ROZHOVOR O NOVOM NEED FOR SPEED HEAT

ROZHOVOR O NOVOM NEED FOR SPEED HEAT

Čo nám prinesie jazdenie na Floride?

Interview

EA nám na Gamescome prvý raz detailne predviedli Need for Speed Heat, pokračovanie známej série, na ktoré sme si tentoraz museli chvíľku počkať. Hru sme si tam sami zahrali a dojmy z dema ste si už mohli prečítať. Taktiež sme ale mali možnosť porozprávať sa s tvorcami z Ghost Games, pričom nám na otázky ochotne odpovedali John Wikberg, producent hry, a Yoni Rabinowitz, jej hlavný dizajnér.

O hre už čo-to vieme, ale mohli by ste nám aj tak zhrnúť, čo je nové, čo je staré a čo sa zmenilo?

JW: To je samozrejme rozsiahla otázka, ale čo je podľa mňa naozaj nové je to, že Need for Speed Heat chce pretaviť fantáziu, že ste pouličným pretekárom a vyťažiť z nej maximum. Naozaj chceme rozšíriť možnosti voľby, ktoré v hre máte. Prinášame koncept dňa a noci, aby sme ponúkli viac možností hrania. Cez deň sú preteky oficiálne, viac kontrolované a sú o vašich jazdeckých schopnostiach, ktorými porazíte súperov. Počas dňa tiež môžete skúmať herný svet.

Noc je intenzívnejšia, konajú sa vtedy ilegálne preteky a môže sa stať čokoľvek. Ste tu vy, vaši oponenti, premávka, policajti, je tu to napätie, budujete svoju reputáciu. Tá je počas noci v stávke a ak vás chytia, môžete o veľkú časť prísť. Ak sa vám ale v noci darí, môže ešte narásť.

Prečo ste sa rozhodli pre tento kontrast denného a nočného jazdenia?

YR: V Heat sme chceli tento kontrast a je založený na aktívnej voľbe hráča. Takže hráči môžu cez deň jazdiť koľko len chcú, potom sa môžu prepnúť na noc a zase jazdiť koľko sa im len zachce. Chceli sme ho preto, lebo naši fanúšikovia majú radi rozdielne veci a my sme im tieto veci chceli priniesť, no zároveň sme chceli ponúknuť štruktúru a spôsob, ako sa môžu navzájom vhodne dopĺňať. Máme tu teda koncept fiktívneho turnaja Speedhunters Showdown, ktorý sa odohráva v uliciach mesta na uzatvorených okruhoch. V noci sme zase chceli, aby von vyšli fanúšikovia pouličného jazdenia, preháňali sa v premávke a podobne.

JW: Chceli sme, aby bola noc v hre naozaj intenzívna, no ak by sa celá hra odohrávala v noci, bolo by to veľmi únavné. Chceli sme tak ponúknuť možnosť voľby hráčom, či chcú zažiť tieto intenzívne preteky, alebo skôr pokojnejšie jazdenie, aj keď sú preteky samé o sebe vždy veľmi intenzívne.

Rozhovor o novom Need for Speed Heat

A čo to do hry prináša z pohľadu príbehu?

YR: O príbehu veľa nehovoríme, lebo ho nechceme fanúšikom priveľa prezradiť. Je o vás ako novom pretekárovi v meste, ktorý sa spolu s ďalšími prišiel zúčastniť Speedhunters Showdown. Pretekáte v noci aj cez deň a ako si budujete reputáciu, ktorá je v hre reprezentovaná levelmi, ak si vás čoraz viac všímajú aj policajti, čo sa odráža v príbehu.

V minulosti sme boli zvyknutí na vydávanie Need for Speed hier každý rok, no na túto sme si počkali trošku dlhšie po ročnej pauze. Ako ste vlastne využili tento čas?

JW: Už naše posledné dve hry vyšli každý druhý rok. Vývoj takejto hry trvá zhruba dva roky, je to veľká hra, takže to zaberie dosť času. Naplno ho využívame od prvého dňa, kedy sa zaoberáme tým, aký má byť jej svet, ako má fungovať. Vyžaduje si naozaj veľa úsilia vytvoriť veľký svet a spraviť ho čo najlepšie hrateľným. Teraz sme vytvorili najviac otvorený svet, aký sme kedy priniesli, čo bola samo o sebe výzva. Zároveň čerpáme inšpiráciu z juhovýchodu Spojených štátov, je tu vplyv Miami, vplyv Keys a to pridáva veľa hĺbky. Chceli sme implementovať do hry túto kultúru, život a aj vizuálny štýl.

Rovnaké je to s hrateľnosťou, kedy sa snažíme od začiatku prísť na to, o čom hra má byť, skúšame prototypy rôznych prvkov a snažíme sa ich čo najskôr potvrdiť, ak fungujú, keďže v takejto hre je veľa obsahu. Takže čím skôr si stanovíme, o čom hra v jadre bude, tým skôr na tom môžeme pracovať.

YR: Taktiež keď v minulosti vznikali NFS hry každý rok, bolo to preto, lebo na nich paralelne pracovalo viac tímov, čo trochu komplikuje situáciu, keďže každú hru môže vlastniť iné štúdio. Takto sme tu mali napríklad Shift hry, Run, Hor Pursuit a podobne. Takto ale môžeme mať v hrách viac kontinuity, keď tí istí ľudia pracujú na hrách, takže ihneď po dokončení uvažujeme nad tým, čo budeme robiť, aby sme tú ďalšiu vytvorili ešte lepšiu.

Jazdný model je tentoraz trochu odlišný. Môžete nám zmeny v ňom trochu priblížiť?

JW: Samozrejme! Jazdný model sme chceli rozšíriť, nie iba zmeniť. Niektorým hráčom sa veľmi páčilo to, ako doteraz fungoval, no iní si žiadali zmeny. Teraz si upravujete ovládanie auta menením jednotlivých jeho častí, čo vlastne vychádza z témy pouličného pretekania. Hráči tak vlastne môžu hrať štýlom, akým chcú a záleží na tom, ako jednotlivé časti využijú.

Rozhovor o novom Need for Speed Heat

Môžete prezradiť konkrétne čísla o počte áut, dielov, značiek a podobne?

YR: Celý zoznam áut už bol zverejnený na našej stránke, takže si ho tam sami môžete pozrieť, no rozhodne je ich viac ako v poslednej hre. Čo sa týka značiek, tak s Heat prinášame možnosť voľby vzhľadu vašej postavy, vrátane oblečenia, topánok a podobne, pričom tu máme značky, ako napríklad Adidas a ďalšie. Je tu naozaj veľa rôznych vecí. Čo sa však týka áut, pozrite si ich na stránke.

Pretekárske hry majú často problémy s expiráciou licencií, kvôli čomu musia byť stiahnuté z predaja. Ako ste sa s tým vyrovnali vy, keď máte toľko áut a teraz ste k nim pridali aj ďalšie diely a navyše oblečenie?

JW: My priamo nepracujeme s licenciami, ale viem, že máme samostatný tím, ktorý úzko spolupracuje s týmito značkami, aby ich pre nás zabezpečili. Tieto autá sme naozaj chceli mať v hre a dokonca sa pýšime tým, že sme si niektoré autá priamo vyberali, aby vhodne reprezentovali túto scénu. Môžem však povedať len to, že úzko spolupracujú s výrobcami a my sme radi, že všetky tieto značky máme. Je to totiž náročná práca, musíme si budovať vzťahy aj s firmami, s ktorými sme ešte nepracovali a podobne.

Keďže ste si vyberali autá, tak ktoré sú vaše obľúbené?

JW: Som nesmierne nadšený, že v hre máme zase Ferrari. Je to jednoducho ikonická značka, je zábava s nimi jazdiť a väčšina z nás si nikdy nebude môcť dovoliť Ferrari, takže je to splnená fantázia. Jedným z mojich osobných favoritov je však jedno z áut, ktoré v hre získate veľmi skoro – Nissan 180SX. Sám som ho kedysi mal, takže sa teraz k nemu vždy rád vraciam, keď je na to šanca.

YR: Som veľmi rád, že máme Evo X, ktoré veľa ľudí miluje. V hre tak teraz máme súboj Subaru a Mitsubishi, čo je vždy zábava a aj sa o tom bavíme v štúdiu.

Rozhovor o novom Need for Speed Heat

Na záver by som sa chcel rozprávať o názve hry. Už od tretej časti série vždy názov charakterizoval aj samotnú hru. Čo teda znamená Heat?

JW: To je veľmi dobrá otázka. Heat je očividne v centre celej hry, lebo je to niečo, čo získavate. Budujete si ho v noci a je to jedna z kľúčových mechaník, ktorou môžete násobiť to, čí získate pretekaním v noci, no taktiež reprezentuje, ako po vás ide polícia. Je to tiež niečo, čo sa hrá s inšpiráciou juhovýchodu USA, kde sú teplé, slnečné a živé miesta.

Aké možnosti vám teda zasadenie do tohto fiktívneho Miami prináša po stránke hrateľnosti a príbehu?

YR: Myslím, že inšpirácia týmto kútom USA prináša do hry diverzitu prostredí, kde môžeme mať kopce, môžeme čerpať inšpiráciu z Florida Keys a Miami, no je tu aj kultúra – množstvo skvelej hudby a podobne. Nesnažíme sa replikovať jedno konkrétne miesto, ale rozhodne z toho veľa čerpáme.

JW: Taktiež graffiti sú pre tieto mestá typické, takže aj takáto inšpirácia u nás skončila v podobe zberateľských predmetov. V hre môžete nájsť miesta s rôznymi graffiti, zbierať ich a tie sa následne stanú nálepkami pre vaše autá.

Ďakujem za rozhovor.

Rozhovor o novom Need for Speed Heat


napísal matus_ace 1.10.2019
Páči sa mi! (+7)
ROZHOVOR O NOVOM NEED FOR SPEED HEAT


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: EA / Ghost Games
Štýl: Racing
Dátum vydania: 8. november 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Triple screen - 27" asus vg278... (0)
Zdravím ! Uvažujem nad triple screen-om s týmit...
| 23-25 pacovy monitor (6)
Vedel by niekto poradit? Zhanam FHD monitor. Znack...
| Kontrola zostavy (6)
Skladám PC pre bratranca. Len pre kontrolu hádžem....
| Monitor 144hz uhd 24" (28)
ohai, poradte pls s vyberom, rozhodujem sa zati...
| Double-click na pravom tlacitk... (4)
Dobry den, Chcel by som Vas poziadat o radu, poki...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk