PREDSTAVUJEME WII

PREDSTAVUJEME WII

Zbraňami Wii nebudú milióny polygónov, hi-res textúry ani HD, ale ponuka unikátneho herného zážitku. Čoho?

Článok

Každý má inú predstavu o novej generácii, ale všetci okolo sú presvedčení, že práve ich voľba je tým pravým zosobnením vysnívanej novej dimenzie hrania. Oháňajú sa termínmi, skratkami a inými jazykolámačmi, všetkým všetkohovoriacimi irelevantnými číslami a s radosťou sa používajú bulharské metre. A teraz si predstavte, že Nintendo nezverejní presné technické špecifikácie svojej novej konzoly, ale iba jedno slovo – Wii.

Zbraňami Nintenda nebudú milióny polygónov, hi-res textúry ani HD, ale ponuka unikátneho herného zážitku. Nová generácia z pohľadu Nintenda je priblíženie hier bežným konzumentom (ne-hráčom) a zmazanie hraníc medzi skutočnosťou a dianím na obrazovke. Ako? Pomocou gamepadu citlivého na pohyb!

Čo sa skrýva pod plastom?

Nintendo Wii bude najmenšou konzolou medzi ťažkotonážnikmi PS3 a Xbox360 a ponúkne aj najmenší výkon. Nevie sa síce koľko bude chrĺiť polygónov za sekundu, ale to nie je podstatné. S kremíkovými plnokrvníkmi bude predsa držať krok, pokiaľ ich koncom roka nepredbehne a neprevalcuje v predajných číslach. Wii-čko bude poháňať dvojica procesorov od dlhoročných partnerov IBM a ATI. Brodway bude srdcom a bude ho na slovo počúvať aj grafický čip Hollywood.

S okolitým svetom bude konzola komunikovať pomocou protokolu 802.11 b/g (Wi-Fi) a dvoma USB 2.0 portami (Určite by sa ešte uživil klasický LAN (RJ45) konektor.) Dáta sa budú ukladať na 512 MB internú flash pamäť, ktorá bude rozšíriteľná pomocou dvoch SD slotov. Konzola naraz obslúži štyri gyroskopické ovládače, k Wii pripojíte aj štyri GameCube ovládače a miesto si tu našli aj dva sloty pre pamäťové karty s nahranými pozíciami.

Konzola umiestniteľná vertikálne i horizontálne si porozumie s 8cm diskami, ktorými ste doteraz kŕmili GameCube, ale aj s novými (single/dual layer) 12cm Wii diskami. Spätná kompatibilita sa neobmedzuje iba na predchodcu, ale majiteľom ponúkne takmer 20-ročný herný katalóg siahajúci od N64, cez SNES, až do praveku, ku konzole NES, vydanej v roku 1985 (83 v Japonsku). Spoplatnená služba Virtual Console zahŕňa hry aj pre platformy SEGA Genesis a Turbo Grafix.

Predstavujeme Wii
Predstavujeme Wii
Predstavujeme Wii

Virtual Console/Wii Connect 24

Tu však ponuka hier nekončí. Nintendo ponúka priestor mladým vývojárskym tímom, aby svoje jednoduché hry predávali práve cez Virtual Console. Mnohé (casual) killer tituly budú ako vystrihnuté z ponuky Xbox Live Arcade, mnohé si tu však nájdu nový domov. Ich cena sa bude pohybovať od 4,5 – 8,99 dolára. Či si za túto cenu kúpime Super Mario Bros. sa zatiaľ nevie. Ako už bolo povedané, Wii-čko bude disponovať úložným priestorom o kapacite 512 MB. Veľa, málo?

Ak si zoberiete, že hry z 80-tych rokov nezaberajú viac ako 50 KB (pre systém NES) a napríklad taká Zelda: Link to the Past má niečo viac ako 1 MB, tak ponúkaná kapacita bude postačujúca a ešte stále ju môžete rozšíriť SD kartami. Vybrané herné legendy sa dočkajú krajšieho grafického kabáta a dokonca online multiplayeru. Veľká škoda, že GoldenEye od Rare nebude k dostaniu. Toto štúdio totiž pohltil Microsoft.

S Virtual Console úzko súvisí funkcia Wii Connect 24. Vďaka nízkemu odberu, nebude nutné konzolu vôbec vypínať, čo znamená, že úlohy v Dragon Quest začnete plniť jednoduchým ťuknutím do gamepadu bez potreby čakania, kým sa hra a uložená pozícia načíta. Je to, ako keby ste prebrali zo sleep režimu handheldy GBA, NDS či PSP. V prípade Wii však založená hra bude môcť komunikovať so svetom! Napríklad v Animal Crossing vám kamaráti môžu nechať darčeky či odkazy v poštovej schránke.

Connect 24 znamená, že konzola bude po celú dobu pripojená do internetu, čo sa dá využiť aj na sťahovanie hrateľných ukážok (Wii/NDS) v čase spánku alebo vašej neprítomnosti. Ráno si privstanete, Wii-čko na vás zažmurká LED diódou, uploadnete si do DS-ka stiahnuté demo a cestou do školy (práce) si zahráte novú hru! Prepojiteľnosť Wii a DS sa nebude obmedzovať iba na hrateľné ukážky. Handheld poslúži ako dotykový ovládač, Wii na oplátku rozšíri softvér pre DS (Hranie na TV, ako to bolo možné na Cube cez špeciálny adaptér?) Ku crossplatform multiplayeru je to už len na skok. Jednou z prvých hier, ktoré budú navzájom spolupracovať, budú Pokémon Battle Revolution (Wii) a Pokémon Diamond and Pearl (NDS). Pokémoni z handheldu budú v rôznych módoch (online i offline) bojovať na TV v 3D prostredí!

Predstavujeme Wii
Predstavujeme Wii
Predstavujeme Wii

Revolúcia v interakcii

Nintendo je na poli hernej zábavy považovaný za inovátora. Dali svetu analógovú páčku, dotykový displej a podpíšu sa aj pod masívne rozšírenie ovládania hier pohybom. Revolúcia sa točí práve okolo dlho utajovaného ovládača, ktorý svojím tvarom pripomína bežné diaľkové ovládanie. Podľa Nintenda musel spĺňať štyri kritériá; musel byť prístupný, sofistikovaný, bezdrôtový a revolučný. Prvé dve vlastnosti sa týkajú priamo hráčov všetkých vekových kategórií, kam patria aj ne-hráči, ktorí majú minimum alebo žiadne skúsenosti s hrami.

Túto skupinu hráčov sa podarilo Nintendu osloviť už handheldom NDS a inak to nebude ani v prípade Wii. Pri vývoji gamepadu sa bral v úvahu fakt, že takýto hráči sa nesmú zľaknúť množstva tlačítok ani klobúčikov analogov, pričom ale počet ovládacích prvkov musí uspokojiť aj hard-core hráčov. Ak uchopíte Wii-mote (alebo diaľkač, ak chcete) do ruky, palec vám padne na veľké tlačítko A a s ním kontrolujete aj D-pad. Ukazovák automaticky pristane na trigger tlačítku B na spodnej strane ovládača.

Počet tlačítok rozširujú Select, Home a Start zoradené vedľa seba a pod nimi je vertikálne umiestnená dvojica 1 a 2 (niekde je to A a B). Ak ovládač otočíte o 90°, tak zrazu držíte v rukách klasický NES pad a posledné menované tlačítka menia funkciu z doplnkových na akčné. Takýmto spôsobom sa ovláda napríklad jeden z launch titulov Excite Truck. Držanie gamepadu sa odlišuje od požiadaviek hry a pripojeného add-onu cez rozširujúci port. Wii-mote má, podobne ako telefón, konektor na pripojenie rôzneho príslušenstva. Tie špeciálne budú pribalované priamo k hrám, iné sa budú predávať samostatne, ale Nunchuk sa stane asi najpoužívanejším. Nunchuk sa s Wii-mote prepája káblom a okrem analógovej páčky a dvojice tlačítok (Z1 (C) a Z1 (Z)) disponuje aj gyroskopmi.

Hry, ktoré dôverne poznáte, sa budú vďaka gyroskopom hrať inak, prirodzenejšie. V FPS-ke budete skutočne držať zbraň, v Zelde budete naozaj chytať ryby a pri zábere sekať prútom, rozdávať rany štítom úderom do obrazu a orchester budete dirigovať mávaním rúk. Ešte stále si myslíte, že servis v tenise je prirodzenejší stlačením tlačítka ako s použitím prirodzeného pohybu? O tom, že sa pri hraní vybraných, najmä športových hier či kompilácií, zapotíte, nepochybujte! Wii-mote vraj váži o niečo menej ako NDS a nunchuk je svojou váhou prirovnávaný k mobilnému telefónu. Otázkou zostáva, ako dlho dokážu živiť dve AA batérie hladné gyroskopy a vibračné motorčeky a či bude možné pripojiť Wii-mote ku konzole aj káblom.

Pod spotrebu tužkových batérií sa podpíše aj integrovaný reproduktor, ktorý ešte viac prehĺbi atmosféru. Prostredníctvom neho budete počuť, ako sa nabíja zbraň, ako naťahujete tetivu a potom ako šíp opúšťa luk (Wii-mote). Preletí od vás k obrazovke a reproduktor vytvorí ilúziu priestorového ozvučenia, aj keď nemáte konzolu pripojenú k domácemu kinu.

Predstavujeme Wii
Predstavujeme Wii
Predstavujeme Wii

Pripravený na revolúciu?

To, čo asi každého zaujíma najviac, je koncová cena, dostupnosť a dátum vydania. Na tieto informácie si budeme musieť počkať minimálne do septembrovej Tokyo Game Show, ale už teraz si môžete začať odkladať, cena konzoly by koncom roka nemala presiahnuť 250 dolárov a cena jednej hry 50 dolárov (i keď Activision indikuje 60 dolárov). Nintendo by do marca 2007 chceli mať v obehu 6 miliónov konzol a viac ako 17 miliónov kópií titulov. Určite bude zaujímave sledovať, aká bude prvá odozva v Japonsku a koľko predaných hier pripadne na jednu konzolu. Vydanie Wii-čka by mala sprevádzať minimálne desiatka titulov, ktorým bude kraľovať The Legend od Zelda: Twilight Princess.

Ďalšie tituly sú rovnako zaujímavé, ak nie lákavejšie. Nintendo tvrdí, že po uvedení konzoly bude pravidelne vydávať nové hry. A ak by nastalo hluché miesto, ešte stále je k dispozícii Virtual Console s legendami. Vzhľadom na nízku cenu vývojárskeho kitu (2000 dolárov) je Wii ideálnou platformou pre malé tímy, ktorým ponúkaná kreativita zo strany revolučného gamepadu, rozväzuje ruky. O poriadne úlety isto nebude núdza, čo dokazuje kuchynská hra na schovávačku Elebits.

Po technickej stránke Wii nebude môcť súperiť s Xbox360 či PS3, na druhej strane na plné vychutnanie hier nebudete musieť investovať do nového HD televízora. Wii bude podporovať maximálne rozlíšenie 480p (853x480). Jedni sú skeptickí, druhí nadšení. Konzola Wii však zaručene zamieša karty na trhu a svoju revolúciu roztočí na plné obrátky. Ja už mám svoju next-gen konzolu vybranú a čo vy?


napísal spacejunker 14.6.2006
Páči sa mi!
PREDSTAVUJEME WII


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19541)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk