ARMY MEN RTS

ARMY MEN RTS

6.8

3DO sa rozhodlo pokračovať vo svojej úspešnej sérii bojových plastikových panáčikov a tentoraz ju prekonvertovali z akčného pohľadu do realtime stratégie a ako som to hral, musím povedať, že sa im to celkom podarilo. Hra síce nevybočuje z kopy priemerných stratégií, ale svojim netradičným pohľadom má šancu zaujať. Dostanete sa v nej do vojny zelených plastikových vojačikov proti zlým hnedým. Hnedých vedie Prasknutá hlava, bývalý seržant zelenej jednotky, ktorý však v jednom boji zinkasoval nechutnú ranu do hlavy a odvtedy o ňom bolo počuť jedine nejaké šepoty, že sa scvokol, ale nič viac... až doteraz. Seržant dostal pod kontrolu jeden dom a buduje si tam základňu pre svoj budúci rozmach. Vy aj so svojou armádou zelených ho musíte zastaviť.

Army men RTS
Army men RTS
Army men RTS

V hre máte 3 rôzne módy hry a to tréning, kampaň a voľné misie. V tréningu sa naučíte hýbať kamerou, útočiť a budovať. Pokračovať môžete v 15 misiovej kampani, kde bude vašou úlohou dostať sa spoza plotu, cez záhradu do domu až na povalu, kde vás čaká nepriateľský veliteľ. Po prejdení kampane alebo počas nej si môžete zahrať aj rôzne obtiažne skirmish kampane vo voľných misiách. Hru majú na svedomí firma Pandemic studio, ktorý stoja za zatiaľ najlepšou akčnou stratégiou Battlezone 2 a aj trochu priemerným Dark Reignom 2, na ktorého vylepšenom engine beží aj tento titul. Dokonca by som povedal, že Army Men vyzerajú na tom engine oveľa lepšie, tu totižto nie je kladený až taký dôraz na kvalitu prostredia ako na zábavu. Ale aj tak sú prostredia pekne prepracované a od záhrady, ktorá pre malých plastových vojačikov vyzerá ako džungľa, prejdete aj pivnicou, rôznymi izbami, garážou, kúpeľňou.

Čo sa týka samotnej strategickej časti - je to klasika skoro ničím sa nelíšiaca od ostatných stratégií. Teda máte hlavný stan, v ktorom môžete vyrábať základné jednotky a to buldozér a náklaďák. Buldozérom môžete stavať rôzne ďalšie budovy ako baráky, hangár, obranné veže atď. Na ich stavbu však potrebujete umelú hmotu a energiu, ktorú ťažiteľ extraktuje z rôznych pohodených figúriek, batérií hračiek alebo môže zbierať aj roztavenú hmotu, ktorá ostane po zničených jednotkách. Táto nespracovaná umelina však ešte nie je vhodná na použitie a preto ju náklaďák vždy odnesie do mixéra, ktorý ju zamixuje a potom ju už môžete použiť buď na stavanie budov alebo aj lisovanie nových jednotiek. Jednotky sú rôzne, máte tu základných vojakov, plameňometčíkov, granátčikov, minérov, tanky, jeepy, helikoptéry, ktoré sa vám postupne ako budujete alebo upgradujete budovy, pridávajú do výroby. Stratégia je klasická, vybudovať si základňu, jednotky, nechať ťažiť, vyrobiť si obranu a potom pomaly postupovať vpred a splniť misiu, teda buď dobiť nepriateľskú základňu alebo sa len prebojovať na určité miesto, alebo zničiť všetky prekážky v ceste, aby kolóna za vami mala voľnú cestu.

Army men RTS
Army men RTS
Army men RTS

Čo sa týka grafiky, je pekne a jednoducho spracovaná. Takáto hra nepotrebuje nejaké maximum efektov. Hlavné je, že z toho cítiť to množstvo umelej hmoty! Ale zase engine ponúka aj pekné výbuchy budov a veľmi pôsobivé efekty plameňometu. Engine je 3D a kameru si môžete v určitom rozmedzí približovať alebo vzďaľovať. Nie je to síce veľmi potrebné ani využiteľné, ale ak si chcete pozrieť strach v očiach nepriateľov, môžete si to priblížiť. Najkrajšie sú na hre asi medzilevelové animácie, kde si vždy vychutnáte prechody vašich umelých oddielov do ďalších miestností, komandovanie vojakov seržantom alebo výsadok do na misiu.

Hra je síce len priemerná stratégia, ale svojim trochu iným pohľadom a tématikou má šancu zaujať a odpútať ľudí od iných už obohratých fantasy a sci-fi stratégií. Celkovo si myslím, že Army Men RTS je dobrá záležitosť, ktorá o dosť prekonáva aj Z:Steel Soldiers, dávnejšie vyjdenú stratégiu bojových robotov, ktorá síce bola pekná, ale nemala šťavu.

Army men RTS
Army men RTS
Army men RTS