ZÁKULISIE VZNIKU FANTASY RTS WARHAMMER AGE OF SIGMAR: REALMS OF RUIN

ZÁKULISIE VZNIKU FANTASY RTS WARHAMMER AGE OF SIGMAR: REALMS OF RUIN

Nástrahy adaptácie stolovky do RTS

V dynamickom svete video hier si transformácia ikonických stolových hier na pohlcujúce RTS vyžaduje krehkú rovnováhu medzi rešpektovaním tradície a inováciou. V exkluzívnom rozhovore so Sandrom Sammarcom, hlavným dizajnérom hry Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin v štúdiu Frontier Developments, sa venujeme zložitostiam tohto tvorivého procesu. Sammarco sa delí o postrehy týkajúce sa adaptácie bohatého lore Warhammeru, jedinečných herných prvkov Age of Sigmar, vplyvu renomovaného spisovateľa Gavina Thorpa a starostlivého zapracovania spätnej väzby od hráčov. Ak vás hra zaujíma, môžete si pozrieť naše dojmy z dema.

Ako pristupujete k adaptácii takej známej značky, akou je Warhammer, do podoby stratégie v reálnom čase?

To je naozaj dobrá otázka. Myslím si, že sa pozeráme na dve veci. Prvým je, že sa chceme uistiť, že sme zachytili ducha stolovej hry. Nie je to len čistá rekonštrukcia, pretože stratégia v reálnom čase nie je to isté ako vojnová stolová hra, ale chceme sa uistiť, že schopnosti, postavy, pocit z toho, čo majú jednotky robiť, sú prinajmenšom podobné. Preto sme zisťovali všetko, čo sa dalo, tiež o folklóre, pozerali sme vojnové zvitky, dlho sme sa rozprávali s Games Workshop. V skutočnosti to bolo veľa dobrých diskusií. Pýtali sme sa: „A čo táto schopnosť?" A oni povedali: „Nie, to nie je v súlade s touto jednotkou.“ A bolo to naozaj dobré, udržali to priame a sústredené.

A druhá vec bola, že sme sa pozreli aj na všetky RTS a uistili sme sa, že nerobíme žiadne zjavné chyby. Existuje množstvo skvelých real-time stratégií naprieč časom, od Company of Heroes, Dawn of War 2, StarCraft, zoznam je dlhý. A tak sme sa chceli uistiť, že ide o solídnu RTS. Nesnažíme sa znovu vytvoriť koleso. Nesnažíme sa robiť nič super nové a "aha, všetko robíme inak". Chceme naozaj zábavnú a pútavú stratégiu v reálnom čase. Takže na to sme sa naozaj zamerali. Položili sme si dôležitú otázku: bude to zábavné hrať ako RTS? A na to sme sa sústredili.

V čom sa váš Age of Sigmar líši od ostatných RTS hier na trhu?

Začneme tým, že Age of Sigmar je jedinečným fantasy prostredím. Takže má jedinečné frakcie, Stormcast Eternals, Nighthaunt a ďalšie. Tie neexistujú v žiadnom inom svete. Takže je to naozaj skvelé, pretože môžeme mať túto značku, využiť ju a ukázať ju naplno. Aj keď vo všeobecnosti je Age of Sigmar hra veľmi založená na boji zblízka. Každý bojuje zblízka. Sú tu jednotky na diaľku, ale každý môže bojovať v boji zblízka.

Takže sme sa jednoznačne rozhodli, že boj zblízka bude veľmi dôležitý. Keď sa s niekým dostanete do boja, musíte buď ustúpiť, alebo bojovať na život a na smrť. Takže vás to núti premýšľať trochu dôkladnejšie o tom, s kým sa pustíte do boja. A umožňuje nám to udržať tempo hry trochu pomalšie, aby bolo ľahké pochopiť, čo sa deje. Ale stále je rovnako dôležité, aby ste robili správne rozhodnutia. Takže si myslím, že tieto dva body sú naozaj dobré. Sme veľmi zameraní na boj zblízka a máme toto skvelé vesmírne ihrisko na preskúmanie. Takže o to sme sa snažili.

Zákulisie vzniku fantasy RTS Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Age of Sigmar prinesie niekoľko hrateľných frakcií. Ako ste ich v hre odlíšili a aké typy herných zážitkov prinášajú?

Pozreli sme sa na ne, na každú frakciu, a snažili sme sa na vysokej úrovni vystihnúť, čo je jadrom danej frakcie. Takže napríklad v prípade Stormcast Eternals ide o elitu. Všetci sú hrdinovia, dávno mŕtvi hrdinovia vzkriesení a znovuzrodení. Takže bývajú o niečo drahší, ale o niečo silnejší. Je ich tiež menej, takže musíte svoje sily riadiť trochu opatrnejšie. Nemôžete len tak chrliť ďalšie a ďalšie jednotky, pretože sú dosť drahé. Ale tvrdo zasiahnu nepriateľov a majú širokú škálu nástrojov, aby sa mohli postaviť komukoľvek.

Zatiaľ čo napríklad Orruk Kruleboyz sú trochu odlišní v tom, že majú niektoré jednotky, ktoré sú na začiatku skôr ako nepodstatná háveď. Orrukovia sa nestarajú o svoje jednotky, takže ich tam len hodíte. Trochu viac sa však spoliehajú na ľstivosť. Takže viac z nich môže používať napríklad stealth, aby sa dostali za nepriateľa. Orruckí Boltboyz sú na to naozaj vhodní, pretože môžu číhať a neviditeľne sa skrývať. A keď sa nepriateľ priblíži, odhalia sa a spôsobia dodatočné poškodenie. Takže sú zákernejší v tom, že niektoré jednotky môžu nastražiť míny na zemi, aby v nich chytili nepriateľov. A tiež majú neskôr niekoľko veľkých príšer, napríklad Mirebrute Troggoth, to je absolútna beštia. Je to obrovský Trogoth s malým Orrukom na vrchu, ktorý ho ovláda pomocou reťazí. Je naozaj strašný a odporný, ale zároveň veľmi zábavný.

A potom tu máte Nighthaunt. Tí sa opäť líšia tým, že sú skôr slabí. Ich jednotky nie sú až také silné, ale zase sú lacné. Môžete ich mať veľa, sú rýchle a sú všade. A keďže sú to duchovia, majú healthbar, ale potom majú aj éterické puto. A ak nespôsobíte dostatočné poškodenie, éterické puto sa veľmi rýchlo zregeneruje. Takže sú späť v plnej sile skôr, ako sa nazdáte. A tiež, ak ich máte všetkých pohromade, môžete odomknúť vylepšenia, pri ktorých sa hromadia a získavajú bonusy. Takže tam, kde by jedna jednotka nemusela byť najsilnejšia, keď sú dve blízko seba, zrazu obe dostanú bonus. Znamená to teda, že ich chcete stackovať a byť nablízku. A samozrejme je v tom riziko, pretože niektoré jednotky, ako napríklad Celestar Ballista, milujú takéto mobovanie, pretože spôsobujú veľké plošné poškodenie. Takže existujú rôzne taktiky. Pri frakciách sa snažíme, aby sa všetky navzájom líšili a aby boli aj zábavné. A tiež sa držať lore toho, čo daná frakcia predstavuje.

Čím prispel spisovateľ Gavin Thorpe do sveta vašej hry?

Výrazne. Prizvali sme ho do tímu, pomáhal nám spoluvytvárať príbeh, pomáhal nám spoluvytvárať scenár, pomáhal nám napísať množstvo ďalšieho obsahu. Jeho prínosom je predovšetkým autenticita. Je autorom pre Games Workshop, ako aj autorom bestsellerov už mnoho mnoho rokov. Pozná svoju prácu. Takže spôsob, akým sa rozprávajú bytosti a ako sa vyvíjajú udalosti, všetky tie dobré veci, ktoré tam sú, to je vďaka Gavovmu vplyvu a pomoci pri písaní.

A tiež je to vlastne výborný človek, je to aj ten najpriateľskejší chlapík a naozaj sa s ním dá dobre pracovať. Takže to bola naozaj radosť a sme nesmierne vďační, že sme s ním mohli pracovať. Pomohol byť súčasťou tejto skupiny, ktorá sa postarala o to, aby to bola hra ako od Games Workshop, aby bola autentická.

Zákulisie vzniku fantasy RTS Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Čo hra ponúka v multiplayeri?

Máme 1v1 a 2v2, aj crossplatform multiplayer medzi platformami, takže môžete hrať PC vs Playstation 5 vs Xbox S&S. Takže je to 1v1 až 2v2. K dispozícii je aj Ranked rebríček 1v1. Takže budete mať rebríček, kde sa budete zlepšovať, keď budete hrať s ľuďmi v hodnotených zápasoch a budete sa môcť tak trochu chváliť, ak ste naozaj dobrí, alebo ak ste ako ja a ste celkom priemerní, budete len tak sedieť na svojej pozícii a nebudete robiť také veľké pokroky. V multiplayeri je tak aj systém progresu hráčov.

A ako balansujete ovládanie medzi myšou a klávesnicou a gamepadom?

Po prvé, do nášho ovládacieho systému pomocou gamepadu sme vložili veľa času, úsilia a výskumu a vývoja. Myslíme si, že keď si ho osvojíte, je veľmi rýchly, možno nie tak rýchly ako myš a klávesnica, ale niektoré akcie sú na ňom skutočne o niečo rýchlejšie. A máme viacero spôsobov, ako dokonca používať gamepad, takže môžete použiť náš systém priameho ovládania, kde si plánujete trasy, ale môžete tiež prepnúť režim kurzoru, kde sa správa trochu ako kurzor myši, takže je len na vás, ako to budete hrať na gamepade.

A po druhé, tempo hry je trochu premyslenejšie a pomalšie, čo znamená, že sa nespoliehame až tak veľmi na vysoký počet akcií za minútu. Hru, v ktorej môžete kliknúť miliónkrát, sme naozaj nechceli. Možno kliknete o párkrát menej, ale každé kliknutie je dôležitejšie. Keďže tempo je trochu pomalšie, myslím si, že sa pomerne dobre prispôsobuje obom systémom ovládania. Niektorí z našich najlepších hráčov, ktorí ju testovali v rámci QA, ju hrali na gamepade a porazili ma na myši a klávesnici. Je to naozaj súčasť tejto snahy zabezpečiť, aby sa do hry mohol zapojiť každý a aby si ju každý mohol užiť, pretože v konečnom dôsledku, ide tu hlavne o zábavu.

Keď už ste spomenuli hráčov, aká bola doteraz spätná väzba komunity? Pretože viem, že komunitu Warhammeru je dosť ťažké uspokojiť.

Vedia, čo majú radi.

Urobili ste v hre nejaké úpravy na základe reakcií fanúšikov alebo ich spätnej väzby?

V júli sme spustili multiplayerovú otvorenú betu a bola veľmi, naozaj veľmi užitočná a zároveň naozaj veľmi dobrá. Dostali sme veľa skvelých ohlasov. V skutočnosti sme dostali veľa spätnej väzby na ovládanie, najmä na ovládanie myšou a klávesnicou, a preto sme ovládanie prepracovali, iterovali a doladili, aby sme ho čo najlepšie pripravili na vydanie hry.

A dostali sme veľa spätnej väzby o balanse jednotiek. Keď sme robili betu, pretože to bol hlavne záťažový test aj pre servery, tak nebola úplne vyvážená, takže bolo naozaj dobré vidieť, ako sa naše očakávania, kam smerujeme, zhodujú s tým, čo si hráči myslia, že je potrebné zmeniť. A častejšie sa naše očakávania zhodovali so spätnej väzbou hráčov, ale urobili sme aj nejaké zmeny v oblasti vyváženia na základe spätnej väzby. Takže to bolo naozaj, naozaj užitočné. Sme skutočne nadšení, že teraz môžeme ľuďom skutočne umožniť, aby si to aj sami vyskúšali.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 23.10.2023
Páči sa mi!
ZÁKULISIE VZNIKU FANTASY RTS WARHAMMER AGE OF SIGMAR: REALMS OF RUIN


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dragons dogma 2 (1)
Zdravim, mam otazku ohladne DG2 a to ze ako mam pa...
|Metro séria (6)
Chcem sa len opýtať pre zaujímavosť Metro hry sú u...
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20209)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk