REŽISÉR DISTRICTU 9 NEILL BLOMKAMP O TVORBE AKCIE OFF THE GRID |
REŽISÉR DISTRICTU 9 NEILL BLOMKAMP O TVORBE AKCIE OFF THE GRID |
Na Gamescome sa raz za čas podarí naozaj unikátny rozhovor a inak to nebolo ani tento rok, keď sa v stánku štúdia Gunzilla, ktoré prezentovalo svoju akčnú multiplayerovku Off The Grid, predstavil svetoznámy režisér Neill Blomkamp. Ten má na konte filmy District 9, Elysium alebo Chappie a teraz sa rozhodol odskočiť si do hier. Off The Grid je ešte ďaleko, ale stánok nám dal nahliadnuť do jej sveta, kde bude 150 hráčov bojovať na neustále sa vyvíjajúcej mape. Neill si našiel 30 minút, aby nám prezradil o niečo viac, ale aj porozprával o tom, ako sa k vývoju hry vlastne dostal. Zároveň pre vás nahral pozdrav, ktorý ste si mohli pozrieť nedávno.
Vo svete filmu ste známym menom, ale ako ste sa dostali do herného biznisu?
Filozoficky, stalo sa to preto, lebo som vždy chcel pracovať na hre. Pred režírovaním filmov som bol 3D animátor, pracoval som v oblasti špeciálnych efektov a naozaj sa veľmi zaujímam o 3D grafiku. Takže som vždy chcel byť súčasťou hry, kde by sme vytvorili celý rozľahlý svet v 3D. Svetlo, dizajn, jednoducho všetko na tom je veľmi zaujímavé. Takže som sa do toho vždy chcel pustiť a zhruba pred rokom sa mi ozval Richard K. Morgan (rozhovor s ním nájdete tu, pozn. red.), svetoznámy sci-fi spisovateľ. Ozval sa mi a povedal, že spolupracuje so spoločnosťou Gunzilla, pracujú na hre a hra využíva veľa odkazov na filmy, ktoré som nakrútil.
Spýtali sa, či by som sa s nimi o tom nechcel aspoň porozprávať a potom uvidíme, či sa z toho nevyvinie niečo viac, aby som pracoval na hre. Povedal som áno, letel som do Kyjeva a Frankfurtu, pretože tam spoločnosť sídlila, ale to sa teraz kvôli vojne trochu zmenilo. Spoznal som sa s tímom, zistil som, v akej ranej verzii s hrou sú, a rozhodol som sa pridať ako kreatívny riaditeľ. To je veľmi podobné filmovému režisérovi, ale v hrách. No a teraz to robím už rok.
Páči sa vám táto práca?
Užívam si ju. Jedna z vecí, ktorá je odlišná od filmu, je naučiť sa špecifiká toho, ako sa hry vytvárajú a kde sú ich limity. To je veľa vecí, ktoré som sa musel naučiť. Ale čo sa týka postáv, sveta, dizajnu a ďalších oblastí, to je veľmi podobné filmu. Záleží hlavne na štruktúre a tom, či robíte zaujímavú hru.
Pracujete s talentovaným tímom, kvalitnými vývojármi a skvelým spisovateľom. Ako by ste opísali túto spoluprácu?
Keď som sa pridal, Richard napísal bibliu tohto sveta a je naozaj rozsiahla. V niektorých aspektoch bola takmer ako román. On sa teda sústredí na príbeh, naratív a zasadenie toho, ako sa príbeh odohráva. Takže zobral som to všetko, pridal som k tomu artworky a ďalšie veci, na ktorých sa pracovalo, a zmiešal som to a pridal som do toho svoje vstupy spôsobom, ktorým vzniká hra, akú by som si chcel zahrať.
Aká je teda hra Off The Grid?
Je to kyberpunková dystopická multiplayerová third person strieľačka.
Hra je označovaná ako Battle Royale 2.0. Čo to vlastne znamená?
Myslím si, že jedna z vecí, ktoré to znamená, je využitie blockchain technológie na obchodovanie s hernými aktívami aj mimo hry. Vytiahnete ich hry, predáte ich na trhu tretej strany, on ich zase môže dostať späť do hry. Takže naozaj vlastníte veci, ktoré zbierate. To je primárny význam.
Sekundárny význam je, že sa snažíme do hry vložiť príbeh spôsobom, ktorý je netradičný pre battle royale hry. To je niečo, čo, pokiaľ viem, ešte nikto nerobil.
Čo sa týka samotného príbehu, stále o ňom vieme veľmi málo. Je tu niečo, čo by ste nám mohli vyspoilovať?
Nie (smiech). Stále na ňom pracujeme.
Vieme, že v hre budú bojovať tri megakorporácie. Môžete nám ich predstaviť? Aké sú ich ciele a čo sa snažia dosiahnuť?
Možno teraz prezradím priveľa z príbehu. Žijem na pacifickom stredozápade Severnej Ameriky a jedna z korporácií sa volá Cascadia, ktorá zaberá územie Seattlu a Vancouveru spojené do jedného celku, pričom je to biliónová AI finančná korporácia. Potom je tu korporácia Kardashev, ktorá je z Angoly a je to skôr stará škola, ktorej záleží na prírodných zdrojoch, napríklad rope a plyne. No a na koniec je tu korporácia Mriya, ktorú som napísal ešte pred vojnou. Keďže Gunzilla je ukrajinské štúdio, chcel som ukrajinskú korporáciu a je to zbrojárska korporácia. Takže jedna je založená na AI a počítačoch, druhá na fosílnych palivách, tretia na zbraniach.
Sú v duchu Weyland, Tyrell a iných známych sci-fi megakorporácií, ktoré sú jednoducho zlé. To je niečo, na čom sme to založili. Ale keď vypukla vojna, museli sme začať diskutovať o tom, či v hre zachováme Mriyu, či ju nezmeníme a podobne. Ale keďže je tím ukrajinský, rozhodli sme sa ju tam nechať. No a tieto tri megakorporácie sa v hre nenávidia.
Vývoj hry je teraz pravdepodobne dosť komplikovaný. Predpokladám, že veľa vývojárov v Kyjeve nezostalo, ale môžete nám povedať, ako vojna ovplyvnila vývoj hry?
Samozrejme, tím to ovplyvnilo naozaj masívne. Časť ľudí sa presťahovala do Frankfurtu, no pre tých na Ukrajine zostali dve možnosti – zostať v štúdiu v Kyjeve alebo sa presunúť viac na západ, takmer ku hraniciam s Poľskom. Je to veľmi náročné a je mi ľúto každého v tejto zlej situácii. Osobne som tam ale bol iba pred vojnou.
Na vašom stánku som dostal krátku exkurziu, ktorá má predstaviť svet a korporácie v ňom. Nemôžem sa ubrániť dojmu, že každá z korporácií je zlá, aj keď svojím vlastným spôsobom. Mám pravdu?
Áno, jedna z najzaujímavejších vecí na kybeprunku ako žánri je idea morálnej nejednoznačnosti. Akási šedá a nejasná zóna. Snažil som sa to preniesť do všetkého. Do megakorporácií, do ľudí, ktorí pre ne pracujú a potenciálne aj do vašej vlastnej postavy, ktorú si vytvoríte a pôjdete s ňou do multiplayerových bojov. Čiže aj vy ako hráč ste morálne narušení, veď ste vraždili ľudí.
Každá z korporácií má pozitíva aj negatíva, ktoré sú, dúfajme, vždy viditeľné a vždy prítomné. Myslím si však, že vo svojom jadre je najviac pozitívna asi Mriya, ale každá je v zásade dobrá aj zlá. Cascadia je však podľa mňa najhoršia.
Blade Runner veľmi ovplyvňuje našu predstavu o kyberpunku a o tom, ako má vyzerať. V poslednej dobe sa ale ukazujú aj diela, ktoré to menia. Nemusí to byť len noc a dážď. Aj váš nedávny trailer predviedol svet, ktorý vyzerá inak, je zaliaty slnkom. Mohli by ste ho bližšie opísať z tohto pohľadu?
Blade Runner z veľkej časti vytvoril kyberpunk. Ale áno, máš pravdu, dokonca si myslím, že aj Elysium alebo Chappie sú kyberpunkové filmy. Pre mňa je táto netradičná forma slnkom zaliateho kybeprunku veľmi zaujímavá a hra má takýto dojem. Myslím si, že kyberpunk bol veľmi ovplyvnený noir žánrom – literatúrou, filmom aj vizuálnymi prvkami. To všetko bolo 1:1 ku kyberpunku, čo je aj Blade Runner.
Nemyslím si však, že to musí byť len takto. Všetky tradičné kyberpunkové témy tam máme, ale obraz môže byť iný, dojem z toho môže byť iný. Svet sa taktiež stáva globálnejším. Kyberpunk zvykol byť veľmi západným žánrom, ale teraz preberá ideu globálneho sveta. Blade Runner napríklad bol o globalizácii, ale odohrával sa v Amerike. Je to akoby sa LA stávalo japonským.
Jedna z vecí, z ktorých pri tvorbe vychádzame, je chlap z Indonézie, ktorý si v zásade vytvoril vlastnú robotickú ruku zo šrotu. Neviem, či ste to videli, určite si to nájdite. Tak toto je podľa mňa úplný kyberpunk, ale už teraz a v tropickom prostredí a uprostred dňa, kde používal vlastnú robotickú ruku zo šrotu. Má to kyberpunkový feeling. Takže si myslím, že ako sa svet stáva čoraz viac globálnejším, všetky perspektívy, nie iba tá západná, sa stávajú bežnejšie. Hra sa snaží práve k tomuto prikloniť. Predstavuje skôr verziu kybeprunku 21. storočia.
Ďakujem za rozhovor.
PC
Vývoj: Gunzilla Games / Gunzilla Games Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|