INSOMNIACI PONÚKNU ÚPLNE VLASTNÉHO SPIDER-MANA

INSOMNIACI PONÚKNU ÚPLNE VLASTNÉHO SPIDER-MANA

Ako sa vôbec ku značke dostali?

Interview
PS4
Interview

Už 7. septembra sa budete môcť preháňať vzduchom ulíc New Yorku ako Spider-Man v novej hre od Insomniac Games exkluzívne pre PlayStation 4. My sme mali možnosť si hru v Prahe na vlastnú kožu vyskúšať a zažiť tiež dve hodiny z jej príbehu. Okrem toho sme tiež dostali možnosť vyspovedať autorov a na otázky nám ochotne odpovedal samotný hlavný scenárista hry.

Mohli by ste sa nám stručne predstaviť?

Samozrejme! Moje meno je Jon Paquette a pracujem ako hlavný scenárista na Marvel’s Spider-Man.

Úvodná otázka sa priam núka sama: Ako ste sa vlastne dostali k vývoju tejto hry? Bol na začiatku váš pitch, ktorý zaujal Marvel, či prišli oni za vami?

Myslím si, že Marvel a Sony sa rozhodli, že chcú vytvoriť skvelú hru, prišli za nami a povedali: „Hej, vieme, že Insomniac robí skvelé hry. Chceli by ste s nami spolupracovať?“ A my sme odpovedali len: „ÁNO!“ (smiech)

Spider-Man je vašou prvou hrou, ktorá je založená na už existujúcej značke. Je v niečom rozdielny samotný vývoj vlastnej hry a hry založenej na takto veľkej a populárnej komiksovej značke?

Áno, je to trochu rozdielne. Proces ma začiatku je taký, že sa snažíte správne vytvoriť postavu. Snažíte sa pochopiť, čo fanúšikovia na postave milujú, čo očakávajú od toho, keď si hru zahrajú. Ale taktiež to, ako upravíme veci, aby hra budila nový a svieži dojem. Nesmie to dopadnúť tak, že si ľudia zahrajú hru a povedia si: „Aha, tak toto som už hral predtým, toto som už videl predtým.“ Chceme, aby hra budila nový dojem.

Insomniaci ponúknu úplne vlastného Spider-Mana

Hovoríte, že ste chceli budiť nový dojem, no aj tak ste pravdepodobne čerpali inšpiráciu z komiksov, filmov, či epizód animovaných seriálov. Môžete uviesť nejaké zdroje svoje inšpirácie?

Áno, prečítali sme všetky komiksy, pozreli sme si všetky filmy, zahrali sme si všetky hry a vlastne sme sa istým spôsobom inšpirovali všetkým z toho. V tom zmysle, že sme chceli vedieť, čo tvorí skvelý Spider-Man zážitok, čo preňho tvorí skvelý príbeh, dizajn obleku, humor, jednoducho čokoľvek. Naozaj sme sa snažili presne trafiť všetky tieto aspekty jeho postavy, vo všeobecnosti pochopiť, o čom je. Potom sme to zobrali a vložili do nášho sveta. Na miesto, kde sa mi cítime spokojní s vytváraním príbehu. Nebol tu ale žiaden jeden konkrétny zdroj, na ktorý by sme sa sústredili.

Aké boli hlavné zdroje vašej inšpirácie zo stránky hrateľností? V hre cítiť trošku Arkham série, trošku Sunset Overdrive, na ktorom ste robili v minulosti, dokonca možno prvky z iných nielen Spider-Man hier. Ktoré prvky v týchto hrách vás inšpirovali?

No, sami hráme veľa hier. Ja hrám veľmi veľa hier a v Insomniac taktiež študujeme veľmi veľa hier. A rovnako, ako keď som pred chvíľkou hovoril o čítaní všetkých komiksov a sledovaní všetkých filmov, tiež sme sa snažili nájsť to, čo funguje pre hráčov, pretože aj sami sme hráči. Som ale rád, že si spomenul Sunset Overdrive, pretože tím, ktorý vytvoril Sunset Overdrive, robí aj na tejto hre. Určite sa veľa naučili zo systému pohybu po meste medzi týmito hrami.

Nadviažem teda na Sunset Overdrive. Tieto hry majú niekoľko spoločných čŕt, obe sú open world hry, obe majú podobný štýl cestovania po meste. Takže ako sa tieto systémy za tie roky vyvinuli z vášho pohľadu?

Vyvíjali sa najmä prostredníctvom množstva času, snahy a testovania. Spôsob, akým tieto systémy vyvíjame je, že dáme dokopy systém, o ktorom si myslíme, že je cool, a necháme ho ľudí hrať a potom sa pýtame na ich názor. Čo sa im páčilo na tomto, na tamtom, urobíme nejaké zmeny a potom necháme iných ľudí vyskúšať si to. Tento proces pokračuje od začiatku až do konca vývoja. To isté platí aj pre príbeh dizajn misií, súboje a tak ďalej.

Pohyb hrdinu v hre je naozaj veľmi plynulý a nie som si istý, či nejaká Spider-Man hra v minulosti ponúkla niečo takéto. Ako sa vám to podarilo dosiahnuť?

Myslíš si to? To je skvelé. Pracovali sme veľmi tvrdo. Robilo na tom veľa animátorov, ktorí strávili mnoho času tým, aby sa ubezpečili, že máme správne animácie, vďaka ktorým to bude pôsobiť prirodzene a super. Mnoho programátorov strávilo hromadu času vylepšovaním čísiel, pridávaním funkcií a podobne.

Čo bolo vlastne tou prvou vecou, ktorú ste vo vývoji vytvorili? Bol to tento systém pohybu?

Vlastne áno. Systém pohybu so zavesením na pavučine bola rozhodne jedna z tých vecí, na ktorých sme chceli pracovať od začiatku, pretože sme vedeli, že ak toto nespravíme kvalitne, hra jednoducho nebude dobrá. Takže od začiatku sme sa chceli postarať o to, že tento systém dobre vyzerá a aj budí čo najlepší dojem. Zároveň sme ale pracovali aj na príbehu, na súbojovom systéme, aby sme naberali predstavu o tom, aký zážitok to môže byť. A ako som už povedal, stále sme to zlepšovali. Ľudia si to zahrali a dali nám vedieť, čo sa im páči. Ak sa im nepáčila konkrétne misia, zbavili sme sa jej a vytvorili sme niečo nové.

Kto teda vytvoril príbeh? Pracovali ste na ňom len v štúdiu, alebo s ním pomáhal nejaký komiksový autor?

Ja som vytvoril príbeh a spolu so mnou aj Christos Cage (niekoľko vydaní The Amazing Spider-Man, Superior Spider-Man a iných, pozn. red.) a Ben Arfmann. Už od začiatku sme úzko spolupracovali s Marvelom a Sony, aby sme vytvorili príbeh, ktorým v hre prejdete.

V jednom z trailerov sme mohli vidieť, že je v hre takmer celá Sinister Six. Prečo ste si z toho obrovského množstva v tomto univerze vybrali práve týchto záporákov?

Je na to hneď niekoľko dôvodov, ale primárnym je to, že sme chceli priniesť ponuku nepriateľov, ktorí Spider-Mana otestujú rôznymi spôsobmi. Máme tu teda postavu, akou je Scorpion, ktorý ma isté schopnosť a tiež vlastný spôsob pohybu, pričom Spider-Man a tým pádom hráč bude musieť využiť určité schopnosti, aby ho porazil. Tie sa budú líšiť od toho, keď bude bojovať s Rhinom, čo je obrovský chlapík, veľmi silný, rozbieha sa na vás a musíte prísť na to, ako ho poraziť iným spôsobom.

Insomniaci ponúknu úplne vlastného Spider-Mana

V deme sme v meste mohli vidieť aj vežu Avengerov. Je v hre iba v úlohe easter eggu, alebo je váš Spider-Man súčasťou nejakého vášho väčšieho univerza?

Chceli sme ju tam pridať, aby sme hráčom pomohli uvedomiť si, že tu existuje nejaké väčšie univerzum Marvelu. Zatiaľ tu ale nemáme žiadnu interakciu medzi Spider-Manom a iným hrdinom Marvelu. Chceli sme, aby aj mesto budilo dojem ako samostatná postava, a preto sme doň zasadili známe budovy a pamiatky Marvelu.

A čo samotné postavy. V deme sme videli Mary Jane a už tá sa dočkala veľkých zmien. Bude tu však aj Miles Morales. Ako v hre pracujete s ním?

Čo sa týka Milesa, pozreli sme sa na zrod tejto postavy v komikse. Brian Michael Bendis odviedol skvelú prácu pri vytvorení nového Spider-Mana a my sme spravili niečo podobné. Čítaním a učením sa o postave sme zistili, čo tvorí jej DNA, vďaka čomu funguje a snažili sme sa to vložiť do našej verzie Milesa.

Zatiaľ ho teda nechcete pretvoriť na Spider-Mana?

Zatiaľ sme nehovorili o ničom inom okrem toho, že je v hre.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 1.8.2018
Páči sa mi! (+6)
INSOMNIACI PONÚKNU ÚPLNE VLASTNÉHO SPIDER-MANA


PS4

Vývoj: Sony / Insomniac Games
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 7. september 2018
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#105


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Chaserv1.49 po internete (0)
V roku 2012 gamespy zrušilo zmluvu so Slovenským t...
| Red dead redemption 2 (1)
Chcel by som sa spýtať, či Red dead redemption 2 p...
| Gwent - ore bugged (1)
Začal som hrať Gwent, a nepoznám tam ešte úplne vš...
| Máte niekto witcher 3 na xbox ... (0)
Zdravím, vymením FIFA16 alebo Madden17 za Witcher ...
| Forza horizont 3 hoot wheels (6)
Mam xbox one a zakupenu forzu horizont 3 zakupil s...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk