Hra je viac taktická ako akčná a nepôjde len o jednoduché strieľanie a postupovanie, musíte tu aj rozmýšľať a hľadať cestu von. Ľahko sa vám môže stať, že v leveloch zamrznete a neviete ako ďalej. V misiách budete postupne prechádzať celým mrakodrapom, podzemnými garážami a dostanete sa aj na strechu. V každom levely máte iné úlohy a niekoľko nepriateľov, ktorí však nie sú žiadne čajíky a musíte si na nich dávať pozor, vykúkať spoza rohov, pomaly sa plížiť, aby ste im nevleteli priamo do rany. Ak vás zbadajú, dávajte si pozor na oslepujúce granáty, ktoré ak vybuchnú blízko vás, úplne vás na chvíľu oslepia a pohľad sa vám vracia postupne, takže najskôr vidíte len tiene, ktoré pomaly dostávajú tvary. Dosť nebezpečné, ak po vás vtedy strieľajú. Základní teroristi majú len slabé 9mm samopaly, dávku z nich znesiete, ale pozor na nebezpečnejších šéfov, ktorí sa nie len ťažšie zabíjajú, ale zvyčajne majú pri sebe aj lepšie zbrane, napríklad sniperku alebo ťažký guľomet. Neskôr vám pribudnú noví nepriatelia a to Swat team, ktorý útočí na spodné podlažia mrakodrapu. Škoda však, že sa tam budete nachádzať aj vy a chlapíci medzi vami a teroristami nevidia žiadny rozdiel a budú na vás strieľať rovnako. A samozrejme vy nesmiete zabiť žiadneho z nich.
Čo sa týka zbraní nebudete ich mať veľa, základne máte pištoľ. Neskôr, keď zoberiete prvému mŕtvemu samopal, máte všetko, čo potrebujete. Postupne síce pri zabití špeciálnych nepriateľov získate aj ťažký guľomet, sniperku alebo od mŕtveho Swata zoberiete M4, ale do nich sa vám dosť rýchlo minú náboje a rýchlo sa vrátite k pôvodnému samopalu. Do neho vám stály prísun nábojov zabezpečuje branie zbraní od množstva mŕtvych teroristov. Čo sa týka toho zdravia, máte tri parametre - srdce, pľúca a mozog. Srdce je klasická energia, ktoré sa odrátava po zásahu, pľúca sa vyčerpávajú pri dlhom behu alebo lezení a mozog, ten ma ani netrápil, nech ma bolí hlava ako chce, ale zvyčajne klesá pri dlhých bojoch alebo iných šokujúcich záležitostiach. Svoje ošetrovanie prevádzate v lekárničkách, ktoré čas od času nájdete priklincované na stenách, prípadne nejaké jedlo nájdete aj v skrinkách workerov.
Okrem zbraní budete z vecí, čo máte pri sebe, dosť používať vysielačku, klieštiky na strihanie drôtov a to buď na bombách alebo napäťových kábloch, keď budete chcieť vyradiť elektriku (kopec srandy zažijete, ak skúsite prestrihnúť fázu). Na stenách nájdete aj sekeru, ktorá sa dá jednak použiť na porcovanie teroristov, ale aj na rozrúbanie zabarikádovaných dverí. A ešte sa objaví aj hasiaci prístroj, ktorým budete hasiť požiare. V temných zákutiach vetracích šácht budete zase môcť používať zapaľovač na svietenie. Možnosťami používania predmetov hra trochu pripomína No one lives forever, samozrejme Die Hard nedosahuje jeho kvalít, ale je to veľmi vhodné porovnanie, keďže bežia na rovnakom Lithtech engine. Tu nečakajte žiadne super špeciál svetelné efekty, ani zrkadlové odrazy, len jednoduchší základ 3D enginu. Postavy sú však pekne animované, napríklad sa vám stále hýbe ruka aj zbraň, môžete sa nahýbať za roh, odstrelení nepriatelia sa po schodoch pekne skotúľajú. Veľmi pekne sú prepracované aj levely, ktoré kvôli svojej menšej rozľahlosti majú detailné textúry a detailné prepracovanie, často sa vám stane, že si môžete prečítať informačné tabule alebo rôzne rozpisy na stenách. Uvidíte tam zapratané pracovné stoly, rôzne rysovacie dosky, dostanete sa aj do ventilačných miestností, odpadových miestností na prízemí, veľkých pohodlných hál a aj na vonkajšiu plošinu na umývanie okien.