HEAVENLY SWORD

HEAVENLY SWORD

Zoberieme vás za dvere, kde demo Heavenly Sword končí. Odohrali sme celú druhú kapitolu.

Dojmy

Možno ste už počuli o Heavenly Sword v súvislosti s porovnávaním s God of War, dnes už klasikou medzi akciami. Možno ste o hlavnej hrdinke, červenovlasej Nariko, počuli ako o Goddess Of War. Možno sa len chcete dozvedieť viac o sľubnom titule presne v takej produkcii, ktoré PS3 tak zúfalo potrebuje. A možno ste sa už dostali do kontaktu s hrateľným demom, ktoré sa objavilo minulý týždeň na PlayStation Store. Možno ste žasli nad tým, čo spravili Ninja Theory s herným systémom a možno sa doteraz čudujete, ako môže poriadna akcia fungovať bez elementárneho prvku, na ktorom prakticky stojí bojový systém.

Toto preview možno obsahuje spoilery

Heavenly Sword nemá blok. Spokojne sa nadýchnite a pripravte hanlivé slová na adresu autorov, ešte raz to pre istotu zopakujeme. Heavenly Sword naozaj nemá blok. Jeho náhradou je automatické vykrívanie úderov. Tento systém, nech sa môže zdať akokoľvek absurdný, funguje a neskôr vám nejaký blok nebude chýbať. Ninja Theory vytvorili robustný súbojový systém inšpirovaný tradičnými bojovkami s dôrazom na counter attacky, kombá vyžadujúce pozornosť hráča a efektné parádičky.

Heavenly Sword
Absencia bloku je ospravedlnená takmer okamžite. Nikdy nečelíte iba jednému nabrúsenému jednotlivcovi (vyjma stretov s bossmi). Nepriatelia sa vás zakaždým snažia obstúpiť a slučku obkľúčenia uťahovať útokmi z každej strany. Kým v iných hrách blok vykryje aj útok od chrbta, v Heavenly Sword musíte stáť zoči-voči útočníkovi, aby Nariko zdvihla čepeľ a sama sa bránila. Týmto handicapom vás hra nepriamo núti byť neustále v pohybe, neodpočívať a sústrediť sa na čo najrýchlejšie vyčistenie bojiska. Vzhľadom na skutočne vysoký počet nepriateľov, by boje blokom a konfrontáciou jeden na jedného stratili tak potrebnú dynamiku a kinematickosť, ktorou je hra doslova prešpikovaná.

Povedz mi ako stojíš a ja ti poviem, či ťa zraním

Stelesnenú nesmrteľnosť bohyne stierajú bojové postoje Nariko. Môžete sa smiať do ksichtu radovým nepriateľom snažiac sa ublížiť vám patetickými údermi, ak sa nad útočníkom objaví žltá aura, máte problém. Takýto úder bloknete iba aktivovaním Power Stance (R1). Tento postoj zmení dvojitú čepeľ na obojručák a Nariko dáva do úderov najviac sily, čo ju pochopiteľne vyčerpá viac, ako útok v základnom Speed Stance, kedy dokáže vykryť údery nepriateľov s modrou aurou. Výhradne u bossov sa stretnete aj s červenou aurou, ktorú nemožno za žiadnych okolností blokovať. Tu pomôžu iba kotúle do strán namapované ako v GOW na pravý analog alebo dokonale načasovaný silný úder.

Heavenly Sword
K rýchlemu a silnému postoju sekunduje defenzívny Range Stance. Po zatlačení L1 sa Nebeský meč premení na dvojicu reťazí. Útoky v tomto štýle sú veľmi neefektívne, spôsobované zranenia sú minimálne. Range Stance je ideálny na držanie si odstupu od nepriateľov, odrážaní šípov alebo pri špecifických súbojoch s bossmi (krájanie vody napr.) Ako v každej bojovke, aj v Heavenly Sword nájdete counter útoky a hlavne block breakery. Tie prvé vojdú do krvi veľmi rýchlo, keď sa objaví aura okolo nepriateľa, ako signál, že sa chystá zaútočiť, stačí sa k nemu postaviť čelom, zvoliť postoj v závislosti od farby aury a zaútočiť. Prinajlepšom ho váš úder rovno zabije, alebo dočasne omráči.

Štýl, ŠTÝL

Takzvané rozbíjače obrany sú viazané na odomknuté kombá a silu nepriateľov, ktorí sa prirodzeným progresom v hre začínajú tu a tam objavovať na scénach. Divoké kombinácie tlačítok sa učiť nebudete. Kombá sa aktivujú prakticky samé ako v God of War a neraz budete svedkami skutočných parádičiek. Heavenly Sword si možno nechá v budúcnu nadávať do štýlovej akcie. Ak si odmyslíte Nariko s diabolsky červenými vlasmi a odhodlaním zabiť každého, kto sa jej postaví do cesty, šmrnc tejto akcii dodá štýl. Zabíjať rýchlo neznamená, že sa s danou skupinou nepriateľov nepohráte a nevyužijete širokú ponuku vzdušných komb a superštýlových parádičiek.

Heavenly Sword
Prvú vlnu omráčite hodeným zariadením miestnosti, ktoré sa okamžite rozbíja na stovky kúskov. Najbližšieho nepriateľa si vyhodíte SIXAXIS-om do vzduchu a počas letu mu zlomíte krk. Poslednú zmätenú skupinku si podáte špeciálnym kombom. Zatočíte vybraným protivníkom ako na kolotoči, vyhodíte ho hore obzvlášť brutálnym spôsobom a pristanete mu nohou (alebo mečom) v rozkroku. Bolestivá tlaková vlna odhodí zvyšok a vám sa na konto pripíše niekoľko štýlových bodov za predvedenú parádu, za ktoré sa vám odomyká bonusový obsah a samozrejme nové kombá a útoky.

Superštýlov je pre každý postoj niekoľko, rovnako ako vzdušných komb. Vzájomným kombinovaním a experimentovaním sa dá veľmi rýchlo zostaviť vlastný bojový štýl účinný pre každý typ nepriateľa. Súbojový systém je komplexný, nie však komplikovaný. Čo je na ňom najlepšie, že vás donúti používať všetky postoje a takmer žiadne kombo nezapadne prachom. Na druhej strane chýba mu plynulosť tak charakteristická pre God of War.

Sek sem, puzzle tam

Heavenly Sword
Ninja Theory má pred sebou ešte dlhú cestu. Na základe preview verzie nebudeme hru predčasne zhadzovať ani súdiť. Už teraz však môžeme povedať, že to budú drobnosti a detaily, ktoré ovplyvnia finálnu známku. Zakomponovanie SIXAXIS-u do vzdušných komb potrebuje odladiť, takisto aj aktivovanie spínačov, interakcia s prostredím, zasekávanie postavy o prostredie, v ktorom pláva. S dizajnom úrovní to už bude horšie, nájdu sa tu miesta, ktoré by pomohli k napredovaniu a nebrzdili hráča zbytočným vracaním sa na miesta, odkiaľ napríklad vyliezli po rebríku na poschodie a preskákali k potrebnej páke. Zničeným zábradlím alebo aktivovaním rebríka by sa ladne autori vyhli niekoľkým nudným pasážam. Hra totiž nepozná ani skok!

Heavenly Sword to nie je sú len nespočetné súboje, ale aj občasné riešenie jednoduchých problémov s otváraním dverí prostredníctvom dvoch pák, alebo hádzanie štítu na gong, ktorý počas letu ovládate SIXAXIS-om. Korigovať smer budete napríklad aj pri strieľaní z kuše v koži Kai (spoločnica Nariko) alebo pri používaní výbušného raketometu. Tieto pasáže oživujú hrateľnosť, nechávajú odpočinúť horúce hlavy a pripravujú vás na ďalšiu scénu, kde budete kosiť zástupy ďalších nepriateľov. Ak si máme tipnúť, tak logických puzzlov v Heavenly Sword veľa nebude, resp. nepôjde o zložité aktivovanie mechanizmov alebo prebudenie rafinovaného stroja k životu.

Súboj Titanov

Heavenly Sword
Bude to bezpochyby súboj Nariko vs Kratos. Heavenly Sword má tú smolu, že súperí s Bohom. Porovnávaniu sa nevyhne a možno sa pod najlepšou akciou pod slnkom zatrasie trón takými údermi červenovlásky, že tomu Bohovi sa zošmykne korunka z hlavy. S God of War zdieľa okrem takmer identického konceptu o pomste, filmových interaktívnych scén a minihier, mnohé technické črty, ako maskovanie loading obrazoviek predrenderovaným videom, práca so zoomom kamery a snímaním scény z diaľky alebo len záberom na pomaly sa otvárajúce dvere. Takýchto trikov v hre nájdete oveľa viac, pri hraní si však viac všimnete niektoré zlepšováky ako delenie obrazovky na štýl seriálu 24. V malom PIP okne sa po väčšine objaví boss a šialenou slovnou ekvilibristikou vás posiela do horúcich pekiel, ale sám sa bojí proti vám postaviť.

Heavenly Sword
S hernými postavami v Heavenly Sword niečo nie je v poriadku. V príbehu narazíte na psychopatické narcistické indivíduá so zjavnou duševnou poruchou. Rozpoznáte ich veľmi rýchlo, mávajú rukami ako zmyslov zbavení, používajú slovník hraničiaci so zdravým rozumom, sú fanúšikmi techník S&M, čo je poznať na ich kostýmoch a jazvách na tvárach. Za každú cenu sa musia odlišovať od zbytku sveta. Možno sú to prvé dojmy a možno to pretrvá, s postavami sa veľmi ťažko sžijete a niektoré sa vytratia z pamäti krátko po ich zabití. Ich výnimočnosť ich robí viac priehliadanými. Zabíjať jašteričiu ženu (Whiptail) podobnú opernej dive z Piateho Elementu nebolo ničím výnimočným.

Možno ide o úmysel autorov, sledovať vnútornú premenu postáv po kontakte s Nebeským mečom. A možno sa chceli odlíšiť od zvyšku vážnych akcií a cestu Nariko do náruče istej smrti odľahčiť. Možno sa len šialený kráľ Bohan (hrá ho Andy Serkis, predstaviteľ King Konga a Gluma) obklopuje rovnako šialenými pomocníkmi. A možno je to príbehom. Na samom začiatku Heavenly Sword je napadnutý klan ochrancov Nebeského meča kráľom Bohanom. Z neutíchajúcej túžby mať božskú zbraň iba pre seba a z hnevu, že prišiel neskoro, vyvraždí celú osadu.

Heavenly Sword
Nariko v zúfalom pokuse o obranu klanu a jej obyvateľov berie do vlastných rúk Nebeský meč. Týmto činom si však podpisuje rozsudok smrti, zbraň totiž z obyčajného smrteľníka vysáva život a nijako už nemôže zabrániť odvlečeniu jej otca; majstra Shema. Nariko hnaná pomstou sa pochopiteľne vydáva oslobodiť svojho otca, to však nevie, že je nechcená a že mu na jej živote nikdy nezáležalo.

Trochu ninja teórie

Nariko zomrie. Možno v mechanike PS3, možno v príbehu a možno v konfrontácii s Kratosom. Možno sa teraz pýtate, čo to bolo za preview. Ak vás nahlodáva svedomie a snažíte sa objaviť popisované chybičky v gameplay videách alebo v iných článkoch, odkaz bol odovzdaný. Nech sa Heavenly Sword tvári akokoľvek, bez poriadne odvedenej práce nepôjde o blockbuster, ktorý tak zúfalo PS3 potrebuje, ale môže ísť len o vydarenú kópiu svojej predlohy. A možno sa všetky obavy rozplynú, keď Ninja Theory zhodí koncom septembra do obchodov bombu, z ktorej budeme ešte dlho mať otvorené sánky, ako pri pohľade na neskutočne živé cut-scény a úžasný výkon hercov. Možno.


napísal spacejunker 30.7.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Heavenly Sword
| HEAVENLY SWORD
[17.5.2007]
Heavenly Sword
| HEAVENLY SWORD
[10.9.2007]
Heavenly Sword
| HEAVENLY SWORD
[14.9.2007]
Heavenly Sword
| HEAVENLY SWORD
[23.8.2007]
Heavenly Sword
| HEAVENLY SWORD
[7.3.2007]
HEAVENLY SWORD


PS3

Vývoj: SCEE / SONY / Ninja Theory
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  september 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19545)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk