GEARS OF WAR

GEARS OF WAR

9.5

Keď vidíte na hre nápis 18+, veľa vám to napovie. Keď vidíte nápis Gears of War, rozmýšlate, či ste na to naozaj dosť starý.

Recenzia na Xbox360 verziu

 The Journey

Začalo to nenápadne. „Môžeš ísť do Londýna tento piatok?“ zavesil do priestoru otázku nemenovaný sectorák. Hmm, Londýn... je to tak dávno... spomienka už vybledla, musela predsa za ten čas, bolo to tak dávno... zabudnuté... „Počúvaš? Gears of War, Microsoft Game Studios a Epic pozývajú, budeš sa celý deň hrať a klábosiť s ľuďmi z herného biznisu!“ preniká cez moju vnútornú londýnsku hmlu. Áno, pôjdem. Uvedomím si, že som to nepovedal nahlas. S úsmevom to naprávam „Jasné! London I’m back!“.
Potom si pamätám už len nabitý štvrtok, pretrepaný nemiešaný mix pracovného zhonu, balenia sa, rýchlej jazdy a porušených predpisov, neustále zvoniaci mobil a mentorujúcu pracovníčku aeroliniek „Viete kedy sa chodí na check-in? 20 minút pred odletom?!“ Chudera nemohla tušiť, že som už dosiahol iný level. Taký, že na celé letisko hučí moje meno a typickým cheerleaderským spôsobom ma cez amplióny povzbudzujú „Mr. Bajar to gate 45, the flight is ready.“ Nápravu zjednala milá letuška v 737-čke a ešte milšia spolusediaca blondýnka v rade 10. Pokazil to škaredý týpek, vraj mu sedím na mieste. Oops, blondýnka dopo dovi, mp3 vo vrecku on.

Pristávame. Pilotovi som kamarátsky doporučil Flight Simulator. Až som sa bál, či nezmenil kurz na Irak. Uznajte, pristátie ako v nepriateľskej streľbe sa nehodí Sector celebrite, iba ak by som pilotoval ja. To by však neprežila veža a v správach by zas písali o teroristoch. Ale nie, sme na ostrovoch a po vstupnej polminútovej kontrole môjho občianskeho vidím chlapíka s mojím menom na ceduľke, taxi teda zháňať nemusím. 75 minút do centra, check in v hoteli, mobilu potvrdiť zmenu lokálneho času a poďme von, večerný vzduch priam volal po prechádzke. Podľa mapy musí byť The Hospital blízko. Pár ulíc ďalej a stojím pred budovou, obhliadnem únikové cesty. Tu sa to zajtra odohrá. Fajn, ešte londýnsky hot dog do žalúdka a šup do postieľky. Zajtra budem celý deň hrať hru, ktorá vedie mnohé hitparády aktuálnych predobjednávok. Počítam mŕtvoly, ktoré zajtra vyrobím. Jedna mŕtvola, druhá mŕtvola, tretia mŕtvola....

 The GOW Day

Tak som tu, zdravím sa s kolegami zo zbytku Európy, podpisujem informačné embargo. Sympatická blond Kate mi odpovedá, že fotiť veru nesmieme, ale po krátkom upresnení súhlasí, že niečo teda budem môcť. Fotiť, nie to druhé. Pár minút čakáme na ostatných žurnalistov, na privítanie nám Global Product Manager John Dongelmans s milým úsmevom hovorí o brutalite, ktorá na nás čaká. Po očku pozerám, či nedrží v ruke motorovú pílu. Asi fakt myslel tú hru a nie masaker v temnej miestnosti, sú tu len konzoly Xbox360 a Samsung obrazovky, vzadu stojí pikolík s kávo-čajo-džúsom. Na veľkom Samsungu nám John púšťa trailer, ktorý s launchom hry pobeží najmä v kinách. Trailer zatiaľ novinárom vraj neukazovali. Hmm, pozerám a mám zmiešané pocity, oči vidia akciu, krv, výbuchy a mäso. Uši však počujú len jemnú plynulú skladbu s anjelským vokálom. Žiadna streľba, žiadne výbuchy, žiadne FX, žiadny neuveriteľne hlboký trailerový hlas „Coming soon“. Naozaj netradičný trailer. Ale čo, pustite ma už ku hre, lebo ten masaker začnem ja!

Emergence Day, deň vynorenia. Roky sa Horda Locustov zhromažďovala pod všetkými väčšími mestami až sa neurčitá hrozba na úrovni sci-fi stala krvavou a strašnou realitou. V ten jediný deň zhynula štvrtina ľudstva a dni potom ich do pekelného urtpenia nasledovali ďalší. Nasledovala zúfalá reakcia v podobe zbraní hromadného ničenia. Chemické a orbitálne zbrane zničili aj to, čo Horda nestihla. Povrch planéty sa zmenil v ruiny. Zbytok ľudskej rasy sa zjednotil a vytvorili poslednú obrannú líniu na plošine Jacinto, kde tvrdý žulový podklad predstavoval pre Hordu prekážku. Horda však prekonala aj tvrdú skalu a prerazila obrannú líniu plošiny. Vtedy Marcus Fenix ignoroval príkazy veliteľa, záchrana otca bola dôležitejšia. Prišiel však neskoro. Krátko na to bol Marcus vojenským súdom vykázaný na 40 rokov do väznice Jacinto s maximálnou ostrahou. Horda teraz zaplavila samotnú väznicu...

 

Gears of War
Gears of War Marcus a jeho tím sa vydáva na cestu peklom.
Marcus a jeho tím sa vydáva na cestu peklom.


Gears of War Proti nepriateľom z pekla samotného.
Proti nepriateľom z pekla samotného.


Gears of War Kolesá vojny sa môžu začať krútiť.
Kolesá vojny sa môžu začať krútiť.





 Singleplayer

Kampaň začínam s Marcusom vo väzení a hneď mám na výber začať útekom z väznice (tutorial), alebo skočiť rovno do prvej misie. Prešiel som si väznicu a oboznámil som sa s ovládaním. Vykopnúť dvere, vpadnúť dnu, streľba, beh, kľučkovanie v chodbách a som vonku. Hneď na úvod mi veliteľ dáva najavo, že som odpad z väzenia a očakáva odo mňa boj v prvej línii. Pridelil ma k tímu Delta. Locusti zaplavili celú oblasť a pomôcť môže len zbraň hromadného ničenia; zasiahnuť ich priamo v ich chodbách v podzemí. Lenže chodby sú dlhé a nezmapované. Alfa tím mal aktivovať v podzemí rezonátor, ale prestali sa hlásiť. Tím Delta vyráža do zamoreného územia aktivovať rezonátor a popri tom zistiť, čo sa stalo s tímom Alfa. Tuším, že z nich už bude len hromádka mäsa a kostí.

Kampaň postupne naberá grády, z prvej budovy sa ocitnete pod nebom a okrem bežných Locust vojakov príde aj prvý Plodič, vylieza spod zeme a konvenčné zbrane ho len pošteklia. Cítim jasnú inšpiráciu vo Hviezdnej pechote a podobnú potvoru som zazrel aj v Lost Planet. Našťastie, neďaleko som zazrel novú podivnú zbraň, Hammer of Dawn. Je to zjednodušene povedané zameriavač pre satelitný systém, ktorý, ak ste vonku a je akurát na orbite nad bojiskom, dokáže ničiť takmer všetko. Plodič padá spálený na prach po pár zásahoch. Po okolí steká krv alebo čo to je za sajrajt. Dej pokračuje, nachádzame zbytky Alfa tímu. Po obhliadke zblízka sa ukáže, že je to pasca a nasleduje prepad Hordy. Neskôr v jednej z budov počuť streľbu a dobiehame k ledva stojacemu ľudskému obrovi, ktorý s rehotom kosí Locustov svojou streľbou a pýta si ďalších.

Doplní medzeru po padnutom súdruhovi a naviguje Delta tím, kde tuší ďalších živých členov Alfy. Zachraňujeme ich v poslednej chvíli a odrážame masívny útok Locustov. Hammer of Dawn je neaktívny. Prichádza nadupaný Locust, ignoruje našu streľbu a holými rukami trhá veliteľa Delta tímu. Opäť mi rečou tela pripomína zlého Orca z Pána prsteňov, toho čo zlikvidoval Boromira. Len tak tak zdrháme za pevnú bránu masívnej budovy. Skrývame sa. Hororová atmosféra, ticho a pach strachu. Toho prašivca nedostaneme! Ostáva len útek! Vystresovaný člen Alfy spanikári a uteká do chodby za svetlom, vzápätí krik a zvuk človeka trhaného na kusy. Nová príšera prichádza na scénu. Berserker alebo pani Locustová. Privedú ju na reťaziach, aj Locusti cítia rešpekt. Zacíti pohyb, cíti pach a cíti strach, jednoducho citlivka. Počuje stekať pot po mojom chrbte. Naše zbrane sú nanič, jedine satelitný úder má šancu. Berserkra musíme vylákať von z budovy.

Nasleduje pomalá, tichá chôdza, nevediac, čo za horor sa skrýva za najbližším rohom. Odrazu zbesilý beh, hod granátom a prejdenie cez trosky dvier. Berserker za mnou dupe, energia nákladného vlaku mi dýcha na šiju. Likvidujem ďalšie dvere a bežím v panike von, kričím (vraj aj nahlas) a za behu vyťahujem Hammer zameriavač... kolegovia novinári okolo mňa majú červené obrazovky, Berserker im dáva zabrať, asi nepočuli v zápale boja Johna, že tu funguje len Hammer of Dawn. Berserker padá po viacerých zásahoch definitívne na zem. Ufff. Prichádzame do opevneného tábora, kde plánujeme zohnať vozidlo. To je odparkované mimo hlavný tábor a cesta bude určite plná Locustov. Prichádza tma a cítim, že s ňou prichádza hrôza. Kŕdeľ Krullov v okamihu zabíja nepozorného vojaka. Ocitol sa na sekundu mimo svetlo. Pohltila ho tma (Opäť silná inšpirácia, film Pitch Black, kde sa predstavil Riddick, asi poznáte.) Jazda vozidlom okorenená zostreľovaním Krullov UV delom je už malina. Predvádza sa fyzika a prekážky na ceste upratujem rýchlo a zbesilo. Takto drsne hra naberá grády a ani po vyše troch hodinách hrania kampane netuším, čo bude ďalej. Isto viem len to, že to bude temné, krvavé a bude ma to chcieť zabiť.

Gears of War
Gears of War Efekty sú výnimočné.
Efekty sú výnimočné.


Gears of War Štýl krycej akcie je dovedený do dokonalosti.
Štýl krycej akcie je dovedený do dokonalosti.


Gears of War Grafika exceluje.
Grafika exceluje.





 Multiplayer

Možnosti VERSUS módu sú tri – lokálna hra na jednej konzole Xbox360 pre dvoch hráčov, cez System Link (lokálna sieť) maximálne 8 hráčov a cez Live! tiež maximálne 8 hráčov na mape. Testovali sme hru cez lokálnu sieť, asi by bolo divné, keby ste ma videli mastiť na Live! hru pár týždňov pred jej vydaním, že?

GOW ponúka vo versus móde tri typy hier. Warzone je tímový boj ľudí proti Locustom, Assassination mód je inovácia, kedy bojujú proti sebe dva tímy a vyhráva ten, ktorý ako prvý zlikviduje veliteľa „zlého“ tímu. Novým veliteľom sa stáva ten hráč, ktorý zasadil rozhodujúci úder. Posledný mód je Execution, teda poprava. V princípe je rovnaká ako Warzone, ale jediný spôsob, ako doraziť protihráča, je zasadiť mu brutálny úder zblízka (rozrezať motorovou pílou, rozšliapnuť lebku a pod). Už tušíte, prečo má hra rating 18+? Mne začína zapínať, prečo to zakázali predávať v Nemecku.

GOW prináša okrem nových módov aj novinku, ktorá dala multiplayeru nový rozmer. Bleed-out time. Znamená to toľko, že po zásahoch streľnou zbraňou (okrem headshotu) ostanete ležať na zemi a postupne krvácate. Tímový spoluhráč tak má časovo obmedzenú možnosť prísť k vám a oživiť vás a vrátiť tak do hry! Ale pozor, rovnako môže protihráč prísť a doraziť vás zblízka alebo aj streľbou zdiaľky (okrem módu poprava). Ponúka to nové možnosti v taktike, krvácajúceho hráča nemusím doraziť, počkám si v kryte na jeho spoluhráča, ktorý ho ide oživiť a zlikvidujem aj jeho! Alebo to očakáva a s ďalším členom tímu ma obkľúčia a zlikvidujú skôr, ako si to stihnem uvedomiť, preberá ma až zvuk motorovej píly. Verte mi, hernému zážitku to pridáva na kvalite. Keď tímový hráč vedľa vás zúfalo kričí, HELP ME, tak mu idete pomôcť. Každý člen tímu je dôležitý, jednoznačne tu platí, že tímová taktika, spolupráca a krytie sú cestou, ako rýchlo zlikvidovať nekoordinovaný nepriateľský tím.

Multiplayer ponúka nielen 8 ohlásených, ale hneď desať máp. Hráči nie sú hodnotení len podľa počtu killov, ráta sa aj štýl hry. Bonusové body získate za brutalitu pri úderoch zblízka, za oživovanie členov tímu, za nádherné headshoty a tiež si GOW vyhodnocuje štýl hry, takže kempovací snajper s rovnakým počtom killov bude hodnotený nižšie ako hráč, ktorý mení taktiku a používa rôzne zbrane. Na Live je možné hrať hodnotený zápas (ranked match) aj nehodnotený zápas, je možné nastaviť rotovanie máp, čas na jeden zápas, dobu krvácania po zásahu, je možné nastaviť rezervný slot pre priateľa a pod. Pri výbere tímu (človek alebo Locust) si vyberáte aj postavu vojaka, jednotlivé postavy odomykáte v single player hre ako postupujete ďalej v kampani.

 Kooperatívny mód

GOW, ako jedna z mála akčných hier, ponúka hrať kampaň kooperatívne, to znamená, že dvaja hráči hrajú buď cez System link alebo cez Live a prechádzajú kampaň spolu. Dá sa to aj v splitscreene, je potrebné mať na konzole aktívny ďalší profil pre druhého hráča. Cooperative mód som s kolegom z ČR testoval na koniec dňa a asi najčastejšie sme videli červenú obrazovku smrti. Ak totiž zomrie jeden hráč, končí aj druhý. Na druhej strane v Coop hre chvíľami hráte spolu v rovnakom prostredí, chvíľu zase ide každý inou alternatívnou cestou s AI parťákom. Aj alternatívne chodníčky sa často krížia a preto kým Karel bojoval dole v tvrdej prestrelke s útočiacimi Locustami, ja som po rýchlom vyčistení poschodia z okien pohodlne odstrelil snajperkou Locustov skrytých v miestach, kam Karel strieľal zo zlého uhla. Podobne som jednoduchšie zlikvidoval kanón. Kým on ho zamestnával z druhej strany intenzívnou paľbou, ku mne sa Locust otočil nekrytým bokom a snajperka bum-bác. Kým som skúšal ten kanón zlikvidovať sám (Karel sa zatiaľ trápil prestrelkou poza ploty), tak som nemal šancu a podchvíľou som nás hodil do červenej farby. Jednoducho treba si všímať, v akej situácii je spoluhráč a navzájom si pomáhať, len tak dokážete postupovať úspešne vpred. Spoločne prechádzaná kampaň aj spoločne pripisuje achievement body. Tento mód opäť zvyšuje znovuhrateľnosť kampane.

Gears of War
Gears of War Poď, neboj sa.
Poď, neboj sa.


Gears of War Zober aj kamaráta.
Zober aj kamaráta.


Gears of War My si na vás počkáme.
My si na vás počkáme.





 Zbrane a iné náradíčko

Vojak Koalície (COG), bežnými postavami v hre posmešne nazývaný aj „piggy“ (prasiatko), vďaka svojmu nadupanému GI výzoru a objemu postavy, má v štandardnej výzbroji ručnú zbraň, Snub Pistol a miláčika - automatickú zbraň s bajonetom v podobe motorovej píly na boj zblízka. Pekne krvavý boj zblíka, s tým rátajte. Pri použití píly sa ozve slastný zvuk motora a obrazovku okrášlia krvavé šplechy. V hre som počas celodenného hrania ešte narazil na brokovnicu, zbraň nablízko; Hammer of Dawn - už spomínaný zameriavač satelitného úderu, samostatne nepoužiteľný; snajperku (zoom, 1 rana) na krásne headshoty; granáty v štýle bolasu; dymovnice (len v multiplayeri); revolver (nahradí v inventári pištoľ) a daľšiu automatickú zbraň Locustov bez bajonetu.

Áno, po padnutých nepriateľoch môžte brať aj ich zbrane. Jednou z nich je nádherná veľká mrcha, zbraň „BOOM“, ktorú niesli Locust Boomeri, elegantný mi pripadal aj hi-tech luk s výbušným strelivom. Stacionárne rýchlopaľné vrhače pomôžu ubrániť sa väčším útokom a UV delo na vozidle likvidovalo nočných Krullov. Marcus Fenix má 4 sloty na zbrane, jeden vždy na granáty (max. 4), jeden vždy na pištoľ alebo revolver a dva na väčšie zbrane. Zbrane sa rýchlo prehadzujú cez D-pad a všetky má COG viditeľne na sebe umiestnené, takže zmenou zbrane vidíte, ako si ju vojak vezme z chrbta či púzdra na nohe. Ďalšia z inovácií sa vrhla na dobíjanie munície, pod ikonkou zbrane s počtom streliva je Active Reload indikátor, ktorý šikovným prstom umožní nabiť za krátky čas (treba správne načasovať dvojklik podľa indikátora), alebo v prípade neúspechu sa zbraň „zasekne“, Marcus to okorení nadávkami a výmena streliva trvá dlhšie. Alebo môžte ísť na istotu a zásobník vymeniť bežným postupom, čo trvá stredne dlho.

Indikátor zdravia na obrazovke nenájdete, až po zásahu hra ukáže tri stupne poškodenia vo forme krvavo červenej lebky (najčervenšia je tesne pred smrťou). HUD nenarúša herný zážitok umelými ukazovateľmi, plný priestor dostáva grafika prostredia.

 Grafika, ozvučenie, dabing

Úprimne, po všetkých tých nádherných obrázkoch z webov som čakal viac. Mierne moje oči pohrýzli miestami hranaté okraje, viditeľné najmä pri kontrastoch svetlého pozadia a tmavej postavy a najmä v cut scénach. Bolo to spôsobené určite aj TV obrazovkami, toľko už mi povedala skúsenosť z nášho Sector Xbox360 Eventu, nie je Samsung ako Samsung a jednoznačne vo výhode budú majitelia veľkých kvalitných obrazoviek. Ale pozor! Gears of War je hra, ktorá vizuálne uchváti a vezme dych! Už poznáte klebietku, že konzola vďačí za 512 MB RAM práve tvorcom tejto hry. A nemyslím len rôzne pokročilé grafické technológie (kvalitný Unreal 3 engine poznať na každom rohu). Tvorcovia GOW sa inšpirovali architektúrou najmä starších veľkých európskych miest a okolité budovy a ruiny to dosvedčujú. Grafika dotvára nádhernú katastrofickú atmosféru, svetelné efekty v rozbúraných budovách, hra svetla a temna. Vojaci sú vykreslení detailne, mimika tváre pri rozhovoroch aj pri samotnej hre hovorí, ako skutočná reč tela o tom, čo prežívajú. Animácie pohybov sú také, že ani raz som sa nepozastavil nad tým, žeby mi niečo trhalo oči neprirodzenosťou. Na túto hru sa oplatilo počkať!

Výbornou inováciou je „roadie run“ pohyb a kamera, vtedy vojak poloskrčený uteká rýchlo vpred, kamera sa pohybuje v rytme behu a pridáva to na dynamike hry. Vo videu to môže pôsobiť sterilne, prirovnám to k zážitku z jazdy v aute. Je rozdiel sedieť za volantom a v rýchlosti kľučkovať pomedzi premávku, vybrať zákrutu šmykom, riadiť ten zbesilý pohyb a je rozdiel vidieť z kamery, ktorá v tom aute sníma to isté, čo vidí vodič. Zážitok sa nedá porovnať a v GOW práva roadie run v zápale boja prináša krv do žíl. Podotknem, grafika je v GOW robená primárne v rozlíšení 720p, samozrejme Xbox360 nastavenie na 1080i bude fungovať.

Ozvučenie sa blíži dokonalosti. Streľba, výbuchy, rev Locustov a výkriky bojovníkov sú také husté, že sa teším, ako mi zas budú zvoniť susedia, nech sme na párty tichšie, hehe. Hudbička v hre je výrazne nerušivá, jemne sa vkráda na scénu, hororovo útočí na hráčove zmysly v tých správnych okamihoch. Majstrovské! Postavy nadupaných COG-ov majú aj zodpovedajúco drsné hlasy, zelená guma generál má správne zelený gumkáčsky hlas. Locustovia, tí sú zlí už podľa hlasu! Sú tak zlí, že mi z nich zimomriavky behajú po šiji. Sú takí zlí, že ich chcem rozpíliť na kusy a pomstiť tak hrôzy spáchané na ľudstve!

Gears of War
Gears of War Krytie sa je základom hry.
Krytie sa je základom hry.


Gears of War Takže, kde sa schovávajú?
Takže, kde sa schovávajú?


Gears of War Potoky krvi a explózie hláv vás budú sprevádzať celou hrou.
Potoky krvi a explózie hláv vás budú sprevádzať celou hrou.




 Gameplay

GOW ponúka dve obtiažnosti, CasualHardcore, názvy hovoria za seba. Po prejdení na Hardcore sa odomkne aj Insane. V Gears of War nie je možné ukladať pozíciu. Hra to robí za hráča a už v úvode nám John povedal, že vytvárali systém checkpointov tak, aby hráč nemal frustrujúci zážitok z hrania. Potvrdzujem. Checkpointy sú nastavené výborne, všimol som si len jeden, ktorý mi kozmeticky nesadol. COG tím má okrem vojakov k dispozícii aj Jacka, robota, ktorý zabezpečuje komunikáciu, otvára elektronické zámky, alebo rozrezáva odolné dvere. Voláme ho „Jack, rip the door“. V Gears of War si hráč často môže vybrať alternatívnu cestu, ktorou pôjde (vyčistím budovu cez schodisko naľavo alebo cez chodbu vpravo?), čo môže pridať body do kolonky znovuhrateľnosť. Celkovo hra ponúka v kampani 10 - 14 hodín, v hre tento čas znamená 36 - 40 hodín.

v nedávnej novinke ste mohli čítať, že okrem získaných achievementov v kampani, sú v hre aj multiplayerové, napr. 10 000 kills, 100 headshots... to napovedá, že autori očakávajú od multiplayeru veľa hracích hodín a ako hráč, ktorý skúsil, potvrdzujem, že mňa to chytilo a neviem sa dočkať vydania hry.

AI spolubojovníkov, aj Locustov je slušná, mal som dojem, že bojové scény obsahujú veľa skriptov, čo mne neprekáža, keď sú správne zrežírované. AI spolubojovníka však skriptovaná nie je a v rôznych situáciách sa správa rôzne podľa aktuálneho vývinu. Postavy sa nikdy nestratili niekde vzadu, akčne bojujú, kryjú sa, idú vám na pomoc podpornou streľbou, pri infiltrácii nepriateľa postupujú s hráčom alebo ho kryjú z iného uhla. Nevšimol som si jedinú chybu AI. Drobná výtka snáď len v Coop móde, keď dejová línia oddelí ľudských hráčov a jeden z nich spadne zranený na zem (krváca), tak AI spolubojovník ma neprišiel ani raz oživiť, čo ľudský hráč aj v Coop móde mohol.

AI členov tímu môžte limitovane aj ovládať (po smrti veliteľa Fenix preberá vedenie) príkazmi útok, obrana, zoskupiť sa. Príkazy fungujú pružne, slúžia na usmernenie hry, vojaci však aj bez nich vedia, čo majú robiť, nestoja nečinne v rohu.

GOW sa hrdí tým, že to nie je bežná akcia, kde hráči v multiplayeri poskakujú, strafujú dookola a inak tancujú a dávajú headshoty z nemožných uhlov. Tu je esenciou systém krytia a postupovania vpred, skákanie cez prekážky s okamžitým krytím, vpád do miestnosti v štýle SWAT komanda. Rambo štýl vrhnúť sa vpred a strieľať väčšinou končí červenou smrťou. V GOW môžte strieľať „od boku“, naslepo ponad, či poza prekážku, alebo si pekne zamieriť. Skutočné uspokojenie z likvidácie najmä v multiplayeri je bajonet a boj zblízka a samozrejme dopre darovaný headshot.

 Záver

Gears of War sa u mňa radí medzi „must play“ tituly. Hra je úchvatná spracovaním a vizuálnou stránkou, precízne doladeným gameplayom a checkpointami. Počas celého dňa som nenarazil na jediný bug, framerate je veľmi stabilný (aj ked raz som si všimol zakolísanie vo veľkej scéne v kampani), počas multiplayeru absolútne hladký a rýchly. Hra prináša veľa krvi, zvuk motorovej píly za vreskotu píleného, dynamickú akciu v sci-fi prostredí, drsné hlášky a dialógy a aj pekné nerušiace cutscény. Nedá sa nespomenúť opäť atmosféru strachu, jednu chvíľu vás ovládne strach z toho, čo je za rohom v tej tme, v druhú chvíľu vás dostane do moci adrenalín a agresívna akcia s cieľom zlikvidovať čo najbrutálnejšie a čo najviac Locustov. Túto hru rozhodne dám po Live a ak opäť ožijú Xbox herne na Slovensku, tak toto je titul, ktorý tam nesmie chýbať!


napísal beholder 7.11.2006
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Gears of War 2: Last Day
| GEARS OF WAR 2: LAST DAY
[24.10.2008]
Gears of War
| GEARS OF WAR
[10.4.2007]
Gears of War  trailer
| GEARS OF WAR TRAILER
[10.5.2006]
Gears of War
| GEARS OF WAR
[5.8.2005]
Gears of War gameplay
| GEARS OF WAR GAMEPLAY
[10.5.2006]
Gears of War - Editor
| GEARS OF WAR - EDITOR
[1.11.2007]
Gears of War gameplay
| GEARS OF WAR GAMEPLAY
[22.10.2006]
Gears of War
| GEARS OF WAR
[26.10.2006]
9.5
Ohodnotiť
GEARS OF WAR
+ atmosféra hororu a vzdoru
+ vysoká (znovu)hrateľnosť
+ audiovizuálne spracovanie
+ návykový multiplayer
+ kooperatívny režim
- kratšia kampaň
- málo multiplayerových módov


RECENZIE HRÁČOV
Gears of War
8.0
BOSS MARŤAS    18.1.2013
Chlapci e Epicu, sú známi vďaka multiplayerovej hre „Unreal Tourament“ ...prečítať celé
Gears of War
9.0
LORDHAGEN8    9.4.2010
Hra Gears of War debutovala v roku 2006 ako exkluzivita pre ...prečítať celé
Gears of War
8.5
117SPARTAN    11.8.2009
Kolesá vojny sa konečne rozkrútili aj na našich PC obrazovkách. Po neustálom presvedčovaní pána Clif...prečítať celé
Gears of War
8.8
SEPHIRON    9.5.2009
V roce 2006 způsobila tato hra pozdvižení, jaké se jen tak nevidí. Mnohými je dodnes označována za n...prečítať celé
Gears of War
9.0
TEDDYPICKER    10.8.2008
Iste uznáte, že vojna všeobecne je vo videohrách veľmi vďačným námetom. Je to aj logické: prí...prečítať celé
Gears of War
9.0
K@5T@N    24.11.2006
Gears of War. Neuvěřitelná reklamní kampaň, neuvěřitelná grafika, neuvěřitelně brutální hra a i neuv...prečítať celé
Xbox 360
PC

Vývoj: Microsoft / AT Comp / Epic
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 12. november 2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19887)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk