STRAŠIAK MENOM 3D

STRAŠIAK MENOM 3D

V Arkhame straší trojrozmerne

Článok

Správny čas a správne miesto, je niečo, čo potrebuje absolútne každá technológia, aby sa stala akceptovateľnou pre masy. Len nedávno nastupovala HD éra a každá sféra, ktorá má niečo dočinenia s čiernou technikou, ju žmýkala ako nový marketingový nástroj do sucha. Situácia sa zopakuje aj s 3D, ktoré je absolútne všade, ak sa vyberiete smerom ku kinosálam. Nástup novej zobrazovecej technológie dodávajúcej obrazu hĺbku považujem osobne za módny trend, ktorý vystrelí naprázdno.

Herným svetom musí ešte pred 3D prehrmieť búrka motion zariadení a až potom možno príde na rad 3D. Možno s príchodom nového handheldu od Nintenda. Možno. 3D však v hrách nie je cudzím termínom používaným od nástupu prvých grafických akcelerátorov a hojného využívania polygónov. To dnešné 3D sa však vzťahuje na stereoskopický obraz, no ani ten nie je nováčikom. Nebol to Avatar, ale už kedysi dávno v dobe Magic Carpet (písal sa rok 1994) sa už experimentovalo s tretím rozmerom. Legendárny titul od Bullfrogu podporoval ako zobrazenie stereogramov, tak aj anaglyfný stereoskopický obraz - dva obrazy viditeľne oproti sebe posunuté sa menili po nasadení okuliarov s červeným a modrým sklíčkom na nefalšované 3D.

Anti3D

Na podobnom princípe pracuje aj technológia TriOviz 3D, ktorá poháňa aktuálnu Game of the Year edíciu najlepšej hernej adaptácie komiksovej predlohy Batman: Arkham Asylum (recenzia). Na vnímanie 3D obrazu sú vyžadované okuliare (v balení nájdete rovno dvoje s motívom Batmana a Jokera), sklíčka sú však sfarbené do ružova a zelena. TriOviz 3D nepracuje s posúvaním rovnakého obrazu, ale na báze hĺbky samotnej scény bez toho, aby sa zásadným spôsobom ovplyvnilo vnímanie farieb. Inými slovami, aj s nasadenými okuliarmi dokážete rozoznávať odtiene, teplé aj studené farby. Chce to však čas a zrak si musí zvyknúť, čo pri Batman: Arkham Asylum môže byť malý problém.

Pre dotvorenie atmosféry šialeného prostredia sanatória Arkahm mení hra vo vybraných lokalitách základnú farebnú paletu. Obraz je raz ladený do modra (laboratóriá), do zelena (záhrady) alebo hnedo-žlta (vonkajšie nádvorie). Prechodom medzi týmito lokalitami si musíte zvykať na nové farebné podmienky, nehovoriac o tom, že vybrané prvky ako zelené graffiti na úplnom začiatku pôsobia na stenách rušivo (sú krikľavo biele). TriOviz 3D kladie vyššie nároky na váš zrak, čo si uvedomíte v momente, keď si po cca 20 – 30 minútach zložíte z očí okuliare. Farebná dezorientácia sa dá prirovnať snáď iba dlhému pohľadu do slnka. Ak si už raz oči privyknú na farebné filtre, tak je teoreticky jedno, koľko strávite hraním v 3D móde, ktorý sa dá v menu zapínať a vypínať podľa potreby.


TriOviz 3D nie je veľkým kamarátom ani s grafickým efektom Depth of Field, rozmazávajúc objekty v popredí alebo v pozadí, čím sa prehlbuje scéna, na ktorú sa dívate. Po niekoľkých hodinách strávených hraním 3D módu sme došli k záveru, že je dôležité dívať sa stále dopredu a nezdržovať sa obdivovaním architektúry stĺporadia. Počas rozhovorov, kde je Depth of Field evidentný, sú postavy namiesto 3D rozmazané po stranách. Tento drobný problém pomáha vyriešiť korekcia kamery.

Bez 3D ani na krok

Či ste sa už prechádzali v Arkhame a padli do pasce Jokera, alebo nie, 3D posúva Batman: Arkham Asylum na vyššiu úroveň. Cez perforované sklo viete určiť, aká veľká miestnosť sa skrýva za dverami, postavy sú plastické a celá geometria sa akoby zrazu prepadala do vnútra obrazu. Výborne sa pozerá na bitky a hlavne dokončovaky, ktoré neboli nikdy tak efektné. Keď vyletia netopiere po prirátaní EXPov z obrazovky, možno sa naplašíte, keď sa objaví nová úloha na HUDe, vnímate ju ako nápis nalepený na hernom prostredí a chcete ho odlepiť. 3D funguje aj v cut-scénach, no nič sa nevyrovná Detective módu zahalenom v modrom šate.

Keďže je tento mód nevyhnutný pre hľadanie hádaniek, úkrytov, vetracích šachiet, rôznych elektronických zariadení, káblov a dôležitý aj na identifikáciu nepriateľov, budete ho používať najčastejšie. A keď ho zočíte v 3D, pravdepodobne prejdete v ňom celú hru. Využívanie odtieňov modrej farby a zvýrazňovanie objektov nažlto hrá do karát TriOviz, ktorá naplno ukazuje svoj potenciál. Všetko je plastické, bez rušivých elementov a skutočne 3D. Je absolútne jedno, v akej dennej dobe hráte, odporúčame však nočné hodiny s vypnutými okolitými svetlami.

3D je hlavnom devízou Batman: Arkham Asylum GOTY, na disku však nájdete ako bonus šesticu challenge máp, predtým vydaných ako DLC. Bohužiaľ Jokerove mapy zostávajú naďalej exkluzívnym materiálom pre PS3. 3D nie je hlavným dôvodom investovania peňazí do tejto edície, ak už kópiu vlastníte, pokiaľ sa vyslovene nechcete pochváliť pred kamarátmi, že máte doma trojrozmernú hru. Kto ešte neprišiel do styku s najlepšou komiksovou akciou, mal by tento hriech napraviť okamžite.


napísal spacejunker 20.4.2010
Páči sa mi!
STRAŠIAK MENOM 3D


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Eidos / CENEGA / Rocksteady Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 28. august 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #118


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Wrc 8 rucna brzda (0)
nazdar, zvazujem kupu wrc8 a chcel by som vediet c...
| Stuttering rx 480 8gb (9)
Ahojte, pri vyšších nastaveniach ma trápi stutteri...
| Fallout 4 vr (1)
Nazdar chcel som sa spitat ci neviete kde zozeniem...
| Mad max chyba (10)
Zdravím, chcel by som požiadať o radu. Mám zakúpen...
| Herny pc (2)
Zdravím Chcem si kupit daky PC čo by v pohode uti...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk