SPHERE - FLYING CITIES PREDSTAVUJE UTOPISTICKÉ LIETAJÚCE MESTO

SPHERE - FLYING CITIES PREDSTAVUJE UTOPISTICKÉ LIETAJÚCE MESTO

Vývojári o svojej atypickej budovateľskej hre

Interview

Porozprávali sme sa s dvojicou vývojárov z nemeckého indie štúdia Hexagon Sphere Games. Toby a Lars nám v prezentácii ukázali hrateľnosť svojej retro-futuristickej budovateľskej stratégie Sphere – Flying Cities a taktiež odpovedali na naše otázky. 

Prvý titul od štúdia Hexagon Sphere Games z Hannoveru vás pasuje do úlohy veliteľa lietajúceho mesta, ktoré pomocou antigravitačnej technológie lieta vysoko nad oblakmi spustošenej Zeme. Vašou úlohou bude chrániť vaše mesto pred mnohými prírodnými katastrofami pomocou sféry/bariéry, ktorá obklopuje vaše mesto. Pre ďalšie zdroje budete musieť cestovať po obežnej dráhe a to so sebou prinesie riziká, ako meteority, toxické či geomagnetické búrky. Budete musieť taktiež expandovať a rozširovať mesto na svojom vlastnom lietajúcom ostrove, zväčšovať a vylepšovať ochranný štít a zabezpečiť tak prežitie ľudstva.

Animované intro nás uviedlo do príbehu a ďalej sme si užívali prezentáciu plynulej hry, s množstvom zaujímavých nápadov a solídnym manažmentom. Hra síce na prvý pohľad vyzerá ako obyčajná budovateľská stratégia, no  potom prekvapí. Stačí, aby vás zaskočil jeden meteorický dážď a vaše mesto skonči v plameňoch. Ak teda máte radi poriadne výzvy, Sphere je niečo pre vás!

Sphere - Flying Cities predstavuje utopistické lietajúce mesto

Viac o  stratégii Sphere - Flying Cities, ktorá práve vyšla vo verzii s predbežným prístupom na Steame, už prezradili samotní vývojári.

Môžete sa v krátkosti predstaviť našim čitateľom a povedať nám niečo o vašej hre?

Jasné, moje meno je Lars, som programátor. Nie však hlavný, takže nemám k dispozícii zdrojový kód. Okrem toho robím aj na 2D grafike a koordinujem veľa častí projektu.

A moje meno je Toby, som herný dizajnér, okrem toho mám na starosti koncepty a veľa manažmentu okolo projektu. V tíme štyroch ľudí je vždy viacero vecí, o ktoré je potrebné starať sa. Ďalším členom je John, hlavný programátor a posledný je naším hlavným 3D výtvarníkom.

Sphere sme začali vyvíjať asi pred tromi rokmi, no zo začiatku nie naplno. Čas, ktorý sme do hry vložili, sa rokmi postupne menil, a teda postupne rástol. Taktiež postupne nastali zmeny v štúdiu aj v tíme. Je to zatiaľ náš najdlhšie vyvíjaný projekt, v ktorom sa snažíme o unikátny retro-futuristický budovateľský zážitok s novými aj známymi mechanikami. Hra obsahuje veľa manažmentu, nebezpečenstiev aj objavovania na mape. Veľmi nás inšpirovala stará sci-fi popkultúra, cez knihy, komiksy až po filmy, ktoré sme sa pokúsili spojiť v našom hernom projekte.

Na Sphere teda pracujú iba štyria ľudia. Je to dostatok na taký ambiciózny projekt?

Áno, samozrejme! V porovnaní s inými štúdiami je to málo ľudí, ale predsa len sme indie. Veríme si, veď sme už vydali aj demo a dostali veľmi pozitívne reakcie. Demo predchádzalo Early access verzii, ale z hľadiska obsahu sme takmer hotoví. Veľmi sa tešíme na vydanie. Príde mnoho nového obsahu a to je myslím dostatočný dôkaz toho, že štyria ľudia sú dostatočne veľký tím. Robili sme však aj s niekoľkými freelancermi, z ktorých obzvlášť jeden externista bol veľmi nápomocný. Takže to nie je čisto iba o nás štyroch.

 

Hovorili ste, že ste čerpali najmä z popkultúry starších sci-fi. Na vašom Instagrame som si všimol napríklad aj koncept Lunar City. Bola aj to jedna z inšpirácií?

Lunar City bolo pre nás hlavne vizuálnou inšpiráciou, na ktorej sa nám páčil najmä grafický štýl. Viac sme sa pozerali na staršie sci-fi, detailnejšie napríklad aj na literatúru Julesa Verne a taktiež novšieho Jamesa Blisha. Námety sme hľadali skutočne poctivo, vychádzali z mnohých zdrojov a cestovali kvôli tomu aj dekády do minulosti. Napríklad inšpiráciou pre hlavnú antigravitačnú jednotku v centre mesta bol sci-fi komiks z roku 1932. Veľmi sme sa inšpirovali brutalistickou architektúrou budov a snažili sme sa ich spraviť unikátnymi tak, aby pasovali do tohto poapokalyptického sci-fi sveta. Všetka zásluha patrí práve tu Tobymu, ktorý kreslí návrhy a spájaním rôznych nápadov vytvorí niečo, čo následne posunie výtvarníkovi. Všetko čo vidíte v hre, sú naše vlastné výtvory.

Je koncept vášho lietajúceho meste ekologický, alebo je  presným opakom?

Hra začína v dystopickom, chladnom a šedom svete, ktorý sa postupne zmení na zelenšiu utópiu. Momentálne pracujeme aj na systéme znečistenia, ktorý by mal kontrolovať hodnoty pod kupolou. Hráči budú musieť dávať pozor na znečistenie či kyslík, aby vytvorili ekologickejší a zelenší svet pre ľudí.

Vaša predstava lietajúceho mesta je zaujímavá vízia so sebestačnými osídleniami. Viete si takto predstaviť reálnu budúcnosť ľudstva?

Náš nápad je možno príliš futuristický, nakoľko som zatiaľ nepočul o takej antigravitačnej technológii, ktorá by zvládla niečo také ako náš koncept. Avšak čo sa týka našich mechaník kolónie, ako je najefektívnejšie využívanie vlastnej a dostupnej energie či jedla, myslím si, že to nie je len vyfantazírované. Avšak všetko toto vložené do sci-fi sveta s lietajúcimi mestami a antigravitačnými zariadeniami určite fantastické je. Do našich hier sa ale vždy snažíme zakomponovať aj dávku realizmu a donútiť tak hráča k zamysleniu: „Počkať, bolo by toto možné?“ Veci preto nechceme veľmi vysvetľovať. Ale nemyslím si, že práve takto by mohla vyzerať naša budúcnosť.

Ako presne funguje antigravitačné zariadenie vo vašej hre? Tvorí aj vlastnú umelú gravitáciu alebo tá je stále poskytovaná Zemou?

Naše gravitačné zariadenie má v hre tri základné úlohy - levitáciu, navigáciu a ochrannú sféru okolo mesta. Najskôr vynesie do atmosférickej vrstvy kus zeme a následne tvorí guľovú ochrannú plochu, ktorá naokolo vytvára túto sféru. Následne potom poslúži aj na navigáciu v tejto atmosférickej vrstve.

Sphere - Flying Cities predstavuje utopistické lietajúce mesto

V prezentácii ste ukázali, že sféra sa bude dať aj vylepšovať, aby odolala väčšiemu nebezpečenstvu. Bude sa meniť aj jej vzhľad, alebo budeme mať počas celej hry k dispozícii iba modrú holografickú stenu?

Áno bude sa meniť, minimálne keď skolabuje, tak uvidíte zmenu vizuálu. Ale taktiež zosilňovaním štítu sa bude meniť farba, ale, samozrejme, toho bude viac! Drobné detaily aj vylepšenia.

Počas vašej prezentácie som si všimol holografické billboardy nad niektorými budovami. Budú nejako editovateľné, alebo sú to len nejaké náhodné reklamy z vášho fiktívneho sveta?

V prezentácii ste nevideli poslednú verziu hry, niektoré z budov budú mať ešte isté vylepšenia alebo budú pozmenené. Zatiaľ nie je v pláne mať billboardy akokoľvek upravované, ale sme otvorení návrhom a pripomienkam od hráčov. Možno bude o niečo také záujem.

Bude mať hra aj nejakých nepriateľov okrem prírodných katastrof či meteoritov?

Nie. Ohrozovať vás budú iba vonkajšie prírodné hrozby v podobe piesočnatých búrok či búrok s rôznymi čiastočkami, meteorické roje, ale aj toxické oblasti. Neskôr v Early-access plánujeme pridanie ľadových či geomagnetických búrok. Čo sa týka mimozemšťanov alebo podobných vecí, tak možno niekedy...

Ukázali ste nám aj zaujímavý strom vylepšení pre lietajúce mesto. Poviete nám o ňom čosi viac?

Niektoré z hlavných herných mechaník, ako napríklad zosilnenie štítu, patria medzi zamknuté vylepšenia, ktoré musíte najskôr vyskúmať. Po splnení istých cieľov a vyskúmaní technológií sa vám odomkne väčší počet inovácií aj nové typy budov. Taktiež budú dostupné vylepšenia pre špecifické budovy, ako napríklad nemocnica, ktorá bude mať špeciálnu odomknuteľnú sekciu. To bude mať vplyv nielen na zdravie obyvateľov, ale aj oblasť, ktorú nemocnica obsiahne. S ďalším výskumom skenovacích technológií budete mať možnosť získať viac údajov o vašom okolí a zistiť tak, čo vás čaká. Radary, prieskumné drony prehľadávajúce nové oblasti budú teda zisťovať, či sa vám oplatí niekam sa presúvať.

Sphere - Flying Cities predstavuje utopistické lietajúce mesto

Sú budovy stavané na lietajúcom ostrove nejako limitované priestorom alebo počtom?

Prvým obmedzením je práve sféra, pod ktorou by ste sa mali snažiť stavať všetky vaše budovy, inak môže dôjsť k ich zničeniu. Pre zaplnenie celého ostrova by ste potrebovali veľa hodín, aby ste sa dotkli hranice samotného ostrova a s tým je spojený dobrý manažment priestoru. Je to, samozrejme, možné a plánujeme aj isté možnosti rozšírenia ostrova akýmisi platformami aj počas Early access verzie, ale to už aj tak prezrádzame priveľa. Budeme počúvať komunitu, či je to niečo, čo by hráči chceli do budúcna vidieť v hre, nakoľko momentálne je výzvou práve aj obmedzená veľkosť ostrova. Máme nápady, snáď sa nám ich podarí aj zrealizovať. Ako sme však uviedli, všetko záleží od komunity, podľa jej požiadaviek môžeme niektoré rozšírenie posunúť v zozname priorít vyššie.

Na stavanie aj opravu budov slúžia drony. Budeme si môcť sami drony vytvárať alebo majú iba istý fixný počet a voľne poletujú po svete?

Pri štarte hry začína hlavná budova vždy s jedným dronom. Ďalšie drony potom môžete získať postavením konštrukčných centier pre drony. Potom je už na hráčovi ako sa rozhodne ohľadom počtu dronov potrebných na konštrukcie a opravy. Ak máte dostatok energie z budov a aj ľudí na ich obsluhovanie, môžete mať pokojne aj 50 dronov len na konštrukčné činnosti.

A čo nám poviete o vašom experimentovaní s technológiou Ray tracingu?

Ray tracing... Áno zo začiatku sme experimentovali s limitmi Unity či technologickým frameworkom celej hry. Ak teda odkazujete na niektoré z prvých obrázkov hry na Instagrame, tam sme sa s Ray tracingom a maximálnym možným rozlíšením skutočne hrali. Pomaly sa tam síce pokúšame dostať, ale v momentálnom štádiu hry by takúto verziu spustilo len skutočné málo počítačov.

Čaká nás v hre budúcnosť, v ktorej sa ľudia naveky vznášajú nad spustošenou Zemou, alebo sa vydajú do neznáma a nepreskúmaného vesmíru?

Prezradili by sme až príliš veľa, keby sme vám to povedali. Hráči si budú musieť sami prejsť kampaň, aby zistili, čo ich čaká.

Sphere - Flying Cities predstavuje utopistické lietajúce mesto

Po skončení prác na Sphere – Flying Cities máte v pláne pokračovať na hre zasadenej do rovnakého  univerza? Uvažujete o ďalšom projekte v rovnakom žánri alebo sa nechcete nijako obmedzovať?

Je to zaujímavá otázka. Samozrejme, máme veľmi veľa práce so Sphere, ktoré vstúpilo do Early-access, budeme pokračovať na prácach so zdvojnásobeným úsilím a snáď sa dočkáme po roku aj plného vydania.  Ale pravdou je, že sme vytvorili istý fantastický scenár s lietajúcimi mestami. Máme veľa nápadov ako pokračovať v tomto fiktívnom vesmíre, posunúť ho do iných smerov, 100 rokov skôr či neskôr... Takže nápadov máme veľa ale určite bude záležať aj na úspechu hry a na tom, ako ju hráči prijmú.

Máte určený aj nejaký pevný dátum vydania kompletnej hry?

Early-access verzia je naplánovaná na 12 mesiacov, takže snáď o rok by sme mohli vydať plnú hru. Všetko už bude teraz záležať na dohode s naším vydavateľom.

Ďakujem za vašu ústretovosť a odpovede na otázky. 

Ďakujeme aj my, tešíme sa na váš článok.


napísal Taiven 15.10.2021
Páči sa mi!
SPHERE - FLYING CITIES PREDSTAVUJE UTOPISTICKÉ LIETAJÚCE MESTO



Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19560)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk