ASSASSIN CREED: SHADOWS - CLAWS OF AWAJI |
ASSASSIN CREED: SHADOWS - CLAWS OF AWAJI |
Ubisoft pravidelne vydáva pre svoje veľké Assassin's Creed hry aj expanzie, a inak to nie je ani pri najnovšom Assassin's Creed Shadows. Pre ten práve vychádza prvé DLC - Claws of Awaji. Možno aj posledné, zatiaľ nevieme, ako Ubisoft plány upravil po odkladoch.
Je to prvé DLC a zavedie nás na nový ostrov, ktorý pribudne neďaleko hlavného prostredia hry a, samozrejme, pridá nový príbeh a nové možnosti pre postavy. Presnejšie sa dostaneme na ostrov Awaji, západne od mapy a rovno čakajte, že je malý, a to až prekvapivo malý. Bežné prostredia DLC bývajú väčšie. Má len okolo 2x4 km, čo je veľkosť menšej štvrti na hlavnom ostrove. Nečakajte tak veľa prostredia na objavovanie a ani veľa lokalít alebo miest. Dokopy ostrov ponúkne len jedno väčšie mestečko, niekoľko menších dedín a jednu väčšiu pevnosť. Zároveň veľa z prostredia tvorí príliš náročný terén a husté lesy, tak vám na prechod zostávajú primárne cestičky.
Ostrov však skrýva tajomstvá, a to hlavne nepriateľskú frakciu, ktorá ho terorizuje a ktorú je potrebné zastaviť a ostrov oslobodiť. Nebude to jednoduché, keďže nepriatelia budú silní, masívni a aj Yasuke sa s nimi zapotí, nieto ešte Naoe. Tú však využijete na tiché likvidácie.
Samotná expanzia je endgame quest a dostanete sa do nej až po prejdení hlavného príbehu. Ak ste ho prešli, k vašej skrýši príde tajomná osoba, ktorá vás zavedie na divadelné predstavenie pri pobreží. Tam vám vo veľmi pekne spracovanej misii vyrozpráva príbeh ostrova a toho, ako sa dvaja hrdinovia pokúsili získať vzácnu regáliu. Celé to budete sledovať v 2D pohľade a budete postavy priamo ovládať. Je to síce jednoduché a založené hlavne na rozprávaní, ale aspoň na chvíľu to oživí ponuku misií.
Keď si Naoe vypočuje rozprávanie, zdá sa jej, že jedným z hrdinov môže byť jej matka, a tak sa vydáva na ostrov. Chce si to overiť. Následne už začína samotný príbeh, síce jednoduchý, ale s niekoľkými zvratmi a misiami pre jednu alebo druhú postavu. Aj keď krátkymi. Dokopy je len niekoľko hlavných misií, ktoré vás prevedú bojmi krížom cez ostrov. Hra do zoznamu misií postupne pridá päť kruhov, kde jeden budú postavy ostrova s hlavnými a vedľajšími misiami, pridá sa menší kruh s hlavnými nepriateľmi a tretí veľký s tuctom voliteľných nepriateľov rozmiestnených po ostrove. Tých čiastočne už zlikvidujete v misiách a ďalších nájdete na mape. Odomknúť následne viete ešte dva kruhy s nepriateľmi, ktorých musíte nájsť.
Všetko sú to masívni nepriatelia, často sprevádzaní ďalšími menšími či väčšími strážnikmi, aby vám celý postup ešte skomplikovali. Rovnako v misiách, keď pôjdete proti bossovi alebo väčšiemu nepriateľovi, tak čakajte, že na vás pošle ešte svojich poskokov, aby vás načali, a on už len dorazil. Samozrejme, všetko ide podľa levelov, a teda ak ste dostatočne vylevelovaní, zdoláte ich.
Samotný ostrov nie je v zásade zaujímavý, skôr až veľmi obyčajný a podobný častiam pôvodnej mapy. Má jeden veľký vrch, veľkú pevnosť, v ktorej strávite niekoľko misií, niekoľko menších lokalít a veľa lesov. Prakticky nič nové alebo prekvapivé. Ale je tu pekný les, niekoľko skill ciest. Čo však je nové oproti pôvodnej hre, sú shinobi bojovníci, ktorí si v lesoch a na cestách naťahali pasce v podobe lán a len čakajú, kedy sa do nich chytíte. Je to malé spestrenie cesty po ostrove, ale skôr otravné než zaujímavé.
Otravné je to hlavne preto, lebo autori už v posledných patchoch pridali späť automatickú jazdu, a teraz vám už kôň pôjde sám po ceste k danému cieľu. Vy si medzitým môžete užívať výhľady. Často ich však budú prerušovať práve tieto útoky. Myslím, že to autori spravili aj naschvál, aby vašu cestu niečo prerušovalo. Na druhej strane, shinobi majú v kempoch zásoby, čo môžete využiť.
Z noviniek, ktoré prináša expanzia, sú tu dve veci. Jednou je nová zbraň, a to palica Bo pre Naoe, ktorá ponúkne aj tri postoje pri boji pre efektívnejšie útoky na nepriateľa. Niekedy zmenou útoku môžete väčších nepriateľov prekvapiť, ale ani staré spôsoby neustálych útokov nesklamú. Bo bude dostupné aj zadarmo pre hráčov bez expanzie. Druhou vecou budú nové skilly, ktoré môžete odomknúť a používať.
To je prakticky všetko z väčších noviniek. Tie doplnia misie, pričom niektoré sú pekné, iné až príliš štandardné s útokom na pevnosť, niektorí netradiční bossovia osviežia a, samozrejme, nechýba možnosť vybrať si stealth alebo akčné útoky. Okrem netradičnej úvodnej divadelnej scény nečakajte nič zásadne iné. Spolu tak prejdete približne 5-6 hodín základného príbehu a rovnako dlhý čas možností v prostredí a vedľajších misii. Samotný príbeh tu nie je zlý, ale ani hlboký alebo zásadný. Čakajte decentný doplnkový príbeh, ktorý ak nebudete hrať, o nič neprídete, ak sa na to dáte, rozšírite si svet hry a pozadie postáv.
Vizuál je pekný, ako vždy si užijete príjemné výhľady, pekne spracovaný svet, a to v každom ročnom období. Aj keď v zime je ostrov až príliš ponurý a depresívny. Stále je však živý, dediny sú plné obyvateľov, ale nájdete ich aj mimo nich spolu s hliadkami a nepriateľmi. Živé svety vie Ubisoft robiť dobre. Ale stále je škoda, že pre expanziu nespravil niečo viac neštandardné, mohol pridať sopku alebo nejaké oživenie ostrova, aby nevyzeral tak ako základná mapa. Nemáte totiž pocit, že hráte niečo nové.
Čo však už viditeľne engine nezvláda, je zachytenie tmy, ktorá podobne ako v hlavnej hre je temná, svetlo sa dobre nerozširuje a nemožnosť niesť fakle tu úplne ničí hrateľnosť v temných priestoroch, hlavne v budovách. Vonku v noci svet aspoň osvetľuje mesiac, ale vo vnútri je zbytočne veľká tma. Na jednej strane tu už lepšie nasvietenie v noci nepodporuje engine, na druhej strane je to zlým rozhodnutím v dizajne.
Výkon je stále decentný a všetko funguje ako v pôvodnej hre, aj keď sa mi vyskytli malé otravné veci. Totiž náhodne v bojoch mi postava napriek klikaniu prestala bojovať a údery nereagovali, pokým som nedal menu a neprešiel späť. A nové nástražné hviezdice na cestách nemajú dobre nastavenú hĺbku a aj keď boli za postavou, objavovali sa pred ňou. Myslím, že obe tieto veci som zaregistroval aj pred vydaním pôvodnej hry a k vydaniu to fixli.
Ubisoft priniesol v Claws of Awaji prvé, viac realistické a dramatické DLC do príbehu Naoe a Yasukeho. Dostanete nový malý ostrov s krátkym vedľajším príbehom, niekoľkými peknými misiami a novou zbraňou. Je to len taká úplne základná obsahová ponuka pre expanziu a celé to hlavne v oblasti príbehu vyznieva tak chudobnejšie ako DLC pri starších Assassin hrách. Vedľajších cieľov na likvidáciu bude dostatok.
Uvidíme, či hra dostane aj druhú expanziu, tam Ubisoft pomenil Season Pass a zostáva čakať, či ešte niečo prinesie. V každom prípade, teraz na jeseň nás ešte čaká prvá expanzia pre Assassin's Creed: Mirage v Saudskej Arábii, tú si zaplatili Saudi, a tak dostala prioritu.
RECENZIE HRÁČOV |
![]() |
8.5
RDZ09
27.8.2025
Ubisoft toho o Assassin’s Creed Shadows nasľuboval veľa a podľa môjho názoru sa mu podarilo vydať...prečítať celé
|
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|