Poľská vláda rozdávala peniaze herným štúdiám, najviac dostal CD Projekt |
U našich severných susedov vznikne aj akčná first-person RPG v novom fantasy svete a inteligentná hororová hra.
Poliaci pravidelne ponúkajú granty na vývoj hier v programe GameINN a tento rok ich dostali prakticky všetky väčšie vývojové firmy v krajine. Presnejšie sa rozdelilo 191 miliónov zlotých (43 miliónov eur) na 40 projektov.
Vládny fond odsúhlasil všetky štyri predložené návrhy od CD Projektu, tvorcov svetoznámej série hier o zaklínačovi Geraltovi, aj jeden ďalší návrh týkajúci sa digitálneho obchodu GOG.com. GOG vzal peniaze na výskum "generickej podpory herného softvéru pre cross-platform multiplayer na populárnych konzolách a operačných systémoch."
Štúdio pracujúce na Cyberpunk 2077 a ďalšej, ešte neoznámenej RPG dostalo 30 miliónov poľských zlotých, čo je takmer 7 miliónov eur. Prezident spoločnosti CD Projekt RED v oficiálnej reakcii uviedol, že podpora videoherného priemyslu sa krajine oplatí, nakoľko môže byť ťahúňom modernej poľskej ekonomiky. Pripomeňme, že CD Projekt v marci 2016 oznámil, že predal takmer 10 miliónov kópií hry Zaklínač 3: Divoký Hon.
CD Projekt dostal peniaze na vývoj:
- komplexnej technológie pre veľké mestá "žijúce" v reálnom čase na základe umelej inteligencie a automatizácie;
- plynulý prechod do multiplayeru s mnohými hráčmi, vyhľadávaním súperov a podporou rôznych herných režimov;
- RPG s otvoreným svetom vo filmovej kvalite a nástrojov potrebných k jej vytvoreniu;
- technológie pre významné zlepšenie kvality a produkcie zložitých animácií tvárí a tiel pre RPG s otvoreným svetom.
Ak to CD Projekt hodlá všetko natlačiť do Cyberpunk 2077, tak sa máme na čo tešiť. Už Zaklínač 3 vyniká unikátnou kombináciou vizuálneho zážitku a veľkosti sveta a má aj mestá, ale v tejto oblasti sa dá vždy urobiť viac. Multiplayer bude novinkou a autori už potvrdili, že v Cyberpunk 2077 bude prítomný. Či bude podobný ako v hrách série Watch Dogs a iných hrách od Ubisoftu, alebo stanovia vlastné pravidlá plynulého prechodu medzi single- a multiplayerom, nateraz zostáva tajomstvom. 7 miliónov dolárov zrejme nebude stačiť, ale budú to peniaze investované priamo do vývoja pokročilých technológií.
Zvyšné desiatky miliónov zlotých si podelili ďalšie známe poľské spoločnosti:
Flying Wild Hog (Shadow Warrior 2) dostalo peniaze na vývoj novej verzie svojho enginu, ktorý sme videli v Shadow Warrior 2
Techland (Dead Island, Dying Light) dostal peniaze na vývoj akčnej first-person RPG v novom fantasy svete a využitie technológie DX12.
CI Games (Lords of the Fallen, Sniper: Ghost Warrior 3) dostal peniaze na projekt s pracovným menom LADAI a ďalší na "vývoj inovatívnej technológie založenej na pokročilých algoritmoch a špeciálnej umelej inteligencii pre davy a stáda zvierat.
The Farm 51 (Deadfall Adventures, Get Even) chce vytvoriť nástroje pre fotorealistickú 3D grafiku využiteľnú v interaktívnych aplikáciách a vo virtuálnej realite ich technológie Reality 51. Jeho druhý projekt je menej konkrétny a zahŕňa hyper-realistické balistické strely a zbroje, fotorealistizkú vizualizáciu prostredia, kooperáciu online užívateľov a využitie rozšírenej i virtuálnej reality.
A nakoniec Bloober Team stojaci za Layers of Fear, ktorý evidentne hodlá zostať v hororovom žánre. Nebojácna poľská vláda mu dala peniaze na automatizovaný systém, ktorý sa bude sám učiť prispôsobovať hororovú hru konkrétnemu hráčovi na základe interpretácie jeho reakcií pri opakovanom hraní.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 16
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 38
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 72
- USB-C bude musieť byť v EU aj v nabíjačkách a zdrojoch 37
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 25
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 28
- Meta ukončí samostatnú aplikáciu Messenger pre Mac a Windows 34
- RECENZIA: Keeper 33 zobraziť viac článkov >

















