SPIDERMAN THE MOVIE

SPIDERMAN THE MOVIE

7.2

Kto by nepoznal legendánu komixovú postavu superhrdinu Spidermana, pavúčieho muža Petra Parkera, ktorý po uštipnutí rádioaktívnym pavúkom získal superschopnosti. Dokáže hádzať siete, skákať z veľkých výšok, liezť po strope a kolmých stenách, využívať svoj pavúči zmysel a samozrejme, ako správny superhrdina bojuje proti zlu a násiliu. Filmových, herných a animovaných stvárnení bolo už viac ako dosť, ale asi to nestačí, takže k nám prichádza ďalšia konverzia tohoto superhrdinu, tentoraz spolu aj na filmové plátna aj na obrazovky počítačov.

Spiderman the Movie vás v príbehu zavedie do dvoch etáp života spidermana. Prežijete jeho úvodné problémy, keď si po vysokej škole na živobytie privyrábal ako pavúčí bojovník v aréne a kde mu zavraždili strýka Bena. A práve po jeho vrahovi budete zo začiatku pátrať. V pátraní sa dostanete do dobrodružstva, ktoré zmenilo Spíďov pohľad na svet, svoje schopnosti a ich využitie v mene dobra. Po jeho dolapení vás hra presunie do obdobia staršieho Spidermana, kedy je už profesionalizovaný, má špeciálny oblek, pracuje pre noviny, práve po ňom idú najhorší nepriatelia vedení Zeleným Goblinom a Oscorp Industries a jediné, čo chcú, je jeho pavúčia DNA. Medzitým si však ešte poriešite osobné spory s rôznymi monštrami, ktoré vám na vašom území robia bordel.

Spiderman The Movie
Spiderman The Movie
Spiderman The Movie

V hre sa môžete tešiť na veľmi pekne prepracované mrakodrapy New Yorku, po ktorých si zaskáčete a na ktorých strávite asi polovicu hry. Tu budete hľadať vaše ďalšie ciele alebo ničiť lietajúce potvory, ktoré na vás budú útočiť. Druhú taktickejšiu polovičku strávite v rôznych hangároch, skladoch, vetracích šachtách, kde budete hľadať a ničiť nepriateľov, prípadne nenápadne infiltrovať ich hlavný stan. Budete musieť rozmýšľať a rozumne využívať vaše schopnosti na zničenie nepriateľov. Totižto vy nemáte žiadne zbrane a oni niekedy majú celý arzenál. Jedinou vašou výhodou je pavúčia sieť, ktorou môžete streliť na nepriateľa a zastaviť ho s ňou na chvíľu, kým k nemu prídete a nepoužijete na neho niektorý z vašich špeciálnych chmatov. Ide hlavne o full kontakt, kde používate kopy a údery rukami v rôznych kombách, ktoré postupne získavate, celkovo ich bude nad 20. Vďaka nedostatku zbraní sa nebudete môcť pustiť na tucet nepriateľov naraz a niekedy ich budete musieť ignorovať a prejsť temnými zákutiami stropu tak, aby vás nezbadali a pokračovať ďalej. Alebo ak to nepôjde, môžete si ich po jednom vylákať niekde za roh, kde ich odrovnáte. Keďže nemáte zbrane, nemusíte sa starať o náboje, musíte sa však starať o doplnenie zásob vašej siete a doplnenie energie, ktoré nájdete rôzne pohodené v podobe modrého, alebo červeného symbolu pavúka.

Hra má 22 levelov rozdelených do takých 7 väčších úloh, väčšinou sú úlohy posekané preto, aby ste si medzi dlhšími a ťažšími časťami mohli hru uložiť a nemuseli všetko prechádzať od začiatku. Hra má síce jeden primárny príbeh, ale vzhľadom na to, že hra musí byť dlhšia, boli do nej vložené ešte rôzne vedľajšie misie, v ktorých naháňate menej podstatných zločincov a vlastne sa na nich cvičíte, aby ste zvládli najväčšieho nepriateľa. Ako som spomínal, levely sú rôzne od prechádzky nad Manhattanom, cez naháňačku nepriateľov vo vzduchu, až po vyhladenie nejakých vnútorných priestorov. Prípadne v niektorých misiách dostanete za úlohu chrániť civilistov a vtedy musíte čo najrýchlejšie vyhľadať obete a uchrániť ich pred bitkou a zabitím. A samozrejme, na konci každej časti nebudú chýbať ani bossovia, s ktorými si rozdáte férovku buď vo vzduchu alebo na zemi. Celkovo bude nepriateľov celkom dosť, každý típek bude mať svoju vlastnú bandu a vlastné spôsoby boja, plus medzitým môžete očakávať výdatnú spŕšku rôznych mechanických hračiek od Oskopru, ktoré vás majú vystopovať a zničiť.

Spiderman The Movie
Spiderman The Movie
Spiderman The Movie

Grafika je asi najlepšou časťou hry, najkrajšie je spracované mesto, kde máte desiatky mrakodrapov, po ktorých sa môžete špacírovať, skákať medzi nimi a liezť po nich. Pod vami zatiaľ plynie normálna doprava so stovkami áut a chodcov, ktorý začnú vykrikovať "Uaaa, that's Spiderman!" keď sa k nim dole priblížite. Je tu však malé obmedzenie, nemôžete  zliezť až dole na ulicu a ani mimo základného okruhu mesta sa nedostanete, vtedy vás to automaticky vráti. Vo vnútorných priestoroch je takisto veľmi dobrý a ak napríklad lozíte po strope, ten sa stane polotransparentným a pohľad kamery sa vám presunie z hora takže vidíte čo robia nepriatelia pod vami. Engine je pekný a rýchly a v pohode vám pobeží aj na Geforce 2 v 800x600, na lepších kartách si kľudne zapnite najvyššie detaily a 1024x768.  Z pekných efektov si užijete búrku nad Manhattanom, gigantické ohne a za pekného počasia lietadielka na oblohe.

Najhoršou vecou a nočnou morou pre PC hráčov bude ovládanie, ktoré nebude také, na aké ste zvyknutí z klasických 3Déčiek, ale konzoloidné, kde šípka vpravo znamená, že vaša postava pôjde doprava z pohľadu kamery a ak sa náhodou kamera presunie, nezabudnite, že v pravo je už niekde úplne inde. To isté platí aj o ostatných šípkach. Našťastie samotné ovládanie boja je už jednoduché a bijete sa len dvoma klávesami, kde kombinujete údery rukami, nohami a pavúčiu sieť v rôznych kombách. Ďalej ešte môžete strieľať pavučinu, vyťahovať sa po pavučine, presúvať sa pavúčím vláknom... A nakoniec  peknou vecou je aj to, že môžete zobrať a hádzať skoro všetko, čo vám príde pod ruky od pneumatík, cez stoličky až po plynové bomby, ktoré z nepriateľov narobia franforce.

Spiderman The Movie
Spiderman The Movie
Spiderman The Movie

Celkovo je to pekná hra, misie sú kvalitne navrhnuté a aj celkový dojem po prejdení je dosť dobrý. Možno je škoda, že hra odhaľuje až príliš veľa z filmu, tak sa budete rozhodovať, či sa na to oplatí nakoniec ísť do kina. Jediná vec, čo mi tam naozaj vadila, bolo to ovládanie, na ktoré si možno zvyknete až niekedy v polke hry. Čo by sa im stalo, keby tam dali klasický pohyb šípkami? Ale hra je konzolovka, takže nečakajte od nej nič prevratné, len peknú grafiku, arkádovosť a zábavu.

Mínus:
- konzolové ovládanie
- niekedy až moc arkádovité