Advertisement

JOHN WICK HEX

JOHN WICK HEX

Unikátny prístup k licencovanej hre

Dojmy

Pri titule John Wick si väčšina ľudí predstaví plynulú perfektne vykalkulovanú akciu, ktorá dostala pomenovanie gun-fu. K pocitu herného Johna Wicka sme sa doteraz najviac priblížili pri titule SUPERHOT, v ktorom čas plynie iba vtedy, keď sa sami hýbeme. Kým niektorí ľudia SUPERHOT hrajú improvizačne a dynamicky sa uhýbajú guľkám a strieľajú, iní volia pomalší prístup a pred každým prudkejším pohybom premýšľajú. A práve na taktickejších hráčov sa zamerali vývojári z Bithell Games, ktorí v spolupráci s Lionsgate prinášajú licencovanú stratégiu John Wick Hex. Počas Gamescomu sme si vyskúšali hrateľné demo a producent Ben Andac nám vysvetlil, prečo zvolili žáner, ktorý by väčšine ľudí pri filmovom zabijakovi prvotne nenapadol.

Vývojári z Bithell Games sa obrátili na tvorcov filmového Johna Wicka a spoločne sa zamerali na aspekty, vďaka ktorým je akcia s Wickom tak unikátna oproti ostatným filmom. Z akčných scén s Johnom Wickom vám preto padá sánka, lebo jeho postava má všetky svoje pohyby dôkladne premyslené. Každý krok má vopred dôkladne rozanalyzovaný a práve preto pri ich vykonaní vyzerá tak profesionálne. Tomuto vás chcú vývojári naučiť v John Wick Hex. Tento rytmický tanec so strelnými zbraňami je možný len ak ovládate jeho kroky. Keby vás hra postavila do úlohy Johna Wicka, v ktorej by ste sa museli učiť strieľať, robiť kombá a uhýbať sa, už by ste neboli John Wick, ale skôr jeho neohrabaný učeň. Na to, aby zachovali esenciu Johna Wicka, sa preto vývojári okamžite rozhodli odkloniť od 1st person a 3rd person akcie a presunuli sa na pohľad zhora, pohyb limitovaný na jednotlivé dlaždice a výrazne strategický aspekt.

V tejto hre si nebudete raziť cestu cez nepriateľov ako bojový stroj. Je potrebné sa pozerať spoza rohov, všímať si všetky dvere v priestore ako potenciálne úniky aj vstupy pre nepriateľov a vziať do úvahy aj ich stav – ktorý nepriateľ vystrelí ako prvý, ktorý má na nás najväčší dosah a ktorého sa najľahšie zbavíme. Na všetky tieto akcie vývojári vymysleli akúsi časovú os na vrchu obrazovky, ktorá zobrazuje dĺžku trvania pohybov vašich nepriateľov aj Johna Wicka. Nejde však o ťahovú hru ako XCOM. Každá akcia vás stojí určitý úsek času, pričom niektoré pohyby sú časovo náročnejšie ako iné. V hre preto nečakáte, čo urobí nepriateľ, ale doslova s jeho akciou počítate. Jeden krok, skrčenie, nabitie zbrane, výstrel - všetko vám zaberie určitý čas a na časovej osi môžete vidieť, čo stihne medzitým urobiť nepriateľ a vďaka ukazovateľom viete predvídať, čo sa stane a čo sa vám oplatí urobiť.


V deme sme sa s Johnom Wickom dostali do úzkych uličiek medzi budovami, v ktorých stáli niekoľkí nepriatelia a zatiaľ nevedeli o našej prítomnosti. Ben nám nechcel prezradiť detaily, no pre hru bol napísaný nový príbeh, ktorý má na svedomí herný režisér Mike Bithell a neskôr sa dozvieme, prečo sa John ocitol v tejto lokalite. Po prejdení kurzom myši na nepriateľa sa zobrazila jeho časová os. Jasná voľba by bola streľba z diaľky a vzhľadom na relatívne malú vzdialenosť mal John vysokú šancu sa trafiť. Ben nám však predviedol, čo sa stane, keď sa John k nepriateľovi priblíži. Tu sa rozvetvili naše možnosti, pretože ľahšie útoky spôsobia menej škôd, ale stoja menej času. Ťažšie útoky sú účinnejšie a dokážu nepriateľa na nízkom leveli okamžite zlikvidovať, no stoja jeden bod focus. Body sústredenia vychádzajú z filmových scén, v ktorých je John unavený, dobitý alebo sa musel kotúľať pred guľkami. Keď sa John v hre prestane sústrediť, stráca prístup k náročným schopnostiam, ako je takedown či evade. John si sústredenie obnoví akciou refocus, pri ktorej však musí byť v stoji, preto je znova dôležite myslieť na Johnovu pozíciu.

Ben zvolil zmenu postoja, aby bol John nižšie a bolo náročnejšie ho trafiť. Jeden výstrel zaberie dlhší a čas a preto je vhodné byť v pozícií, z ktorej sa dá uhnúť od prípadného výstrelu. Do hry však vstúpil ďalší nepriateľ a situácia začala byť komplikovanejšia. Pri jednom nepriateľovi nie je nad čím uvažovať, no keď do bitky vstupujú viacerí a s rôznymi zbraňami, už sa môžete pri plánovaní s Johnom zapotiť.  Pohyb sa zdal byť príliš náročný – stál by 0,4 sekundy a potom by sme mali málo času na ďalšiu ofenzívnu akciu, pretože nepriateľ by stihol zareagovať. Oplatilo sa zvoliť možnosť čakať, nechať nepriateľa zareagovať, čo mu zabralo istý čas. Javil sa pred nami jasný scenár: zabiť nepriateľa na blízko za cenu focusu a následne sa zaoberať druhým nepriateľom. Do hry však vstupujú ďalšie premenné, ktoré sú inšpirované filmom.

Akcia takedown nepriateľa na blízko zabije, no je možné si zvoliť, kde John po vykonaní pohybu skončí. Ďalším z dôvodov, prečo je filmová akcia tak impozantná, je, že John má kontrolu nad priestorom a vždy vie byť v správnom čase na správnom mieste. Na plynulej akcii je založený aj John Wick Hex a nejde o primárne stealth hru. Je nutné sa hýbať a reagovať. Predpokladali sme, že druhý nepriateľ bude na Johna pravdepodobne strieľať, preto bolo nutné sa pohnúť. Nepriateľ sa však rozhodol podísť bližšie, aby si zaručil presnejšiu streľbu. V tom momente sa nám už neoplatilo skrčiť, ale radšej rovno strieľať s šancou trafiť na 80%. Ben upozornil, že keby tam bol ešte ďalší nepriateľ, radšej by to riskoval so skrčením sa, aby sa prípadne mohol odkotúľať pred výstrelom.

Netreba zabúdať na nabíjanie zbrane, pričom stav nábojov sa zobrazuje na ukazovateli na spodku obrazovky. Logicky sa neoplatí nabíjať, keď máte ešte dosť nábojov v zásobníku, pretože o ne prídete. Dajú sa zbierať zbrane aj po nepriateľoch a váš stav nábojov a zdravie sa prenáša medzi levelmi. Kým my sme si vyskúšali len streľbu z pištole, Ben prezradil, že neskôr v hre sa náš arzenál rozšíri. Dôležitejšie ako strieľanie je však uhýbanie a zo situácie, kedy ste obkľúčení a nepriateľ na vás zároveň strieľa, je možné niektorého z nepriateľov sotiť a vykonať akúsi rošádu, ktorá zraní nepriateľa a môže vám zachrániť krk. Dizajn levelov v hre zachytáva esenciu z filmov. Zaujímavosťou je, že režisér filmov Chad Stahelski pri tvorbe priestoru čerpal inšpiráciu z detských kníh hlavolamov a vďaka tomu choreografia v Johnovi Wickovi tak vyniká.

Spočiatku sa John Wick Hex môže zdať ako veľmi pomalá strategická hra, ktorá je presným opakom filmovej predlohy. Akonáhle sa však zoznámite so všetkými možnosťami, po čase sa umeniu efektívneho boja sami naučíte a prirodzene budete rýchlejšie uvažovať pri vašich ďalších krokoch. John Wick Hex by sa dal prirovnať k šachu s filmovými animáciami vo vzrušujúcom prostredí a známymi postavami. V hre si svoje úlohy zopakujú herci Ian McShane a Lance Reddick a záhadného antagonistu zvaného Hex dabuje Troy Baker. Fanúšikovia filmov majú najväčšiu šancu si John Wick Hex užiť. Nie preto, že by potrebovali poznať príbeh, ale ako uviedol producent, pri betatestovaní si všimli, že ľudia, ktorí poznajú filmy okamžite chápu, čo sa im snaží hra navodiť. Je to ten pocit profesionálneho zabijaka s chladnou hlavou, pre ktorého ani veľké množstvo nepriateľov nepredstavuje problém. Atmosféru dotvárajú temné prostredia v zaujímavom noir vizuálnom štýle, ktorý skôr pripomína komiks, no ku množstvu ukazovateľov a grafických prvkov sa hodí viac ako realistický filmový štýl. 

Vďaka niekoľkým vrstvám herných mechaník je John Wick Hex skutočne zaujímavým titulom, ktorý s filmovou licenciou pracuje unikátnym spôsobom. Rešpektuje pôvodný materiál, no pozerá sa naň z inej perspektívy. Namiesto toho, aby siahli po bohapustej akcii, sa Bithell Games rozhodli vás naučiť myslieť ako John Wick. A darí sa im to veľmi dobre, pretože čím viac nepriateľov zlikvidujete, tým prirodzenejšie pre vás budú metódy, ktoré budete vykonávať, tempo hry sa zrýchli a výsledná bitka sa môže skutočne podobať na film. Uvidíme, či sa autorom podarí vytvoriť dostatok zaujímavých levelov a výziev, vďaka ktorým im odpustíme, že v hre nedabuje Keanu Reeves. Overíme si to 8. októbra, kedy John Wick Hex vyjde na PC a Mac exkluzívne v Epic Games store.



napísal Tanya 25.9.2019
Páči sa mi! (+1)
JOHN WICK HEX


PC

Vývoj: Mike Bithell
Štýl: Stratégia
Dátum vydania: 8. október 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #118


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Xbox game pass pc (4)
Prosim mam otazku ked si platim predplatne na xbox...
| Hori wireless mini ps4 (0)
caute, neviete niekto ci je v EU dostupny Hori WIR...
| Hry ktoré si musí zahrať každý (11)
Ahojte. Za pár dní si idem kúpiť herné PC a neviem...
| Ssd (7)
Zdravíčko nejde mi SSD..v biose mi ukazuje disable...
| Vyber klavesnice a myši (5)
čaute , dajte mi nejake tipy na dobremechanicke kl...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk