FENOMÉN - EVERQUEST II

FENOMÉN - EVERQUEST II

Všetko, čo ste chceli vedieť o MMORPG EverQuest II. Prvá časť dvojdielneho seriálu mapuje pôvodnú hru a datadisky.

Článok

EverQuest II patrí medzi elitu v oblasti MMO, je na trhu už niekoľko rokov a jeho čaru podľahlo mnoho virtuálnych dobrodruhov. Na Slovensku a v okolitých krajinách stojí tento titul, napriek svojim nepopierateľným kvalitám, trochu v úzadí, o čom svedčí aj skutočnosť, že tretia expanzia Echoes of Faydwer sa u nás nevyskytuje ani bezmála pol roka po jeho uvedení na svetový trh! Pričom práve tento prídavok bol zahraničnými médiami osobitne hodnotený, ako jeden z najväčších prínosov na trhu s MMO. Preto si o ňom čosi povieme a súčasne zhodnotíme nielen kvality uvedenej expanzie, ale aj  dnešnú podobu kultu EverQuest II, ktorý od svojho vzniku prešiel viacerými zásadnými zmenami.

Pohľad do histórie
 
EverQuest II
dátum vydania: november 2004

Fenomén - EverQuest II
Medzi nepriateľmi nájdete tradičné fantasy rasy, napríklad aj obrov.
Pôvodný titul EverQuest 2 mal premiéru v novembri 2004. Spoločnosť Sony Online Entertainmet zúročila skúsenosti z pôvodnej hry EverQuest, ktorá patrila k prvým lastovičkám na poli online zábavy (a ktorá mimochodom stále funguje) a vytvorila masívny a prepracovaný svet plný mágie a dobrodružstiev. EverQuest II zaujal nielen precíznou grafikou a rozľahlosťou, ale aj celkovou stavbou hry a neštandardnými súčasťami.

Už samotné vytváranie postavy, z pestrej palety rás s možnosťou upraviť si do detailov svojho budúceho hrdinu bolo v tom čase ojedinelé. Výukový ostrov, kde hráči nadobúdali prvé úrovne, si rýchlo získal mnohých fanúšikov, nehovoriac o tom, keď vstúpili do sveta Norrath, kde frakcia dobra, na čele so šarmantnou kráľovnou Antoniou Bale, súperila so zástancami temného Overlorda. Pre EverQuest II boli typické dynamické boje, kde sa uplatnili diametrálne odlišné schopnosti jednotlivých povolaní. Nové kúzla a útoky sa automaticky priraďovali a zapisovali do knihy zručností a hráč si ich vkladal do lišty, aby k nim mal okamžitý prístup v boji. Mimochodom, „quick-bar“ sa podobne, ako všetky ostatné doplnky (úlohy, kompas, okno skupiny, okno s rozhovormi, ukazovateľ skúseností atď) dal umiestniť kdekoľvek a v rôznych formách na obrazovke podľa rozmaru a chuti hráča. Schopnosti sa pomocou rún a zvitkov dali zlepšiť na niektorú úroveň adepta a dokonca na dve majstrovské úrovne.

Fenomén - EverQuest II
Mestá v hre sú rozľahlé a prepracované. Obchodníci a NPC sa nepovaľujú na uliciach, ale nájdete ich v obydliach a dielňach.
Okrem klasických zručností si pri vybraných leveloch hráči volili špeciálne danosti súvisiace s vybranou rasou, či povolaním. Úlohy sa neobmedzovali na tupé zabíjanie veľkého počtu monšier, ale mali zaujímavý koncept a delili sa do mnohých kategórií. Zaujímavé boli napríklad prístupové úlohy, potrebné na to, aby hráč mohol vstúpiť do nových teritórií, questy potrebné na zdokonalenie profesie, či jednoduché alebo dlhodobé  viazané úlohy pre domovské mesto, kľúčové predovšetkým pri rozvoji populárnych spoločenstiev hráčov. Za splnenie posledne menovaných získavali vybraní hráči spolkov, kontribútori, statusové body a tie jednak zdokonalili spoločenstvo a dali sa za ne nakupovať špeciálne predmety a získať zľavy u vybraných obchodníkov.

EverQuest 2 však ponúkal aj v súčasnosti zrejme stále neprekonaný systém pracovných povolaní. Každý hráč si mohol osvojiť základné zručnosti a neskôr špecifické zameranie, ktoré rozvíjal v dielňach s rôznymi prístrojmi. Výroba vyžadovala rôzne suroviny, získavané rybolovom, rúbaním dreva, zberom plodín a ťažbou, prísady, potrebné na vyrobenie polotovarov a vrcholila vytvorením komplexného výrobku. Aj tu sa nadobúdali úrovne zručnosti, recepty sa učili z kníh a výsledný produkt mohol mať rôznu kvalitu, čo sa osobitne prejavilo u stupňa akosti magických predmetov a rún. Navyše aj výrobu mohol priamo ovplyvňovať hráč a to zadávaním doplnkových úkonov v pravom momente procesu. Pre niektorých bol tento systém zložitý, väčšina hráčov mu však prišla na chuť a ocenila veľkú realistickosť pri zhotovovaní predmetov.

Fenomén - EverQuest II
Jazdí sa najmä na koňoch, ale môžete získať aj lietajúci koberec a warga.
Medzi zhotovovanými objektmi boli okrem iného aj predmety do domácnosti, ktoré si hráči ukladali do prenajatých alebo kúpených domov, kde mohli aj chovať rôzne zvieratá a vytvoriť si súkromné dielne. Zaujímavé doplnky a extra skúsenosti priniesli skompletizované kolekcie rôznych objektov, ojedinele nachádzaných po celej krajine. Monštrá v hre sa vyznačovali veľmi slušnou inteligenciou a dialógy s väčšinou NPC postáv boli doplnené dabingom. Geniálne bolo vyriešenie hľadanie konkrétnych postáv v mestách a okolí. Po zadaní mena strážcovia ochotne ukázali správny smer a presne na miesto určenia vás priviedol svetelný lúč. Podobným spôsobom sa hráč vydal po správnej ceste v krajine zadaním orientačného bodu na prehľadnej mape. Nezanedbalo sa ani obchodovanie v hre. Namiesto odpudivého posedávania postáv po uliciach hráči využívali služby sprostredkovateľa, cez ktorého nakúpili, alebo predali všetko potrebné. Zaujímavosťou je, že hra neobsahovala žiadne PvP súboje, teda neboli možné nijaké konflikty medzi hráčmi.

Fenomén - EverQuest II
Boje sú dynamické a plné zaujímavých efektov.
EverQuest 2 sa celkovo vyznačoval precíznosťou, premysleným a súčasne trochu zdĺhavým, no atraktívnym postupom v každej oblasti, ako aj  pomalým nadobúdaním úrovní. Vďaka tomu prišli hre na chuť najmä hard core fanúšikovia RPG a trpezlivejší (teda väčšinou zrelší) hráči, ktorí sa s takýmto systémom dokonale zžili. Šlo o viac, ako len bezduché zabíjanie, aké nájdete vo väčšine MMO titulov a tí, čo prenikli do hry dostatočne hlboko, si to veľmi dobre uvedomovali. A preto si po dosiahnutí maximálnej 50 úrovne postavy netrpezlivo žiadali prídavok. Ten sa dostavil a dostal názov Púšť plameňov.


EverQuest II : Desert of Flames
dátum vydania: september 2005
 

Fenomén - EverQuest II
Samozrejme nechýbajú ani draci.
Prvá expanzia priniesla viacero zásadných zmien a inovácií. Datadisk rozšíril pôvodné územia o púštne lokality s novým mestom Maj´Dul. Celková architektúra mesta a okolia, ako aj nové kreatúry sa niesli v duchu príbehov z tisíc a jednej noci. Hráči si po prvýkrát v histórii hry mohli urýchliť presun nie len na koňoch, ale aj na lietajúcom koberci. Hrdinom bolo umožnené šplhať po upravených stromoch a skalách, zdokonalili sa emócie postáv a sprievodné zvuky. Úroveň bojových aj pracovných povolaní sa zvýšila na 60, pribudli nové úlohy a konečne boli implementované PvP bitky, ktorým sa tvorcovia doteraz bránili. Hráči si odteraz mohli porovnať svoje sily v arénach, kde bojovali s inými živými hráčmi a kreatúrami.

Fenomén - EverQuest II
Osedlať si môžete aj takéhoto podivného koňa.
Niekedy v tomto období pribudli aj duely, ktorých sa mohli zúčastniť všetci hráči, teda nie len tí, čo sa rozhodli pre hru na nových PvP serveroch. Duel bol súboj dvoch postáv po vzájomnej dohode, kde sa bojovalo o česť, prípadne o veci, ktoré boli vložené do stávky.
Napriek tomu, Desert of Flame nezožal veľký úspech, práve naopak, jeho uvedenie a nerozvážne zmeny v bojovom systéme spôsobili značnú nevôľu a dokonca odliv hráčov, ktorí vo veľkom opúšťali svet Norrathu.



EverQuest II: Kingdom of Sky
dátum vydania: február 2006

Fenomén - EverQuest II
Po čase do hry pribudli PvP arény a servery.
Počiatkom roka 2006 hra opäť expandovala. Tentoraz sa herné územia rozrástli najmä smerom hore. Väčšina nových príbehov sa odohrávala na ostrovoch v oblakoch, kde sa hráči stretli predovšetkým s drakmi, ale aj inými potvorami. Nové zóny sa však objavili aj hlboko v podzemí. Zlepšilo sa fungovanie spoločností, ktoré zostali pozbavené niektorých prebytočných súčastí (napr. limitovaný počet kontribútorov) a ich maximálna úroveň sa zvýšila na 50. Taktiež hráči mohli „narásť“ až na 70 úroveň.

Pribudli nové typy úloh, predmety a tituly za zásluhy. Boje boli opäť optimalizované a celkový imidž hry sa opäť zlepšil. Kráľovstvo nebeské zaradilo do hry nový výkonnostný systém, ktorý umožnil extra zlepšenie postáv priraďovaním výkonnostných bodov do rozvetvených bonusových schopností. Tento systém bol však privedený k dokonalosti až v treťom datadisku.


Everquest II: Echoes of Faydwer
dátum vydania: november 2006
 

Fenomén - EverQuest II
Kráľovstvo v oblakoch sa rozprestiera na početných ostrovčekoch.
Väčšina hráčov sa zhoduje na tom, že sa jedná o najlepší prídavok k EverQuest II. Do hry pribudol nový kontinent s novým štartovým mestom a hlavne doteraz neznáma hrateľná  rasa – víly. Víly sa vyznačujú malým vzrastom a pestrofarebnými krídlami, čo však neznamená, že by sa svojimi schopnosťami nemohli vyrovnať ostatným rasám, teraz už členeným na dobré, zlé a neutrálne. Pribudlo ďalších 350 úloh a hrdinovia si mohli odieť vejúce plášte a to dokonca s logom svojho spoločenstva.

Pribudli aj ďalšie predmety, kúzla, zvitky, úpravy a ako už bolo uvedené vyššie, zdokonalil sa výkonnostný systém. Dve okná s bohato vetvenými extra schopnosťami odteraz umožňujú ešte viac zdokonaliť kúzla, alebo prinášajú celkom nové schopnosti, ktorých kvalita sa ešte stupňuje. Hráči tu môžu investovať až 100 bodov, ktoré nadobúdajú súčasne s výkonnostnými úrovňami. Skúsenosti do takýchto levelov hráči získavajú plnením extra úloh, bádaním a zabíjaním pokročilých NPC postáv. Skvelou novinkou je návrat božstiev, ktoré boli súčasťou pôvodného EverQuestu. Hráč môže nasledovať vybraného Boha a získať tak extra schopnosti.

Fenomén - EverQuest II
Výkonostný systém umožnil ešte dokonalejší rozvoj postáv a stal sa pre hráčov ďalšou motiváciou
To bol zatiaľ posledný datadisk, ale na november 2007 sa už pripravuje štvrtá expanzia EverQuest II: Rise of Kunark. Inovácie a zmeny však do hry neprichádzajú len prostredníctvom platených expanzií. SOE priebežne robieva masívne vylepšenia, ktoré sa dotýkajú všetkých hráčov bez rozdielu. Napríklad v najnovšom bezplatnom doplnku sa okrem iného objavila nová jazdná jednotka, šelma zvaná warg.

EverQuest II už toho má, napriek pomerne nízkemu veku, veľmi veľa za sebou a určite mnoho aj pred sebou. SOE neponecháva nič na náhodu a stále novými platenými, ale aj neplatenými doplnkami udržiava neustálu pozornosť hráčov. Ale ani konkurencia nespí na vavrínoch a dokonca v poslednom období pritvrdila, takže boj o online komunitu sa stupňuje.

O tom, aký je aktuálny stav EverQuest II a o vyhliadkach hry do budúcnosti si povieme až nabudúce.


napísal uni 22.5.2007
Páči sa mi!
FENOMÉN - EVERQUEST II


PC

Vývoj: Sony Online Entertainment / Sony Online Entertainment
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. november 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dragons dogma 2 (0)
Zdravim, mam otazku ohladne DG2 a to ze ako mam pa...
|Metro séria (6)
Chcem sa len opýtať pre zaujímavosť Metro hry sú u...
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20204)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk