Aj keď misiu nezvládnete, získate čiastočné odmeny, takže progres je neustály.“
Ak ste dobrí a bude sa vám dariť plniť všetky misie už v úvode hry, tak sa dostanete k lepšiemu vybaveniu skôr. To oceníte pravdepodobne viac pri ďalších nových priechodoch s už zohratou partiou kamarátov, vďaka čomu budete vedieť ľahšie splniť náročné misie, na ktoré vám pri prvom priechode chýbalo potrebné vybavenie. Prípadne už budete každý poznať svoju pozíciu a zarobené peniaze budete investovať efektívnejšie.
Podobných kooperačných hier je na trhu dostupných už niekoľko. Aby Alpha Response zožal úspech, je potrebné byť v niečom iný, originálny. Spýtali sme sa, v čom sa odlišuje od konkurencie. „Rozsahom a variabilitou. Na rozdiel od mnohých hier, ktoré vás uzamknú do malých lineárnych máp, Alpha Response ponúka veľké otvorené prostredia, kde majú vozidlá významnú úlohu. V kombinácii s vlnovými súbojmi, dynamickou AI a rôznorodými misiami chceme priniesť zážitok, ktorý pôsobí známo, no zároveň sviežo.“
Ako sme z rozhovorov pochopili, tvorcovia si dávajú dosť záležať, aby AI, ktorá stojí proti vám, nebola hlúpa. To znamená, že bude vedieť efektívne využívať prekážky a tlačiť vás do menej výhodných pozícií. Nebude mať zábrany, no vy budete musieť myslieť na to, aby ste pri intenzívnych prestrelkách nezranili civilistov pobehujúcich okolo vás (za čo vás čakajú postihy).
Hra vyzerá zaujímavo, no demo pôsobilo ešte dojmom, že si vyžaduje trochu grafických úprav. Prevažne nasvietenie scény pôsobilo trochu zastaranejším dojmom, preto nás zaujímalo, ako dlho už hru vyvíjajú, v akom engine a či plánujú ešte nejaké vylepšenia.
„Vývoj trvá približne 4,5 roka. Hra momentálne beží na Unreal Engine 4.27, no zvažujeme prechod na Unreal 5. Medzitým implementujeme funkcie ako ray tracing, DLSS a FSR, aby sme dosiahli vysokú vizuálnu kvalitu aj výkon. Prechod na novší engine vie byť často časovo náročný, no nemal by ovplyvniť termín vydania plnej hry. Mierime na leto 2026, pravdepodobne na jún.“
Alpha Response sa formuje ako kombinácia nostalgického kooperačného chaosu a moderného rozsiahleho dizajnu, ponúkajúca hráčom frenetickú zábavu v štýle Left 4 Dead a zároveň štruktúrované misie ako v Payday - všetko v živých, dynamických mapách. Až čas ukáže, ako hráči tento titul prijmú, no veríme, že aj vďaka vášni, ktorú do hry tvorcovia dávajú, budú svojou starostlivosťou o hru dokazovať, že sa ich titul oplatí zahrať. V každom prípade, my im ďakujeme za príjemný rozhovor.
![]() |
PC
Vývoj: Ultimo Ratio Games Štýl: Akcia / Multiplayer |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|