Advertisement

JOHN WICK HEX AKO JEDEN Z MÁLA PRÍPADOV, KEĎ HOLLYWOOD SPOLUPRACOVAL

JOHN WICK HEX AKO JEDEN Z MÁLA PRÍPADOV, KEĎ HOLLYWOOD SPOLUPRACOVAL

Keď Hollywood chápe prácu herných vývojárov

Pri Johnovi Wickovi sa nám v mysli vynorí hneď niekoľko vecí: tragická smrť manželky, pes, ceruzka a niektoré z najimpozantnejších akčných scén v novodobej kinematografii. Niet divu, že fanúšikovia filmovej série túžili aj po hernom zážitku, no vývojári z Bithell Games priniesli iný pohľad na filmovú licenciu, ako by ste možno očakávali. Namiesto toho, aby hráčov nechali pobehovať a decimovať nepriateľov v rýchlej akcii z pohľadu prvej osoby, priniesli strategickú hru, ktorá si dáva za cieľ vás naučiť premýšľať ako John Wick. Hra John Wick Hex je okrem toho jeden z raritných prípadov, kedy filmoví producenti mali záujem spolupracovať na licencovanej hre. Počas Gamescomu sme mali možnosť porozprávať sa z herným producentom Benom Andacom o tom, prečo sa rozhodli pre tak netradičný prístup, ako im to v Hollywoode prešlo a aké je to spolupracovať s tímom kreatívcov a kaskadérov z Hollywoodu.

Mnohí ľudia si spájajú Johna Wicka s veľmi rýchlou a plynulou akciou. Prečo ste sa rozhodli ísť s touto hrou skôr taktickým smerom?

Pre nás bolo dôležité dať hráčom príležitosť premýšľať ako John Wick. Ak by ste mali akčnú hru z pohľadu 1. alebo 3. osoby, neviem ako vy, ale ja som trochu neohrabaný v týchto hrách. Rovno by som strieľal a pobehoval. A znie to super a asi by to tak aj vyzeralo, ale nehrali by ste ako John Wick. Takže každému, kto bude hrať túto hru, sme chceli dať príležitosť bez ohľadu na jeho úroveň, aby mohol premýšľať  dopriať si dostatok času. A preto, aj keď je tam strategický prvok časovej línie a čas sa hýbe, keď sa hýbete vy, nie je to ťahové a nečakáte. John nečaká na svoj ťah. To dáva ľuďom možnosť pochopiť dômyselnosť filmov a choreografiu  súbojov vo filmoch a rovnako sa skutočne vcítiť do Johna Wicka. V to teda dúfame, to je naša misia a to je dôvod, prečo sme sa rozhodli pre tento konkrétny typ hry.

John Wick Hex ako jeden z mála prípadov, keď Hollywood spolupracoval

Ako vlastne prebieha práca na hre s takou silnou filmovou značkou?

Ten proces bol naozaj zaujímavý. Tradične bola práca na licencovanej hre v hernom priemysle odjakživa problematická. Aspoň zo strany majiteľa licencie sa vždy premýšľa až spätne. Už som kedysi pracoval na licencovaných veciach, keď som bol na začiatku kariéry, a bežne dostanete akúsi  „bibliu“ a oni povedia: „Toto všetko musíte urobiť, nechceme od vás počuť, kým nebude mesiac pred vydaním filmu a vtedy musíte mať hotovo“. A to je všetko.

My sme mali to šťastie, že Lionsgate a filmoví tvorcovia z Thunder Road, producenti Johna Wicka Basil Iwanyk and Erica Lee a režisér Chad Stahelski chceli naozaj spolupracovať a boli veľmi otvorení. Chápali, čo robíme. S prvým Johnom Wickom mali tak trochu indie prístup a s dvojkou to rozrástli na sériu a pochopili, že my máme podobný prístup. Skutočne ich zaujímalo, čo robíme. Nasmerovali nás v tóne a téme Johna Wicka, ale chápali, že sme experti v oblasti hier, takže dôverovali našim rozhodnutiam, ale vždy mali skutočne cennú spätnú väzbu.

Príklad, ktorý veľmi radi dávame, je, keď sme v úplných začiatkoch išli na prezentáciu so všetkými vedúcimi v Lionsgate a stretli sme Jasona Constantina, ktorý je výkonným producentom série Saw v Lionsgate. Prezentovali sme mu hru a v tom čase sme v začiatkoch skutočne mali ťahový systém. A on keď to videl, tak povedal: „Vyzerá to skvele a veríme tomu, čo robíte, je to výborné, ale John Wick nečaká. Prečo čaká na postavy, kým sa pohnú a potom ich zastrelí?“ A ja mu hovorím: „Takto fungujú strategické hry.“ A otvorili sme si YouTube s videami iných strategických hier a povedali sme: „Takto to funguje.“ A počas toho sme si pomysleli: „No, toto je hlúpe. Čo to robíme? Sme idioti.“ Takže nehovorili nám, čo mám robiť,  ale poskytli nám veľmi cennú spätnú väzbu v rámci toho, čo sa hodí k sérií. A to nám veľmi pomohlo. A od toho bodu sme mali jasno v tom, čo chceme robiť.

Aké výhody vám táto značka prináša a v čom vás naopak obmedzuje?

Výhodou samozrejme je, že môžete ísť do Hollywoodu a stretnúť sa so slávnymi ľuďmi, jednoducho mať tú možnosť  byť s týmito ľuďmi v miestnosti. Zvyčajne nemáte možnosť sa rozprávať s ostatnými kreatívcami a tvorcami, keď pracujete na tomto type licencovaného projektu. Prístup k týmto ľuďom, prístup k tímu kaskadérov v 87eleven bol úžasný. Mohli sme sa s nimi porozprávať a pochopiť princípy kaskadérskej práce a choreografie súbojov. A občas túto hru opisujeme ako šach s choreografickými súbojmi. Takže toto všetko bolo pre nás výhodou.

Nevýhody sú ako pri akejkoľvek hre, ktoré vyplývajú zo samotného vývoja hry ako takej. Je to neustále cvičenie, spochybňovanie a výzva v tom, čo robíte a či robíte dobré rozhodnutia. To je veľmi náročné. Je ťažké povedať aké sú nevýhody z pohľadu licencie, pretože všetko, čo by ľudia normálne považovali za nevýhody licencovaných hier, sme v tomto projekte nezažili. Viem, že sa očakáva, že niečo také poviem, ale je to úprimne pravda a myslím, že je to na tejto hre jasne vidno. Keď sa porozprávate s ľuďmi s ktorými sme pracovali a ku ktorým sme mali „zákulisný“ prístup a pozriete si videá práce s kaskadérmi, ktoré sme vydali, tak uvidíte, že tá kolaborácia bola úprimná. Takže okrem bežných obmedzení vyplývajúcich z procesu vývoja hry, nemôžem povedať, že by sme mali nejaké konkrétne obmedzenia zo strany licencie.

John Wick Hex ako jeden z mála prípadov, keď Hollywood spolupracoval

John Wick v boji typicky využíva pištoľ alebo dokonca každodenné predmety, no uvidíme v hre aj väčšie zbrane?

Určite áno. V čase, keď sme začali pracovať na hre sme si prečítali scenár ku tretiemu filmu, nevideli sme ho, pretože ešte nevyšiel. Ale v tom čase sme mali k dispozícii prvú a druhú kapitolu Johna Wicka a využili sme ich tak trochu ako let’s play videá. Takže všetko, čo ste videli, že sa stalo vo filme, by ste mali byť schopní urobiť v hre a to zahŕňa aj akési tri techniky so zbraňami. Preto máte pištole, pušky a brokovnice.

Príbeh Johna Wicka poznáme naprieč tromi filmami. Čo nám viete povedať o príbehu, ktorý sa odohráva vo vašej hre?

Môžem povedať, že sme pracovali s tímom v Lionsgate a filmovými tvorcami, aby sme zaručili, že atmosfericky a tematicky bude všetko konzistentné. Nielenže sme mali prístup k režisérovi a scenáristovi, ale aj k scenáristom televízneho seriálu, pretože pracujú aj na John Wick seriáli. Takže sme boli všetci v jednej miestnosti a rozprávali sme sa o nápadoch, ktoré sme chceli viac preskúmať. Príbeh, ktorý sme napísali, je originálny, takže sa odohráva pred filmami, čiže pred Helen, pred psom, pred udalosťami v prvom filme. Je to zasadené v čase, kedy bol John na vrchole svojej slávy ako Baba Jaga a stále pracoval v tom odvetví.

Okrem Johna sú v hre aj iné postavy známe z filmov?

Uvidíte Winstona a Charona, ktorých hrajú Ian McShane a Lance Reddick a sú postavami v hre. Sú tam určite postavy, ktoré by ste očakávali ako aj nejaké nové tváre.

Ponúknete nám v hre aj niečo, čo sme vo filmoch doteraz nevideli?

Rozhodne uvidíte niečo nové. Zostávame verní jadru a srdcu Johna Wicka v oblasti štýlu, ale preskúmame odlišné lokality a určite uvidíte nejaké nové veci.

Ďakujem za rozhovor.


napísal Tanya 10.10.2019
Páči sa mi!
JOHN WICK HEX AKO JEDEN Z MÁLA PRÍPADOV, KEĎ HOLLYWOOD SPOLUPRACOVAL



PC

Vývoj: Mike Bithell
Štýl: Stratégia
Dátum vydania: 8. október 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #118


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Xbox game pass pc (4)
Prosim mam otazku ked si platim predplatne na xbox...
| Hori wireless mini ps4 (0)
caute, neviete niekto ci je v EU dostupny Hori WIR...
| Hry ktoré si musí zahrať každý (11)
Ahojte. Za pár dní si idem kúpiť herné PC a neviem...
| Ssd (7)
Zdravíčko nejde mi SSD..v biose mi ukazuje disable...
| Vyber klavesnice a myši (5)
čaute , dajte mi nejake tipy na dobremechanicke kl...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk