AKÁ JE BUDÚCNOSŤ WORLD OF TANKS V ĎALŠÍCH 10 ROKOCH?

AKÁ JE BUDÚCNOSŤ WORLD OF TANKS V ĎALŠÍCH 10 ROKOCH?

Na čo sa môžu tankisti tešiť?

Interview

World of Tanks oslavuje 10 rokov od svojho vydania a stále patrí medzi najpopulárnejšie multiplayerovky na hernom trhu. Wargaming sa o hru stará a prakticky stále prináša nejaké väčšie či menšie aktualizácie. My sme teraz dostali možnosť porozprávať sa o nej s Maxom Chuvalovom, tlačovým vedúcim vo Wargamingu, ktorý nám povedal niečo málo o minulosti hry, dotkli sme sa aj aktuálnych updatov a vylepšení, pričom sme nemohli vynechať ani otázku o tom, čo hráčov WoT čaká v ďalších 10 rokoch.

World of Tanks oslavuje 10 rokov na scéne. Čo to pre vás znamená?

Je to veľmi zvláštny míľnik pre nás všetkých aj pre mňa osobne, pretože som sa k tímu pripojil ešte pred vydaním hry. Bol som teda svedkom toho, ako sa World of Tanks zrodil, videl som, ako rastie a dospieva a stáva sa projektom, ktorý si užívajú hráči na celom svete. Vďaka spoločnosti Wargaming som sa mohol stať profesionálom v hernom priemysle a som za to veľmi vďačný, pretože to bol môj sen už od detstva. Hrám videohry od svojich 5 rokov a môj prvý počítač bol ZX Spectrum, neskôr som sa stal herným novinárom. Desaťročné výročie tejto hry je skvelým dôvodom na to, aby ste sa ohliadli späť a povedali: „Páni, bola to bola jazda.“

Ako to vlastne celé začalo a čo je dôvodom toho, že je aj po desiatich rokoch World of Tanks stále taký populárny?

Spočiatku sme si predstavovali World of Tanks ako niche produkt pre ľudí, ktorí sa venujú zmenšeným modelom a vojenskej histórii (najmä 2. svetovej vojne). Títo ľudia boli nielen prvými hráčmi (dokonca aj pred vydaním), ale stali sa našimi evanjelistami, ktorí priťahovali všetkých hráčov. Nabaľovalo sa to ako snehová guľa a teraz máme 160 miliónov registrovaných hráčov s veľmi aktívnym a oddaným core publikom, ktoré sa už ráta na milióny. Naši hráči sú teda prvým dôvodom popularity hry.

Druhým dôvodom je náš tím. Už od začiatku bol plný entuziazmu a duch kompaktnej a pevne uzavretej skupiny stále žije v kolektíve viac ako 2 000 profesionálov, ktorí na hre pracujú nepretržite. Aby sme uspokojili fanúšikov, dodávame každý mesiac alebo dva nevyhnutné aktualizácie s novým obsahom – vetvami  tankov, národmi, mapami, novými režimami, zaujímavými špeciálnymi eventami atď. A publikum to oceňuje a poskytuje veľa spätnej väzby, takže my im na oplátku vylepšujeme hru, pridávame nové veci a tak dookola :) Vždy máme veľa kreatívnych nápadov a pri vydávaní niektorých funkcií už vymýšľame niečo, čo uvedieme o niekoľko mesiacov alebo aj o rok.

Aká je budúcnosť World of Tanks v ďalších 10 rokoch?

Čo nás ešte čaká v rámci výročných osláv? Plánujete ešte pridať nejaké turnaje?

Oslavy sa začali v apríli a pribudlo množstvo zábavných režimov a udalostí, ako napríklad trúbenie tankov, bitky iba pre Sturmtiger, vrátili sa 7v7 boje a mnoho ďalšieho. Jubileum sa skončí 12. októbra, stále však môžete zbierať darčekové prémiové tanky, ktoré dávame každému hráčovi, a sledovať svoje štatistiky, ak ste hru hrali už predtým.

Poďme ale ku hre samotnej. Nové tanky zrýchlili hru a mnohé bitky končia už po 3-5 minútach. Plánujete priniesť nejaké zmeny v hernej mete, aby bitky trvali dlhšie a boli viac vyrovnané?

Celé tie roky sme sledovali a zlepšovali herný balans. Samozrejme, venujeme pozornosť tomu, čo sa stane, keď sa objavia nové vetvy a „podtriedy“ vozidiel - napríklad kolesové vozidlá. V skutočnosti pozorujeme určité štatistické odchýlky, aj keď nie výrazné: priemerná bitka stále trvá asi 7 minút. Ide o to, že hráči pravdepodobne venujú väčšiu pozornosť veciam, ktoré sa vymykajú väčšinovým štatistikám - v tomto prípade kratším bitkám. A hoci kolesové vozidlá neposkytovali nijakú výraznú výhodu, v augustovej aktualizácii sme ich zdokonalili. Počúvame hráčov a analyzujeme údaje; na základe toho starostlivo vyvážime metagame - a ako viete, vyvažovanie mety nikdy nekončí.

Nedávno ste v hre modifikovali vybavenie a sloty. Akú je zatiaľ spätná väzba? Plánujete aj nejaké ďalšie zmeny?

Práve sme aktualizovali systém vybavenia, ktorý je zložitý a už roky sa nezmenil. Kompletne sme ho prepracovali - od mechaniky až po rozhranie. Urobili sme to preto, aby sme mali životaschopnejšie „zostavy“ (sady vybavenia), ktoré vyhovujú rôznym štýlom hrania a oslovujú rôzne typy hráčov. Musím povedať, že komunita prijala celkové prepracovanie vybavenia veľmi dobre. Dostali sme veľa pozitívnych ohlasov, vrátane niekoľkých návrhov na doladenie parametrov vybavenia. Teraz to starostlivo analyzujeme, ale je príliš skoro na to povedať, či urobíme nejaké úpravy, pretože od zavedenia nového systému uplynula len krátka doba a ešte musíme porovnať dáta naprieč rôznymi regiónmi.

V budúcnosti plánujeme rovnaké zmeny aj so systémom posádky, ktorý je podobný systému vybavenia v tom zmysle, že je tiež komplexný a dlho sa nemenil (presnejšie 7 rokov). Smer zamýšľaného redizajnu je podobný: umožňuje väčšie prispôsobenie, a teda väčšiu škálu herných štýlov. Vďaka možnostiam posádky bude každý hráč schopný zvýrazniť tie vlastnosti svojho tanku, ktoré sú preňho najdôležitejšie na bojisku.

Kedy môžeme očakávať ďalšie úpravy prémiovej munície? Aké s ňou máte plány?

Tento rok sme otestovali revíziu systému špeciálnej munície - nazvime ju špeciálna, nie prémiová (pretože sa predáva za kredity, nie za zlato). Výsledky, ktoré sme dostali z nášho Sandbox servera, neuspokojili ani nás, ani našich hráčov, a preto sme to zabalili a začali od nuly. Teraz sa pracuje na nových nápadoch toho, ako pristupovať k celkovej zmene systému streliva. Neprestávajte nás sledovať, čoskoro prezradíme viac!

Aká je budúcnosť World of Tanks v ďalších 10 rokoch?

Niektorých hráčov až tak neláka hrať s ťažkými tankami. Plánujete s nimi nejaké úpravy balansu?

Ťažké tanky sú najobľúbenejšou triedou vozidiel v hre, a teda najatraktívnejšou z nich (naše interné údaje ukazujú, že ťažké tanky sú na prvom mieste medzi typmi vozidiel, pokiaľ ide o celkový počet bitiek v nich). Samozrejme, momentálne existujú určité vozidlá, ktoré sú mimo mety, a veľmi aktívne pracujeme na ich zatraktívnení. V augustovom patchi sme odviedli skvelú prácu pri aktualizácii niekoľkých sovietskych, nemeckých a amerických liniek ťažkých tankov a vybalansovaní mnohých vozidiel. Najmä modely IS-4, E 100 a T110E5 boli vylepšené. Budeme naďalej monitorovať vozidlá a budeme aktualizovať tie línie, ktoré vypadnú z metagame.

Aká je spätná väzba na kolesové vozidlá? Plánujete pridať nejaké ďalšie? Ak áno, tak ktoré?

Spätná väzba je veľmi zmiešaná a tu vidíme problém. Je veľmi ťažké zasiahnuť kolesové vozidlá kvôli ich veľkosti a tiež preto, že musíte zničiť niekoľko kolies, aby ste ich úplne zastavili - čo je ťažké vzhľadom na ich vysokú rýchlosť a (opäť) ich veľkosť. Preto sme sa rozhodli upraviť kolesové vozidlá.

Je ťažké povedať, či v budúcnosti predstavíme nejaké nové. Momentálne pracujeme na roadmape pre budúci rok a existuje niekoľko vetiev vozidiel, ktoré sú aktuálne pre hru relevantnejšie. Vieme, že existovali britské kolesové ST a sovietske tanky s kolesami, a máme o nich informácie. Nemôžeme však povedať, že sú teraz prioritou.

Akých ďalších línií sa v hre dočkáme po poľských medium tankoch?

Poľské medium tanky, ktoré sme nedávno predstavili, sú medzi hráčmi veľmi populárne. Pre našu roadmapu do roku 2021 v súčasnosti zvažujeme niekoľko európskych stromov.

Čakajú nás nejaké novinky aj v Clan Wars?

Neustále pracujeme na klanových funkciách, čo sa ukazuje tento rok - na eventoch v Clan Wars na globálnej mape a v klanových turnajoch. Oba typy aktivít boli dosť úspešné a priťahovali čoraz viac klanových hráčov a malých klanov. Aby sme nadviazali na tento úspech, máme zoznam funkcií, ktoré chceme pridať, aby sme ďalej zlepšili klanový ekosystém a motivovali hráčov k účasti na klanových aktivitách.

Aká je budúcnosť World of Tanks v ďalších 10 rokoch?

Pomaly, ale isto vám dochádzajú skutočné historické tanky. Zvažujete už pridanie nejakých modernejších alebo úpravy či pridanie stupňov?

Aj keď je pravda, že World of Tanks už obsahuje viac ako 600 dôkladne prepracovaných hrateľných vozidiel (čo z neho robí najväčšie - aj keď virtuálne - tankové múzeum), zďaleka sme neskončili s historickým obdobím, ktorému je hra venovaná (od 30. rokov do polovice 60. rokov). Zostalo nám z tej doby stále dosť obrnených vozidiel, dosť na preskúmanie línií a celých stromov.

Pokiaľ ide o tanky, ktoré sa objavili po tomto období, sú veľmi odlišné, pretože vďaka kombinácii technologického pokroku boli omnoho silnejšie. Od konca 60., cez 70. roky a počas 80. rokov 20. storočia tanky úplne zmenili boj prostredníctvom noviniek, ako sú kompozitné a reaktívne pancierovanie, delá s hladkou hlavňou schopné strieľať rakety, pokročilé zameriavacie a navádzacie systémy. Jediný tank tejto éry by dokázal bojovať s tuctom „klasických“ tankov z predchádzajúceho časového obdobia a zvíťaziť - bez ohľadu na hrúbku panciera alebo kaliber kanónu, ktorý ten druhý tank mal. Tank z neskoršej éry by bol príliš silný a nemôžeme do hry priniesť OP vozidlá, pretože by to úplne narušilo rovnováhu hry - vec, o ktorú sa neustále starostlivo staráme.

Ako vidíte budúcnosť World of Tanks v ďalších 10 rokoch?

Určite teda očakávame, že hra vydrží tak dlho - prinajmenšom - v aktívnej fáze (t. j. bude dostávať pravidelné a veľké aktualizácie obsahu). Tento obsah bude zahrňovať nové vetvy vozidiel, mapy a kompletné HD remaky niektorých klasických máp, ktoré momentálne nie sú v hre, nové možnosti grafiky, nové režimy, herné mechanizmy a systémy, udalosti a spolupráce s celebritami. Pri pohľade na viac či menej rozvinuté koncepty, ktoré máme teraz v rukách, musím povedať, že implementácia všetkých by trvala viac ako pár rokov. Tiež nám určite nedôjdu nápady a naša komunita nám poskytne viac spätnej väzby a návrhov a v hernom priemysle sa budú nevyhnutne objavovať nové trendy. To všetko dohromady zaručuje, že World of Tanks má pred sebou svetlú budúcnosť.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 23.9.2020
Páči sa mi! (+3)
AKÁ JE BUDÚCNOSŤ WORLD OF TANKS V ĎALŠÍCH 10 ROKOCH?


PC
PS4
Xbox One
PS5
Free2play

Vývoj: Wargaming.Net / Wargaming.Net
Štýl: Akcia / MMO
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2018
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19572)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk